Joku poltti Porvoon historiallisen kirkon

Status
Viestiketju on suljettu.
Mitäs tämä puhe death-metallista? Käsittääkseni se on kuitenkin black-metal, jonka piiriin nämä aivopierut keskittyvät.

Deathmetallin olen aina käsittänyt ns. suolenpätkähevinä, jonka soittajat suhtautuvat lyriikoihinsa aikalailla huumorilla. (esim. Cannibal Corpse tuskin laulaa omista tekemisistään "Fucked with a knife", "Mummified in barbed wire" tai "Hammer smashed face"-biiseissään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hagakure sanoi:
Mitäs tämä puhe death-metallista? Käsittääkseni se on kuitenkin black-metal, jonka piiriin nämä aivopierut keskittyvät.

Deathmetallin olen aina käsittänyt ns. suolenpätkähevinä, jonka soittajat suhtautuvat lyriikoihinsa aikalailla huumorilla. (esim. Cannibal Corpse tuskin laulaa omista tekemisistään "Fucked with a knife", "Mummified in barbed wire" tai "Hammer smashed face"-biiseissään.


Roskalehdethän taas osoitti asiantuntemuksensa kun kirjoittivat nimenomaan että ko. pojat soittavat death-metallia, joka "kuulemma" on uskontoja halveksuvaa ja saatananpalvontaan verrattavaa toimintaa.
 
Kuuntelen juuri Apulantaa.. tekisipä mieli nyt poltella pari kirkkoo :david:

Edit: tyhmä juttu
 
suortti sanoi:
Jes, mä oon eka, joka pääsee nussii tätä pilkkua. Burzum ei oo dödistä IL n00b :hyper: !

Onko vielä selvinny onko nää syytetyt Varg-sekopäitä vai vaan känniääliöitä?


Kääliöitähän ne oli, ainakin se toinen. Ei siis mikään satanisti/saatananpalvoja tai häiriintynyt tapaus. Todella hyvästä ja mukavasta perheestäkin.
Mistäkö tiedän? Oli serkkuni hyvä kaveri ja oli käynyt serkuillani kylässä ja serkkuni vanhemmat tunsivat tämän vanhemman jne. Kuulemma kaikki todella mukavia ja "normaaleja" tyyppejä.
Peruskännisekoilua VÄHÄN isomman kaavan mukaan kuin normaalisti, mahtoi myös morkkis olla niin kova että kävis jo rangaistuksesta.
 
syöttösika sanoi:
Peruskännisekoilua VÄHÄN isomman kaavan mukaan kuin normaalisti, mahtoi myös morkkis olla niin kova että kävis jo rangaistuksesta.

Morkkiksella ei valitettavasti korvata satoja vuosia vanhaa rakennusta...
 
Tahaton emissio sanoi:
Morkkiksella ei valitettavasti korvata satoja vuosia vanhaa rakennusta...

Ei, mutta kunnon morkkis on pahempi kuin mestaaminen. Kännissä me sekoillaan kaikki (ok, ei ehkä Nykäsen Matti), nyt vaan sattu huonosti. Vituttaahan se kirkko mut uskon että poikaa kaduttaa eikä tarkotuksella tehnyt. Harmi. Elämä on. Onneks saadaan kuitenkin kirkko suht kuosiin vielä...
 
Mitä vittua. Minä oon varmasti oksentanu enemmän viinaa mitä tää taapero on juonu eikä kuitenkaan koskaan ole tullu mieleen sytyttää tuleen mitään tupakkia kummempaa. Kunnon rangaistuksen tuolle joutaa antaa. Oli morkkista ei.
 
taas päästiin riitelemään kovemmat vs kevyemmät rangaistukset - keskusteluun. En tietenkään sano että kaveri pitäis jättää kokonaan rankaisematta, mutta rangaistuksen pitäisi olla sellainen että ko henkilöt pääsisivät mahdollisimman nopeasti takaisin elämään kiinni eivätkä joutuisi kärsimään yhden illan sekoiluista koko loppuelämäänsä (olen aika varma että moni pakkislaisita olisi valmis tuomitsemaan tekijät 10 vuoden vankeuteen, tästä on niin monesti keskusteltu).

Jos nyt lähden miettimään omia typeriä tekoja nuorena/kännissä/nuorena kännissä niin sieltä löytyy aika vitun monta juttu jotka hävettää vieläkin ihan vitusti. Veikkaan että useimmilta löytyy sellaisia juttuja jotka haluisi ottaa takais jos voisi. Päällimmäisenä itselle tulee mieleen koulukiusaamiset, vähän pienemmät ja vähemmän pienemmät rikokset yms.
Noista monista töppäilyistä huolimatta en enää tee mitään rikoksia, riko mitään yleisiä moraalisia sääntöjä enkä varmasti enää koskaan kiusaa ketään vaikka siihen tilaisuus tulisikin. Tilanne voisi olla toinen jos minut olisi teini-iässä tuomittu johonkin kovempiin rankaistuksiin.
Mietikääpä pulmuset sitä
 
syöttösika sanoi:
taas päästiin riitelemään kovemmat vs kevyemmät rangaistukset - keskusteluun...

Onhan sulla tuossa pointtia, mutta kyllä mun mielestä tulee tehdä selväksi, että ei humalatila pitäis olla mikään lieventävä seikka tuomioita jaeltaessa.
 
TRENT sanoi:
Onhan sulla tuossa pointtia, mutta kyllä mun mielestä tulee tehdä selväksi, että ei humalatila pitäis olla mikään lieventävä seikka tuomioita jaeltaessa.

Niin no. Pitäähän typeryydestä rangaista mutta viedään ne raiskaajat ja väkivaltarikolliset mielummin sinne saunan taakse. Kukaan ei hyödy siitä että tällanen tahaton teinipoika suljetaan häkkkiin.
 
HC76 sanoi:
Niin no. Pitäähän typeryydestä rangaista mutta viedään ne raiskaajat ja väkivaltarikolliset mielummin sinne saunan taakse. Kukaan ei hyödy siitä että tällanen tahaton teinipoika suljetaan häkkkiin.

Toki. Laitetaan tuo pikkupyro vaikka töihin kirkon uudelleenrakennukseen nälkäpalkalla :)
 
TRENT sanoi:
Toki. Laitetaan tuo pikkupyro vaikka töihin kirkon uudelleenrakennukseen nälkäpalkalla :)

No se oiski perkeleen hyvä rangaistus. Muutaman kuukauden palkattoman työn jälkeen ei uskaltas enää takkaakaan sytyttää ;)
 
Minua kiinnostaa tässä keskustelussa se että miten voidaan kokonaan sulkea pois se mahdollisuus sytyttäjä olisi voinut saada idolistaan vaikutteita..
Eikö toiset ole vaikutuksille enemmän alttiita kuin toiset?
Jos vaikka kuuntelisi 24/7 jotain mantraa joka toistaa "Syö paskaa. Paska maistuu hyvältä. Paska on ystäväsi. Paska antaa turvaa. Syö paskaa.", eikö ole mahdollista että yksi tämän miljoonasta kuuntelijasta maistaisi kerran paskaa? Ja vielä niin ettei olisi sitä tehnyt muutenkin mantralla tai ilman.
 
HC76 sanoi:
Vaikka oletkin mielestäsi niiiin vapaa-ajattelija niin kyllä pitää olla täys idiootti että tahtois noinkin historiallisesti merkittävän rakennuksen tuhoutuvan. :david:

Uskonnot vittuun mutta toi oli rakennuksena täysin korvaamaton. Ja on sitä edelleen.

Ihmettelen suuresti mitä hyvää se rakennus tuottaa niin paljon että siihen kannattaa laittaa 10Me? Tämän maailman piiristä löytyy paljon parempia käyttökohteita sille rahalle. Kerropa minulle kuinka paljon historiallinen merkitys nostaa elämänlaatua? Historiasta voimme lukea kirjoista, ilman että se maksaa kalliin tontin jne. Mielestäni vain täysi idiootti kirjoittaa täys idiootin erikseen.


Kostaja X sanoi:
Mitenkään henkilökohtainen ei asia ole, mutta vois kysyä samout:ilta ja kps:ltä, että minkälainen rakennus tarvis palaa, että teitä harmittais.-?

Niin kuuin Joat kirjoitti, Kirkko voi olla muutakin kuin uskonnollinen rakennus.

En löytänyt vanhaa trediä josta saisi hyvän käsityksen siitä mitkä voisivat olla sellaisia rakennuksia joiden tuhoutuminen harmittaisi, mutta ei todellakaan itse pytingin vuoksi, vaan sen mitä ihmiset siellä tekevät. Näitä ovat sairaalat, vanhainkodit, vankilat jne.


Driamer sanoi:
Eikö toiset ole vaikutuksille enemmän alttiita kuin toiset?
Jos vaikka kuuntelisi 24/7 jotain mantraa joka toistaa "Syö paskaa. Paska maistuu hyvältä. Paska on ystäväsi. Paska antaa turvaa. Syö paskaa.", eikö ole mahdollista että yksi tämän miljoonasta kuuntelijasta maistaisi kerran paskaa? Ja vielä niin ettei olisi sitä tehnyt muutenkin mantralla tai ilman.

Mantrat ovat kyllä mielenkiintoisia :) kaverithan olivat kuulleet kuvailemaasi valtavirran vastaista mantraa. Kai osaat kääntää kiikarin toiseenkin suuntaan? Paska on hyvää- mantralla sitä nyt rakennetaan uudelleen. Luulen että nykyajan yhteiskunnassa yksilöllinen ajattelu on korostunut ulkoisen vaikuttamisen merkityksen vähentyessä. Lampaita silti piisaa joka laumaan, ja mikä vain on mahdollista.


Ja kun tämä poistetaan niin poistakaa tälläisetkin:

Sammyt sanoi:
Pitäis piestä tuommoset kirkonpolttajat, ja pistää meno lipulla siperiaan..

david- kerroin on surkuhupaisan korkealla :) tunti turpaan ja tukiopetusta olisi mielestäni parempi, eikös? Ei tarvitsisi tukea vääräuskoisia lähettämällä sinne omia lampaita, kun ne voisi käännyttää johanneksella ja miekalla?
 
Driamer sanoi:
Minua kiinnostaa tässä keskustelussa se että miten voidaan kokonaan sulkea pois se mahdollisuus sytyttäjä olisi voinut saada idolistaan vaikutteita..
Eikö toiset ole vaikutuksille enemmän alttiita kuin toiset?
Jos vaikka kuuntelisi 24/7 jotain mantraa joka toistaa "Syö paskaa. Paska maistuu hyvältä. Paska on ystäväsi. Paska antaa turvaa. Syö paskaa.", eikö ole mahdollista että yksi tämän miljoonasta kuuntelijasta maistaisi kerran paskaa? Ja vielä niin ettei olisi sitä tehnyt muutenkin mantralla tai ilman.

Vittu ku repes tohon mantraan... :D

Jäi vielä päähän soimaan... :hyper:
 
kpsk sanoi:
Ihmettelen suuresti mitä hyvää se rakennus tuottaa niin paljon että siihen kannattaa laittaa 10Me? Tämän maailman piiristä löytyy paljon parempia käyttökohteita sille rahalle. Kerropa minulle kuinka paljon historiallinen merkitys nostaa elämänlaatua? Historiasta voimme lukea kirjoista, ilman että se maksaa kalliin tontin jne. Mielestäni vain täysi idiootti kirjoittaa täys idiootin erikseen.
En ole Driamer, mutta tähän on pakko vastata. Okei, paljonko se rakennus tuottaa elämänlaatua?

Suoria lukuja on mahdoton antaa, mutta tässä vähän ajateltavaa.

Porvoon tuomiokirkko on yksi Porvoon tärkeimmistä turistikohteista. Siellä käy vuosittain yli 200 000 ihmistä. Kuinka paljon kuvittelet noiden 200 000 turistin kuluttavan rahaa Porvoon alueella? He ostavat matkamuistoja, syövät ulkona ja lisäksi käyttävät muita palveluita. Nämä turistien eurot menevät suurimmalta osalta paikallisille yrittäjille, jotka vastavuoroisesti itse ostavat palveluita jne. noilla rahoilla.

Koita nyt jo ymmärtää, että kyseessä ei ole vain rakennuksen tuhoutuminen tulipalossa. Sen vaikutukset ovat paljon laajemmat. Se vaikuttaa monien ihmisten elämään pienentyneen tulon muodossa. Turismi on tärkeä osa Porvoota ja monet saavat siitä leipänsä tuolla aluella. Tuon tuhon vaikutukset voivat olla pienyrittäjälle erittäin kovia, sillä monet tekevät kesän aikana suuren osan koko vuoden liikevaihdostaan puhtaasti turismista.
 
Driamer sanoi:
Minua kiinnostaa tässä keskustelussa se että miten voidaan kokonaan sulkea pois se mahdollisuus sytyttäjä olisi voinut saada idolistaan vaikutteita..
Eikö toiset ole vaikutuksille enemmän alttiita kuin toiset?
Jos vaikka kuuntelisi 24/7 jotain mantraa joka toistaa "Syö paskaa. Paska maistuu hyvältä. Paska on ystäväsi. Paska antaa turvaa. Syö paskaa.", eikö ole mahdollista että yksi tämän miljoonasta kuuntelijasta maistaisi kerran paskaa? Ja vielä niin ettei olisi sitä tehnyt muutenkin mantralla tai ilman.

Kyllä mä veikkaan että ne on vaikutteita ottanutkin, pukeutumisen ja muun kohdalla. Mutta en jaksa uskoa että polttivat tuota kirkkoa sen takia koska kuuntelivat musiikkia. Sama kun kuittaisi murhat sillä että on joskus katsonut Commandon telkkarista.
 
kpsk sanoi:
Historiasta voimme lukea kirjoista, ilman että se maksaa kalliin tontin jne.
Arvaapa mikä siinä on hassua? Ilman sitä kultturihistoriallista turhaketta saattaisi proosallinen, järjellinen, kannatettava ja ennen kaikkea rahassa mitattava tonttien arvokin olla vähän eri luokkaa. Vapaasti ajatellen siihen tontille voisi tietysti töötätä vaikka sen hyödyllisen vankilan, ja odotella maan arvon romahtamista niin kauan, että siihen paikalle raaskii jotain turhempaakin rakentaa.

Ja mitä niistä turisteista. Nehän voi jäädä kotiin ja katsella kirjasta kuvia. Jahka ovat tarpeeksi kauan lueskelleet kirjojaan voivat toimia Porvoo-oppaina netissä...;)
 
JoAT sanoi:
Suoria lukuja on mahdoton antaa, mutta tässä vähän ajateltavaa.


Turismi tapahtuessaan moiseen kohteeseen ei ole elämänlaatua nostavaa silmissäni. Ja kun niille rahoille saisi parempaa vastinetta yhteiskunnallisesti, niin jään odottelemaan kestävän kehityksen kannalta parempia vastauksia. Investointien tikapuussa kirkkojen kyhääminen jää toistaiseksi melko matalalle, vaikka se tukisi jotakin muutakin kuin omia tarkoitusperiään. On sääli ettei Porvoossa ole muuta nähtävää. Ja hassua kuulla että luulet minun pitävän sitä vain kirkkona.

edit:
Lumi sanoi:
Arvaapa mikä siinä on hassua? Ilman sitä kultturihistoriallista turhaketta saattaisi proosallinen, järjellinen, kannatettava ja ennen kaikkea rahassa mitattava tonttien arvokin olla vähän eri luokkaa. Vapaasti ajatellen siihen tontille voisi tietysti töötätä vaikka sen hyödyllisen vankilan, ja odotella maan arvon romahtamista niin kauan, että siihen paikalle raaskii jotain turhempaakin rakentaa.

Ja mitä niistä turisteista. Nehän voi jäädä kotiin ja katsella kirjasta kuvia. Jahka ovat tarpeeksi kauan lueskelleet kirjojaan voivat toimia Porvoo-oppaina netissä...;)

Tällä idoalogialla pitäisi jokainen vähänkin merkittäväksi joskus koettu rakennus kyhätä uudelleen. Jos tarvitsisi, nehän ovat yhä niillä sijoillaan. Hassusti ajatellen siihen voisi laittaa vaikkapa tehtaan. 10Me oikeastaan mihin vain jotakin tuottavaan pätkii moniarvoisesti kirkon turismeineen ;) eikös vain?
 
kpsk sanoi:
Turismi tapahtuessaan moiseen kohteeseen ei ole elämänlaatua nostavaa silmissäni. Ja kun niille rahoille saisi parempaa vastinetta yhteiskunnallisesti, niin jään odottelemaan kestävän kehityksen kannalta parempia vastauksia. Investointien tikapuussa kirkkojen kyhääminen jää toistaiseksi melko matalalle, vaikka se tukisi jotakin muutakin kuin omia tarkoitusperiään. On sääli ettei Porvoossa ole muuta nähtävää. Ja hassua kuulla että luulet minun pitävän sitä vain kirkkona.

edit:

Tällä idoalogialla pitäisi jokainen vähänkin merkittäväksi joskus koettu rakennus kyhätä uudelleen. Jos tarvitsisi, nehän ovat yhä niillä sijoillaan. Hassusti ajatellen siihen voisi laittaa vaikkapa tehtaan. 10Me oikeastaan mihin vain jotakin tuottavaan pätkii moniarvoisesti kirkon turismeineen ;) eikös vain?

Se, että Porvoon tuomiokirkko ei nosta sinun elämänlaatua, ei tarkoita sitä, etteikö se nostasi tuhansien muiden elämänlaatua.
Porvoossa on muutakin nähtävää, esimerkiksi koko vanhakaupunki siinä kirkon ympärillä.

Kyllä tällaiset vanhat, merkittävät kulttuurikohteet on ehdottomasti rakennettava uudelleen, vaikka joku kusipää ne polttaisikin. Vakuutus auttaa tässä asiassa. Sitäpaitsi, jos esimerkiksi tämä kirkko jätettäisiin uudelleen rakentamatta, niin se voisi jopa kannustaa jotain muitakin kusipäitä polttelemaan kirkkoa ym, jos niistä kerran näin päästäisiin eroon.

Sellainen huomio vielä, että itse olen kirkosta eronut ja haluaisin että kirkko ja valtio erotettaisiin toisistaan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom