PTVGYM Jooel Vatanen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näissä verotus hommissa on vähän kaksijakoinen oma mielipide. Se on väärin että Suomessa sankollinen ihmisiä jotka maksaa puolet maan veroista. En muista mutta se luku oli tosi pieni. Sitten on näitä rikkaita päättäjiä jotka kiertää itse verotusta kaikin keinoin. Keskituloiset on paskimmassa raossa verotuksen kanssa kuitenkin.
Mutta olen kokenut jotain sellaista ettei minua vituta maksaa veroja tipan tippaa ja olen onnellinen että asun Suomessa.
En ole yrittäjä mutta heidän verotustaan en ole kokenut reiluksi koskaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun mielestä olisi kaikkia kohtaan reilua että olisi tasavero, tienasit sitten tonnin tai satatonnia niin esim 20% olisi kiinteä vero% kaikilla. Nyt tuntuu että Suomessa rangaistaan siitä jos pääset esim palkkatöissä eteenpäin. Omasta kk liksasta menee lähes 2000€ veroa, mielestäni aavistuksen kohtuutonta puhumatta sitten Miken mainitsemasta 5000€ veroa / kk.. Nyt kuitenkin puhutaan perus jätkistä eikä mistään massikeisareista..

Tai sitten jos mentäisiin haavemaailmaan niin olisi mahtava jos yrittäjiä kannustettaisiin vaikka sillä tapaa että henk.koht palkasta maksettaisiin vain joku hyvin marginaalinen vero%, vaikka 10%. Kun tämän kyseisen yrittäjän ansiosta valtio saa monin/kymmenkertaisena verot kuitenkin yritysverotuksen kautta.

Muistanko vääri vai oliko Virossa just tuo kiintiä veroprossa? Eli kaikille sama.

Ei niistä sillai tulekaan oma-aloitteisesti valitettua, mutta sitten kun asia tulee puheeksi, niin alkaa ketuttamaan ja tulee sanottua.
I agree. Ei valittaa mutta keksiä vaikka minkälaisia parannusehdotuksia mutta näissä asioissa yleensä näkee vain oman näkökulman, valtionpäättäjät joutuu miettimään useammalta kannalta. Siksi en halua sekaantua poltiikkaan, liian monimutkaista.

Muistanko vääri vai oliko Virossa just tuo kiintiä veroprossa? Eli kaikille sama.
Nyt en kyllä tiedä mutta sen tiedän että firman voitto osuudesta ei makseta veroa, verot maksetaan vasta sitten kun se nostetaan palkkana ulos. Tällä tapaa yrityksellä heti 20% etumatka kasvaa ja laajentua vs. Suomi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Zone-sarja -42%
Mä maksoin yksi vuosi 60 tonnia tuloveroa, mitään järkeä siinä ei enää ole. Veroprossa oli jotain 43.
Sinä maksat jo ihan ok, mut sit on ne noin sata/tuhat ihmistä jotka maksaa puolet koko valtion veroista. Niitä se vasta mahtaa nyppiä.
Kuka laulaja se oli, olika tapani Kansa tai joku mikä veti 63prosentilla menemään ja kuittasi et pärjään 200000eurolla ihan hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja vaikka kuinka isillä olisi Tesla ja ite olis ostanut mieluummin Nissan Skylinen ja lässynlässyn, niin silti päivän päätteeksi edelleen Vatasella on R8 ja mulla RS3. Mihinkään se ei vinkumalla muutu eikä se oma mopoauto muutu superautoksi.

Onko rs3 superauto? :)

Veroista valittaminen on kyllä naurettavaa. Eihän meillä ole kuin maailman paras koulutusjärjestelmä, julkinen terveydenhuolto, sosiaaliturva, kouluruoka, kirjastot yms.

Mikään järjestelmä ei ole täydellinen, mutta en mä ymmärrä progressiivisen verotuksen vastustajia. Ne ketkä siitä itkevät, ovat hyvin toimeentulevia. Harmi vain, että Suomessa osataan asettautua myös heikommassa osassa olevien asemaan.

Siinä en näe mitään hienoa, että keulitaan kuinka paljon veroja ollaan Suomelle maksettu. Kiva kiva, mutta suuremman osan sä oot saanu rahaa siitä omaan pussiin kuin maksanut veroja.

Siinä olen samaa mieltä, että verotuksessa tulisi tukea etenkin aloittelevia (+pieniä yrittäjiä). Samalla haittaverot korkealle.

Veroista valittaminen on kyllä naurettavaa. Eihän meillä ole kuin maailman paras koulutusjärjestelmä, julkinen terveydenhuolto, sosiaaliturva, kouluruoka, kirjastot yms.

Mikään järjestelmä ei ole täydellinen, mutta en mä ymmärrä progressiivisen verotuksen vastustajia. Ne ketkä siitä itkevät, ovat hyvin toimeentulevia. Harmi vain, että Suomessa osataan asettautua myös heikommassa osassa olevien asemaan.

Siinä en näe mitään hienoa, että keulitaan kuinka paljon veroja ollaan Suomelle maksettu. Kiva kiva, mutta suuremman osan sä oot saanu rahaa siitä omaan pussiin kuin maksanut veroja.

Siinä olen samaa mieltä, että verotuksessa tulisi tukea etenkin aloittelevia (+pieniä yrittäjiä). Samalla haittaverot korkealle.

Kunnon työttömän vassarin avautumista. Siinä ei ole mitään väärää, että sulta laillisesti ryöstetään puolet, tai jopa yli, sun saamasta palkasta? Se on ihan vitun väärin. Meillä on niin paljon työttömiä ja kaikenlaisia sossupummeja, taiteilijoita ja taivaanrannanmaalareita, joiden mielestä niiden ei tarvitse käydä töissä. Nämä ihmiset sitten elävät toisten ihmisen varoilla ja syyttävät heitä ahneiksi?

Kunnon työttömän vassarin avautumista. Siinä ei ole mitään väärää, että sulta laillisesti ryöstetään puolet, tai jopa yli, sun saamasta palkasta? Se on ihan vitun väärin. Meillä on niin paljon työttömiä ja kaikenlaisia sossupummeja, taiteilijoita ja taivaanrannanmaalareita, joiden mielestä niiden ei tarvitse käydä töissä. Nämä ihmiset sitten elävät toisten ihmisen varoilla ja syyttävät heitä ahneiksi?

Moikka vaan. Ihan yksityisyrittäjä tässä ollaan ja maksetaan viisinumeroinen summa veroja vuodessa.

Siitä mä olen samaa mieltä, että järjestelmää pitäisi muuttaa niin, ettei pelkkä loisiminen ole mahdollista.

Varastetaan? Varastetaan? Ne rahat käytetään siihen, että sinäkin saat saat elellä täällä rauhassa.

Voidaanhan me toki tehdä niin, että sä et enää maksa veroja, mutta maksat sitten 12 000, kun käyt/vaimosi käy synnyttämässä. Päiväkodeista maksat 1000e/kk, talvella voit itse kolata reitin töihin ja jos joku pöllii autosi, selvitä syyllinen itse.

Veroista saa tottakai valittaa, mutta joku raja sentään. Mä oon tyytyväinen, että meillä on rauhallinen ja turvallinen hyvinvointivaltio, jossa lähtökohtaisesti kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet elämään.

Nää argumentointivirheet on kun suoraan iltasanomien artikkelin kommenttiosiosta.

En ota keskusteluun tämän enempää kantaa - mutta puuttumatta sen enempää verotuksen oikeellisuuteen tai oikeettomuuteen moraalisesta näkökulmasta, kannattaa muistaa, että verotuksella on paljon muitakin ulottuvuuksia kuin fiskaalinen.

Viimeksi muokattu:
Ongelma näissä (ja monissa muissa) keskusteluissa on myös se, että tutkittu tieto ja asiantuntijalausunnot tarkoittavat maallikoille samaa kuin mikä tahansa mielipide. Ei se nyt vaan ole sama asia, kun kymmenien vuosien yhteiskuntatutkimuksen kentällä pyörinyt sosiaalipolitiikan professori sanoo progressiivisen verotuksen olevan kokonaisuutena kansakunnalle parempi malli kuin jos punttiantero vessanpeiliselfien ottamisen lomassa mesoaa "väärästä vihervassaripolitiikasta".

Minäkin pidän tästä hyvinvointivaltiosta, mutta joku tässä verotuksessa on pielessä. Suomalaisten veroaste on maailman kärkeä ja silti valtio ja kaupungit/kunnat velkaantuu jatkuvasti lisää. Tämä pelottaa itseäni, että verotus on jo nyt tiukkaa ja kokoajan mennään limiitillä, että nämä palvelut pyörii ylipäätänsä ja sitten esim tiestön korjausvelka kasvaa jatkuvasti.

Kyllä tämä mulle ainakin kelpaa. Synnytykset ei maksa oikeastaan mitään ja kaikki tutkitaan viimeisen päälle hyvin. Jossain se tosiaan taitaa maksaa pitkästi yli 10000€. Meillä päiväkoti maksaa yhdelle lapselle yli tonnin kk, mutta siitä jää itelle maksettavaa jotain 250€ kk.

Suositut

Back
Ylös Bottom