Joka päivä treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
44
Tuli mieleen että minkälaiselta teidän mielestä kuulostas tämmönen ohjelma?

Ma:Jalat
Ti:Ojentajat
Ke:Olkapäät
To:Selkä
Pe:Rinta
La:Hauis
Su:Vatsat

ja alusta...

tuli tämmönen mieleen kun tänään olis ollu rinta/hauis päivä mutta päätin treenata pelkän rinnan kun ei oikein ollu paukkuja.Hauistreenin aattelin tehä huomenna.Ajattelin että tuossa treenissä vois keskittyä vielä enemmän tiettyyn lihasryhmään eikä se veisi niin paljon aikaa per päivä eli opiskelijalle ihan hyvä:)

:offtopic: Tiiän että FAQ:ista löytyy ainakin 100 000 samanlaista ohjelmaa mutta ajattelin kuitenkin kysästä teiltä

Minun mielestä lepopäiviä olisi hyvä pitää vähintään 2 viikossa. En oikein usko että tuo on kovin hyvä systeemi. Vaikka lihakset ei välttämättä olisikaan kipeät niin keho tarvii lepopäiviä.

Originally posted by harde20
....ja alusta...

Kuulostaa melko nopealta tieltä ylikuntoon...

entäs jos pitäs vaikka joka toisen viikon kevyttä treeniä ja joka toisen treenais veren maku suussa?

Kaks kovaa treenipäivää peräkkäin menee hyvin, mutta kolmatta ei jaksa. Tietenkin jos mättäät joku 10 000 kcal päivässä ni ehkä sit. En suosittele:down:

Tuota vois kehitellä siten että laittas tonne treenipäivien väliin vaikka niitä lepopäiviä.Minusta toi lihasryhmä/päivä vois toimia

Ti:Lepo
Ke:Ojentajat
To:Lepo
Pe:Olkapäät
La:Lepo
Su:Selkä
Ma:Lepo
Ti:Rinta
Ke:lepo
To:Hauis
Pe:Lepo

taitaa olla aika hölmön näkönen:david:

Jos nuo kaikki treenit vetäs ihan loppuun niin oisko mahkuja että kasvua voisi tapahtua vai onko toi kierto liian pitkä?

ja vatsoja nyt voi tehä vaikka joka toinen/kolmas päivä

entäs jos pitäs vaikka joka toisen viikon kevyttä treeniä ja joka toisen treenais veren maku suussa?

Oikeastaan tuohan selviää vain kokeilemalla, koita niin tiedät sopiiko ohjelma sinulle :)
Itse olen joskus tehnyt 5 päiväisellä ohjelmalla ja minulle se ei sopinut ja tuossahan olisi vielä kaksi lisätreenipäivää.

Re: Re: Joka päivä treeni?

Originally posted by JohnnyB
Kuulostaa melko nopealta tieltä ylikuntoon...

...ei välttämättä. Itse ajoitan reenini ma-pe aamut, eli ma, ti, ke, to, pe. Viikonloppu levätään (mahd. hyvin) ja mätän safkaa enemmän.

Pointtini on vaan siinä että reenini kestää keskimäärin 30-35 minuuttia. Joskus selviää 25 minuutilla, joskus menee (vaikka selässä) 45 minsaa (sitten olen jo myöhässä duunista). Lisäksi vaihtelen jaotusta + liikkeitä ja pidän yllätysmomenttia yllä ilman tiettyä kaavaa. LYHYT mutta ytimekäs sessio. Joskus otan kevyemmin ja joskus revin tiukkoja 4-5 toiston sarjoja. Mutta EN LIIKAA enkä LIIAN KAUAN. Loppujen lopuksi useimmat lihasryhmät tulee käytyä läpi kerta viikkoon, noin suurin piirtein.

Toistaiseksi olen ollut kehitykseen tyytyväinen. Toimii niin kauan kun ei enää toimi ja sitten vaihdetaan meininkiä. Positiivisena puolena ainakin se, että pystyn täysillä keskittyyn juuri siihen alueseen mitä reenaan, ja se että jos en aamulla reenaa mitään, olen puoliunessa koko loppupäivän. Ruokapuolen pidän kunnossa, riittävästi kaikkea, mutta en missään nimessä bulkkaa.

Ei YHTÄÄN aerobista enää mukaan. Purskautan siis hormonit liikkeelle viitenä päivänä viikossa siten ettei ole vaaraa mennä jumiin eikä tunnu liian kovalta.

Re: Re: Re: Joka päivä treeni?

Originally posted by muffy
...ei välttämättä. Itse ajoitan reenini ma-pe aamut, eli ma, ti, ke, to, pe. Viikonloppu levätään (mahd. hyvin) ja mätän safkaa enemmän. ...

Joopa joo, kysyjä kysyikin treenejä ma, ti, ke, to, pe, la ja su eli 7 päivää viikossa olisi treeniä.
Mutta kuten tuossa aiemmin sanoin, kannattaa koittaa mikä itselle parhaiten sopii...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tuo voi toimia ihan hyvin jos on tarpeeksi lyhyet treenit..

Jos treenit kestää about 25-35 min. niin ei välttämättä lepopäiviä tarvita. Mutta se yks lepopäivä on hyvä olla varmuuden vuoksi...Kerkeää testotasot palautua.

Vähän on äärimmilleen viety kuvitelma siitä että joku liike ottaisi pelkästään yhteen lihakseen. Vaikka tekisi hihhuliliikkeillä niin silti jokin lihasryhmä tulee saamaan liikaa koko viikon aikana.

Veikkaisin olkapäitä, vatsaa tai epäkkäitten yläosaa.

Tietysti lyhyellä tähtäimellä voi toimia jos on erilaista kuin treeni menneisyydessä ja tulevaisuudessa.

Miksi lepopäivien pitäis aina olla kokonaisia päiviä? Miksi niitä pitäs olla aina 2 tai mielellään 3 viikossa?

Mitä jos treenaan 15 minuuttia päivässä>on vuorokaudessa 23.45 h lepoa.

Tuo olkapääjuttu on asiallinen huomautus, sen kanssa on oltava varovainen, minäkin olen. Lopulta kyllä jokainen tietää itse mitä on varaa tehdä ja kuinka kovaa/paljon. Siinä pyrin vain jakamaan reenejä siten ettei mene vetämään ensin rinta, sit seuraavana päivänä olkapäät, sit seuraavana päivänä ojentajat. Poks. Joskus käy niin että tulee "intuitiivisesti" jaoteltua siten että joku olkapääreeni siirtyy vaan yksinkertasesti vasta seuraavalle viikolle. Haistan koko ajan missä mennään ja pystyn suht hyvin miettimään seuraavia reenejä eteenpäin. Paremmin omaa tämänhetkistä juttuani en osaa selittää.

Originally posted by Milo
Miksi lepopäivien pitäis aina olla kokonaisia päiviä? Miksi niitä pitäs olla aina 2 tai mielellään 3 viikossa?

Mitä jos treenaan 15 minuuttia päivässä>on vuorokaudessa 23.45 h lepoa.

Samaa mäkin ihmettelen. Täällä melkeen jokainen ohjelma (muka) johtaa ylikuntoon jos muiden mielipidettä kysyy... Jos treenaa enemmän kuin 5 kertaa viikossa, niin pitää vaan tehdä semmosia treenejä, että saman treenin voisi toistaa heti edellisen perään. Näin se ainakin mulla toimii. Kehitys on parempaa kun treenaa useammin ja pysyy kroppa skarppina...

Aamulenkki joka arkiaamu + puntti ma,ti,to,pe + intervallitreeni 1 x vko. Yleinen hyvä olo on helkkaristi parempi kuin esim. vuosi sitten kun pelkäsin ylikuntoa kuin ruttoa ja uskalsin treenata yhden lihasryhmän vain kerran viikossa. Opin ettei se kroppa nyt ihan niin helposti ylikuntoon mene kuin täällä pakkiksella toitotettiin.

No toi harden ohjelma näyttää kyl aika tyhmältä (esim. hauis omana päivänä), mutta tuskin sillä ylikuntoon menee. Aerobista viel mukaan :thumbs:

ja alusta...
Minkä takia jalat (etureiskat, takareiskat ja pohkeet) kokonaan tehdään yhtenä päivänä ja sitten on kuitenkin yläkroppa pilkottu tosi pieniin palohin?

Jos jonkun päivän mun 3 jakoisesta ohjelmasta rupeisin pilkkomaan niin jalat ensimmäisenä.. jaloissa on kuitenkin enemmän kuin kolmasosa lihaksista (ainakin pitäisi olla :) )

Re: Re: Joka päivä treeni?

Originally posted by Timbe

Jos jonkun päivän mun 3 jakoisesta ohjelmasta rupeisin pilkkomaan niin jalat ensimmäisenä.. jaloissa on kuitenkin enemmän kuin kolmasosa lihaksista (ainakin pitäisi olla :) )

Jos haetaan tasapainoista kehitystä, olen tasan samaa mieltä. Jos treenataan perinteisellä kolmijakoisella ja liikkeitä/sarjoja/toistoja/intensiteettiä on kaikissa yhtä paljon, jalkatreeni on se, jossa ensiksi kunto loppuu tai tulee paha olo. Mielestäni on täysin turhaa ottaa vaikka hauiksille ja ojentajille kummallekin omat päivät. Mieluummin niille yhteinen päivä kuin jaloille.

Ylikuntoon meneminen on henkilökohtainen asia ja riippuu monesta seikasta. Itselläni saattaisi joka päivä treenatessa tulla psyykkinen puoli vastaan, eli ei innostaisi käydä joka päivä salilla. Alunperin mainitun kierron pidentäminen vaikka kahdella lepopäivällä voisi toimia paremmin. Silloin esim. olkapäilläkin olisi enemmän aikaa palautua. Ja jos kierto alkaa tuntua liian pitkältä, lisää esim. rinnalle selkäpäivään ja selälle rintapäivään sarjan tai pari kevyttä tai pumppia. Kädet ja olkapääthän tulevat aika pitkälti jo kahdesti. Jaloille monilla riittää harvempi tiheys muutenkin, kunhan ne tehdään tarpeeksi kovaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom