Jokerit-HIFK -nyrkkitappelu poliisitutkintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja loops
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tappelut kuuluu pohjois-amerikkalaiseen (varsinkin kanadalaiseen,kanadan junnusarjoissakin taitaa saada matsata,jenkeissä taas ei) jääkiekkoon,ei niinkään eurooppalaiseen ja suomalaiseen.johan sen nyt vittu huomaa rangaistuksistakin,kun torontossa tiputat hanskat,käyt istumassa viis minuuttia.kun teet saman helsingissä,lähdet suoraan pukukopin puolelle.mikä tässä taas on niin vaikeeta ;)

Kiekkoilu on fyysisyydeltään ja kontakteiltaan ämmien laji rugbyyn ja jenkkifutikseen verrattuna. Super 14 Rugby Unionissa ja NFL:ssä kukaan ei ole kaivannut kusipäisiä tappelijoita. Pitäisi kitkeä pois kiekostakin.

NFL:ssä kukaan ei ole kaivannut kusipäisiä tappelijoita. Pitäisi kitkeä pois kiekostakin.
Hieno esimerkki! Mihin lyöt? Maskiinko? Lajissa jossa yli satakiloiset sprintterit juoksee päitään yhteen ei ole tarvetta nyrkkitappelulle.

Eihän tämä ole edes ensimmäinen kerta suomessa. Joku vuosi sitten lätkästä tehtiin kanssa tutkintapyyntö. Muistaakseni päädyttin syyttämättä jättämiseen?

Kiekkoilu on fyysisyydeltään ja kontakteiltaan ämmien laji rugbyyn ja jenkkifutikseen verrattuna. Super 14 Rugby Unionissa ja NFL:ssä kukaan ei ole kaivannut kusipäisiä tappelijoita. Pitäisi kitkeä pois kiekostakin.

http://www.youtube.com/watch?v=QHC8pV3BmJU

Eiköhän noita tappeluita löydy kaikista kontakti lajeista. Ei välttämättä yhtä paljon kuin kiekossa, mutta so what.

Asiaa miettineenä mun täytyy kyllä sanoa että en ymmärrä millä tavalla tappeleminen kuuluu osaksi jääkiekkoa. Tai pikemminkin en ymmärrä näitä ihmisiä jotka puolustelee niin kovasti tappelemista lätkän osana. Onko se jotenkin mahtavaa katsella kun isot miehet sohii toisiaan jäällä?

Ymmärrän kyllä että tappeleminen voi olla ns. välttämätön paha, johtuen sikailuista joita muuten tulisi kaukalossa, mutta se että tappelut kuuluvat olennaisesti lätkään, on naurettava väite.
Mua kiinnostaa n^10000 kertaa enemmän kattoo taitokiekkoa kuin jäätappelua. Mä katon edelleen mieluummin tappelua kehässä(tai häkissä) kuin siellä jäällä.

Suosittelen kaukalopalloa tai ringetteä.

Kerro mulle miks siniviiva kuuluu?

Oisko semmosella jutulla kuin "säännöt" jotain tekemistä asian kanssa?
Wikipedia.org sanoi:
Vuonna 2006 voimaan tullut Kansainvälisen Jääkiekkoliiton sääntökirjaa määrää seuraavat mitat jääkiekkokaukalolle:
....
* Siniviivojen ja punaviivan leveys on 30 cm, maaliviivan 5 cm.

Ja siihen mun kysymykseen saa vastata.

MC Aropupu sanoi:
Gooneja tarvitaan vaan koska muillakin on gooneja, status quo.

Samaa mieltä. Helvetin hyvin sanottu.

Hehhehee, tässä keskustelussa mennään aina samaan, kinataan siitä kuuluuko tappelut jääkiekkoon. Eihän se ole mikään mielipideasia, eikä meidän päätettävissä, vaan kaikki riippuu liigan päätöksentekijöistä. He päättävät kuuluvatko tappelut jääkiekkoon vai ei ja säätävät rangaistukset sen mukaan. Jos halutaan poistaa tappelut, niin laitetaan kovat rangaistukset, samaa luokkaa mitä muissakin pallopeleissä tulisi vastaavasta ja voin vakuuttaa, että montaakaan tappelua ei nähtäisi. Jos taas halutaan tappeluita, niin ei anneta kovia rangaistuksia. Niin yksinkertaista se on.

Itse en usko näihin väitteisiin, että goonit tekisivät jääkiekosta siistimmän lajin. Oikeasti ne goonit juuri itse ovat kaikkein suurimpia sikailijoita. Ja mitenkä ne VDB:n ja Nivalan cowboyn rystyskarkelot tekivät pelistä siistimpää? Eikö samaan olisi päästy jo sillä, että kumpikaan joukkue ei olisi palkannut noita pelitaidottomia urpoja joukkueeseensa. Gooneja tarvitaan vaan koska muillakin on gooneja, status quo.

Mutta eihän tuo toki poliisitutkinnan aihe ole. Yhtä lailla sitten voidaan tutkia nyrkkeilymatsitkin ja kaikki jääkiekon taklaustilanteet. Onhan sekin pahoinpitely, jos vedät kaupan pihassa mummon kylmäksi kunnon avojään pommilla, vaikka olisi kyynerpäät alhaallakin. Idioottimaistahan tuollainen luistimet jalassa huitominen on, mutta ei siinä kyllä mitään poliisitutkintaa vaativaa ole.

Aika älytön haloo tosta jutusta kyllä on noussu. Ymmärrän (kun oikein kovasti pinnistän) sen että SM-liigan on pakko reagoida tohon kohuun jotenkin (kiitos vaan vitun Heinäpelto), mutta naurettavaa on tehdä radikaaleja muutoksia aivan yhtäkkiä. En käsitä sitä miten voidaan nyt päättää että tappeluista annetaan kovemmat sanktiot kuin aiemmin ja sitten otetaankin käsittelyyn ja ties mihin pahoinpitelyn esitutkintaan näitä vanhojakin tappeluja. Ainakin sellasen kuvan tulosruudusta tänään sain. En pysty ymmärtämään (tämän kovempaa pinnistäminen sattuu jo) miksi ei voida antaa lajin (SM-liigan) itse hoitaa sanktiot jäällä tapahtuvista tapahtumista SILLOIN kun siellä ei oikeasti tapahdu mitään pahoinpitelyjä :bertuzzi:. Esim tota viime tappelua en pysty millään sellaiseksi mieltämään että tarvitaan kansanedustajat apuun painostamaan poliisia toimimaan. Sittenkö tän maan kukkahattutädit on tyytyväisiä kun jäällä joku vähäänkään ottaa kontaktia ja saman tien kaiuttimista kuuluu: "PASI, TULISITKO PÄIVÄKIRJAHUONEESEEN?"

Te jotka valitatte miten haluatte nähdä lätkää ettekä tappeluita, onko teidän iltanne pilalla tollasen rehdin yhteenoton takia? Se ei ole edes peliajasta pois, joten näette täyden pelin oikeatakin peliä.

Miljoona kertaa enemmän mua kertaa vituttaa TAHALLISET VAHINGOITTAMISET joita lätkässä näkee. Niihin on mielestäni puututtukin ja ovat vähenemään päin. Mutta ei vaan voitu olla tyytyväisiä...:wall:

leikkiedit: Tollasta tappelua en vaan lue samaan sarjaan toisen vahingoittamisena kuin vaikka vastustajan polven ajamista paskaksi.

edit: Aropupulla hyviä pointteja

Yleensä nämä "tappeluiden" vastustelijat eivät ole koskaan itse pelanneet kiekkoa, saati sitten "nahistellut" kaukalossa!!
Fyysinen peli ja tunteet voi välillä kiehahtaa yli.. mitä sitten jos siel vähän painitaan samalla..!!
Se on sitten eri asia jos väittelette siitä et kuuluuko "järjestetyt tappelut" jääkiekkoon niin IMO ei!

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen poliisitutkinta on aivan naurettavaa ja kyseessä mielestäni räikeä ylilyönti viranomaisten puolelta. Kannatan itse taitavaa kiekkoa, johon lasken niin kiekollisesti lahjakkaat suoritukset kuin kunnon OldTimeHockey-taklauksetkin. Tappeluita syntyy kun miehillä keittää kaukalossa yli reippaasti. Tilanteet eivät aina ole järjellisesti selitettävissä, vaan tunteella pelissä elävät miehet antavat vaistojensa viedä, vaikka se normikansan silmissä hyväskymättömiin asioihin johtaisikin. Hyväksyn sen toisaalta täysin ja vaikka Vandyn ja Nielikäisen tappelu haiskahtaakin show-ottelulta, on asiaa mielestäni liioiteltu perusteettomasti. Tilannne olisi aivan toinen mikäli miehet olisivat "haastaneet" toisensa nyrkkeilyringissä. Olisiko se johtanut tutkintapyyntöihin? Ja kyllä, tiedän ettei virallinen liiga-matsi ei ole yhtä kuin hämyinen nyrkkeilysali.

Miehet joutuvat eräänlaisiksi sijaiskärsijöiksi, johtuen kummankin osapuolen vahvasta statuksesta nyrkkisankareina. Tapahtunut ei kuitenkaan ole mitenkään ennenkuulumaton. Nielikäinen ja Helenius mm. ovat ottaneet männävuosina aivan yhtälailla ennaltaodotetusti yhteen liigaympyröissä. Käsittämätön mediapeli asiasta on jokatapauksessa syntynyt. Tilanne tullee joka tapauksessa johtamaan jonkinlaisiin jatkotoimenpiteisiin kotimaisessa kiekkoílussa ja odotan mielenkiinnolla millainen "kukkahattutädit" vs. fyysisenkiekon ja tappuluiden kannattajien sanasota tästä syntyy.

Jokatapauksessa Mr. Jäähyaitio teki mielestäni kekseliään tempun, johon ryhtymiseen vaadittavaa rohkeutta arvostan suuresti.

Nyt nukkumaan...palataan aamulla jahka selvenen.

Kyllä se on semmoista lastentarha hommaa.. se kaukalossa tappelu. Psykologisesti tulkiten tappelut johtuvat tutti-iän traumoista. Eräs kuuluisa psykologi tutki kaukalon tappelijoita ja hän esitti teorian, jonka mukaan tappelijat eivät olleet saaneet tarpeeksi "mammaa" kun olivat vaippaiässä. Tästä johtuva aggressio on purettava luistimet jalassa. Ehkä ratkaisuna olisi "mamma-pullot" jäähyaitiossa, jolloin lapsuudessa menetetty mamma-pullo tulisi sitten jäähyllä.

ps. öhö öhö.. olen ottanut vähän "mammaa", joten olen syyntakeeton mitä naputtelen koneeseen..

Kyllä se on semmoista lastentarha hommaa.. se kaukalossa tappelu. Psykologisesti tulkiten tappelut johtuvat tutti-iän traumoista. Eräs kuuluisa psykologi tutki kaukalon tappelijoita ja hän esitti teorian, jonka mukaan tappelijat eivät olleet saaneet tarpeeksi "mammaa" kun olivat vaippaiässä. Tästä johtuva aggressio on purettava luistimet jalassa. Ehkä ratkaisuna olisi "mamma-pullot" jäähyaitiossa, jolloin lapsuudessa menetetty mamma-pullo tulisi sitten jäähyllä.

ps. öhö öhö.. olen ottanut vähän "mammaa", joten olen syyntakeeton mitä naputtelen koneeseen..

Itseasiassa kyse on jostain muusta kuin tappelusta alunperin,jotkut taitopelaajat on luonteeltaan semmosia että ei tartte paljoa käydä pelottelemassa niin heidän peli menee aivan sekaisin,pahimmillaan eivät uskalla tulla vaihtoaitiosta jäälle.Tä on luonnekysymys joka testataan jossain vaiheessa pelaajan nuoruudessa vuorenvarmasti.
90-luvun puolella suomessa pelanneet tsekit oli juuri tämmöisiä,kävivät NHL-ssä kokeilemassa eikä kovuus riittänyt.Nopeasti sen huomasivat SM-liigankin joukkueet,ylivoimaisen taitavaa tsekkiä käytiin kerran lyömässä nyrkillä nenään ja miehen pelihalut katosivat täydellisesti.
Jari Kurri on sanonut yhdeksi hyökkääjän tärkeimmäksi ominaisuudeksi rohkeuden,pää edellellä mennään maalille eikä ajatella kipua tai tuskaa!

Saku Koivu Olli Jokinen Teemu Selänne Jere Lehtinen ja moni muu on tän hetkisistä Suomen huippupelaajista semmoisia joita ei pysty pelottelemaan.

Tämä on osa peliä,Selänteeltä lyötiin Torinossa kaksi hammasta poikki Kanada matsissa,ei jäänyt mies saikulle vaan pelasi kisat loppuun.

...Sillä lailla...:thumbs:

:david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom