PTVGYM Jooel Vatanen

Ensinnäkin, työttömyysturvaa on kahdenlaista, ansiosidonnaista ja peruspäivärahaa. Ansiosidonnaisessa maksamiseen osallistuu myös ay-liikkeiden kassat (plus ns. loimaan kassa) ja jokainenhan sitä maksaa itselleen kassan jäsenyydellä ja työttömyysvakuutusmaksulla. Kai nyt jokainen tietää, että bruttopalkasta maksetaan pois muutakin kuin se veroprosentti?? Suomessa on töissä julkisella puolella satoja tuhansia ihmisiä, lääkäreistä opettajiin ja poliiseihin, lastenhoitajista palomiehiin jne. Pitäisikö heillekin maksaa pelkkä nettopalkka? On sen viisaat laskeneet, että jotain valtio (ja kunnat) tuosta verotuksesta hyötyy. Raha myös kiertää jota harva tulee ajatelleeksi. Sari sairaanhoitaja ja Pertti palomies ostaa sillä palkallaan myös yksityisiltä palveluja ja tavaraa, vai laittavatko ne rahansa patjan alle tai mustaan aukkoon??

Tuo aina jaksaa hauskuttaa luulo, että jossain muussa maassa se yrittäminen vasta kannattaakin, oikein paratiisi löytyy muualta ja Suomi on paska maa. Se kilpailu on useimmiten kovempaa Suomen rajojen ulkopuolella, byrokratiaa löytyy pilvin pimein muualtakin. Jos et pärjää Suomessa, miten kuvittelet menestyväsi muualla, ainakaan rehellisin keinoin? Turhan usein näiden Viroon ja Espanjaan muuttaneiden ja Suomea haukkuvien ns. yrittäjien taustalta löytyy jotain hämärää. Nyt tämä julkisuudessa paljon esillä ollut Ranta-ahokin on virallisesti kirjoilla Tallinnassa. Tuossa kulahtaneessa puutalossa on kuulemma sadan muunkin suomalaisen virallinen osoite. Ketään heistä vaan ei ole koskaan tavattu paikan päältä. Ties kuinka monet suomalaiset ovat ostaneet Virosta näitä postilaatikkoyrityksiä, kuka mistäkin syystä 2500 euron hintaan. Tiedoksi, Suomessa maksaa osakeyhtiön perustaminen nykyään nolla euroa ts. enää ei vaadita sitä 2500 euron alkupääomaa. Eihän tuossa mitään, mutta kun nämä "yrittäjät" touhuavat Suomen, ei niinkään Viron markkinoilla. Tuossa joku aika sitten yksi umpirehellinen pienen rakennusliikkeen omistaja valitteli, kuinka vaikeaa on pärjätä urakkakilpailuissa erinäisten koijareiden kanssa.
Joskus joku kirjoittaa ihan asiaakin tänne näistä asioista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseessä jos ei ois Vatanen niin etköhän säkin ois joko turpa kiinni tai heristelemässä mukana. Vittu mikä tyyppi
En olis, kuten en jaksa välittää muidenkaan sekoiluista. Ei mulla ole aikaa valittaa kaikkein muiden tekemisestä, joillekin se on oikein harrastus. Oot varmaan viikonloppuisin heristelemässä sitä keppiä tuolla kaupungilla kun porukka tekee kaikkea älytöntä. Ja huomaa miten kierroksia sä tosta otat, luulet mun puolustelevan tota, vaikka mä en missään vaiheessa puolustele autossa puhelimen käyttöä. Joten kerää luusi ja rauhotu.

Minäkin pidän tästä hyvinvointivaltiosta, mutta joku tässä verotuksessa on pielessä. Suomalaisten veroaste on maailman kärkeä ja silti valtio ja kaupungit/kunnat velkaantuu jatkuvasti lisää. Tämä pelottaa itseäni, että verotus on jo nyt tiukkaa ja kokoajan mennään limiitillä, että nämä palvelut pyörii ylipäätänsä ja sitten esim tiestön korjausvelka kasvaa jatkuvasti.

Toihan on se kuuluisa kestävyysvaje Kestävyysvaje – Wikipedia hirvee meteli nousee aina yritti mikä tahansa puolue tätä korjata miltä kantilta tahansa.
Maahanmuutto,synnytystalkoot,aktiivimalli,eläkeiän nostaminen,opiskelun nopeuttaminen aina joku huutaa ja vastustaa.

Verotuloja tolla haetaan vain. Esim sähköautot on hauska juttu, niin perustellaan ympäristöjutuilla ja on edullista mukamas. Nyt jos kaikki vaihtaa sähköautoon, niin niiden käyttöverot nousee taivaaseen koska polttoaineveroa ei saada enää. Jos kaikki lopettaa autoilun, maksaa muut kulkuvälineet satoja kertoja enemmän. Eli fillarivero tulisi ja pyörät maksais moottoripyörän verran.

Se on just näin. Jos jengi alkaisi kävelemään, tulisi kenkävero. Jos käveltäisiin ilman kenkiä, tulisi liikkumisvero gps-träkkäyksellä.

Jos kaikki, jotka tienaa yli 100k pyytäisivät vittuillakseen palkanalennusken 2000€/kk olisi valtio polvillaan

Mulle taas tulee mieleen perus scoda kuski joka on menossa vittumaisen anopin luo viikonlopuksi. Jos joku sattuu ohittaan esim. R8 :lla niin kauhee vinkuminen nettiin ja iltalehteen videon kanssa. Liikenteessää nyt sattuu ja tapahtuu vaan. Ei siitä kannata yöunia menettää jos joku jotain autoa / prätkää vähän ulkoiluttaa kovemmalla kaasulla, ja oon ite menettyny muutaman kaverin jotka näissä harrastuksissa pyöri.
Näinkin, mutta miten vastauksesi koskee aihetta eli netissä surffailua ajaessa autoa?

Ei liity aiheeseen ollenkaan, mutta kannattaa miettiä, ketä niissä eduskuntavaaleissa äänestää. Kai te edes äänestitte? Siellä on aika monenlaista näkemystä tarjolla ehdokkaiden ja puolueiden muodossa. Nykyhallitus on kansan valitsema. Yritetään vaikuttaa asiaan sitten 2023. Siihen asti mikään ei valittamalla parane. :D
Se nyt vaan on oikeesti ihan sama ketä äänestää vaaleissa. Samaa paskaa tulee vähän eri paketissa. Ja kyllä olen ihan ajatuksen kanssa äänestänyt ehdokkaita.

Ettei ihan pelkäksi politiikka keskusteluksi tämä vt lapasen ketju menisi niin olipas hyvät avoimet ovet pitskun ptv:llä. Molemmat herrat Siren ja vatanen erittäin mukavia heppuja :rock:

läppä lentää hienosti täysin tuntemattomien ihmisten kanssa, niin ettei meinannut treenille asti edes päästä:ROFLMAO:

@Mike mainitsi, että tuo riksun legion hienoin sali kuvata, ni pitäskö kaksikon tulla kuvaamaan joku pätkä tänne :kuvia::puntti:

@Mike mainitsi, että tuo riksun legion hienoin sali kuvata, ni pitäskö kaksikon tulla kuvaamaan joku pätkä tänne :kuvia::puntti:
Mä tuun mielelläni, Vatasesta en osaa sanoa mikä Vatskun politiikka on olla videoilla muilla saleilla. Mut tehdään me video, saat reisitrenin ja sitten ennen sitä autojuttua, koska kyllä sun RS pitää nauhalle saada, komea oli.

Mä tuun mielelläni, Vatasesta en osaa sanoa mikä Vatskun politiikka on olla videoilla muilla saleilla. Mut tehdään me video, saat reisitrenin ja sitten ennen sitä autojuttua, koska kyllä sun RS pitää nauhalle saada, komea oli.
Kuulostaa loistavalta idealta :rock: voitas kyllä reisien sijaan ottaa selkä treeniä, jos käy. Koittanut tota räkki vetoa ottaa ohjelmaan, mutta vähän menee ohi kohteen jostain syystä :nolo:

Komeat äänet oli kyllä Tseben menopelissä. Samaan aikaan pois lähti ko minä, tullessa ulkona oltiinkin.

Se on aina mukavaa, kun ihmiset arvostaa mökää :ROFLMAO:

Kysyin mielipidettäsi, ei kaikki kysymykset ole provoa.
Superauton käsite on itselleni erilainen.
Superauto – Wikipedia

Voihan toki jonnetkin (mihin aiemmin viittasit) tuntea mopoautonsa superautoksi. Hyvää loppukesän jatkoa sinulle.
Ja sanoinko minä että RS3 on superauto? En sanonut, sanoin että itkemällä se mopoauto ei muutu superautoksi.

Kylläpäs tuntui hyvältä se pitskun uusi selkämasiina, hyvin käytetty rahat.

@PT-Vatanen oletko miettinyt koskaan lapsiparkkeja saleille?
Itsellä ja hyvinkin monella tutulla hyvä lapsiparkki määrittää sen, millä salilla tulee käytyä. Tuohan ei tarkoita, että ne kirkuvat lapset juoksevat siellä harrastajien jaloissa, jos nyt joku siellä keräsi verenpainetta ajatuksesta sen verran, että estropaiseet turahtivat näppikselle.

Sitä vain, että tuolla saa aika helposti kävijävirtaa lisää, jos omistaa karsinan vaikka jostain respan läheisyydestä mukeloille. Toki se vaatii yhden työntekijän sinne lisää. Jotkut nyt tietty kokevat, että ei ehkä sovi salin imagoon, ja eihän täällä Tampereellakaan true badass -saleilla mitään lapsiparkkeja ole. Sääli.

@PT-Vatanen oletko miettinyt koskaan lapsiparkkeja saleille?
Itsellä ja hyvinkin monella tutulla hyvä lapsiparkki määrittää sen, millä salilla tulee käytyä. Tuohan ei tarkoita, että ne kirkuvat lapset juoksevat siellä harrastajien jaloissa, jos nyt joku siellä keräsi verenpainetta ajatuksesta sen verran, että estropaiseet turahtivat näppikselle.

Sitä vain, että tuolla saa aika helposti kävijävirtaa lisää, jos omistaa karsinan vaikka jostain respan läheisyydestä mukeloille. Toki se vaatii yhden työntekijän sinne lisää. Jotkut nyt tietty kokevat, että ei ehkä sovi salin imagoon, ja eihän täällä Tampereellakaan true badass -saleilla mitään lapsiparkkeja ole. Sääli.
”Walkoinen Wiikinki” siellä kaitsemassa lapsia, tiukalla tuijotuksella pitää ne aisoissa :) joskushan tuosta taisi olla keskustelua ja olikohan tuo imagoasia yksi syistä miksi sellaista ei ole edes harkittu. Minun mielestä ihan järkevää, minusta lapset ei kuulu salille (minulla on kaksi alle kouluikäistä lasta). Olkoonkin miten tahansa omassa karsinassaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom