Jokelan koulussa Tuusulassa ammuttu

Kyllä saa aika sinisilmäinen olla, jos ei näe yhteiskunnan pahoinvointia. Mielialalääkkeitä syödään enemmän kuin koskaan ja masennus ja muut mielenterveydelliset ongelmat lisääntyvät koko ajan.

Kysyin kyllä syitä näihin ongelmiin, en sitä, onko ongelmia.
Nykyaikana asiat kaiken järjen mukaan pitäisi mielestäni olla paremmin kuin aiemmin. Ei Suomessa ole muuta kuin itseaiheutettua normaalin elämisen estävää köyhyyttä, asioihin vaikuttaminen on aiempaa helpompaa ja muutenkin ihmisten olon ja elämisen pitäisi mielestäni olla helpompaa kuin menneinä aikoina. Median rooli on kyllä muuttunut negatiivisempaan suuntaan, mutta samat ihmiset jotka kritisoivat mediaa kuitenkin samalla tukevat sitä. Ellei paskalehdille paskajuttuineen olisi kysyntää, ei niitä varmastikaan tehtäisi. En siis näe sitä syytä, miksi ihmisiä ahdistaisi nykyään enemmän kuin aiemmin, mihin jotkut kirjoittajat tämänkin tapauksen kohdalla ikään kuin lieventävänä asianhaarana viittaavat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kuitenkaan pitäis unohtaa, että koulukin on osa kasvatusta. Kuitenkin mun ikäsetkin viettää sen 6-7h päivässä siellä.
Juu, ja tänä aikana teitä siellä valvoo 3-4 eri opettajaa per päivä, joilla on 20-30 muutakin tapausta ihmeteltävänä sen 1-2 h kerrallaan. Siinä on aika vähän saumaa opettajalla panostaa yksittäisen (ongelmaisen) lapsen kasvutukseen. Tokihan koulun tehtävä on olla osa kasvatusta yleisellä tasolla valistuksen, koulutuksen jne. muodossa, mutta viimekädessä/lopullinen vastuu on vanhemmilla.

Toisaalta - tuosta ensimmäisestä kappaleestasi saa sen käsityksen, että mielestäsi nykynuorison asenteet ja vastaavasti kotikasvatus olisivat menossa jotenkin järkyttävän huonoon suuntaan?
Ensimmäinen kappaleeni oli vastaus/ajatus Taicaviitan kysymykseen siitä mikä saa jonkun osan nuorisosta voimaan pahoin. Aika eri juttu kuin todeta "koko yhteiskunta on menossa päin helvettiä".

Kotikasvatus on päävastuussa asenteiden kehittymisestä. Tuosta ylempää voin lukea mitä ajattelen vastuun sysäämisestä koulun tai ylipäätään yhteiskunnan suuntaan.

Misanthrop näköjään ymmärsi ja selittikin jo auki pohjimmasen ajatukseni :thumbs:

Mielenkiinnolla odotan että millon aletaan syyttämään pelejä ja tv-ohjelmia tapahtuneesta, vaikka tekijä sanoi ettei näillä ole tekemistä asian kanssa..

Ei ole tarpeeksi tiukka.

Mitä vittua tavallinen pulliainen tekee aseella kotonaan?

Lukkojen taakse harrasteseuroihin. Aseen siirtämiseen viranomaisen lupa.

Autoihin on turha verrata. Autolla tappaa joo. Valtaosa käyttäjistä tarvitsee autoa (tarvii tuskin perustella). Mihin ihmeeseen tykkiä tarvitaan kotona?

On sullakin :david: mielipiteet... saman saa aikaiseksi esim. veitsellä, ei se ase ketään tapa, vaan ampuja

Mielenkiinnolla odotan että millon aletaan syyttämään pelejä ja tv-ohjelmia tapahtuneesta, vaikka tekijä sanoi ettei näillä ole tekemistä asian kanssa..

Olihan jo erikseen mainittu, että Pekka kuunteli KMFDM:mää.

"Nopeatempoista ja raskasta industrial konemusiikkia"

Tekijä myös sanoi olevansa poikkeuksellisen älykkyytensä vuoksi oikeutettu lahtaamaan heikompia ja olevansa oikealla asialla. Ei sillä että syyttäisin lapsille näytettyjä prätkähiiriä, mutta tuo "vaikka tekijä sanoi" pisti silmään.

Ensimmäinen kappaleeni oli vastaus/ajatus Taicaviitan kysymykseen siitä mikä saa jonkun osan nuorisosta voimaan pahoin. Aika eri juttu kuin todeta "koko yhteiskunta on menossa päin helvettiä".
Ymmärsin kyllä, että vika on nuorissa eikä yhteiskunnassa - minusta yhteiskunnan tulevaisuus vain on sen verran sidoksissa yhteiskunnan jäseniin, että molempien voisi katsoa menevän jossain määrin samaan suuntaan. Jos tulevaisuuden lupauksissa on yleisesti toivomisen varaa, voi minusta ihan aiheellisesti pohdiskella mihin ollaan menossa. Tämän vuoksi minusta ei voi olla sitä mieltä, että nuorisolla menee päin helvettiä, yhteiskunnalla ihan kivasti. Kaipa se käsitysero piilee lähinnä siinä, paljonko katsoo niitä heikompia lenkkejä kussakin sukupolvessa olevan. Ja kyllä, olen kukkahattumummo.

Olen itse työn puolesta tekemisissä lasten kanssa

Tuommosella nimimerkillä kannattaa olla tarkkana mitä huutelee nettipalstoilla, voi poliisi-setä ottaa jutut vielä tosissaan. Niille jotka eivät vielä tiedä: Misantrooppi = Ihmisvihaaja. :D

On sullakin :david: mielipiteet... saman saa aikaiseksi esim. veitsellä, ei se ase ketään tapa, vaan ampuja

Niinhän se NRA väittää..

Näitä sattuu ja tulee sattumaan jatkossakin. Mikään ei muutu ja ihmiset unohtaa.

Näin se käy

Edit. Tuskin se korealainen ois voinut tappaa 32 ihmistä pelkällä voiveitsellä

Tekijä myös sanoi olevansa poikkeuksellisen älykkyytensä vuoksi oikeutettu lahtaamaan heikompia ja olevansa oikealla asialla. Ei sillä että syyttäisin lapsille näytettyjä prätkähiiriä, mutta tuo "vaikka tekijä sanoi" pisti silmään.

no joo, en mä sitä sano etteikö esim. Internetillä olisi ollut osuutta asiaan. Mutta se ärsyttää, että aina syytetään pelejä, tv:tä, Internettiä yms. kaikesta tällaisesta. Kyllä ne syyt kaikki on paljon syvemmällä.

no joo, en mä sitä sano etteikö esim. Internetillä olisi ollut osuutta asiaan. Mutta se ärsyttää, että aina syytetään pelejä, tv:tä, Internettiä yms. kaikesta tällaisesta. Kyllä ne syyt kaikki on paljon syvemmällä.

Silloin ne toimii kuitenkin kiihokkeena, jos on altis edellämainituille vaikuttajille. Itse en ymmärrä miksi ylipäätään väkivalta viihdettä tarjoillaan hopealautasella, aivan kuin se olisi ihan normaalia käyttäytymistä. Väkivallan viihteellistäminen lapsille/nuorille oksettaa minua, etenkin peleissä.

Edit: Ahaa, selkis :D

Kovin samankaltaisia Linkolalaisia ajatuksia myös äidillä. Pelottavaa.

Suomi elää pimeää Keski-aikaa. Kansa ja sen johtajat eivät piittaa hyvinvointinsa alkuperästä tai seuraamuksista. Elämme jatkuvassa valheessa. Häpeän osuuttani niin kutsuttuun suomalaiseen hyvinvointiin.

Mikaela Vuorio
sokea barbaari, ympäristörikollinen

(Elonkehä 2/2005, pääkirjoitus)

Autoihin on turha verrata. Autolla tappaa joo. Valtaosa käyttäjistä tarvitsee autoa (tarvii tuskin perustella). Mihin ihmeeseen tykkiä tarvitaan kotona?

Mihin ihmeeseen autoa tarttee kotona tai työ aikana? Valtion suurille vartioiduille parkkikaikoille vaan ja sillon kun sitä tarttee niin pitää anoa erillislupa ja perustella käyttötarkoitus jne jumalauta. Tippuis liikennekuolemienkin määrä.

Silloin ne toimii kuitenkin kiihokkeena, jos on altis edellämainituille vaikuttajille. Itse en ymmärrä miksi ylipäätään väkivalta viihdettä tarjoillaan hopealautasella, aivan kuin se olisi ihan normaalia käyttäytymistä. Väkivallan viihteellistäminen lapsille/nuorille oksettaa minua, etenkin peleissä.

Edit: Ahaa, selkis :D

Oot ihan oikeessa että väkivaltaa tulee koko ajan joka paikasta ja varmasti se joitakin kiihottaa tekemään erilaisia tekoja. Kuitenkin jos nuori on oikein kasvatettu, niin tämä osaa suhtautua väkivaltaan ja kaikkeen mitä tulee televisiosta yms. kriittisesti. Ei kenestäkään tule pelien ansiosta tappajaa. Peleistä voi saada vaikutteita jos lapsi/nuori ei tajua mikä on oikein ja mikä väärin, mikä hyvää mikä pahaa ja se taas johtuu kasvatuksesta.

Olisiko tuo Tuusulan marakatti koskaan toteuttanut tuota "haavettaan", jos ei olisi päässyt lietsomaan agressiotaan ja omaa sairasta mieltään internetin erinäisissä yhteisöissä? Tämä kaveri näytti pitävän nettiä erittäin tärkeänä osana suunnitelmaansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom