Näin itsekin kolme kertaa perintöveroa maksaneena.. Ihan loogista se perintöveron maksaminen on. Sinä olet kenties rakentanut ja maksanut sen talon, mutta poika ei ole. Samalla tavalla, miksi minun olisi pitänyt saada vanhempieni omaisuus ilmaiseksi, he kun ovat ensin itse sen kovalla työllä hankkineet ja sitten vielä kasvattaneet minut (ja sisareni), mikä ei ole ilmaista. Vielä vähemmän minulla oli osaa sekä arpaa lapsettoman enoni omaisuuteen. Rintaperillisten veroaste on lisäksi varsin matala, n. 10% ja erilaisia vähennysmahdollisuuksiakin on. Noin muuten kehottaisin, jos mahdollista, myymään talon pois vielä kun on kohtuullisessa kunnossa. Sillä varauksella, ettei poika ole ilmaissut haluavansa sitä taloa. Yleensä haluavat muualle. Talon myyminen ja hyvällä hinnalla eli realisoiminen, voi osoittautua yllättävän vaikeaksi, asuntomarkkinoista ei koskaan tiedä. Eri asia sitten jos talon sijainti on ns. takuuvarma, kuten vaikkapa Helsingin keskusta. Monella on sellainen hassu käsitys, että kiinteistöt sen kun lisäävät arvoaan maailman tappiin asti, eivät lisää. Jos vielä käy niin, että korot nousee (jossain vaiheessa näin on pakko käydä). hinnat tulee vauhdilla alas.