Jokelan koulussa Tuusulassa ammuttu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla kuoli läheinen ystävä tuossa kuukausi takaperin, sitä surin/suren ja tulen suremaan lopun elämäni. En mä tunne surua tuntemattomien puolesta ollenkaan. Vaikka kuin ikävä tragedia olisi kyseessä. Onko se nyt sit epänormaalia?

Jos joku haluaa sytyttää kynttilän kuolleita kunnioittaen ni on sekin yhtälailla ok.

Blaa blaa, haista sinä paska-amatsoni kuule iha mitä vaan.

Mene sinne AMK-kouluun takas ja huutele sieltä sitte takas.

Sniffarille voisi laittaa bannia. Näitä vittuiluja tulee vähän liikaa. Laita se korkki kiinni.

Varmasti puuttuu empatiaa asiaa kohtaan joka ei kosketa minua, uskoisin sen olevan kohtalaisen normaalia ja jos se ei ole, niin sitten olen kylmä ihminen. Suutun kun kuviani arvostellaan, koska katson luovani jotain ja tilanteen huomioon ottaen lienee mun valinta suutunko vai en. Ilmainen sisällöntuotto ei liene semmoinen asia, jota on varaa arvostella kovin kärkkäästi, sen sijaan, että arvostaisi sitäkin vähää mitä toinen tekee. Olen varmasti siinä huono ihminen, että en pidä negatiivisesta jos se koskettaa itseäni, sille en voi mitään.

Se että saarnaan sulle tai Hulkille(joskus sen olen tehnyt) osoittaa todellakin, että koen jotenkin halua ohjeistaa ja katson, että olette kummatkin hyviä tuttujani, ilmeisesti tunne ei ole molemminpuolinen sun kohdalla. Olen siinäkin mielessä sitten huonompi ihminen.

Mutta nyt tämä kyllä kääntyy jo meikäläiseen, eikä se liene tarkoitus.

Kröhöm. Tää menee ihan offtopikiksi, eikä tämä tänne välttämättä kuulu. Siitä huolimatta, eikö tää sun Pakkotoisto.com
tuota aika huomattavan summan rahaa jo mainostuloilla? Ja eikö nuo kuvat juuri kasvata käyntivoluumia (=mainostuloja).

Tapahtumana järkyttävä asia. Tunsin eilen surun aalloon pyyhkäisevän läpi, kun mietin asiaa ja sitä, että millaisia tunteita tämä esim. omaisissa herättää.
Mulle tällaiset asiat yleensä muistuttaa minua, ettei aivan pienistä asioista kannata murehtia. Omat parkkisakot ei välttämättä tänään vitutakaan niin paljoa. Itselläni se kääntyy noin päin.
Jokaisella on oikeus surra ja tuntea surua asian kuin asian vuoksi. Sellaista ei kukaan voi kieltää tai sanoa onko siinä mitään mieltä.
Jokainen tuntee asiat eritavoin, kuten surun tai vaikka kivun. Emmehän me voi sanoa kellekään, ettei tuo esim. voinut sinuun koskea, kun ei se koske minuunkaan?

En tiedä olenko väärässä, sanon kuitenkin. Uskon että tämä Jokelan ampumistapaus on koskettanut lähes kaikkia suomalaisia ja se herättää ihmisissä erilaisia ajatuksia. Joku tuntee surua, joku vihaa, joku vaan ihmettelee. Tapahtumanahan toi ei konkreettisesti ollut niin ihmeellinen, joku sekos ja 8 muutakin kuoli, thats it.. Noinhan käy, jos ei joka viikonloppu, mutta joka toinen viikonloppu liikenteessä kuolee nuoria ja aikuisia.

Se joka ei tästä järkyty, on mielestäni aika realisti ja järjellä ajatteleva immeinen, kuitenkin asiaan kiinittää huomiota. joku reaikoi tunteella, surulla, pelolla.... Kylmä on sellainen ihminen jolta tämän kaltainen uutinen menee ohi siinä missä säätiedotuskin ja sellainen ihminen on psykopaatti.

Surullisia tällaiset tapaukset ovat. Mutta ei tämä minua henkilökohtaisesti kosketa sen enempää, kuin että Inarissa isä ampuu perheensä ja lopuksi itsensä. Tai mitä Konginkankaan pussiturma kosketti.

Mä voin sen kynttilän sytyttää ja pidän mielelläni hiljaiset hetken, mutta ei nämä loppujenlopuksi elämääni muuksi muuta, jos ei edes ketään etäisesti tuttua tapaukseen jollakin tavalla liity.

EDIT: En mä ainakaan pysty kokemaan tässä mitään "syvää järkytystä". Ihan sama se lopulta on (minulle henk. koht) että sattuiko tapaus Jokelassa, Tukholmassa vai Los Angelesissa. Tuttuja ei ollut mukana, eikä ollut edes kotikaupungissani.

Monella tapaa tuntuu, että Jokela on yhtä kaukana kuin, että se olisi tapahtunut Atlantin toisella puolella.

Sama juttu. eilen se vielä kiinnosti, mutta nyt se on jo historiaa, mennyttä aikaa.

Ei tuosta paljoa enää töissä puhuttu, aamulla muutama sana vaihdettiin.

Paska juttu, paska kaveri.

Tämähän alkaa olemaan vaarallisen toistuvaa tapahtumaa suomen kouluissa, edellinen tapahtui 18vuotta sitten :)

Muuta en sano, kuin että kyllä media osaa. Jos kerran viikossa Suomessa kuolee 2 ihmistä aseeseen, kukaan ei muista, tiedä asiasta yhtään mitään, eikä lehdessä välttämättä tiedoteta sen suurempia kuin kaksi lausetta pienellä takasivuilla. Ne unohtuvat taas. Kerralla kuolee monta, kaikki osoittavat tunteensa ja sytyttävät kynttilöitä ja hiljentyvät, lehtiin ilmeistyy isot otsikot ja juttu leviää ympäri maailmaa. On se hieno asia tuo uutiskynnys.

Sä et kyllä osaa. Tilanne aika toinenlainen jos joku ampuu nistin Kontulassa maksamatta jääneiden piuhojen takia. Ketään ei kiinnosta nisti Kontulasta. Näin se vaan on.

Tämä Jokelan tapaus; se olisi voinut sattua kenellä vaan ja uhrit on alaikäisiä.

Toisaalta olet oikeassa. Mediahan on aina "vääristynyt". Onko median tarkoitus olla se, joka punnitsee mitkä asiat ovat oikeasti tärkeitä vai myydä lehtiä? Media kirjottaa markkinataloudessa juuri siitä mikä valtaväestöä kiinnostaa - oli se jotenkin arvelluttavaa tai ei.

Jos lööppilehdet ei asialla mehustelisi ei tällaisista kynttiläkampanjoista kukaan tietäisi mitään. "Suru" vaan realisoidaan rahaksi niinkuin tällaisissa tapauksissa on tapana.

Jokela, Tsunami, Konninkangas, Myyrmanni...steariini valuu ja kassakoneet huutaa hoosiannaa.

En minäkään henkilökohtaista surua tunne, ja uskon, ettei suurin osa muistakaan ihmisistä tähän tuntemattomien ihmisten kuollessa kykene. Sen sijaan myötätuntoa ja ahdistunutta oloa tapauksen johdosta kylläkin. Mielestäni nämä ovat kaksi eri asiaa.

Voimia ja jaksamista kaikille tapaukseen liittyvää surutyötä tekeville. Menehtyneille Rest in Peace.

Toki koen pientä sympatiaa uhrien läheisiä kohtaan, mutta enemmänkin minua vituttaa se, että kuinka tämä niin kirpaisee ihmisiä Suomessa, joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Joka päivä ihmisiä kuolee joka puolella maailmaa, ja nyt tätä asiaa surkutellaan.

Ette ihmiset sattuneet sytyttämään kynttilää kun USA hyökkäsi Irakiin?

Sitä on pää perseessä ja näkee oman naamansa.

Ikävä tapahtuma ja varmasti jättää pysyvän jälkensä monen ihmisen elämään.

Mun on kuitenkin pakko sanoa, että ei tuo mua henkilökohtaisesti millään tavalla kosketa, kun en ketään uhreista tuntenut. Toki tuo pistää miettimään, mutta ei se mitenkään jatkuvasti mielessä pyöri.

Ehkä olen jonkun mielestä kusipää, mutta itse olen samoilla linjoilla kuin muutamat muutkin. Eli omien läheisten kuolema koskettaa aidosti, vieraiden ihmisten kuolema on ikävä asia, mutta tulee kuitattua samalla tavalla kuin muutkin ikävät uutiset...
eli paska homma, että tuollaista tapahtuu, mutta ei se omaan elämään mitenkään vaikuta.

Tapaus kosketti minua, en tiedä miksi mutta koskettaa joka tapauksessa, niin kuin yleensäkin kaikki tämmöiset epätavalliset ja astetta isommat tapaukset. Ymmärrän, jos jotakuta asia ei liikuta yhtään, sekin on ihan luonnollista. Mutta sitä en ymmärrä, että jos joku "ulkopuolinen" tätä asiaa suree (tai on surematta), hänelle täytyy heti asiasta päästä mainitsemaan. Toisten suruprosessia tai sen puuttumista ei minusta tarvitse lähteä kommentoimaan, toiset reagoi eri tavalla kuin toiset, eikä se kommentoimalla muutu minnekään.

Sä et kyllä osaa. Tilanne aika toinenlainen jos joku ampuu nistin Kontulassa maksamatta jääneiden piuhojen takia. Ketään ei kiinnosta nisti Kontulasta. Näin se vaan on.

Tämä Jokelan tapaus; se olisi voinut sattua kenellä vaan ja uhrit on alaikäisiä.

On se hieno asia myöskin, että meillä on jo melkein taulukoissa mitattava ihmisarvo.:worship:

Toki koen pientä sympatiaa uhrien läheisiä kohtaan, mutta enemmänkin minua vituttaa se, että kuinka tämä niin kirpaisee ihmisiä Suomessa, joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Joka päivä ihmisiä kuolee joka puolella maailmaa, ja nyt tätä asiaa surkutellaan.

Ette ihmiset sattuneet sytyttämään kynttilää kun USA hyökkäsi Irakiin?

Sitä on pää perseessä ja näkee oman naamansa.

Pitäskö tuntea syyllisyyttä että asuu sivistysvaltio suomessa jonka itsenäisyyden on meidän isät maksanut omalla verellään, eikä irakin muslimijuntan hirmuhallinnon alaisena? Haista sinä jankko paska ja vie moraalisaarnasi muualle.

Kyllä ennakko-oireet sulkeituneisuus, harhaluulot omasta erinomaisuudesta, realiteettitajun menetys yms. viittaavat vahvasti skitsofrenian ennakko-oireisiin. Vaikea ymmärtää, että mieleltään terve ihminen pysyisi tuollaista hirmutekoa suunnittelemaan. Samoin kirje jonka hän oli kirjoittanut näyttää varsin samanlaiselta mitä itse olen skitsofrenisten kirjoittamia lukenut. No eihän tässä analysoinnit paljoa auta mutta yhteiskunnan paineet alkavat olla jo vähän liikaa nuorisollemme. Kai se osaltaan laukaisee tuollaisia psykooseja...

Itseäni nuo tapahtumat järkyttävät kyllä, tosin oon muutenkin niin herkkähipiäinen etten yhtään ihmettele...

Kenenkään vanhemman ei pitäisi joutua hautaamaan lastansa, ei varmasti ole hirveämpää asiaa maailmassa. Perhe ei palaa koskaan entiselleen tuollaisen tapahtuman jälkeen.

Siksi mä koen surua kuolleiden lasten ja heidän perheiden puolesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom