Joku päästäny mun auton kylkeen..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
No nyt oli kyse kai kuitenkin ovesta josta hän sai korvauksia? Tuota vanhusten autoa tässä käytettiin juuri maalauksessa kun alkoi pieniä ruostepisaroita olla siinä. Maalasivat koko takaluukun (farmariauto) Sekä vasemman etukulman kokonaan ja sitten vielä pieniä pisteitä täppivät eri kohtiin. Tämä homma kokonaisuudessaan maksoi muistaakseni tasan 300e. Eli ne hio ne osat ja sitten maalasivat uudestaan. Luulisi siis että jos on jonkun puskuri ottanut oveen ja siitä jää esim maaliviiruja niin riittää kun ovi otetaan irti, hiotaan (ja kenties pakkelia vähän) ja sitten maalataan. Hintaa tälle pitäisi tulla varmaankin tuo 300e kans hiukan suuremman työn takia. Hurjan isolta tuo 1000e kuulostaa tai sitten on melkonen lommo ollut ovessa? Tosin nää mun hinta-arviot tuosta ovesta oli ihan mutua joka perustuu tuohon vanhusten auton maalailuhommiin.

Jos taas V70 puskuriin mennään niin pahasti sekin pitää kolhia että edes saa sen niin hajalle etteikö voisi korjata halvalla (yleensäkin nykyisissä saa ihmeen kovasti kolhia että edes menee hajalle). Taakse lasikuitua, pintaan kenties pakkelia halkioiden hävittämistä varten ja sitten pintaan maali. Tuon lasikuituosion ainakin osaa kuka vaan tehdä itse jos ei peukalo keskellä kämmentä ole ja hyvä tulee. Taas mennään tuohon vanhusten autoon joka on se farkku (eli vastaa tuota V70). Isukki talvella sen ajoi peruuttaessa etukulmasta lumipenkkaan joka olikin jäinen ja puskuri halki. Ostettiin sitten vaan lasikuituaineksia ja ruettiin hommiin. Hyvin pienellä vaivalla saatiin laitettua sinne taakse tuo lasikuitu ja kun hyvin oltiin aseteltu nuo osat yhteen niin halkiota on lähes mahdotonta edes huomata. Eikä halkio ollut mikään simppeli vaan se halkes U kirjaimen mallisesti ja se U kieleke sojotti miten sattui joten ilman korjaamista oli aika karun näkönen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ZweCCo sanoi:
Jos taas V70 puskuriin mennään niin pahasti sekin pitää kolhia että edes saa sen niin hajalle etteikö voisi korjata halvalla (yleensäkin nykyisissä saa ihmeen kovasti kolhia että edes menee hajalle).---.

Vahingontekijän vakuutusyhtiö maksoi korjauksen joka tehtiin Keskusautohallin korjaamolla. Okei, lasikuidut ja tollaset ehkä menis, mutta metallihohtoväriä ei oikeen saa mastonilta samaan sävyyn muun auton kanssa. Tuolla ilmeisesti kuitenkin muovihitsasivat sen kasaan ja maalasivat koko puskurin uudestaan alkuperäisellä värillä eikä mitään huomattavaa sävyeroa 8 vuotta vanhaan maaliin näy.

Jos vahingontekijä ei olisi lähtenyt karkuun homma ois voinu jäädä siihen mun puolesta (pelkkä rekisterikilven uusiminen peitti lommon, mitään kun ei varsinaisesti mennyt halki). Tollanen vastuun pakoilu pisti vaan kiehumaan.

terveisiä sinne vastapuolen ratin taakse. :kippis1:

ZweCCo sanoi:
Hurjan isolta tuo 1000e kuulostaa tai sitten on melkonen lommo ollut ovessa?
Pitkä, teräväreunainen painauma.
Oikominen ilm. iso homma.

Juu ei mastonilla oikeen kannata lähteä yrittämään. Kannattaa ihan kunnon automaalaamoon viedä maalattavaksi ja sillä alkuperäsellä värillä pistää sen. Lähinnä vaan ajattelin näitä kohtaan joiden autoa on kolhittu ja syyllinen pötkinyt pakoon. Ainakin itse korjailisin mahdollisuuksien mukaan sen muuten ja sitten veisi vaan maalattavaksi sen maalaamoon. Jos taas on näin vanha/huono räpsy niinkun mulla nyt niin ei kovin pienistä kyllä viitsi lähteä maalattavaksi viemään kun sekin senverran maksaa.

Millä Eiche sait kiinni tuon vahingontekijän? Poliisien avullako? Saikohan tyyppi muutakin sitten hommasta? Aloittelevana autoilijana kiinnostaa tämmöset jos sattuu joskus omalle kohdalle tommonen kolhija esim. tai itsekin vahingossa kolhasemaan niin tietää mitä tehdä ja mitä tapahtuu kun pää joutuu vadille. :)

EDIT: Ilmankos onkin maksanut hunajaa tuo demonin auton oven korjaaminen. Ottaspa päähän jos omasta pussista joutuis laittamaan tuonverran. :rolleyes: Onneks sulla vakuutus korvasi!

ZweCCo sanoi:
Mitähän tuomioo mahtaa rapsahtaa tommoselle kolaroijalle joka karkaa paikalta? Kun ei kuitenkaan mikään varsinainen kolari ole kyseessä vaan joku 200-300e kolhu vaikka? Varmaankin joutuu korvaamaan tuon ja sitten jos pollarit ottaa kiinni niin kai sitä jonkin summan joutuu niillekin pulittamaan?

Broidi töksäytti parkkipaikalla viereistä autoa. Ei jaksanut jäädä selvittelemään, heitti vaihdetta päälle ja lähti vekeen. Saman päivän aikana tuli poliisit oven taakse, joku sivullinen oli nähnyt tilanteen ja ilmoittanut rekisterinumeron eteen päin. Poliisit sanoi että soosoo ja veli selvisi pelkillä korjausmaksuilla.

Kai toi riippuu tilanteesta, mutta eipä kai tuollaisista pikku pusuista sen kummempaa kakkua tule. Ainahan voi sanoa, ettei huomannut..oli esim popit täysillä tjv.

Integrandi sanoi:
Broidi töksäytti parkkipaikalla viereistä autoa. Ei jaksanut jäädä selvittelemään, heitti vaihdetta päälle ja lähti vekeen. Saman päivän aikana tuli poliisit oven taakse, joku sivullinen oli nähnyt tilanteen ja ilmoittanut rekisterinumeron eteen päin. Poliisit sanoi että soosoo ja veli selvisi pelkillä korjausmaksuilla.

Kai toi riippuu tilanteesta, mutta eipä kai tuollaisista pikku pusuista sen kummempaa kakkua tule. Ainahan voi sanoa, ettei huomannut..oli esim popit täysillä tjv.

No aika äkkiä kyllä on poliisit tullu. :thumbs: Jännä kuitenkaan että eivät mitään sakkoa ole laittaneet tuosta paikalta pakenemisesta. Lienee juuri paljon kiinni tapauksesta ja poliiseista. Joku virkaintosempi tyyppi voi keksiä mitä vaan kun taas vähän lepposempi poliisi vaan varottelee että ei sais noin tehdä. Mitenkähän moni yleensäkkään jää selvittelemään tollasia pienempiä kolhuja? Ainakin tuntuu siltä että nää tyypilliset että isketään auton ovella toista autoa niin kaikki lähtee luikkimaan. Porukoitten autoon pari kertaa jo käynyt niin ja molemmilla kerroilla lähteny tekijä luikkimaan. Tosin kovin isosta jäljestähän ei ole ollut kyse mutta kuitenkin. :rolleyes:

Tuo haneen lähteminen on kyllä niin raukkamaista touhua että...Rehellisesti lappu tuulilasiin jos ei oo aikaa jäädä odottelemaan.

No laki ei tunne rikollisen paikalta liukenemista yleisestiottaen mitenkään erillisenä rikoksena jos paikalta poistutaan muuten laillisella tavalla. Toki se kokonaisarvostelussa asiaa pahentaa mutta peltikolarijutuissa se ei käytännössä paljoa merkkaa ellei tilanteessa ole henkilövahinkoja tapahtunut. "Tehokas katuminen" voisi toimia noin rikosoikeudellisessa mielessä jos asiaa yritetään korjata samantien mutta eipä tällainen juttu varmaan vakuutusyhtön edustajia lämmitä. Paatuneen ilkeämielisen tekijän kannattaa käytännössä hävitä paikalta jos ei todistajia näy.

TRENT sanoi:
Tuo haneen lähteminen on kyllä niin raukkamaista touhua että...Rehellisesti lappu tuulilasiin jos ei oo aikaa jäädä odottelemaan.
Niin just ja siihen lappuun kirjoittaa seuraavasti. "Hähää nyt kaikki idiootit luulee, että kirjoitan tähän yhteystietojani. Näin ei kuitenkaan tapahdu vaan taidan lähteä kaljalle T:Seppo Taalasmaa". :D

TRENT sanoi:

Vähänkö duunikaveria kerran vitutti, kun joku oli kolhinut autoa ja tuulilasissa odotti lappu jossa luki : SORI :lol2:

Pari viikkoa sitten peruutti yks äijä kylkeen, molemmat ovet menee vaihtoon, tuskin mikään halpa juttu A6:een.
Onneks kuitenkin istuin tapahtumahetkellä autossa, niin ei päässy äijä livahtaa karkuun.

keijo s sanoi:
No laki ei tunne rikollisen paikalta liukenemista yleisestiottaen mitenkään erillisenä rikoksena jos paikalta poistutaan muuten laillisella tavalla. Toki se kokonaisarvostelussa asiaa pahentaa mutta peltikolarijutuissa se ei käytännössä paljoa merkkaa ellei tilanteessa ole henkilövahinkoja tapahtunut. "Tehokas katuminen" voisi toimia noin rikosoikeudellisessa mielessä jos asiaa yritetään korjata samantien mutta eipä tällainen juttu varmaan vakuutusyhtön edustajia lämmitä. Paatuneen ilkeämielisen tekijän kannattaa käytännössä hävitä paikalta jos ei todistajia näy.

Minä sain sakot rikospaikalta pakenemisesta ku peruutin toisen auton keulaan ja ajelin pois ku en huomannu. päiväsakkoja tuli ja vakuutus makso kolhitun auton korjauksen

Mä olen ainakin oppinut sen, että en varmasti jää enää ikinä selvittelemään mitään kenellekään jos satun kolhaisemaan jonkun autoa. Pari vuotta sitten peruutin hotellin pihassa jonkun herrasmiehen Hondan keulaan ja menin sitten rehellisenä kaverina kysymään respasta, että kenen se auto on että voidaan sopia mitä tehdään. Respa soitti sille r**kkarille ja se tulikin aika tuulispäänä parkkikselle ja kävi samantien kurkkuun kiinni kun näki sen maailman pienimmän naarmun mitä sen koslan puskuriin tuli (mun autoon ei tullut mitään jälkeä). Ukko päästi kurkusta irti vasta kun löin sitä ja sen jälkeen saikin vähän aikaa väistellä kun se oli vähän vauhkona. Poliisi sinne sitten tuli selvittämään tilannetta ja mun vakuutusyhtiö sen sitten maksoi ja taisi olla jotain 800 euroa tms. kun piti vaihtaa koko puskuri, kiinnikkeet ja jotain muutakin.

Rehellisyys ei kannata jos ei ole vaaraa jäädä kiinni. Tossa en olisi edes jäänyt kiinni kun kamerat kuvas eri suuntaan.

Joo aika idiootteja mielestäni tuon tyyliset heebot jotka alkaa riehumaan jos autoa on kolaroitu. Itse yleensä kun otan kaikki asiat niin kevyesti. Ei tossakaan varmaan tarviis riehumaan alkaa. Kaikillehan niitä vahinkoja sattuu vaikka kuin huolellinen yrittäis olla ja sille ei mitään voi. :)

Paljon hafanafa sait sakkoja tuosta paosta?

hafanafa sanoi:
Minä sain sakot rikospaikalta pakenemisesta ku peruutin toisen auton keulaan ja ajelin pois ku en huomannu. päiväsakkoja tuli ja vakuutus makso kolhitun auton korjauksen

Liikennepako rikoksena vaatii sen että onnettomuudessa on loukkaantuneita. Peltikolareissa sitä ei käytetä. Paikalta saa poistua, varsinaiseen rikosnimikkeeseen se ei vaikuta joka on "liikenneturvallisuuden vaarantaminen".

11 § (30.4.1999/545) Liikennepako tieliikenteessä. Jos moottorikäyttöisen ajoneuvon tai raitiovaunun kuljettaja liikenneonnettomuuteen osallisena laiminlyö velvollisuutensa heti pysäyttää ja kykynsä mukaan avustaa vahingoittuneita, hänet on tuomittava, jollei teosta ole muualla laissa säädetty ankarampaa rangaistusta, liikennepaosta tieliikenteessä sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

EDIT: muutenkaan rikoksia tekevät eivät ole velvoitettuja jäämään rikospaikalle, rikosnimikkeeseen kuuluva tunnusmerkistö sisältää jo tavallaan häipymisen paikalta. Mitään et siis voita jos vain jäät paikalle osoittamatta "tehokasta katumista" ja siten korjaa tilannetta.

TRENT sanoi:
Kyllä rehellisyyden nimissä itsekin tulis varmaan poistuttua paikalta jos sattuisin jonkun toisen pirssiä raapaisemaan. Ensin varmaan vaan pitäis tarkistaa ettei näy kameroita tai silminnäkijöitä. Ei mulla ainakaan NIIN paljon ylimäärästä rahaa oo että muidenkin autoja lähtis korjailemaan :D

Janne sanoi:
Kyllä rehellisyyden nimissä itsekin tulis varmaan poistuttua paikalta jos sattuisin jonkun toisen pirssiä raapaisemaan. Ensin varmaan vaan pitäis tarkistaa ettei näy kameroita tai silminnäkijöitä. Ei mulla ainakaan NIIN paljon ylimäärästä rahaa oo että muidenkin autoja lähtis korjailemaan :D

No ainakin sulla on munaa myöntää se. Mä tiedän miltä se tuntuu kun autoa on kolhittu, että itsellä ei ois pokkaa lähtee livohkaan. Ei mullakaan oo yhtään ylimäärästä joten siksi ajelenkin parkkipaikoilla erittäin varovaisesti :).

Tuota, muuttakaapa Ranskan maalle asumaan niin näette mitä mielenkiintoisinta parkkipaikkakäyttäytymistä. Kerran kävi mm. niin, että istuttiin velipojan kans autossa ja MOLEMMILTA puolilta YHTÄAIKAA tunki muori oven kiinni peltiin. No eihän siinä mitään, yritettiin kysellä mikä aiheutti käyttäytymisen nii ei ne olleet moksiskaan, "normalt" seoli vaan :D

ZweCCo sanoi:
Millä Eiche sait kiinni tuon vahingontekijän? Poliisien avullako? Saikohan tyyppi muutakin sitten hommasta? Aloittelevana autoilijana kiinnostaa tämmöset jos sattuu joskus omalle kohdalle tommonen kolhija esim. tai itsekin vahingossa kolhasemaan niin tietää mitä tehdä ja mitä tapahtuu kun pää joutuu vadille. :)

Olin just autossa niin ehdin näkemään rekisterikilven, jonka joku sivullinenkin tuli mulle myös kertomaan. Tekstiviesteillä selvitin auton omistajan ja soitettiin seuraavana päivänä sille. Homma toimi oikein asiallisesti, mutta oishan tossakin varmaan voinu vittumainen olla ja hankkia poliisia välikädeksi.

Joillekkin auto nyt varmasti onkin hengelle tärkeä että täytyy oikein nyrkein puolustaa, mutta toivon kuitenkin suurimman osan autoilevista ihmisistä olevan jollain tapaa normaaleja. Minähän en kolaroi :D mutta teoriassakaan en paikalta pakene ilman lappuja.

Vois toisaalta miettiä kaks kertaa jos kolhuttuna autona on musta pickup kivääritelineillä, lattialta näkyy kokoa 52 olevan puukengät :lol2:

Outo asenne monilla tuohon ajamiseen, varsinkin parkkipaikoilla ajeluun, tietää taitonsa huonoksi, tietää että tuntee autonsa huonosti mutta silti sitä parkkeerausta ja auton pakittelua ei voi koskaan harjoitella. Toisaalta usein toi parkkipaikalla ajo näyttää olevan enemmän tuurista kiinni kuin taidoista.

Kuinka paljon parkkipaikoilla sitten kolhitaan käveleviä lapsia tai kauppojen pihalla toisten kärryjä? Siis onko jotkut oikeasti huonoja hallitsemaan autoaan vai liittyykö siihen vielä jokin välinpitämättömyys omaan ja toisen omaisuutta kohtaan?

Janne sanoi:

Ai että, oho katos vähän meni toverin rässi ruttuun.. so not ei oo mun ongelma -> karkuun. ??

Ei helvetti, toiv et ole ihan tosissas. Vähemmästäkin on tapahtunut murhia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom