Jaa, mä maksoin tästä asunnosta 2005 168 tuhatta euroa ja yläkerran samankokoinen myytiin vuos takaperin 285. Tää on maksettu vajaan 6 vuoden päästä. Kovin on ruusuinen kuva sijoittamisesta ja asunnoista kovin negatiivinen kuva. Ja kun sulla vähän hukassa toi on, niin tiedätkö mitä taloyhtiöt tekee? Ne voi myydä liikehuoneistoja ja rahoittaa sillä isompia remppoja. Mulle koitui putkirempasta tästä syystä vajaan 100 euron lisäkorotus vastikkeeseen.
Ei mulla ole asunnoista negatiivinen kuva, ei mulla niitä muuten olisi osana salkkua. Jos olisit laittanut saman summan vuonna 2005 osakemarkkinoille, niin voisit ostaa sen yläkerran kämpän ja RS3:n velatta ja jäisi vielä ulkomaan matkaan. Tuosta ajasta maailman indeksi on tuplaantunut arvoltaan. Asunnoissa sijoitushan perustuu velkavipuun, että saat lainarahaa vastaan tuottoa koko pääomalle, josta siis suurimman osan kuitenkin omistaa pankki. Hyvä on kuitenkin omistaa helposti rahaksi vaihdettava ja arvoaan nostava asunto hyvältä alueelta! Sen lisäksi ei olisi ollenkaan huono sijoittaa...