Mä teen jonkun 100k, mitä kostuit tästä?
Ennen veroja vai verojen jälkeen?
Tätähän vois soveltaa myös kaikkiin anonyymeinä kirjoitteleviin ihmisiin. Sillä jokainen tällöin näistä on epärehellinen, kun eivät kerro keitä ovat, koko nimi, osoitetiedot, puhelinnumero sekä muita henkilökohtaisia asioita! Kun ei kerro, ei ole rehellinen!!
Tää on nyt kuitenkin mun mielestä vähän ontuva vertaus. Rich oli kuuluista, kuten Jarno sanoi, sen rehellisyyden takia. En oikein ymmärrä vertaustasi miten se tekee tällaisesta tylsästä toimistotyöläisesta epärehellisen, kun en kerro tietojani nettiin? Mua ei myöskään verrata Pianaankaan millään asteikolla.
En usko nettiin, uskon mitä näen ja kuulen. Mutta tunteeko sellaista perus mulkkua kukaan? Se kiinnostaa
Ei se kateus naaman edessä esiinny samalla tavalla kuin anonyymina. Sua vaan yritetään nussia perseeseen joka saatanan käänteessä.
Ihan elävästä elämästä, kaveri tulee viiskymppinen kourassa baaritiskille ja pyytää tarjoomaan drinkin. Ramppaa perässä koko ajan ja vinkuu juomista. Viimeisimpänä laitoin kuvan useammasta pullosta viskiä ja kysyin, että tietäskö ketään, joka ostas, ku itsellä ei mene. Olisin myyny aika edulliseen hintaan vrt. alkon hinnat. Viikon päästä tulee viesti, että onko mulla viinaa. Olis kuulemma tullu mun luo juomaan.
Muutoin olen sitä mieltä, että kateus ei ole pelkästään suomalainen ilmiö, se on ihan globaali. Tähän on olemassa mielenkiintoinen pelikin. Saat tietyn summan rahaa, josta joudut antamaan osan tuntemattomalle henkilölle. Tämän tuntemattoman henkilön pitää hyväksyä tarjouksesi, muuten kumpikaan ei saa mitään. Juuri kukaan ei tarjoa yli 30% tuntemattomalle henkilölle. Ja taas toisaalta, kun tarjottu summa on alle 20% alkuperäisestä summasta, ihmiset kieltäytyvät ottamasta rahaa vastaan. Ihmiset siis kieltäytyy ottamasta sataa euroa vastaan, jos joku tuntematon saisi 900 euroa. Tätä peliä on testattu ympäri maapalloa eri kulttuureissa ja ympäristöissä, jopa alkuperäiskansojen keskuudessa ja tulokset ovat hämmästyttävän yhteneväisiä joka puolella ja joka kulttuurissa.