PTVGYM Jooel Vatanen

Sitä oon aina ihmetellyt, että miksi köyhien pitää murehtia, mihin rikkaat käyttävät rahansa. ”En mä ainakaan, jos mulla olisi rahaa niin...” Et niin, koska tuolla ajattelutavalla sä et koskaan saa massia.
Mä ihmettelen sitä kun rikasta esittävät ostavat kaikkea mahdollista luotolla ja osamaksuilla. Velkaa jo mennyt ulosottoon mut silti saadaan joltain ruotsalaiselta pikavippi yhtiöltä 500e ja päästään instagramiin esittelemään hailaiffii.
Silloin kun rahaa on konkreettisesti tilillä niin silloin sitä pitääkin käyttää juuri siihen mihin haluaa. Mitä järkeä pistää joka ikinen sentti säästöön ja sitten eläkkeellä muuttaa jonnekin Espanjaan? Elämän aikana sitä rahaa kannattaa käyttää eikä jättää perillisten riideltäväksi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tokihan jos rahaa on niin sen käyttäminen hyödyttää yhteiskuntaa verojen muodossa. Osa voi päätyä jopa hyödyllisiin tarkoituksiin.

MAG valmistaa kuulma hyviä taljakahvoja

Mä ihmettelen sitä kun rikasta esittävät ostavat kaikkea mahdollista luotolla ja osamaksuilla. Velkaa jo mennyt ulosottoon mut silti saadaan joltain ruotsalaiselta pikavippi yhtiöltä 500e ja päästään instagramiin esittelemään hailaiffii.
Silloin kun rahaa on konkreettisesti tilillä niin silloin sitä pitääkin käyttää juuri siihen mihin haluaa. Mitä järkeä pistää joka ikinen sentti säästöön ja sitten eläkkeellä muuttaa jonnekin Espanjaan? Elämän aikana sitä rahaa kannattaa käyttää eikä jättää perillisten riideltäväksi
Jos rahaa ei sijoita, turha sitä niin hirveesti on pitää ainakaan tilillä. Jännä homma että tosi harva vieläkin puhuu sijoittamisesta. Itse yli 10 vuotta harrastanut sijoittamista. Yksi parhaista asioista elämässä, että tuon korkoa korolle ilmiön näkee nyt oikeasti. Suosittelen kaikkia sijoittamaan edes pikkusummalla jos ei muuta. Aika tekee sinulle rahaa, kun vaan malttaa odottaa. Tietysti ottaa asioista hieman selvää, ettei ihan sokkona rahaa johonkin tunge.

Mikä ihme voi biljardimailassa maksaa yli 5000 euroa?:eek::confused: Onko se kokonaan kullattu?:LOL:

Edit. Nopealla googletuksella kallein mitä löysin suomessa sijaitsevista kaupoista oli 1500€.

Kyllä tää mulle selitti ummet ja lammet hyvän biljardimailan ominaisuuksista ja vaatimuksista ja hiuksen hienoista eroista yms mitkä kaikki vaikuttaa siihen, että millä tavalla se maila osuu siihen palloon yms. Ilmeisesti ei mitään mittatilaustavaraa ole vaan kaikki noi tehdään käsityönä ns. custom shop meiningillä jossain toisella puolella maapalloa. Tarkemmin en viittinyt kysellä, koska en noistakaan ymmärtänyt puoliakaan. :LOL:

Kyllä tää mulle selitti ummet ja lammet hyvän biljardimailan ominaisuuksista ja vaatimuksista ja hiuksen hienoista eroista yms mitkä kaikki vaikuttaa siihen, että millä tavalla se maila osuu siihen palloon yms. Ilmeisesti ei mitään mittatilaustavaraa ole vaan kaikki noi tehdään käsityönä ns. custom shop meiningillä jossain toisella puolella maapalloa. Tarkemmin en viittinyt kysellä, koska en noistakaan ymmärtänyt puoliakaan. :LOL:
"J.Pechauer Custom Cues on maailmankuulu käsityöstään ja laadustaan. Kaikki kepin osat, poislukien kärkinahka ja peräpään kumisuojus, on tehty Pechauerin omassa verstaassa. Puuvalinta on aloitettu valitsemalla oikeat tukit, joista keppien valmistaminen on aloitettu. Ajankäyttö ja huolellisuus tuntuu jokaisella lyönnillä.

Professional-sarjan kepit on viimeistelyn loppuvaiheessa käsin signeerattu.

J.Pechauerin kepeissä ja shafteissa rajoitettu elinikäinen takuu. Tämä takuu ei koske muiden valmistajien shafteja."
Toi luki tossa 1500€ mailan tiedoissa ja en silti ymmärrä tota hintaa.:LOL: Toki ei kai mun tarvitsekaan.:)

Jos rahaa ei sijoita, turha sitä niin hirveesti on pitää ainakaan tilillä. Jännä homma että tosi harva vieläkin puhuu sijoittamisesta. Itse yli 10 vuotta harrastanut sijoittamista. Yksi parhaista asioista elämässä, että tuon korkoa korolle ilmiön näkee nyt oikeasti. Suosittelen kaikkia sijoittamaan edes pikkusummalla jos ei muuta. Aika tekee sinulle rahaa, kun vaan malttaa odottaa. Tietysti ottaa asioista hieman selvää, ettei ihan sokkona rahaa johonkin tunge.
Itse oon aiemmin vaan säästänyt mutta tänä vuonna tutustunut sijoittamiseen ja aikomus pistää rahaa poikimaan. Oon aina ollut helvetin pihi ja huono ostamaan itselle mitään niin tullut 12-vuotiaasta asti säästeltyä ja on sitä saanut jo viisinumeroisen summan säästötilille

"J.Pechauer Custom Cues on maailmankuulu käsityöstään ja laadustaan. Kaikki kepin osat, poislukien kärkinahka ja peräpään kumisuojus, on tehty Pechauerin omassa verstaassa. Puuvalinta on aloitettu valitsemalla oikeat tukit, joista keppien valmistaminen on aloitettu. Ajankäyttö ja huolellisuus tuntuu jokaisella lyönnillä.

Professional-sarjan kepit on viimeistelyn loppuvaiheessa käsin signeerattu.

J.Pechauerin kepeissä ja shafteissa rajoitettu elinikäinen takuu. Tämä takuu ei koske muiden valmistajien shafteja."
Toi luki tossa 1500€ mailan tiedoissa ja en silti ymmärrä tota hintaa.:LOL: Toki ei kai mun tarvitsekaan.:)

Joo en minäkään edes tuota 1500e hintaakaan ymmärrä koska nään sen vain tavallisena puupalikkana :ROFLMAO: Voihan se hyvin p*skapuhetta ollut luokkalaisella kun maininnut tuosta hinnasta että en nyt ala päätäni pantiksi tuosta lyömään. Toisaalta en ihmettelisi toisaalta ollenkaan vaikka tuo hinta pitäisikin paikkaansa jos kyse on jostain oikeasti 100% handmade firmasta.

Joo en minäkään edes tuota 1500e hintaakaan ymmärrä koska nään sen vain tavallisena puupalikkana :ROFLMAO: Voihan se hyvin p*skapuhetta ollut luokkalaisella kun maininnut tuosta hinnasta että en nyt ala päätäni pantiksi tuosta lyömään. Toisaalta en ihmettelisi toisaalta ollenkaan vaikka tuo hinta pitäisikin paikkaansa jos kyse on jostain oikeasti 100% handmade firmasta.
Joo, siis luulisi että laadukkaan puukepin saisi muutamalla satasella.:LOL:

Kumpi tässä esimerkissä on rikas ja köyhä? Toi ensimmäinen kuulostaa köyhältä.

Itse oon aiemmin vaan säästänyt mutta tänä vuonna tutustunut sijoittamiseen ja aikomus pistää rahaa poikimaan. Oon aina ollut helvetin pihi ja huono ostamaan itselle mitään niin tullut 12-vuotiaasta asti säästeltyä ja on sitä saanut jo viisinumeroisen summan säästötilille

Se onkin 15-vuotiaalle iso summa!

Kumpi tässä esimerkissä on rikas ja köyhä? Toi ensimmäinen kuulostaa köyhältä.

Se onkin 15-vuotiaalle iso summa!

Jos vaikka summa olisi nyt sen tasan 10ke. Sijoitat sen nyt, ja saat keskimääräisen 7.76% mitä Helsingin pörssi viimeiset 15.v tuottanut osingot uudelleen sijoittaen. Pidät potin 50.v etkä lisää yhtään omaa rahaa, ainoastaan sijoitat osingot takaisin. Korkoa korolle efekti tekee työtä ja laskennallisesti, kun olet 65.v sinulla on 290 ke. Siinä tuon näkee. Ja vaikka tuosta laskennasta otettaisiin yksi 100 ke pois, niin silti 190 ke.

Mutta se siitä. Palataan Vataseen.

Jos vaikka summa olisi nyt sen tasan 10ke. Sijoitat sen nyt, ja saat keskimääräisen 7.76% mitä Helsingin pörssi viimeiset 15.v tuottanut osingot uudelleen sijoittaen. Pidät potin 50.v etkä lisää yhtään omaa rahaa, ainoastaan sijoitat osingot takaisin. Korkoa korolle efekti tekee työtä ja laskennallisesti, kun olet 65.v sinulla on 290 ke. Siinä tuon näkee. Ja vaikka tuosta laskennasta otettaisiin yksi 100 ke pois, niin silti 190 ke.

Kuolet 45 vuotiaana kun jäät auton alle. Vitun hyödyllinen sijoitus. Peukku siitä.

Kuolet 45 vuotiaana kun jäät auton alle. Vitun hyödyllinen sijoitus. Peukku siitä.
Ikävä homma jos noin käy. Halusinkin vaan valaista että pitkäaikainen sijoittaminen kannattaa. Hyvä taloudellinen tilanne mahdollistaa Esim. Vanhempana jos sairastuu, pääset heti yksityiselle. Toki jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa. Pointti vaan että kyllä se Vatanenkin niitä saleja sen takia perustaa, että rahaa tulee.
Tässä myös hyvä esimerkki.
Cheekin yritykseltä taas ennätystulos – osinkoa ropisee muhkeasta osakesalkusta | Kauppalehti

No, voihan niitä osinkoja tai sijoitustuottoja käyttää myös yleiseen viihtymiseen, mutta "sivutulot" ovat mukava lisä palkkatulojen lisäksi, jotka tasaavat mukavasti vaikka työttömäksi joutumisen ansioiden laskua. Sijoittamisen hyödyllisyyden voi punnita lopulta sitten vaikka perikunta.... Mutta sijoittamiseen liittyen Vatanen on sanonut sijoittavansa mielummin liiketoimintaansa, koska taitaa sen paremmin, kuin osakesijoittamisen ja varmasti se tarjoaa enemmän mielihyvää, kun huomaa oman bisneksen kantavan noin hyvin. Toki siinä on kaikki munat melkein samassa korissa. Kuollessa ei varmaan harmita tilillä olevat rahat, eikä kyllä yhtään mikään muukaan. Jos eläessä kokee paremmaksi laittaa tilit sileäksi, niin ei sekään varmaan ole huono asia. Onpahan ainakin leluja, joita toivottavasti myös käyttää.

Ikävä homma jos noin käy. Halusinkin vaan valaista että pitkäaikainen sijoittaminen kannattaa. Hyvä taloudellinen tilanne mahdollistaa Esim. Vanhempana jos sairastuu, pääset heti yksityiselle. Toki jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa. Pointti vaan että kyllä se Vatanenkin niitä saleja sen takia perustaa, että rahaa tulee.
Tässä myös hyvä esimerkki.
Cheekin yritykseltä taas ennätystulos – osinkoa ropisee muhkeasta osakesalkusta | Kauppalehti

Eikö niitä saleja perustetakaan rakkaudesta lajiin? Sijoittaa pitää sen verran, että se ei vaikuta omaan arkeen tai joudu luopumaan elintasostaan. Tuo on vain sijoitus tulevaisuuteen, jonain päivänä herää viimeistä kertaa kuitenkin eikä millään ole enää sitten merkitystä. Toi sijoitushomma koskee siis tietysti vain työssäkäyviä, laiskat valittavat työttömät, joille pitkän ajan suunnitelmat ja horisontti ovat max. siihen seuraavaan kela-päivään eivät oikein osaa ajatella tätä.

Laskennallisesti tuolla tuotto-odotuksella 50 vuoden sijoitushorisontilla sulla on 420ke... Ja jos sijoitat indeksiin niin ei tarvitse miettiä hajauttamista ja osinkojen uudelleen sijoittamista...

Jokainen nyt elää miten elää. Mutta hönöltäjän kuulostaa että eletään elämää nyt ja tuhlataan rahat. Täähän on niiden ihmisten tapa elää jotka ei ymmärrä mitkä rajattomat mahdollisuudet sijoittaminen mahdollistaa. Voisi rumasti sanoa että omaa tyhmyyttä rahan käytössä perusteella tällä. Aina voi ostaa auton totta kai kellon koruja tai laukun jep. Mutta kyllä se kulutus kannattaisi priorisoida siten että joskus olisit taloudellisesti vapaa muista.

Tälleen asiaan yhtään perehtymättömänä noi aikasemmat sijoitus laskelmat kuulostaa kyllä vittu niin mopopoikien huutelulta että pippeliä kutittaa. Jos ois satavarmaa tehä massii noin helpolla ni kaikki yhtään kykenevät tekis niin. Pankki kuitenki pitää huolen että saa omansa ja jos yhtään haluu tehä hilloo sijoittamalla ni siinä on riskinä menettää myös manii. Millään 10 kilolla tänä päivänä tee mitään sijoittamalla tai saa oikeesti venaa sinne 100 vuoden ikää ja toivoo että kemalit ja muut alkuasukkaat alkaa painaa duunii iha tosissaa että "suomi nousee"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom