Joka kuudes treenaja douppaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 0302154
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
demos: -Ja paljonko pakkotoistolla onkaan niitä käyttäjiä? Voidaanko olettaa, että nuihin 3000 vastanneeseen kuuluu prosentuaalisesti enempi nuita douppaajia, kuin vastaamatta jättäneeseen ryhmään? Mä ainakin luulisin että näin onpi ja tätä kautta tulos on varsin yläkanttiin verrattuna koko pakkotoiston lukijakunnan doupingin käyttöön.

"Pakkotoiston oman gallupin mukaan täällä äänestäneistä 3,000 ihmisestä 19 prosenttia on joko käyttänyt tai käyttää jotain doping-aineeksi laskettavaa ainetta mukaanlukien termogeenit."

Kyllä tämän täytyy olla :anssi:
Itsekin on tullut treenattua vuosien varrella useilla eri saleilla, isoilla ja pienillä ja mielestäni 90% treenaajista näyttää jotakuinkin tavallisilta tallaajilta tai siis sellaisilta, että kuntoon ei taatusti vaadita napin nappia. Ilmeisesti porukka vetää sitten feikkitavaraa.

Itse uskon, että itse tutkimuksessa on huomioitu se, että vastanneita ei voida pitää satunnaisena otoksena kuntosalilla harjoittelevista. Tuo uutisointi onkin sitten asia erikseen.

"Tuoreen tutkimuksen mukaan jopa joka kuudes kuntosalilla treenaava mies käyttää säännöllisesti tai on ainakin kokeillut anabolisia hormoneja tai muita lihasmassaa kasvattavia lääkkeitä."

Mikäli kysely on tehty keräämällä vastaajia voimailuaiheisilta sivutoilta, ei voida mitenkään olettaa, että otos vastaa 1/1 kaikkia kuntosalikävijöitä. Siinä mielessä tuo 'joka kuudes' tuskin pitää paikkaansa kaikkien kuntosalilla treenavien miesten tarkastelujoukossa.

Mutta itse tutkimus voisi kyllä olla mielenkiintoista luettavaa!

Efeä ei näissä kyselyissä kannattaisi laskea samalla tavalla dopingiksi kuin steroideja, silloin tilastot näyttääkin varmaan aika kaameilta.

Jos jätetään steroiditkin pois niin tilastot olisi vieläkin paremmat :D

Aina käy niin että joku tekee tutkimuksen jossa todetaan salijampan roinaavan. Ja sitten täällä syntyy hirveä haloo siitä miten perseestä tutkimus on ja hirttää pitäisi koko äijä. Sitten tulee pitkät listat lääkkeiden nimiä jne. mitkä ny ei ainakaan ole roinaa vaikka on seitsemän punaista kolmiota kyljessä ja käytetään vain myskihärkien lopettamiseen. Kohta haukutaan lääkärit kun ei ne tajua lääkkeistä puoliakaan siitä mitä joku 20v yo-merkonomi joka sentään on lyönyt piikkiä perseeseen eikä ole kuin silmät tippunut päästä ja alkanut änkyttämään.

Efe on siinä mielessä helppo että se on ihan virallisesti kiellettyjen aineiden listalla. Joten siitä on turha edes keskustella. Liekö kofeiinikin jo kielletty?

Mutta itse tutkimus voisi kyllä olla mielenkiintoista luettavaa!
Itse kiinnitin huomion tuohon LEHTIJUTTUUN en tutkimukseen tai sen metodeihin. Lehtijuttu nimenomaan yleisti ja vääristi, jälleen kerran. Siksi ehdotin tuolle toimittajalle ko. "pytty-palkintoa", en siis tutkimuksen tekijälle.

(ihan vaan tarkennuksena...)

Kofeiini on kai suurina määrinä kielletty ennen kilpailusuoritusta.

Mutta siis kyllähän esim. huumeetkin ovat kiellettyjen aineiden listalla. Jos Kaisa Kuntosalikävijä on viikonloppuna bilehuumeidenkäyttäjä, onko se douppaamista? Vai onko se vaan huumeidenkäyttöä?

demos: -Ja paljonko pakkotoistolla onkaan niitä käyttäjiä? Voidaanko olettaa, että nuihin 3000 vastanneeseen kuuluu prosentuaalisesti enempi nuita douppaajia, kuin vastaamatta jättäneeseen ryhmään? Mä ainakin luulisin että näin onpi ja tätä kautta tulos on varsin yläkanttiin verrattuna koko pakkotoiston lukijakunnan doupingin käyttöön.

"Pakkotoiston oman gallupin mukaan täällä äänestäneistä 3,000 ihmisestä 19 prosenttia on joko käyttänyt tai käyttää jotain doping-aineeksi laskettavaa ainetta mukaanlukien termogeenit."

Sitä, miten Salospohja on otantansa tehnyt ja normalisoinut, kannattaa kysyä hänelta suoraan.

Kyllä tämän täytyy olla :anssi:
Itsekin on tullut treenattua vuosien varrella useilla eri saleilla, isoilla ja pienillä ja mielestäni 90% treenaajista näyttää jotakuinkin tavallisilta tallaajilta tai siis sellaisilta, että kuntoon ei taatusti vaadita napin nappia. Ilmeisesti porukka vetää sitten feikkitavaraa.

Pitäisihän sun se tietää, ettei nappien vetäminen takaa hyvää kuntoa, jos ei noinniinkun muuten ole mitään hajua miten salilla treenataan, miten syödään jne jotta kehitystä tulisi. Itse veikkaan että tuossa käyttäjäluvussa on tosiaan todella paljon sellaisia, jotka ei vaan osaa, halua, jaksa tai ehdi treenata oikein. Silti saattavat nauttia kuka minkäkin väristä nappia, jos vaikka siitä kasvais kolmessa viikossa lavakuntoon.

"Käyttäjät uskovat, että aineet lisäävät lihasmassaa ja voimaa selvästi nopeammin kuin pelkät terveelliset elämäntavat."
Ainakin itse ymmärrän että toimittaja tarkoittaa tällä ettei roina "oikeesti" toimi, käyttäjät vaan luulee niin. :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
tähän threadiinhan vois laittaa tämmösen pienen minigallupin että "roinaatko vai et?"

sitten vaan odotellaan vastauksia ja lasketaan että kuin moni käyttää esim. 20 vastanneen joukosta.

minä voin olla vastaaja numero 1. en käytä

Kyselyn tulos voi olla oikein siinä ryhmässä missä se on otettu, valikoimalla vastaavathan pystyy lyömään ihan minkälaisia "tieteellisiä todisteita" tiskiin. Lehti on muutenkin erittäin katuuskottava UUTISlehti

Onko mulla ihan väärä käsitys, että Suomessa natubodaus on arvostetumpaa ja tälläinen ns. piilonormi? ''1/6 douppaa'' kumoaa mun käsitykseni suomalaisesta salikulttuurista.

Kuinkahan moni jättää kuntosaliharrastuksensa nyt aloittamatta, kun kerta on jo yleisesti tiedossa, että kauhean suuri osa niistä kuntosaliharrastajista onkin niitä kaameita douppaajia, kuten aiemminkin on jo osattu pelätä.
Ja kuinka moni saa syyn alkaa douppaamaan, ''no kun muutkin''?

"tutkija kertoo Aamulehdessä" - oliskohan samainen tutkija, jota konsultoitiin "LSD bileet marttilan metsässä" artikkeliin pari kk sitten.

Muuten voidaankin todeta, että väite on täysin naurettava. Keskiverto treenaaja, jota varsinkin ns. fitness ketjusalit ovat täynnä eivät todellakaan käytä 'lisäaineita' juoksumatto tuloksen parantamiseen. :david:

Tai jos käyttävät on jotain todella pahasti pielessä...

Ei tästä sen enempää.

Kofeiini on kai suurina määrinä kielletty ennen kilpailusuoritusta.

Mutta siis kyllähän esim. huumeetkin ovat kiellettyjen aineiden listalla. Jos Kaisa Kuntosalikävijä on viikonloppuna bilehuumeidenkäyttäjä, onko se douppaamista? Vai onko se vaan huumeidenkäyttöä?
Huumeidenkäyttöä. Harva pro-bodari vetää kokkelia nenään päivittäin kisoihin valmistuessaan.

Efe on douppaamista koska sitä käytetään apuna kropan parantamiseen/muokkaamiseen.

E: ja kaikki paskapuhetta - tyypit:
Asiallista kritiikkiä tutkimusmenetelmistä tai kumoavia tutkimustuloksia, ei mitään "mää kävin kerran salilla eikä kukaan huutanut jeah puddy eli kukaan suomessa douppaa" - tasoista paskanjauhantaa kiitos!

tähän threadiinhan vois laittaa tämmösen pienen minigallupin että "roinaatko vai et?"

sitten vaan odotellaan vastauksia ja lasketaan että kuin moni käyttää esim. 20 vastanneen joukosta.

minä voin olla vastaaja numero 1. en käytä
Tuollahan yleisellä alueella on jo natu or not gallup.:david: Sen mukaan n.19% käyttää tai on joskus käyttänyt aineita. Mikä on hieman enemmän, kuin tuo että 1/6 käyttäisi tai on käyttänyt aineita.

En nopeasti ketjun läpiselaamalla huomannut, että kukaan olisi vielä linkittänyt tuota "alkuperäistä" Aamulehden juttua, josta Iltalehtikin oli oman otsikkonsa repinyt. http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/104234.shtml Aamulehden juttu oli jo huomattavasti asiallisempi kuin Iltalehden ja kuvatekstissäkin(aamulehdessä) kirjoitettiin jopa, että: "Saliharrastajille suunnattu internetkysely osoitti, että hyvää oloa, lihaksia ja voimaa hakee ilman aineita suurin osa vastaajista. Dopingaineita käyttää 16,5 prosenttia vastanneista miehistä on kokeillut tai käyttänyt."

Samoin ilta-Sanomat oli näköjään kärppänä paikalla otsikoimassa: "Lehti: Kuntoilijat nappailevat hevosten astmalääkkeettä" (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1584500)

Aamulehden uutisesta asia oli noteerattu myös tohtori.fi -sivustolla: http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=7169103

Samaa huttuahan noi on kaikki, mutta kyllä mielenkiintoisinta on nimenomaan tämä sanamuoto, joka toistuu lähes kaikissa jutuissa: Käyttäjät uskovat aineiden lisäävän lihasmassaa ja voimaa.

Joopa joo, uskollahan ne lihakset kasvaa..

ja vielä -Alfa-n esittämään kysymykseen: En käytä.

Kenelläkään ei ole tainnut olla ylä-asteella suhdelaskuja,vai mitä nyt olikaan(:D).
Tutkimuksiahan voidaan muokata siihen suuntaan mihin halutaan ja tuskin aineiden käyttö noin yleistä kaikkialla.

"Käyttäjät uskovat, että aineet lisäävät lihasmassaa ja voimaa selvästi nopeammin kuin pelkät terveelliset elämäntavat."
Ainakin itse ymmärrän että toimittaja tarkoittaa tällä ettei roina "oikeesti" toimi, käyttäjät vaan luulee niin. :hyper:

Miten niin? Toimittaja kirjoittaa, että käyttäjät uskovat. Toimittajan omasta mielipiteestä ei voi tietää mitään tuon perusteella. Eihän toimittajan mielipide mitenkään automaagisesti ole juuri päinvastainen.

MaAkKeE - tarkoitus oli tällä minigallupilla vain havainnollistaa miten eri tuloksia noilla tuommosilla gallupeilla voi saada.

jos 20 vastaajan joukosta kukaan ei olisi roinan käyttäjä niin sittenhän sitä vois kirjoittaa
vaikka johonkin paikallislehden etusivulle että roinan käyttäjiä ei tämän tilaston mukaan ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom