PTVGYM Jooel Vatanen

Eka kisat taputeltu ja olihan lystiä! Oli hyvin koukuttava kokemus, ei ihmekkään kun jotkut tähän hommaan hurahtaa täysin. Tosi hyvä yhteishenki ja tsemppi päällä, kaikki kannustaa kaikkia ja sitten käydään myös itse otsasuoni pullottaen repimässä. Innolla jo odotan seuraavaa settiä joka olisi Paimiossa 4vk kuluttua.

Kuudesta nostosta viisi meni läpi. Selitellähän voisi loputtomiin mutta parasta tässä on ettei ne auta. Ruutia puuttua ranteesta mutta paikataan se ensi kerralla. Paimiossa tavoitteena ottaa varmat 9 suoritusta ja sitten kaikki ladataan wpc kisoihin jotka on 7vk päästä, se on se pääkisa tälle projektille ja siellä mitataan sitten paljon oikeasti miehestä lähtee. Kolme kisaa putkeen niin kaikissa ei voi olla 100% lataus.

Kunhan tuloksia saan käsiini niin infoa. Paikan päällä jaettiin vain overall pisteissä parhaat, sajojen tuloksia ei vielä julkaista. Kokonaispisteissä olin vedossa 4. edelle meni Khanjyan/Jussila/Eirala ketkä siis kirkkaasti Suomen kovimmat nostajat tällä hetkellä, ei siis tarttee hävetä omaa sijoitusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oot tehny paljon väärin kokoajan jos jatkuvalla yli 10 vuoden treenillä et vedä 250,tai sitten olet joku minimalli 155cm/65kg. ei niillä lihaksilla vedetäkään koskaan.Jotenki ajattelin että te kovaa uraa ja ihmisiän treenanneet olette ainaki 170-180cm ja 90-100 kilosia joille ei noin 250 veto voi olla iso rauta vaikka sumona jos olette +10 vuotta vetäny. Vai onko mun lähipiiri kaikki geneettisä ihmeitä sitten? hassua että ollaan kaikki kokoonnuttu samalle salille tuntematta toisia...on toki heikompiaki.tietenki.Kyseessä paljon painonnostajia ja voimanostajia mutta kai se sitten on niin ihmeellistä eteläsuomessa.Tullaan taas porukalla hakemaan sm mitalit pois kuleksimasta pohjoseen.
+10 vuotta vakavaa ja kovaa voimailua ja 22 vuotiaat pikajuoksijapojat nostaa enemmän? Eikä ole aiemmin käyny mielessä että mikä on pielessä?
Rehellisyyden nimissä, ei. Mä olen perinteistä mavea tehnyt ehkä kolme kertaa elämässäni, lätkäjengin oheistreeneissä ehkä 2007. En koe k.o. liikettä tavoitteilleni tarpeellisena, enkä varsinkaan minään objektiivisena mittarina yhtään millekään. Paitsi mave-suorituskyvylle, ja se on mulle henkilökohtaisesti vähemmän tärkeää kuin vaikkapa yleisurheilu tai snooker.

Kokonaispisteissä olin vedossa 4. edelle meni Khanjyan/Jussila/Eirala ketkä siis kirkkaasti Suomen kovimmat nostajat tällä hetkellä, ei siis tarttee hävetä omaa sijoitusta.

Eirala oli jokunen vuosi sitten vielä oman painoluokkansa World ranking (kaikki liitot mukaanluettuna) kuudes, että ei kyllä mitää hupiukkoja. Nii ja onnittelut kisoista sekä tsemppiä tuleviin!:rock::worship:

Eirala oli jokunen vuosi sitten vielä oman painoluokkansa World ranking (kaikki liitot mukaanluettuna) kuudes, että ei kyllä mitää hupiukkoja. Nii ja onnittelut kisoista sekä tsemppiä tuleviin!:rock::worship:
Khanjyan taitaa myös olla about 6. sijalla koko maailmassa omassa sarjassaan, Jussilan world rankingia en tiedä mutta tuskin on kympistä kauhean kaukana.

no kato noita niiden voima suorituksia tuolla instassa videolta yleisurheilijoilta.En sano että sinä heikko olet,et varmaan ole vrt rivikansalaiseen vitun riski mutta ei nuo nyt erikoisia voimia ole minusta tänä päivänä pitkään treenanneelle. 250 veto ja 200 kyykky? Miesten rutiinia keihäänheittäjillä ja kuulantyöntäjillä jotka ei edes hae mitään voimanosto piikkiä,seku nostelevat

Niinpä. Ihan arkipäivää nähdä jo tavallisilla saleillakin yli 200 kilon syväkyykkyjä ja lähemmäs 300 kilon vetoja. Meidän salilla tuollaisia tyyppejä on ainakin viisi, enkä käy edes hc-salilla. Samoista kavereista kaikki juoksevat Cooperin testistissäkin 3500 metriä kaasunaamari päässään. Leukoja heillä menee puhtaasti vedettynä 40. Tarvitseeko kertoa, miten naisia riittää?

Oot tehny paljon väärin kokoajan jos jatkuvalla yli 10 vuoden treenillä et vedä 250,tai sitten olet joku minimalli 155cm/65kg. ei niillä lihaksilla vedetäkään koskaan.Jotenki ajattelin että te kovaa uraa ja ihmisiän treenanneet olette ainaki 170-180cm ja 90-100 kilosia joille ei noin 250 veto voi olla iso rauta vaikka sumona jos olette +10 vuotta vetäny. Vai onko mun lähipiiri kaikki geneettisä ihmeitä sitten? hassua että ollaan kaikki kokoonnuttu samalle salille tuntematta toisia...on toki heikompiaki.tietenki.Kyseessä paljon painonnostajia ja voimanostajia mutta kai se sitten on niin ihmeellistä eteläsuomessa.Tullaan taas porukalla hakemaan sm mitalit pois kuleksimasta pohjoseen.
+10 vuotta vakavaa ja kovaa voimailua ja 22 vuotiaat pikajuoksijapojat nostaa enemmän? Eikä ole aiemmin käyny mielessä että mikä on pielessä?
Jotkut nyt ei vaan tuu ikinä kyykkäämään/vetämään kovia rautoja vaikka mitä tekis. Lähtötasoja ja lahjakkuusprofiileja on niin monenlaisia, puhumattakaan kemian määrästä ja ohjelmoinnista. Joku 200 kilon edes vn-syvyinen raakakyykky on verrattain harvinainen näky kaupallisilla saleilla. Voimailumekat sitten erikseen.

Ite esim. etukyykkäilin 4 vuotta ja zercher-kyykkäsin vuoden perään ennen kuin zercher-kyykyssä tuli 205 kg, vaikka oon vitun läski.

Jotkut nyt ei vaan tuu ikinä kyykkäämään/vetämään kovia rautoja vaikka mitä tekis. Lähtötasoja ja lahjakkuusprofiileja on niin monenlaisia, puhumattakaan kemian määrästä ja ohjelmoinnista. Joku 200 kilon edes vn-syvyinen raakakyykky on verrattain harvinainen näky kaupallisilla saleilla. Voimailumekat sitten erikseen.

Ite esim. etukyykkäilin 4 vuotta ja zercher-kyykkäsin vuoden perään ennen kuin zercher-kyykyssä tuli 205 kg, vaikka oon vitun läski.
Jaksat aina toitottaa kuinka läski olet. Olisiko jo aika laihduttaa? :ruoska:

Kovia nostajia epäilemättä. Mutta kuten tiedetään, voimanostoissa noita liittoja riittää (lähelle vastaavaa löytyy bodauksesta, ammattilaisnyrkkeilystä), erilaisia sääntöjä, raw- ja varustekisoja, testattuja ja testaamattomia. Tämä on voimanoston heikkous, kaiken pitäisi uskottavuuden nimissä tapahtua saman kattojärjestön alla. Tästä(kin) syystä pidän noita "worldranking"-listoja lähinnä viitteellisinä. Itse en jaksa seurata kuin ipf:n raw-kisoja. Vatasen projekti on kyllä muuten varsin mielenkiintoinen. Bodarin menestystä voimanostossa en pidä yllättävänä. Hyvä kehonrakentaja on lähes aina myös "voimalahjakas". Uskaltaisin väittää, että useimmat bodarit tekisivät ainakin keskitason voimatuloksia muutaman kuukauden erikoisharjoittelulla, osa kylmiltään. Ison lihasmassan päälle on hyvä piikata voimaa.

Hyvä kehonrakentaja on lähes aina myös "voimalahjakas". Uskaltaisin väittää, että useimmat bodarit tekisivät ainakin keskitason voimatuloksia muutaman kuukauden erikoisharjoittelulla, osa kylmiltään. Ison lihasmassan päälle on hyvä piikata voimaa.
Joo, ehdottomasti. Perus suorat "bodypituiset" sarjat ei eroa voimailijan perusvoimasarjoista välttämättä mitenkään ja jos niissä tulee kehitystä, näkyy se suoraan maksimissakin (viimeistään sitten, kun sitä maksimia on kaiveltu vähän aikaa ulos). Sekään ei oo mikään uutinen, että isompi lihas on teoriassa vahvempi lihas. Mitä oon ite tätä Vatskun project poweria seurannut, niin ainakin eka osa oli enemmän piikkausluontoista voimailua ja se perusvoima oli jo hyvin pitkälti tehty bodaamalla ennakkoon.

Etkö tosiaa saa kyykystä 200 noilla lihoilla? ainaki penkki näkyy olevan kova sitten,kovempi kai ku kyykky? penkki 10x160 ja kyykky ½x 140? Totta sie nostit sen tangon sitten käsillä pois niskasta :D
En tosiaan saa 200kg vapaalla kyykättyä millään. Vetokaan ei mun välityksillä ole lähelläkään 250 kiloa. Penkki mulla suhteessa kovempi verrattuna kyykkyyn vaikka lihaa yläkropassa vähemmän kuin jaloissa. Tota vikaa lausetta en nyt ymmärtänyt.

Toki se on myös todettava että kyykkyä ja vetoa en ole vuosiin juurikaan tehnyt. Vedossa oli jopa useamman vuoden väli etten tehnyt kertaakaan kyseistä liikettä.

Niin ja ainakin niillä saleilla millä mä olen käynyt viimeisen 7 vuoden aikana, niin aika harvoin näkee kenenkään kyykkäävään syvältä 200kg tai vetävän edes yli 200kg painoja. En ole siis onneksi ainoa randompaavon voimatasoilla varustettu kaveri.:)

Toki se on myös todettava että kyykkyä ja vetoa en ole vuosiin juurikaan tehnyt. Vedossa oli jopa useamman vuoden väli etten tehnyt kertaakaan kyseistä liikettä.
Joo, ei nuo spesifiset voimaliikkeet tahdo parantua muuten kuin niitä tekemällä:) Jos nyt vuoden noita tekisit kerran viikkoon, niin eiköhän tulokset paranisi kummasti. Miken videolla Juha Murtonen, cbb-kisaaja, otti etukyykyssä ykkösen 170 kilolla, siis etukyykystä ja suht pitkäjalkainen kaveri. Ei tuollaisia tuloksia tietenkään kuka tahansa harrastelija tee, mutta itse viittasinkin tuossa ylempänä menestyneisiin bodareihin.

Joo, ei nuo spesifiset voimaliikkeet tahdo parantua muuten kuin niitä tekemällä:) Jos nyt vuoden noita tekisit kerran viikkoon, niin eiköhän tulokset paranisi kummasti. Miken videolla Juha Murtonen, cbb-kisaaja, otti etukyykyssä ykkösen 170 kilolla, siis etukyykystä ja suht pitkäjalkainen kaveri. Ei tuollaisia tuloksia tietenkään kuka tahansa harrastelija tee, mutta itse viittasinkin tuossa ylempänä menestyneisiin bodareihin.
Ihan oikeassa olet.:) Tällä hetkellä kun bodaustreenit tauolla niin oonkin keskittynyt näihin edellä mainittuihin liikkeisiin. Edistystä niissä jo nyt muutaman viikon jälkeen onkin havaittavissa.

Juho on kyllä kaikinpuolin kova ukko.:worship: Hänellä oli tuossa yhdessä vaiheessa pätkä jolloin keskittyi aika intensiivisesti painonosto ja voimanosto liikkeisiin jonka aikana tulokset harppasivat melkoisesti eteenpäin. Hänen etukyykky on kyllä kaunista katsottavaa. CBB-kisaajista myös Timo Ekmanilla on kyykky vahva liike. Juuri viime viikolla otti melkoisen helpon näköisen 10x160kg kyykkysarjan.

Ihan oikeassa olet.:) Tällä hetkellä kun bodaustreenit tauolla niin oonkin keskittynyt näihin edellä mainittuihin liikkeisiin. Edistystä niissä jo nyt muutaman viikon jälkeen onkin havaittavissa.

Juho on kyllä kaikinpuolin kova ukko.:worship: Hänellä oli tuossa yhdessä vaiheessa pätkä jolloin keskittyi aika intensiivisesti painonosto ja voimanosto liikkeisiin jonka aikana tulokset harppasivat melkoisesti eteenpäin. Hänen etukyykky on kyllä kaunista katsottavaa. CBB-kisaajista myös Timo Ekmanilla on kyykky vahva liike. Juuri viime viikolla otti melkoisen helpon näköisen 10x160kg kyykkysarjan.

:rolleyes:

View: https://www.instagram.com/p/BvoQiM4hEH7/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1btlyyclzchva

Noin kovista voimista 20 vuotiaana tulee mieleen Kristian Niemi. Eikös sekin tyyliä vetäny 300 alle 20 vuotiaana ?

Minulla jäi viime syksynä 300kg mave polvien kohdalle ja siitä ei tullut enää ylös, joten tulokseksi jäi 290kg ennen kuin olin päättänyt, että voimailut loppuvat toistaiseksi ja lähdin siistimään kondista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom