PTVGYM Jooel Vatanen

Missä Kalevi?
Himassa

Onnittelut voimamies Vataselle. Aika onnistunut projekti. Hauska oli myös seurata
On se kova ! Yhdessäkään nostossa ei tullut ensituntumaa katsoessa , jotta alas jää. On tällä kaverilla oltava tähänkin lajiin lahjoja että workethic. Kiitos tästä Vatanen , onnea ja terkkuja tosiaan Kaleville !
Kiitos jätkät! :)

Kovia mällejä ja tyyliä vatasella! pitkään vaan jo mietityttäny penkin kehitys, instassa varmaan kohta jo pari vuotta vanha vide missä olikohan 6*180 penkkii bodailujaksolla. Joo penkkistopilla erijuttu jne. mutta tällee ylilautajonnena ihmettelen että oli melkosta taisteluu sen 200 kisapenkin kaa. Kova rauta ilman muuta, mutta tuntu että koko voimailu jakson mentii aika rajotinta vasten penkin suhteen?
Penkissä kasvupotenttiaalia oli kaikista vähiten vaikka toisin luulin, homma jää rajusti ojentajavoimasta kiinni. Rinnalta lähtee vauhdilla mutta loppuojennus tökkii. Massaa pitäisi saada mun hoikkiin käsiin! Uskon että penkki kasvoi noin 10kg tämän projektin aikana. Itsellä kisapenkin ja salipenkin välillä noin 20kg. Voisin tänään vaikka laittaa snäppiin salilta kuvattu 180kg stoppi versus 200kg salipenkki, suurinpiirtein samalla nopeudella nousee. Joka salilla on ainakin omien puheittensa mukaan 10kpl +200kg penkkaajaa, heidät kun laitetaan kisalavalle niin varmaan kahdella se menee vain läpi. WPC voimanosto kisoissa taisi tänä vuonna olla varmaa alle 5hlö ketkä otti +200kg penkistä, kyseessä kuitenkin heittämällä Suomen isoin nostotapahtuma. Sitten on täysin erikseen single penkkaajat, ketkä siis tekevät vain penkin.

Olisko painookin 10 kiloo vähemmän? Kattelin noita wpc:n videoita tubesta ja onhan se Vatanen todella kova. Todellisuus ehkä hieman hämärtyy, kun videoita tehdään pääsääntöisesti vain niistä kaikkein kovimmista. Esim. Yli 300 kg:n kyykky, siteillä tai ilman, on loppujen lopuksi hyvin harvojen herkkua.
Kiitos :) Joo salienkka on 6*180kg mutta se oli 120kg elopainolla, uskon että mulla penkin rakentamiseen voisi toimia jopa parhaiten voimabodaustyyli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onnettomuuspaikkojen kuvaaminen on hyvin järjetöntä toimintaa, kannattaisi lopettaa sellaisen harrastelu.
Asioilla on monesti kaksi puolta, mutta faktahan on se että kännykkä pitäisi pysyä taskussa AINA kun ajaa, itseltä se toisinaan unohtuu, saa kivittää jos helpottaa.. Mitä tarkoitan toisella puolella? Minun snäppiä seuraa hlö lukumäärältään yhden kaupungin verran ihmisiä, suurin osa heistä nuoria vauhdikkaita kundeja. Mikä olisikaan paras tapa valistaa nuoria rauhoittamaan kaasujalkaa kuin näyttämällä tosielämässä tapahtunut onnettomuus, kuitenkin asianomaisia suojatakseen ei heitä kuvata missään tapauksessa. Omassa tilanteessa ajonopeus oli 10km/h, katse eteenpäin ja olin täysin tietoinen ympärillä olevasta maailmasta ja tilanteesta. Teen monesti asioita jotka tiedän olevan "väärin" mutta oman ajatusmaailman mukaan tehty "vahinko" on paljon pienempi kuin siitä saavutettu hyöty. Älkää te muut koskaan kuvatko, minä saatan jatkossakin kuvata jos koen tilanteen olevan riittävän turvallinen.

Viime kesänä tulin mp onnettomuuspaikalle muutaman minuutin tilanteen tapahduttua, menin heti tekemään sen mitä pystyin. Mp kuski makasi halvaantuneena ojan pohjalla, varmistin että happi kulkee mutta muuta en uskaltanut tehdä, rajaat ei liikkuneet mutta tunto niissä oli kun nipistelin kaverin sormia ja varpaita. Aneli että otan kypärän päästä, en ottanut koska pelkäsin että teen enemmän vaan vahinkoa, tieto että saa happea riitti mulle. Paikalle oli jo soitettu apu, ihmisiä alkoi parveilemaan ympärillä jotka jäi kundin seuraksi ojan pohjalle. Kuvasin onnettomuuspaikan, prätkän ja auton snäppiin ja kerroin tapahtuneesta. Sain satoja ellei jopa tuhatkunta viestiä jotka oli "säikäyttäneet" nuoria kuljettajia kun näkivät miten brutaalia jälkeä tulee kun ajetaan satasta auton kylkeen. Tajusin silloin minkälainen vaikutus tuollaisilla videoilla on, se rauhoittaa ja se mahdollisesti estää jonkun toisen onnettomuuden. Mp kuski oli myös seuraaja ja kiitteli kuvista jotka otin, jäi muistoksi ikävästä illasta. Onneksi tämä nuori kundi ei kuitenkaan halvaantunut pysyvästä mutta oli murtanut tyyliin jokaisen luun jotka löytyy leuan ja varpaiden välistä. Viestiteltiin onnettomuuden jälkeen mutta nyt en tiedä tilannetta, toivottavasti jo kävelee.

Loppuun vielä sanon, jos ajat älä käytä puhelinta on tässä tapauksessa oikea vastaus edelleen.

Treenaasikko yhtään erikseen sun heikkoa kohtaa penkissä esim lankulla? Vai aina rinnalta penkki?
Tehtiin vain perus penkkiä. Valmistautumisaika oli sen verran rajallinen että nähtiin fiksuimpana treenata vain lajinomaisesti kisasuoritusta, eli koko liikerataa. Jos nyt tähtäisin seuraaviin kisoihin niin ehdottomasti olisi puututtava heikkoihin kohtiin ja treenattava niitä spesifisti, mutta nyt mä vaan hetken bodailen :)

Tehtiin vain perus penkkiä. Valmistautumisaika oli sen verran rajallinen että nähtiin fiksuimpana treenata vain lajinomaisesti kisasuoritusta, eli koko liikerataa. Jos nyt tähtäisin seuraaviin kisoihin niin ehdottomasti olisi puututtava heikkoihin kohtiin ja treenattava niitä spesifisti, mutta nyt mä vaan hetken bodailen :)

Jos ( ja kun ) lähdet WPC MM-kisoihin. Niin missä kohtaa tulisi aloittaa valmistautuminen ja paljonko siihen aikaa tulisi varata ? Onko Edun kanssa mitään puhetta ollut tästä vaihtoehdosta. : )

401A88E7-2AD3-43E6-B75C-046C777A5609.jpeg

Kummasta pidät enemmän, voimailutreeneistä vai bodastreenestä?
Kyllä se bodaus on vaan lähempänä sydäntä :)

Jos ( ja kun ) lähdet WPC MM-kisoihin. Niin missä kohtaa tulisi aloittaa valmistautuminen ja paljonko siihen aikaa tulisi varata ? Onko Edun kanssa mitään puhetta ollut tästä vaihtoehdosta. : )
Ajatuksen tasolla kiinnostaisi mutta nyt vahvasti epäilen että jätän leikin kesken. Polvikivut äityi niin pahaksi että se syö innon täysin jatkaa lajin parissa, jos ne saisin jotenkin kuntoon niin olisi täysin eri ääni kellossa.

Joko vaihtui PT:llä takas boditreeniin?
Oh yes! :)

En vielä :) Bodailla vaivaa voi kiertää pumppailemalla, voimanostossa on vaikee kiertää kyykkyä :D
Jos joku loukkaaminen taustalla niin kyllä sitten kannattaa tutkittuttaa. Sitten jos on vaan ilman traumaa kipeytynyt niin eipä se kuvaaminen siihen paljoa iloa tuo. Lepoa ja kipeyttävien liikkeiden välttämistä

Kaikki kunnioitus Vataselle ja tämä on vain minun henkilökohtainen merkityksetön mielipiteeni, mutta näyttää siltä kuin jonnet olisivat käyneet ES-päissään sotkemassa.
Voin kertoa että noi on livenä 1000x makeemmat. Ja ne "vanhat" graffat mitkä on siellä vetopaikoilla on vielä tyylikkäämmät, esim. siihen Flandersramboon en tule koskaan kyllästymään.

Kaikki kunnioitus Vataselle ja tämä on vain minun henkilökohtainen merkityksetön mielipiteeni, mutta näyttää siltä kuin jonnet olisivat käyneet ES-päissään sotkemassa.

Idea siinä nimenomaan onkin että nuo seinät näyttäisi ”töhrityiltä”, se tuo rajua ja brutaalia tunnelmaa kuin hämärässä alikulkutunnelissa konsanaan. Älkää siis huoliko, ei näistä mitään hienoja pitänyt tullakkaan :D Töhritty look tuo salille aggressiivisen fiiliksen, se on HC salille tervetullut! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom