Mielestäni Joe Rogan on hyvä analysoija sillä perustein, että hän koittaa ottaa kaiken informaation huomioon mitä hänellä on saatavilla. Tämä näkyy MMA analyyseissä siten, että usein hän ei saa lopullista analyysiä oikeen mistään vaan jää ikuisesti harhailemaan sille "mitä tahansa voi tapahtua" ajatukselle, mutta hän silti kertoo mahdollisia vaihtoehtoja matsien kululle. MMA:ssa tämä on kaikista varmin tapa ajatella.
Mutta se kerta kun hän on väärässä niin tuhansia ihmisiä heti korjaamassa hänen virheitään, eikä ihmiset muista niitä kertoja, kun hän myöntää että MMA:ssa mitä tahansa voi tapahtua. Kaikki keillä on uskomus, että he tietävät matsien kulun 100% varmuudella, ovat väärässä ja olet itse harhainen, jos uskot heihin.
Tälläisillä älykkäillä ihmisillä on usein tarve myös uskoa bullshit teorioihin ja informaatioon ns"experteiltä". esim se kahvijäbä sai parilla termillä ja bs teorialla Joen uskomaan, että hänellä on jotain maagista kahvia joka pärisee eri tavalla kuin mikään muu jne.
MMA:ssa olen huomannut tämän sokean uskomuksen expertteihin juuri Ronda Rouseyn pystyn arvioinnissa. Se missä joku ammati nyrkkeilyvalmentaja näkee, että Rondan tekniikka on täyttä paskaa, Joe uskoo Rondan valmentajaa sokeasti lähinnä koska näytöt puhuvat puolestaan, mutta heti Rondan häviön jälkeen alkanut syyttää Rondan kyseistä valmentajaa paskasta opetuksesta.
Itse tykkään katsoa JRE:tä, mutta en maailmankuvaani tai MMA: informaatiota täysin podcastistä hae.
ihan hyvää settiä. En tiedä onko ufc sanonut tai maksanut Joe:lle jotain että pitää hypettää jne. tuskinpa. Joen nämä mielialavaihtelut ei liity pelkästään vapariin vaan niitä on tullut ihan jatkuvasti. Ihan hiljattain esierkkinä sanoi että ei ole ikinä kipeä ja hällä on huippu immuunisysteemi ja seuraavassa podcastissa päivä ton jälkeen sanoi että oli tulossa kipeäksi. Mun mielestä Roganin kannattaa jatkaa jossain podcastin / viihdyttäjän (ei stand-up) roolissa kun on siinä hyvä, mitenkään vakavasti ei ukon juttuihin voi suhtautua. Kyllä mä sen kanssa kaljalle tai sauhuille menisin