PTVGYM Jooel Vatanen

Vatanen on lahja Suomelle ja maailmalle, kuten moni muu reipas ja yritteliäs ihminen joka haluaa ottaa riskiä ja luoda jotain hienoa kaikkien ihailtavaksi ja ihmeteltäväksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katoin voimailuvideon. Vahva ukko! Kyykkyyn varsinkin tulisi varmaan muutama kymmenen kiloa hyvin nopeasti kun hermotusta isoihin kuormaan treenataan. +300 kyykky ei ole kaukana.

Kova setti, mutta SSQ-tanko on vaan väärin päin selässä. Tangon ollessa telineessä kahvat osoittaa taaksepäin, jolloin koko liike muuttuu raskaammaksi, kun painot tulevat enemmän etupuolelle. Keskikroppa joutuu helvetisti kovemmalle.

Kova setti, mutta SSQ-tanko on vaan väärin päin selässä. Tangon ollessa telineessä kahvat osoittaa taaksepäin, jolloin koko liike muuttuu raskaammaksi, kun painot tulevat enemmän etupuolelle. Keskikroppa joutuu helvetisti kovemmalle.
Lol :D Tai en ala kuitenkaan vielä nauramaan kun en tosissaan tiedä mikä ok SSQ tanko joten siihen vielä tarkennus?

mutta SSQ-tanko on vaan väärin päin selässä. Tangon ollessa telineessä kahvat osoittaa taaksepäin, jolloin koko liike muuttuu raskaammaksi, kun painot tulevat enemmän etupuolelle

Wtf. Sama kun sanois takakyykkääjälle että tangon pitäis olla etupuolella koska se on raskaampaa.

Kyseisellä tangolla kuuluu kyykätä kuten videossa tehdään, toki tangon voi laittaa halutessaan ihan miten päin ja minne vain jos se tuntuu hyvälle. Etukyykky ssb tangolla on mielestäni varsin epämiellyttävää mutta toteutettavissa kuitenkin.

Jos kuitenkin tosissaan ajattelit että ssb on suunniteltu etukyykkyn niin haluaisin kuulla käsikahvoja funktion selkä puolella?

Jos tarkoitus on kehittää voimaa takakyykyssä niin silloin kannattaa harjoitella takakyykkyä.

SafetySQuatbar jollette ole kuullut. Tangon tarkoitus on helpottaa käsien ja olkapäiden kiputiloja , mutta myös siirtää rasitusta enemmän keskikropalle painojen tullessa kropan etupuolelle. Mutta taitaa olla ihan sama mitä täällä sanoo, kun nettitohtorit kuitenkin tietää asiat paremmin. Ps. N.20 vuotta seurannut WSB-treenejä ja irekkin aika ajoin kyseisellä sydeemillä treenannut. Eipä mulla muuta.

Ja tarkoitin kyllä että käännät tangon ympäri, jolloin käsikahvat osoittaa alaviistosti taaksepäin ollessaan telineessä. Mutta jos haluaa tarkoituksella käsittää väärin nin mikäs siinä. Nythän käsikahvat osoitti alaviistosti eteenpäin. Ja ihan selkäpuolelle tanko tulee.

Toki tässä Vatanen halusi kuitenkin mukailla mahdollisimman paljon lowbar-takakyykkyä, mikä onnistuu juuri "väärinpäin" olevalla tangolla. Kaikille muille tää neutraalissa asennossa oleva tanko kuvassa toimii varmaa aika hyvänä demona mitä tarkoitettaan tangon ollessa väärin/oikeinpäin.

Liitteet

• ssb.jpg
    ssb.jpg
    26,9 KB · Katsottu: 771
Mietin itekkin hetken mitä toi @jn71 oikeen tarkotti ennenkun tajusin :D Ois tietty voinut selittää vaikka kuvan kera että tangon kuuluu kyllä olla niskassa mutta käsikahvojen pitäis osottaa lievästi alaspäin. Vaikka onko tolla nyt tosiaan niin suurta merkitystä onko nuo käsikahvat lievästi alaspäin vai eteenpäin niinkun Vatasella? :D

Mä oikeesti jouduin käyttämään koko aivosolukapasiteetin että ymmärsin, mutta nyt luulen että sain ajatuksesta kiinni :D Mutta sitä en vieläkään ymmärrä miksi minun kuuluisi niin tehdä koska kyykkyyn vaadittavista lihaksista keskivartalo on varmaan se vahvin lenkki joten mieluummin kyykkätessä haen voimaa alaraajoihin. Tankoja voi kutsua miten itse parhaaksi näkee, itse olen aika laajasti tutkinut kuntosalivälineitä ja tarvikkeita mutta en ole yhdenkään jälleenmyyjän listassa tuohon lyhenteeseen törmännyt.

Kuvatekstin mukaisesti ainut syy kohdalla ssb käyttöön on säästää yläkropan niveliä.

Silloinhan sillä ei olekkaan väliä, jos vain kyykkää tolla sen takia et olkapäät ja kädet saa lepoa. Toisin päin laittaessa on yksi kovimmista keskikropan vahvistajista. Mutta hyvä , että käsitettiin eikä luultu minua aivan saappaaksi. Kovia treenejä vedät Vatanen ja seuraan mielenkiinnolla, varsinkin nyt kun tähtäät kunnon yhteistulokseen. Raakanostaminen is real thing. Tsemppiä treeneihin.

SSB on nimenomaan raskaampi noin päin (oikein päin) kuten Vatanen tekee. Kääntämällä tangon toisin päin painopiste menee taaemmas, kuten tankokyykyssä ja koko tangon pointti katoaa.

Jaa, kyllä se nyt on juuri niin päin että tangon painopiste on taaempana Vatasella. Mutta en jaksa enempää vääntää.
Niin joo nyt tajusin mitä tarkoitat, kun sisäistin nuo aiemmat viestit kunnolla. Omassa SSB-tangossani mutkat menee samaan suuntaan kahvojen kanssa, eli ei ole tarvinnut tuommoisia ikinä miettiä.

Viimeksi muokattu:
Omassa SSB-tangossani mutkat menee samaan suuntaan kahvojen kanssa, eli ei ole tarvinnut tuommoisia ikinä miettiä.
näin sen pitääki mennä oikeessa ssb tangossa. nykyään kaikki kahvalliset tangot saaneet nimityksen vaikka painopiste kippais enempi taakse. vaikka poikkkeuksetta ssb tanko on etukyykyn ja takakyykyn väliin sijouttuva vehe. ainaki näin itellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom