Oon teuttanu kevennyksen juuri niinkuin kirjassa se neuvotaan. Mutta voimat on kyllä ollu kovimmillaa juuri 3vko lopussa ja tuntunut ihan hurjalta. Enkä ole saanut tuossa 3vkossa itteäni niin pahasti ylirasituksen puolelle vaikka jokaisen vikan sarjan olen loppuun asti mentaliteetilla vetänyt.
Olen huomannut saman vaikutuksen aikaisemmin esim DC:llä reenatessa. Siis että kevyen jälkeen on veto pois.
Kevennä volyymia, älä intensiteettiä. Eli sarjamäärät alas, mutta raudat ennallaan. Apuliikkeitä ei välttämättä 5/3/1 deload viikolla tarvi ollenkaan tai sitten vaan pari ja niitäkin korkeintaan pari sarjaa, joista vaan toinen kova.
5/3/1:ssä deloadin kovin sarja tehdään 70%:lla 90%:sta... eli se on vaan 63% todellisesta 1RM:stä. Ei ihme jos voimat katoaa. Tuollahan sais varmaan 20-30 toistoa.
Jos meinaa vitosia ottaa deload viikolla niin kova sellainen olis varmaan about 85% (100%:sta 1RMaksia). Joten jo esim 80% on kevyt.
5x60%, 5x70%, 5x80% vois olla aika hyvä jos haluaa että se on samoilla linjoilla kuin alkuperäisessä ohjelmassa (ja tuo on laskettu 100%:sta).