Jon "Bones" Jones

Onkohan siihen joku syy, että lyöntejä päähän käytetään enemmän kuin suoria potkuja polveen? Voisiko se johtua vaikka siitä, että ne ovat tehokkaampia?

Pitää kuitenkin muistaa, että laji kehittyy koko aika eikä kaikkien tekniikoiden tehokkuutta ole vielä välttämättä havaittu. Ja usein sitä valmennuksessa (tästä tiedät varmasti paremmin) keskityään niihin vanhoihin toimiviin tekniikoihin, jolloin ne ohjelmoituvat ottelijan aivoihin sen sijaan, että vähän väliä kokeiltaisiin uusia tekniikoita.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei, valoja päälle! Suorat potkut jalkoihin on kyllä tunnettu jo antiikin pankrationissa ja thainyrkkeilyssä niillä on oteltu jo yli sata vuotta. Ja vapaaottelussakin 25 vuotta. Jos ne olisivat teholtaan edes lähellä lyöntejä päähän ja niillä voisi ratkaista matseja, niin niitä tehtäisiin jatkuvasti niin kuin tehdään lyöntejäkin.

Mutta voidaanhan me testata asiaa. Otetaan haasteottelu niin, että minä saan käyttää pelkkiä lyöntejä päähän ja te pelkkiä suoria potkuja jalkoihin ja katsotaan miten käy. Suostun ottelemaan näin vaikka yhtaikaa Mauler>Bonesia ja LaiRoUta vastaan, siis 2 vs. 1. Tai niin että toinen teistä ja vapaavalintainen kaveri. Ihan sama kenet saatte mukaan, saa olla esim. ammattilaisvapaaottelija. (Ette tosin saa ketään hyvää, kun kaikki jotka asiasta ymmärtää, tajuaa että nekkuun tulee.)

:cool::cool::cool:
 
Hei, valoja päälle! Suorat potkut jalkoihin on kyllä tunnettu jo antiikin pankrationissa ja thainyrkkeilyssä niillä on oteltu jo yli sata vuotta. Ja vapaaottelussakin 25 vuotta. Jos ne olisivat teholtaan edes lähellä lyöntejä päähän ja niillä voisi ratkaista matseja, niin niitä tehtäisiin jatkuvasti niin kuin tehdään lyöntejäkin.

Mutta voidaanhan me testata asiaa. Otetaan haasteottelu niin, että minä saan käyttää pelkkiä lyöntejä päähän ja te pelkkiä suoria potkuja jalkoihin ja katsotaan miten käy. Suostun ottelemaan näin vaikka yhtaikaa Mauler>Bonesia ja LaiRoUta vastaan, siis 2 vs. 1. Tai niin että toinen teistä ja vapaavalintainen kaveri. Ihan sama kenet saatte mukaan, saa olla esim. ammattilaisvapaaottelija. (Ette tosin saa ketään hyvää, kun kaikki jotka asiasta ymmärtää, tajuaa että nekkuun tulee.)

:cool::cool::cool:

Täh? Sanoin, ettei ole välttämättä havaittu ja muka hauskana puhut jostain ottelusta? Lisäksi ottamatta kantaa juuri tähän tekniikkaan, niin puhut kuin vapaaottelu on jo "selvitetty". Jalkapalloakin on pelattu iät ja ajat ammatiksi, mutta silti sekin kehittyy edelleen.

Olipa erikoinen kommentti (jälleen kerran) valmentajalta. Huvittaa muutenkin nykyään foorumilla tapa keskustella asioista kuin ne olisivat joko näin tai noin eikä asianmukaista pohdiskelua voi käydä.
 
Hei, valoja päälle! Suorat potkut jalkoihin on kyllä tunnettu jo antiikin pankrationissa ja thainyrkkeilyssä niillä on oteltu jo yli sata vuotta. Ja vapaaottelussakin 25 vuotta. Jos ne olisivat teholtaan edes lähellä lyöntejä päähän ja niillä voisi ratkaista matseja, niin niitä tehtäisiin jatkuvasti niin kuin tehdään lyöntejäkin.

Mutta voidaanhan me testata asiaa. Otetaan haasteottelu niin, että minä saan käyttää pelkkiä lyöntejä päähän ja te pelkkiä suoria potkuja jalkoihin ja katsotaan miten käy. Suostun ottelemaan näin vaikka yhtaikaa Mauler>Bonesia ja LaiRoUta vastaan, siis 2 vs. 1. Tai niin että toinen teistä ja vapaavalintainen kaveri. Ihan sama kenet saatte mukaan, saa olla esim. ammattilaisvapaaottelija. (Ette tosin saa ketään hyvää, kun kaikki jotka asiasta ymmärtää, tajuaa että nekkuun tulee.)

:cool::cool::cool:

Jos nyt leikitään vähän mukana, niin en olisi kovin varma tuosta viimeisestä väitteestäsi. Muistan joskus nähneeni joitain sinun otteluita Youtubesta ja näkemäni perusteella veikkaisin, että sinulla olisi suuria vaikeuksia voittaa Jones noilla säännöillä, Joneshan on ammattilaisvapaaottelija ja saisi esim.käyttää silmäharavaansa etäisyyden pitämiseen, koska niitä ei laskettaisi lyönneiksi. Saati sitten, että siinä olisi Jonesin lisäksi vielä yksi ylimääräinen häiritsemässä sinun ottelemista. Noinkohan Jones olisi moksiskaan lyönneistäsi jos niitä yhtään edes perille saisit, mutta Jones taas melko varmuudella saisi jalkasi kipeäksi. Häviäisit siis luultavasti vedon jos tuo olisi mahdollista toteuttaa.

Maailman parhailla vapaaottelijoillakin on vaikeuksia päästä iskuetäisyydelle Jonesia vastaan pelkästään alapotkujen ja silmäharavan takia, mutta pakkiksen Andy myllyttäisi helposti.
 
Jon Jones tekee vapaaottelumatseissa vähän muutakin kuin niitä suoria alapotkuja. Jos Jonesin tekniikat olisi rajoitettu niihin, niin kuka hyvänsä ottelija kävelisi läpi. Eikä kellään sellaista päätä ole, että voisi vain olla ja väistellä jollain lailla osaavan ihmisen lyöntejä loputtomiin, kun ei itse voi lyödä takaisin.

Mutta saat ihan vapaasti tosiaan pyytää Jon Jonesin kaveriksesi, jos saat hänet houkuteltua. Oletko siis itse tulossa matsiin?

Tässä kyllä huomaa, miten omituisiä käsityksiä on sellaisilla ihmisillä, jotka eivät ole koskaan itse ottaneet nyrkkiä päähän.
 
Jon Jones tekee vapaaottelumatseissa vähän muutakin kuin niitä suoria alapotkuja. Jos Jonesin tekniikat olisi rajoitettu niihin, niin kuka hyvänsä ottelija kävelisi läpi. Eikä kellään sellaista päätä ole, että voisi vain olla ja väistellä jollain lailla osaavan ihmisen lyöntejä loputtomiin, kun ei itse voi lyödä takaisin.

Otitko huomioon, että Jonesinkaan ei tarvitsisi puolustuksellisesti keskittyä muuhun, kuin yrityksiisi lyödä nyrkeillä päähän? Jonesinkin otteleminen puolustuksellisesti helpottuisi siis merkittävästi hänen normaaliin työhönsä nähden. Kaikkein suurin etu Jonesille syntyisi kuitenkin siitä, että hänellä olisi vastassa hänen näkökulmastaan katsottuna iäkäs, heppoisesti ja huonolla tekniikalla lyövä ja huonolla tekniikalla liikkuva heikkokuntoinen pummi.

Mutta saat ihan vapaasti tosiaan pyytää Jon Jonesin kaveriksesi, jos saat hänet houkuteltua. Oletko siis itse tulossa matsiin?

Katsoisin mielelläni matsin ainakin Youtubesta jos saisin Jonesin suostumaan, mutta kannattaako tuota edes kysyä jos sanot, että Jones ei edes uskaltaisi, kun kuulisi, että pakkiksen Andylta tulee nekkuun.

Tässä kyllä huomaa, miten omituisiä käsityksiä on sellaisilla ihmisillä, jotka eivät ole koskaan itse ottaneet nyrkkiä päähän.

Heilläkään ei välttämättä ajatus toimi aina kovin kirkkaasti, jotka ovat ottaneet nyrkkiä päähän ehkä vähän liikaakin.
 
Hei, valoja päälle! Suorat potkut jalkoihin on kyllä tunnettu jo antiikin pankrationissa ja thainyrkkeilyssä niillä on oteltu jo yli sata vuotta. Ja vapaaottelussakin 25 vuotta. Jos ne olisivat teholtaan edes lähellä lyöntejä päähän ja niillä voisi ratkaista matseja, niin niitä tehtäisiin jatkuvasti niin kuin tehdään lyöntejäkin.

Mutta voidaanhan me testata asiaa. Otetaan haasteottelu niin, että minä saan käyttää pelkkiä lyöntejä päähän ja te pelkkiä suoria potkuja jalkoihin ja katsotaan miten käy. Suostun ottelemaan näin vaikka yhtaikaa Mauler>Bonesia ja LaiRoUta vastaan, siis 2 vs. 1. Tai niin että toinen teistä ja vapaavalintainen kaveri. Ihan sama kenet saatte mukaan, saa olla esim. ammattilaisvapaaottelija. (Ette tosin saa ketään hyvää, kun kaikki jotka asiasta ymmärtää, tajuaa että nekkuun tulee.)

:cool::cool::cool:

Sivupotkut jalkoihin ei kuulu thainyrkkeilyn tekniikoihin.
En ole ikinä nähnyt thai/kickboxing matseissa niitä käytettävän.
En tiedä kieltääkö säännöt mut toistan että polviin potkimista pidetään erittäin epäurheilijamaisena.
Thaikiertopotkua polven sisäpuolelle pari erää ni vois tulla pitkä saikku. Siinähän ois jonesille uus tekniikka..
 
Itse näkisin tuon suoranpotkun polveen hyvänä tekniikkana, mutta vaikeana toteuttaa. Lyönnit/käsi tekniikat paljon helpompi. Enemmänkin polveen kohdistuvassa potkussa vaikuttaa se milloin sitä käyttää. Jos tekniikan vastaanottaja ottelee suorin jaloin, voi tuolla potkulla lopettaa matsin nopeasti. Monet UFC ottelijat eivät treenaa paljon/tai ei ollenkaan potkuja, jolloin nämä ovat niin hitaita, jolloin potkuja ei kannata edes käyttää.
 
PPV-event AndyS vs Mauler>bones + LaiRou. Toinen koittaa lyödä päätä irti ja kaksi kaveria potkii kilpaa vastustajaa polveen. Tuosta eventistä olisin valmis maksamaan enemmän kuin yhdestäkään UFC-tapahtumasta.
Säästä rahat, viikko ennen matsiin Sherdogissa iso otsikko "BREAKING: Finnish MainEvent Trio notified potential doping violation"

Mut juu, jos jossain välissä jaksatte vaihtaa aiheen takas Jonesiin itse olis jees.
 
Mun mielestä noi polvipotkut on sellainen fittimäinen range finder tekniikka ja hidastustekniikka kuten joku etupotku vartaloon. Paljon suuremman voiman saa kiertopotkuun alas ja damagea tehtyä sillä, nimenomaan voimantuotto ongelma noissa suorissa mun mielestä. Mitään lopetustekniikkaa ei niistä kyllä saa ellei ole joku teräskenkä jalassa ja vastustaja pikkusen riisitautinen. "Sokuto polveen" on vanha karatelegenda ja ei toimi, eikä alapotkut katutappelussa noin yleensäkään ellei toinen ole huomattavasti heikompi, mut sithän toimii mikä vaan...
 
Viimeksi muokattu:
Mut juu, jos jossain välissä jaksatte vaihtaa aiheen takas Jonesiin itse olis jees.

Kyllähän tuossa Jonesia ehdotettiin toiseksi osapuoleksi AndyS:ää vastaan 1v2 ottelussa. Itse kyllä luulen, että Jones jättäisi tuon tarjouksen väliin. Niin houkutteleva kuin se onkin.
 
Tämä keskustelu on kyllä saanut aivan absurdeja piirteitä, helvetti soikoon. Oli hienoa nähdä Gusse haastattelussa noin itsevarmana, ei mitään nöyristelyä tai epävarmuutta miehen olemuksessa. Nyt jos koskaan olisi Gustafssonin hetki nousta mestariksi kun Cormierkin höyryää hevarien puolella ja Rumble on poissa kuvioista. Naapurimaan viikinki mestarina voitolla Jonesista, huhuh. Se olisi aivan upeaa. Bonesin taitotasoa ei toki voi olankohautuksella sivuuttaa, mutta jos näyttäytyy samanlaisena kuin OSP:ta vastaan, niin näkisin Gussen suosikkina.
 
Jos ja (toivottavasti) kun Jones tulee tällä kertaa puhtaana kehään niin uskon, että hän ei tule olemaan sama mies kuin aikaisemmin. Gussen tyrmäysvoittokaan ei olisi mikään yllätys.
 
Kyllä ruotsalainen UFC:n mestari olisi myös Suomen kannalta tosi hyvä juttu. Se nostaisi vapaaottelun profiilia (tapahtumamäärät, katsojamäärät, sponsorit, toiminnassa liikkuva rahamäärä...) Ruotsissa todella paljon. Tämä taas avaisi ilman muuta lisää mahdollisuuksia myös suomalaisille.

PS. Ottelutarjoukseni koskee myös Vaginaattoria.
 
Kyllähän Maulerilla on tuhannen taalan paikka, veikkaan että 5 erää mennään.
Tappio tässä vaiheessa, vois tehdä jonesille hyvää.
 
Back
Ylös Bottom