PTVGYM Jooel Vatanen

Ja kyllä ne oikeesti varakkaat massimiehet ostavat myös rahoituksella. Se on vaan kateellisten ulinaa kun nauretaan siitä että auto on rahoituksella ostettu. Kai se helpottaa mieltä? :LOL:
Aika rankkaa yleistystä:
Tällaisilla kotteroilla miljardöörit köröttelevät - maailman rikkain ajaa Hondalla | Kauppalehti
Why these 5 billionaires still drive these cheap cars

Toki sitten taas kaikki riippuu kaikesta ja minkä koron lainalle saat ja paljonko se raha muualla tuottaa. Sitten voihan joku niitä autoja harrastaakin, eikä edes yritä perustella asiaa järjellä. Mutta se skenaario mitä todella usein kuulee, että 2ke netosta työnnetään jopa 500e autolainaan on mun mielestä vain ihan helvetin typerää eikä mikään "massimiehen päätös". Oma suosikki on eräs perhe, jotka lyhensivät bemaria 800e kuussa ja kun siitä laukesi kone, niin massiperhe lähti hakemaan lisärahoitusta pankista, että pysyy rahoituksella ostettu auto liikenteessä :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika rankkaa yleistystä:
Tällaisilla kotteroilla miljardöörit köröttelevät - maailman rikkain ajaa Hondalla | Kauppalehti
Why these 5 billionaires still drive these cheap cars

Toki sitten taas kaikki riippuu kaikesta ja minkä koron lainalle saat ja paljonko se raha muualla tuottaa. Sitten voihan joku niitä autoja harrastaakin, eikä edes yritä perustella asiaa järjellä. Mutta se skenaario mitä todella usein kuulee, että 2ke netosta työnnetään jopa 500e autolainaan on mun mielestä vain ihan helvetin typerää eikä mikään "massimiehen päätös". Oma suosikki on eräs perhe, jotka lyhensivät bemaria 800e kuussa ja kun siitä laukesi kone, niin massiperhe lähti hakemaan lisärahoitusta pankista, että pysyy rahoituksella ostettu auto liikenteessä :rolleyes:

Uusia autoja saa rahoituksella ilman korkoja ja sportsista saa tingittyä kyllä koron siihen parin kolmen pinnan väliin eeaazy. Melkein minkä vaan saa tuottamaan 3%, ellei nyt eurokorkoihin rahojaan työnnä! :LOL:

Mä en oo perehtynyt lainkaan ”perinteiseen” sijoittamiseen, se kuullostaa mun korvaan aivan liian tylsältä vaikka monelle se ainut ja oikea vaihtoehto. Mä haluan laittaa omat rahat kiinni asiaan jota kohtaan tunnen intoahimoa ja pystyn vaikuttamaan kaikkeen, mun tapauksessa siis bodaus. Ekan salin perustin kun sain kerättyä 50k löysää tilille ja toisen perustin kun sain kerättyä 100k, molemissa saleissa myös lainarahaa. Ekassa 30k ja toiseen otin 50k + viimetingassa piti myös hakea vielä 10k limitti korttiin kun oikeesti loppui rahat ja sama kyllä kävin ekan salin kohdalla kun piti laittaa auto ja prätkä myyntiin, pikkasen siis veitsen terällä menty MUTTA paras keino menestymiseen on pakko, eli ei ole muuta vaihtoehtoa kuin saada asiakkaita niin kyllä siinä alkaa mielikuvitus laukkaamaan :D

Stadin salia kun aloin perustamaan niin tilillä oli 170k ja siitä pari kk myöhemmin olin vetänyt jopa luottokortin 10k limitin tappiin, pari unetonta yötä oli :D Ilmeisesti tykkään pelata riskillä.

Mun kohdalla siis ylimääräinen 100k laitettaisiin uuteen saliin. Sitä rahaa ei laiteta autoon. Auto osarilla ja sali pystyyn. Vaikka rahoituksesta maksaisin loppujen lopuksi 10k enemmän rahaa niin tuo 10k tulee hyvänä kuukautena jo salista ulos. Joten pääoma kasvamaan, jos siis rahasta tykkää.

Jos mulla olisi miljoona tilillä niin olisin ostanut käteisellä koko auton, mutta ei oo vielä :) VIELÄ

Bisneksessä jos menestyy, niin silloin on tehnyt muille juttuja joista tykkäävät, luo työpaikkoja, muille bisneksille bisnestä myöskin, valtiolle verotuloja eli toivonmukaan muille kansalaisille vaurautta myöskin jne. Se on positiivinen kierre jos ja kun on ihmisiä joilla on intohimoa ja jaksamista yrittää ja tehdä.

Emmä tarkottanu ketään vähätellä tolla rahoitusjutulla. Lähinnä vaan tarkotin, että harva kertalaakilla maksaa tollasia summia. Mä vitsailen aina omasta kesämökistä tohon tyyliin, vaikka todellisuudessa saan varmaan slaakin vielä jonain päivänä sen maksamisesta, ylläpidosta ja ties mistä siihen liittyvästä paskasta.

Mä en oo perehtynyt lainkaan ”perinteiseen” sijoittamiseen, se kuullostaa mun korvaan aivan liian tylsältä vaikka monelle se ainut ja oikea vaihtoehto. Mä haluan laittaa omat rahat kiinni asiaan jota kohtaan tunnen intoahimoa ja pystyn vaikuttamaan kaikkeen, mun tapauksessa siis bodaus. Ekan salin perustin kun sain kerättyä 50k löysää tilille ja toisen perustin kun sain kerättyä 100k, molemissa saleissa myös lainarahaa. Ekassa 30k ja toiseen otin 50k + viimetingassa piti myös hakea vielä 10k limitti korttiin kun oikeesti loppui rahat ja sama kyllä kävin ekan salin kohdalla kun piti laittaa auto ja prätkä myyntiin, pikkasen siis veitsen terällä menty MUTTA paras keino menestymiseen on pakko, eli ei ole muuta vaihtoehtoa kuin saada asiakkaita niin kyllä siinä alkaa mielikuvitus laukkaamaan :D

Stadin salia kun aloin perustamaan niin tilillä oli 170k ja siitä pari kk myöhemmin olin vetänyt jopa luottokortin 10k limitin tappiin, pari unetonta yötä oli :D Ilmeisesti tykkään pelata riskillä.

Mun kohdalla siis ylimääräinen 100k laitettaisiin uuteen saliin. Sitä rahaa ei laiteta autoon. Auto osarilla ja sali pystyyn. Vaikka rahoituksesta maksaisin loppujen lopuksi 10k enemmän rahaa niin tuo 10k tulee hyvänä kuukautena jo salista ulos. Joten pääoma kasvamaan, jos siis rahasta tykkää.

Jos mulla olisi miljoona tilillä niin olisin ostanut käteisellä koko auton, mutta ei oo vielä :) VIELÄ

Jos totta puhutaan, niin vaikuttaisi siltä, että tuo vieraan pääoman määrä on pysynyt kyllä hyvin hanskassa, kun noin kova käteisvirta oli jo Porvoon Gymillä. Sun yritykseenhän tekisi mieli sijoittaa (y)

et sa pysty vaikuttamaan kaikkeen, jos talous sakkaa niin lainaraha alkaa maksamaan pirusti ja nopeesti, kannattaa olla varovainen sen kanssa, suomen talous ei oo todellakaan hyvalla mallilla, koko EUn talous on aika korttitalo

saattaa jatkaa nousua viela tovin mutta veikkaan etta seuraavan 5 vuoden sisalla rytisee ja kovaa

ma olen treidaaja ja mietin naita juttuja 'aika' paljon

juhani huopainen ja elina lepomaki hyvia tietolahteita suomesta

et sa pysty vaikuttamaan kaikkeen, jos talous sakkaa niin lainaraha alkaa maksamaan pirusti ja nopeesti, kannattaa olla varovainen sen kanssa, suomen talous ei oo todellakaan hyvalla mallilla, koko EUn talous on aika korttitalo

saattaa jatkaa nousua viela tovin mutta veikkaan etta seuraavan 5 vuoden sisalla rytisee ja kovaa

ma olen treidaaja ja mietin naita juttuja 'aika' paljon

juhani huopainen ja elina lepomaki hyvia tietolahteita suomesta

Jos EU:n talous kaatuu, mita valia vaikka oma menee samalla, jarjetonta miettia viiden vuoden paahan ellei se taloudellinen varmuus ole intohimo. Kylla kaatuu joo, huomaa sen kun vuosi vuodelta myonnetaan isompia pikavippeja, se lahti joskus 20eurosta, nyt mainostetaan jo 50-100ke niputuslainoja jolla saa kuitata nuo pikavippinsa pois, kohta miljoonalla nuo sadat tonnit jne. Taa ei vaadi kuin pienen heilahduksen koroissa niin pankit omistaa sit kaiken. Ei vaan oo pankillekkaan hyotya kun kellaan ei oo mitaan. Vatasen kaltaiset yrittajat on pelkkaa plussaa koneistolle ja jos sakkaa, niin mita vittu sitte, kukaan ei tuu velkoja aseellisesti perimaan.

Noin se pitää tehdäkin

Eikö lähes kaikki indeksit tuotto suhteessa kuluihin oo aika heikko? Toki voi olla hyvääkin, mutta salkunhoitaja kun tahtoo olla monasti ahne. Mutta ootellaanpi Vatasen vastauksen asiaan ja ruvetaan siitä sitten yhdessä miettimään maksimaalisia tuottokäyriä tai strategioita! Thump up

Ja sijoituskeskustelu on aina hyvästä, vaurastuminen ja vaurastumiseen auttavan tiedon jakaminen auttaa kaikkia

Nyt on kyllä perusasiat vähän huonosti hanskassa. Eihän itse indeksissä ole mitään kuluja, sehän on vaan joukko esim osakkeita tai hyödykkeitä. Jos haluaa sijoittaa johonkin tiettyyn indeksiin niin tulee luonnollisesti kuluja, mutta jos passiiviseen indeksituotteeseen sijoittaa esim etf:n kautta kulut hyvin maltilliset, noin puoli prosenttia niin kuin märkäkorva tuossa jo mainitsi. Ja jos passiiviseen indeksirahastoon/etf:ään sijoittaa niin salkunhoitajalla ole silloin mitään muuta virkaa kuin jäljitellä indeksiä.
Ja vaikka kulut alhaiset niin voihan tottakai tuotto suhteessa kuluihin olla hyvinkin huono jos indeksi nyt vaikka sattuisikin laskemaan 20 prosenttia. Mut se nyt ei sit taas ole salkunhoitajan vika.

Vetääkö Vatanen kaikki 3 lajia? Miksi muistelin että ois vaa veto ja kyykky kisa ollu :D

Penkkipunnerrus ja maastaveto vain näissä kyseisissä kisoissa, ei kyykkyä.

Joo tais mennä toi kyykky ja penkki sekasi :D Nyt ku tarkemmi miettii nii onkoha koskaa ees ollu tollasia veto kyykky kisoja

Uusia autoja saa rahoituksella ilman korkoja ja sportsista saa tingittyä kyllä koron siihen parin kolmen pinnan väliin eeaazy. Melkein minkä vaan saa tuottamaan 3%, ellei nyt eurokorkoihin rahojaan työnnä! :LOL:
No tästä nyt voitaisiin vääntää, että onko uusi auto kannattava sijoitus. Ja siitä, että saatko käytettyyn millaisen rahoituksen. Toki jos on omaisuutta, niin pankista vakuuksia vastaan pääsee ainakin tuohon alle 3% kuluihin. Niillä jotka elävät kaikki mulle heti asenteella harvoin on.

Jotta tää viesti liittyisi edes jotenkin Vataseen, niin hatunnosto varsinkin alkupääoman keräämisestä. Todella harvalla riittää pää kerätä 50ke tilille painamalla PT ja lvi-hommia ja vasta sitten lähteä toteuttamaan ideaansa. (y)

Ei riitä, että välillä oma nostelu kipeyttää niskan. Nyt nostelun seuraaminenkin tekee sen.

No tästä nyt voitaisiin vääntää, että onko uusi auto kannattava sijoitus. Ja siitä, että saatko käytettyyn millaisen rahoituksen. Toki jos on omaisuutta, niin pankista vakuuksia vastaan pääsee ainakin tuohon alle 3% kuluihin. Niillä jotka elävät kaikki mulle heti asenteella harvoin on.

Jotta tää viesti liittyisi edes jotenkin Vataseen, niin hatunnosto varsinkin alkupääoman keräämisestä. Todella harvalla riittää pää kerätä 50ke tilille painamalla PT ja lvi-hommia ja vasta sitten lähteä toteuttamaan ideaansa. (y)
No omalta kohdaltani voin sanoa, etten enää eläissäni tule ostamaan kalliimpaa autoa uutena, se on niin varma. 80 tonnia maksoin uudesta S3:sta ja 1,5 vuoden päästä oli 30 tuhatta euroa kadonnut hinnasta. Kyllähän sen tiesi joo että se putoaa, mutta mä voin sanoa, että se tuntuu paljon vittumaisemmalta kun sen paperilla näät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom