PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun ei rauta nouse niin lyhyt matka terapeutille, siitä sitten vastapäisen karkkitehtaan myymälään hakemaan lohtua.

On teillä ruusuinen kuva Elixian budjetista ja siellä kävijöiden käyttäytymisestä.

Varmaan Elixia tuottaa rahaa, mutta se menee omistajien taskuun. Salilla korkeintaan maalataan seiniä. No muutaman vuoden välein voi tulla jotain uutta.
Niiden pienimpien on uhottava eniten ja viskattava esimerkiksi käsipainot kolmen seinän kautta lattialle, että varmasti kaikki huomaa.

Terveisin ptv:n ja elixian asiakas.

Täytyy kyllä tunnustaa että en oo koskaan tainnut edes käydä. Jäänyt vaan sellainen fiilis että ne on hienoja ja rahalla rakennettuja mestoja ja ilmapiiri varmaan kohtuu rauhallinen, jukkapalmu respassa ja nrj radiokanava hiljaisella volumella.

Miulla ei taas oo mitää negatiivista sanottavaa Elixiasta. Varsinkin flamingon Elixia on tosi hyvä paikka, ja sieltä löytyy mm Eleikon nostolava, tangot ja painot.

Toki keskuksien välillä on eroja, enkä itse ole reenannut kun 4-5 niistä aktiivisesti, joten ehkä miula on käyny vaan hyvä tuuri, kun en nyt tähän hätään keksi mitään negatiivista noista.

On varmasti hyviä saleja, yleensä varsin isolla budjetilla rakennettuja, yhden elixian pukuhuoneet varmasti maksaa saman verran kun yksi ptvgym. Peterille ympäristö sopii luultavasti todella hyvin koska eikös hän ole painottanut ettei tykkää lainkaan metelöinnistä ja jonnin joutavasta ”riehumisesta”, tätä ei varmasti elixialla tapahdu.

Kyllä, tätä nimenomaan tarkoitin. Ja se, että joku tykkää erilaisesta, ei tarkoita että se toinen paikka olisi automaattisesti huono. Se on vain erilainen, eri kohderyhmälle tarkoitettu.

Jokaiselle on paikkansa ja jokainen harrastaja varmasti löytää itselleen sopivan paikan jumpata.

Miulla ei taas oo mitää negatiivista sanottavaa Elixiasta. Varsinkin flamingon Elixia on tosi hyvä paikka, ja sieltä löytyy mm Eleikon nostolava, tangot ja painot.

Toki keskuksien välillä on eroja, enkä itse ole reenannut kun 4-5 niistä aktiivisesti, joten ehkä miula on käyny vaan hyvä tuuri, kun en nyt tähän hätään keksi mitään negatiivista noista.
Onko mulla mennyt jotain ohi aiheesta, kuka siis väittänyt huonoiksi saleiksi?

Onko mulla mennyt jotain ohi aiheesta, kuka siis väittänyt huonoiksi saleiksi?

Kommentoin tuota siunkin lainaamaa viestiä, mutta jäi jäköjään oma lainaus pois.

Tähän liittyi oma kommenttini:

On teillä ruusuinen kuva Elixian budjetista ja siellä kävijöiden käyttäytymisestä.

Varmaan Elixia tuottaa rahaa, mutta se menee omistajien taskuun. Salilla korkeintaan maalataan seiniä. No muutaman vuoden välein voi tulla jotain uutta.
Niiden pienimpien on uhottava eniten ja viskattava esimerkiksi käsipainot kolmen seinän kautta lattialle, että varmasti kaikki huomaa.

Itellä ei oo ees sattunut noita käsipainon viskelijöitä kun pari. Ja heillekkin kun on sanonut ihan kohteliaasti että jos et jaksa sarjan jälkeen olla tiputtamatta noin korkeelta, pyydä apua nii mielellään tuun jeesaa. Yleensä sillon loppuu se turha "showmeininki", kun tajuaa heittelijä itsekkin että ihan turhaa ja tyhmää touhuahan tuo on.

Viimeksi muokattu:
No en nyt sentäs ihan pahassa tuota elixian ryskäystä tarkoittanut. On siellä jytiseviä oikeita treenaajiakin, painonnostotangot tippuu suorilta käsiltä yli markan painoilla ja isomman penkkituloksenkin olen nähnyt kuin ptv:llä. Mutta sitten on noita käsipainojen heittelijöitä ja painopakan pohjaan rysäyttelijöitä.

Elixian mainekin juontaa juurensa oikeastaan vanhoilta ajoilta. Jos Peter Wilenius pystyy treenaamaan ja hehkuttaa Elixioita parhaimmiksi saleiksi joissa on treenannut, kertoo se aika paljon.
Ei ne nyt huonoja ole, eivät mitään hc-saleja kuitenkaan.. ainakin niillä elixioilla joita itse olen käyttänyt ei ole yli 45 kg kässäreitä, ja punnerruspenkit vähän köykäisiä.

Käväsin tossa viime viikolla porvoon salilla.
Oli hyvä paikka.
Tykkäsin erityisesti rinta ja hartiakoneesta, empä oo ennen nähnyt vastaavia.
Jos sali ois lähempänä ni ottaisin kortin pelkästään niiden takia.
Venyttelypaikkaa ei tainnut olla? Ilmeisesti hc tyypit ei venyttele:sneaky:.
Vatsalaitteita ei myöskään, laitteita en oikeestaan kaivannut mut semmonen hyvä missä saa jalat ylös ja rutistuksia.
Kisiksessä on paras mitä olen nähnyt, ikäänkun siinä roikutaan. Hyvin yksinkertainen.
Rocky 4 treenikohtaus ni vähän sama.
Mut sali 9/10, tykkäsin.

Käväsin tossa viime viikolla porvoon salilla.
Oli hyvä paikka.
Tykkäsin erityisesti rinta ja hartiakoneesta, empä oo ennen nähnyt vastaavia.
Jos sali ois lähempänä ni ottaisin kortin pelkästään niiden takia.
Venyttelypaikkaa ei tainnut olla? Ilmeisesti hc tyypit ei venyttele:sneaky:.
Vatsalaitteita ei myöskään, laitteita en oikeestaan kaivannut mut semmonen hyvä missä saa jalat ylös ja rutistuksia.
Kisiksessä on paras mitä olen nähnyt, ikäänkun siinä roikutaan. Hyvin yksinkertainen.
Rocky 4 treenikohtaus ni vähän sama.
Mut sali 9/10, tykkäsin.
Kiva kuulla että tykkäsit! :) Pommisuojasta löytyy venyttely/peili/nyrkkeilyhuone ja yläkerrasta vatsavehkeet. Ens kerralla löydät nuokin :)

Vuosia sitten oli jossain lehdessä juttu saksalaisessa tavaratalossa olevasta miesparkista. Tarjolla oli olutta, bratwurstia ja perunasalaattia, televisiosta tuli futista. Siellä sai mies odotella vaimon shoppaillessa. Saisi Ikea laittaa tuollaisen pystyyn.

Muistaakseni ainakin New Yorkin Victoria’s secretissä oli ”äijä parkki” ja sen ladon huomioonottaen ihan tarpeen :LOL:

Motonettiin pitäis saada vaimoparkki :D
Motonet on kyllä hassu paikka. Joka ikinen kerta kun sanon vaimolle että käväisen nopeasti motonetissä hakemassa jotain, päätyy se siihen että mä olen poissa kotoa pari tuntia, ja kotiin tulen joko tyhjin käsin tai sitten olen ostanut kaikkea muuta kuin sitä mitä piti ostaa.

Jos vaan mahdollista ja paikkakunta antaa myöden, niin suosin yksittäisten yrittäjien saleja näiden ns. ketjusalien sijaan. En tiedä, mikä niissä tökkii, ok saleja kai useimmat. Polkevat kuitenkin hintoja (ainakin osa), avajaistarjoukset ovat oikeasti kovia ja niillä pyritään hankkimaan asiakkaita ts. jäsenyyksiä. Ja luotetaan siihen, ettei ihmiset viitsi peruuttaa jäsenyyksiään. Jotenkin vaan myötätunto näiden yksinyrittäjien puolella ja sieltä ne parhaimmat salit löytää. Jostain se halpa hintakin on pois. Mutta joo, vapaa markkinatalous ja jokaisella on vapaus valita. Liika on silti liikaa, tähän omaankin "pikkukylään" on tullut lyhyen ajan sisällä pari yksityistä ja nyt taas tulossa vielä yksi ketjusali. Useimmilla varmasti leipä tiukassa.

No loppujen lopuksi se on bisnestä. Erona on se että yksityiset saliyrittäjät itse ovat kiinnostuneita treenaamisesta ja laitteet ovat yleensä paljon parempia. Vaikka ei uskois niin moni valitsee mielummin 20e salin vs 40e salin vaikka se olisi paljon huonompi. Sen täytyy vielä sanoa että suuri osa laitteista voi olla ihan uskomattoman paskoja halpis-saleilla, ihan järjyttävän paskoja.

Mutta eikös esim. noi hc-gymin laitteet ole markkinoiden halvimpia, tai ainakin halvimmasta päästä. Miksi niitä ei hankita sitten saleille? Omien käyttökokemusten mukaan, niissä ei ole viimeistely aina täysin 100% tasolla, kahvat saattavat olla hiukan eri kohdissa jne. Osaa sellainen ei tietenkään haittaa. Maksavat varmaan murto-osan vaikka Hammerin vastaavista laitteista.

Mutta eikös esim. noi hc-gymin laitteet ole markkinoiden halvimpia, tai ainakin halvimmasta päästä. Miksi niitä ei hankita sitten saleille? Omien käyttökokemusten mukaan, niissä ei ole viimeistely aina täysin 100% tasolla, kahvat saattavat olla hiukan eri kohdissa jne. Osaa sellainen ei tietenkään haittaa. Maksavat varmaan murto-osan vaikka Hammerin vastaavista laitteista.
Mitä nyt itsekin niillä jumpannut niin on kyllä vähän vasemmalla kädellä tehtyjä, mutta ajaa asiansa. Toisaalta voimailijana ei tule oikein edes niihin koskettua :LOL:

Esim. go-go express, fit 24/7 ja Liikku tarjoavat kuukausimaksuiksi 18-29€ (hieman erilaisilla jäsenyysehdoilla). Yksityisistä kukaan ei tarjoa (kotikaupungissani) alle 40 egen. En vaan voi ymmärtää miten toi kannattaa, edes huonommilla vehkeillä. Tuleeko sitä massaa sitten kaksinkertainen määrä tai jopa yli (joka jo ruuhkauttaisi salia pahasti aika ajoin), saavatko parempia vuokraehtoja, laitesopimuksia yms paljousalennuksia. Henkilökuntaakin, joka on sentään iso menoerä, tuntuisi olevan vähintään siinä kuin yksityisilläkin, jopa enemmän.

Ketjusaleilla varmaan suurin tulonlähde on ne ihmiset, jotka pitää salikorttia taskussa, että jos joskus kiinostuu taas käymään salilla, eikä vaivaudu perumaan salijäsenyyttä koska ei se 20€/kk niin iso menetys ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom