PTVGYM Jooel Vatanen

Laskeppa tuloverot, alvit, autoverot, bensaverot, työllisyyskulut, ruoan verot jne. BOOM, alkaa verokertymää olemaan.
Verokertymää on jumalattomasti ja miehet tekee enemmän massia kuin suurin osa, mutta ”satoja tuhansia” ei voi annetuilla liikevaihdoilla pitää paikkansa, vaikkakin ALV vähennetään ennen liikevaihtoa. Toki flexaus kuuluu imagoon ja on elinehto skenessä menestymiseen(y)

Edit. No tänä vuonna ilmeisesti tuleekin:hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänä vuonna liikevaihto tulee olemaan 500 000€ joten siitä summasta kun laskee alv määrän, tilikauden voitto-osuudesta ennakkoverot ja nostettavasta palkasta ennakonpidätyksen niin ei enää olla lähelläkään 5nro summaa. Toki tohon nyt voi laskea vaikka ne R8 verot jota valtio sai kun auto tuotiin Ruotsista Suomeen

Ok voin hyväksyä tuon :LOL: Mutta satoja tuhansia ehkä (vielä) vähän liiottelua... Sitten kun liikevaihto millin luokkaa niin varmasti joo (toivottavasti pian)... R kasista tuli muuten todella hieno tuon teippauksen myötä, job well done

Anteeksi väärä sanamuoto, kirjoittelen auton ratissa vaikka ei saisi.. Korjataan -> maksan yli satatuhatta veroja tänä vuonna suomen valtiolle.

Ja sitten miettii että jos omistaa yli 10% suuryrityksesta. Esim. Hartwall Capital omistaa 10.1% Konecranesista. Eli juuri tuon rajan yli. Näin se ei maksa osingoista yhtään veroa.

Reilua :)

Hoidan valtiolle satoja tuhansia vuodessa fyrkkaa, multa pitäisi poistaa kokonaan ajoneuvovero. Tai sitten verot vaikka puoleen ja mieluusti egen pudotan tietulliin stadiin ajaessa. :)

Tossa on vaan se vika että Suomessaki on melko paljo ihmisiä jotka maksaa vielä enemmän veroja,mitä etuja heille pitäs antaa?

"Yhteensä Wahlroos on maksanut vuodesta 2000 eteenpäin laskettuna välittömiä veroja yhteensä noin 64 miljoonaa euroa. Tiedot perustuvat HS:n verokoneeseen." Lainaus Hesarista.

Tossa on vaan se vika että Suomessaki on melko paljo ihmisiä jotka maksaa vielä enemmän veroja,mitä etuja heille pitäs antaa?

"Yhteensä Wahlroos on maksanut vuodesta 2000 eteenpäin laskettuna välittömiä veroja yhteensä noin 64 miljoonaa euroa. Tiedot perustuvat HS:n verokoneeseen." Lainaus Hesarista.
Nyt mennään sivuraiteille... Täällä otettiin puheeksi miten paljon maantie km maksaa, ilmeisesti viitaten siihen että on ihan ok maksaa perse kipeeksi ajoneuvoveroa jos haluaa harrastella. Tähän vitsillä heitin että kun valmiiksi maksan jo niin paljon että minun verotaakkaa voisi keventää tai verot puoleen ja tietullit käyttöön joiden avulla säästäisin todella paljon rahaa. En siis ollut tosissaan että tässä pitäisi joku mitalli saada kaulaan.

Asioista on turha itkeä koska kaikki on kuitenkin vapaaehtoisa, yrittäminen / autot jne

Wtf?! Tota en oo tienny. Mikä on määritelmä et on "suuryritys"?
Halusin vain käyttä että porukka ymmärtää ton asian pointin. Onhan noita nyt muitakin. Herlin --> Kone jne.

Vain sinä maksat osinkoveroa | Arvopaperi

Kun listaamaton yritys omistaa pörssiyhtiöstä vähintään kymmenyksen, osingot ropisevat tilille ilman veroa. Muussa tapauksessa sen saamia osinkoja verotettaisiin 20 prosentin yhteisöveron mukaisesti. Kymmenen prosentin kerho maksaa veroa vasta, kun sijoitusyhtiö jakaa osinkoa omille henkilöomistajilleen. Silloinkin verokohtelu on kevyempi kuin piensijoittajilla ja suosii erityisesti suurten ja vakavaraisten yhtiöiden omistajia.

Verotus Suomessa on naurettavalla tasolla. En ymmärrä miten joku puupää voi uskoa että veroja kiristämällä saadaan enemmän aikaan, pitkässä juoksussa tyrehdyttää menoa joka osa-alueelta.

Mä uskon vahvasti että verotusta selkeästi keventämällä saataisiin pitkässä juoksussa parempaa tulosta. Alussa varmasti luvut laskisi mutta ajan saatossa nousisi takulla korkeammalle kun yrittäminen / kuluttaminen jne olisi edullisempaa.

Verotus Suomessa on naurettavalla tasolla. En ymmärrä miten joku puupää voi uskoa että veroja kiristämällä saadaan enemmän aikaan, pitkässä juoksussa tyrehdyttää menoa joka osa-alueelta.

Mä uskon vahvasti että verotusta selkeästi keventämällä saataisiin pitkässä juoksussa parempaa tulosta. Alussa varmasti luvut laskisi mutta ajan saatossa nousisi takulla korkeammalle kun yrittäminen / kuluttaminen jne olisi edullisempaa.

Lafferin käyrä kuvaa tuota hyvin.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lafferin_käyrä

Viimeksi muokattu:
On meillä asiat hyvin, koulut, terveydenhuolto, kaikki tuet jne. Se ei kuitenkaan liity mun mielestä siihen että ostat itsellesi auton ja maksat ihan sairaat verot. Suomessa on kaikki kallista vittu ihan kaikki. Ymmärrän sen että maan pyörättämiseen menee rahaa mutta mun mielestä sairainta on se että joudut jopa maksamaan perintöveroa. Ostan talon, maksan sen ja sitten kun kuolen niin poika joutuu maksamaan siitä että saisi talon jonka minä olen jo kerran maksanut.
No loppujen lopuksi niin ehkä ei ole varaa valita

Näin itsekin kolme kertaa perintöveroa maksaneena.. Ihan loogista se perintöveron maksaminen on. Sinä olet kenties rakentanut ja maksanut sen talon, mutta poika ei ole. Samalla tavalla, miksi minun olisi pitänyt saada vanhempieni omaisuus ilmaiseksi, he kun ovat ensin itse sen kovalla työllä hankkineet ja sitten vielä kasvattaneet minut (ja sisareni), mikä ei ole ilmaista. Vielä vähemmän minulla oli osaa sekä arpaa lapsettoman enoni omaisuuteen. Rintaperillisten veroaste on lisäksi varsin matala, n. 10% ja erilaisia vähennysmahdollisuuksiakin on. Noin muuten kehottaisin, jos mahdollista, myymään talon pois vielä kun on kohtuullisessa kunnossa. Sillä varauksella, ettei poika ole ilmaissut haluavansa sitä taloa. Yleensä haluavat muualle. Talon myyminen ja hyvällä hinnalla eli realisoiminen, voi osoittautua yllättävän vaikeaksi, asuntomarkkinoista ei koskaan tiedä. Eri asia sitten jos talon sijainti on ns. takuuvarma, kuten vaikkapa Helsingin keskusta. Monella on sellainen hassu käsitys, että kiinteistöt sen kun lisäävät arvoaan maailman tappiin asti, eivät lisää. Jos vielä käy niin, että korot nousee (jossain vaiheessa näin on pakko käydä). hinnat tulee vauhdilla alas.

Vaikka tässä olenkin samaa mieltä kanssasi niin tuppaa monella menemään niin, että kun tienataan vähän niin ollaan tyytyväisiä ja halutaan jopa korkeampia veroja hyvätuloisille. Sitten kun saman henkilön tulotaso nousee, niin ei enää halutakkaan niitä veroja.

Siinä näin lisähuomiona yksi syy vasemmiston ja vihreiden suurelle kannatukselle opiskelijoiden keskuudessa. (Ja miksi moni siirtyy vanhempana esimerkiksi kokoomuksen kannattajaksi)

Näin itsekin kolme kertaa perintöveroa maksaneena.. Ihan loogista se perintöveron maksaminen on. Sinä olet kenties rakentanut ja maksanut sen talon, mutta poika ei ole. Samalla tavalla, miksi minun olisi pitänyt saada vanhempieni omaisuus ilmaiseksi, he kun ovat ensin itse sen kovalla työllä hankkineet ja sitten vielä kasvattaneet minut (ja sisareni), mikä ei ole ilmaista. Vielä vähemmän minulla oli osaa sekä arpaa lapsettoman enoni omaisuuteen. Rintaperillisten veroaste on lisäksi varsin matala, n. 10% ja erilaisia vähennysmahdollisuuksiakin on. Noin muuten kehottaisin, jos mahdollista, myymään talon pois vielä kun on kohtuullisessa kunnossa. Sillä varauksella, ettei poika ole ilmaissut haluavansa sitä taloa. Yleensä haluavat muualle. Talon myyminen ja hyvällä hinnalla eli realisoiminen, voi osoittautua yllättävän vaikeaksi, asuntomarkkinoista ei koskaan tiedä. Eri asia sitten jos talon sijainti on ns. takuuvarma, kuten vaikkapa Helsingin keskusta. Monella on sellainen hassu käsitys, että kiinteistöt sen kun lisäävät arvoaan maailman tappiin asti, eivät lisää. Jos vielä käy niin, että korot nousee (jossain vaiheessa näin on pakko käydä). hinnat tulee vauhdilla alas.
En ole samaa mieltä. Nämä asiat pitäisi hoitaa niin hyvin kuin mahdollista ennen ennen kuolemaa. Eli antaa pois niin paljon kun mahdollista, helpottaa asioita muutenkin. Mun mielestä mulla pitäisi olla oikeus antaa pois mun omat rahat/talot/ tavarat ilman että poikani joutuu maksaa siitä.

Suomalainen tykkää maksaa veroja ja antaa jonkun toisen miettiä asiat, kuten miten eläke hoidetaan tai millon alkoholia saa kaupasta. Sääntönikkarin unelmamaa.

Jos ottaa päähän niin on maita olemassa, joissa yrittämistä/työntekoa ja yksilön oikeuksia esim. eläkesäästämisen suhteen kunnioitetaan suomea enempi.

En ole samaa mieltä. Nämä asiat pitäisi hoitaa niin hyvin kuin mahdollista ennen ennen kuolemaa. Eli antaa pois niin paljon kun mahdollista, helpottaa asioita muutenkin. Mun mielestä mulla pitäisi olla oikeus antaa pois mun omat rahat/talot/ tavarat ilman että poikani joutuu maksaa siitä.
Solidaarisuus julkisvaltaa ja kanssaihmisiä kohtaan on muistettava joka käänteessä. Ei ole väärin maksaa vaikka 10 krt veroa samasta tuotteesta. Se kellä onni on, sen visusti kätkeköön. Auta armias jos ajat hienolla, autolla jossa on vielä ISO kone niin alkaa valtiovallan kassakone kilkattamaan. Onneks kukaan ei ole vielä maininnu että tässä maassa esiintyisi kateutta. Meidän pitää olla vain kaikkein solidaarisimpia (noh ettei tuu kellee paha mieli, mut se on nyanssihomma)

No jos todella haluat antaa kaiken pojallesi ilmaiseksi voit varmaankin maksaa myös veroseuraamukset (lahjaverot yms) hänen puolestaan. Tilanne on mutkikkaampi jos on muita sisaruksia. Näissä asioissa kannattaa kysellä muutenkin neuvoa asiantuntijalta, varsinkin jos omaisuutta on vähänkin enemmän. Millä muuten sitten itse elät kun olet lahjoittanut kaiken pois? Täysin vastikkeeton raha ei minusta ole hyväksi koskaan kenellekään, mutta tästähän voidaan olla montaa mieltä. Imo ja kuten sanoin, tuo rintaperillisten veroprosentti on minusta hyvin kohtuullinen. Sitten kun on kysymys yritysjärjestelyistä, asia muuttuu ihan toiseksi eikä siihen tässä kannata mennä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom