PTVGYM Jooel Vatanen

Sulla on vähän turhan kielteinen kuva vanhenemista valtaosa eläkkeelle pääsevistä on täysin terveitä ja kykyneviä matkustelemaan,treenaileen ja nauttimaan elämästä myös seksistäJos on töitä tehdessä vähäkään ennakoinu tulevia ni siihen on myös varaa.
Tässä juuri se pointti. Miksei matkustaa nuorena kun on voimia ja jaksamista paljon enemmän? Miksi pitäisi kituttaa ja sitten vanhana matkustella? En tajua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisitte kaikki kuluttaa enempi. Vaikka applen uudet läppärit ostoon. Nousis mun sijoitusten arvo nopeammin. Kiitos kaikille superkuluttajille, jotka ei sijoita ja rahoittaa mun elintasoa.

Mun litmustesti ostoksille on, tekeekö ostos mut onnellisemmaksi? Jos vastaus on kyllä niin heti ostoon. Ylimääräiset menee sijoituksiin. Esim. Kalastuskamoiksi hankin jotain japanilaisia japanista tilattuja 500e hyrräkeloja eri kokoluokissa, kun niillä vaan on siisti fiilis heitellä. Halvemmillakin pärjäis, mutta harrasteet on fiilistelyhommaa.

Omaan autoon sijoittaminen kiinnostaa kuin kasa kiviä. Oma auto tuottaa lähinnä ahdistusta, koska muut naarmuttaa, kolhii, mätänee pystyyn, vuosihuollot jne. Olis hieno asua paikassa missä ei tarvisi autoa. Muiden hienot autot aiheuttaa ihastusta, siisti nähdä komeita pirssejä liikenteessä vaikken itselleni sellaista himoa. Mulle auto on vain pakollinen työkalu.

Missä on sanottu ettei nuorena voi matkustaa ja sijoittaa samalla? Ei se sijoittaminen tarkoita että aivan kaikki ylimääräinen on pakko lyödä osakkeisiin... vähän nyt valoja päälle...
No jos tavallinen jantteri aikoo tienata sijoittamalla, on sinne tungettava kaikki ylimääräinen. Se, että laitat sinne satasen kuukaudessa, ei kostuta sua mihinkään. Sä et matkustele, ostele asuntoja, et autoja, et mitään, vaan elät perseaukisena elämäsi ja nostat sitten EHKÄ eläkkeellä jotain jostain, jolla et enää tee mitään kun ei ole mitään tekemistä muutenkaan.

Muiden hienot autot aiheuttaa ihastusta, siisti nähdä komeita pirssejä liikenteessä vaikken itselleni sellaista himoa.
Tässä on ehkä ainoa kommentti koko internetissä, jossa on aidosti ideaa ja järkeä. Autoista piittaamaton ei kuitenkaan ala katsomaan kieroon jos joku päättää ostaa komeemman pirssin.

Asia selvä
No ala laskemaan, joku joka tienaa 3 tonnia kuukaudessa, mitä sekin sijoittaa? Kumpi on parempi sijoitus, mennä kerran vuodessa lomalle rakkaan kanssa vai hinata sekin aika kotona ne vähät rahat rahastossa, josta voittaa joskus jotain, tai mahdollisesti ei mitään. Jengillä on vähän ruusuinen kuva sijoittamisesta, jos euroilla jotain tekis, me oltais kaikki miljonäärejä. Sijoittamalla tienaaminen tarkoittaa riskejä ja suuria rahasummia. Tai sitten kaiken mahdollisen tunkemista osakkeisiin ja elämistä persereiässä makaroonilla 50 vuotta, vau miten kivaa.

No ala laskemaan, joku joka tienaa 3 tonnia kuukaudessa, mitä sekin sijoittaa? Kumpi on parempi sijoitus, mennä kerran vuodessa lomalle rakkaan kanssa vai hinata sekin aika kotona ne vähät rahat rahastossa, josta voittaa joskus jotain, tai mahdollisesti ei mitään. Jengillä on vähän ruusuinen kuva sijoittamisesta, jos euroilla jotain tekis, me oltais kaikki miljonäärejä. Sijoittamalla tienaaminen tarkoittaa riskejä ja suuria rahasummia. Tai sitten kaiken mahdollisen tunkemista osakkeisiin ja elämistä persereiässä makaroonilla 50 vuotta, vau miten kivaa.

Mulla on aivan eri metodit. Oon sijoittanut satojatuhansia. Velkarahaa. Omat palkkatyön liksat laitan elämiseen, harrastuksiin ja matkusteluun. Kaikki mitä tulee niin menee. Samalla velkarahalla hankitut sijoitukset maksaa velkaa takaisin kokoajan. 60 tuhannen euron vuosivauhtia. Sijoitusten velkojen maksuihin ei mene ns. omaa rahaa euroakaan.
Mutta kukin tyylillään tai ilman. Ei ole oikeata tapaa olla ja elää. Tai periaatteessa on, elää niinkuin itse haluaa. Yhteiskunnan sääntöjen puitteissa kuitenkin

No ei tuo sinunkaan tietämys sijoittamisesta taida kovin korkealla olla :D

Mutta kukin tyylillään tai ilman. Ei ole oikeata tapaa olla ja elää. Tai periaatteessa on, elää niinkuin itse haluaa. Yhteiskunnan sääntöjen puitteissa kuitenkin
Juuri näin ja pääasia, että jotenkin osallistuu touhuun veroja maksamalla ja kuluttamalla edes jotain.

No ei tuo sinunkaan tietämys sijoittamisesta taida kovin korkealla olla :D
No anna ihmeessä esimerkki tavallisen jantterin sijoittamisesta, jolla se tekee satoja tuhansia rahaa. Ihan rohkeesti nyt kun se niin helppoa on. Oletetaan että on töissä jossa 3 tonnia käteen. Vuokra vaikka 1000 euroa kuussa, auto 500 euroa. Ruokaan perheelle esim 800 euroa kuussa. Miten sijoitetaan loppurahalla satoja tuhansia tuloiksi? Mä voin laittaa heti ton erotuksen, antakaa vain vinkkejä, jos laitan tonnin kuussa, niin miten mä teen siitä satoja tuhansia esim 10 vuodessa? Ohjeet tänne kiitos. Kyllä mulle raha kelpaa.

Eli esimerkit vaikka 1000 ja 500 euroa kuussa laittaa sijoituksiin, miten mä teen sillä sen pari satkua? Ja vittuun ne "annat olla 96 vuotta rahastossa".

No anna ihmeessä esimerkki tavallisen jantterin sijoittamisesta, jolla se tekee satoja tuhansia rahaa. Ihan rohkeesti nyt kun se niin helppoa on. Oletetaan että on töissä jossa 3 tonnia käteen. Vuokra vaikka 1000 euroa kuussa, auto 500 euroa. Ruokaan perheelle esim 800 euroa kuussa. Miten sijoitetaan loppurahalla satoja tuhansia tuloiksi? Mä voin laittaa heti ton erotuksen, antakaa vain vinkkejä, jos laitan tonnin kuussa, niin miten mä teen siitä satoja tuhansia esim 10 vuodessa? Ohjeet tänne kiitos.

Tämähän on jännä keskustelu kun sinä annat lähtökohdat mitkä minun pitää näyttää toteen :) näytätkö sinä ensin missä olen sanonut että sijoittamalla tehdään helposti satoja tonneja rahaa?

Tämähän on jännä keskustelu kun sinä annat lähtökohdat mitkä minun pitää näyttää toteen :) näytätkö sinä ensin missä olen sanonut että sijoittamalla tehdään helposti satoja tonneja rahaa?
No jos tässä nyt rahaa ollaan tekemässä, niin ketä kiinnostaa joku 100 euron tuotto vuodessa.

Nyt kun täällä niitä guruja on, niin antakaa toimintamalli 10 vuodelle 5-10 tonnin vuosipanoksella.

No anna ihmeessä esimerkki tavallisen jantterin sijoittamisesta, jolla se tekee satoja tuhansia rahaa. Ihan rohkeesti nyt kun se niin helppoa on. Oletetaan että on töissä jossa 3 tonnia käteen. Vuokra vaikka 1000 euroa kuussa, auto 500 euroa

Entä jos vuokra on 600-800, ei lapsia, ei autoa ja ruokaankin menee vaan 300? Mun mielestä tuo kuulostaa paljon enemmän perusjantterilta.

Sijoittamisesta en tiedäkään sit mitään.

No anna ihmeessä esimerkki tavallisen jantterin sijoittamisesta, jolla se tekee satoja tuhansia rahaa. Ihan rohkeesti nyt kun se niin helppoa on. Oletetaan että on töissä jossa 3 tonnia käteen. Vuokra vaikka 1000 euroa kuussa, auto 500 euroa. Ruokaan perheelle esim 800 euroa kuussa. Miten sijoitetaan loppurahalla satoja tuhansia tuloiksi? Mä voin laittaa heti ton erotuksen, antakaa vain vinkkejä, jos laitan tonnin kuussa, niin miten mä teen siitä satoja tuhansia esim 10 vuodessa? Ohjeet tänne kiitos. Kyllä mulle raha kelpaa.

Eli esimerkit vaikka 1000 ja 500 euroa kuussa laittaa sijoituksiin, miten mä teen sillä sen pari satkua? Ja vittuun ne "annat olla 96 vuotta rahastossa".

Keskimääräinen osaketuotto koko markkinoiden historian aikana on noin 7% vuodessa. Jos aloitat nollasta eurosta ja tuon 1000e/kk laitat 10 vuoden ajan, niin sulla on 10 vuoden kuluttua 175k tilillä. Tietenkin tässä on muuttujia miljoona, mutta jotain osviittaa.

Enkä ota kantaa muuhun keskusteluun tai rahankäyttöön muuten.

EDIT: Jos olisi alkupääomaa vaikka 50 tonnia, niin tuossa ajassa kertyisi jo 360 000.

Tonni kuussa 10 vuotta indeksiin 7% tuotolla tekee päälle 170k, josta tuottoa on n. 50k.

Jos aloitat nollasta eurosta ja tuon 1000e/kk laitat 10 vuoden ajan, niin sulla on 10 vuoden kuluttua 175k tilillä.
Noniin, nyt päästiin asiaan. Mitäs sitten 10v päästä? Kuluttaminenhan oli bannassa, eli 10 vuoden päästä laitetaan tuo 175k seisomaan ja 20 vuoden päästä on taas x summa tilillä. Sitten se laitetaan seisomaan ja loppujen lopuksi kuolaan edelleen perseaukisena 300 euron kuukausi ruokabudjetilla tilillä helvetisti rahaa. Niin, sitten ostetaan autoja ja muuta, mutta miksei ostaa niitä nuorempana? Koska sijoitukset.

Eli sitten tartten vielä ohjeet mihin sijoitetaan se tonni kuussa. Gurut varmaan osaa nyt kertoa minne tarkalleen kun sen rahan tekeminen on niin helppoa ja kyllä se raha mulle edelleen kelpaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom