Tuli taas väijyttyä tää sarja ja tuli mieleen että tarvitaanko 4kpl LP:n poliiseja yhden mopopojan sakottamiseen? Tuskin.
LP:n partiot tekevät käsitykseni mukaan aika paljon töitä ryhmänä. Ja kuten ohjelmastakin oli havaittavissa, mukana taisi olla yksi maija ja kaksi moottoripyörää. Ja siinä taidettiin sanoa, että mp-poliisin on hankalaa alkaa kirjoittamaan sakkoa pyörän päältä käsin, joten maijan kanssa kulkevat hoitavat sen puolen. Lisäksi mp-poliiseilla on taas enemmän kokemusta kaksipyöräisistä, joten miksipä he eivät voisi olla mukana tsekkaamassa sitä mopoa, jättää sooloilut pois ja odottaa kunnes koko ryhmä on taas kasassa seuraavaa tehtävää varten?
Liikenteenvalvontaa voi tietysti tehdä yhden partionkin voimin muun toiminnan ohessa, mutta usein esim. puhallus- ja muissa ratsioissa käytetään JP:n puolellakin usempia partioita.
Kuinka mautonta on ensin kirjottaa 500e sakko ja toivottaa sitten "Hyvää päivän" jatkoa.
Tämä naispoliisihan taisi sanoa, että hyvää päivänjatkoa tästä sakosta huolimatta. Ja yrittihän hän kertoa, että sakon voi maksaa muutamassa erässä. Mä en oikein tiedä mitä siinä olisi pitä nyt sanoa? Musta toi oli ihan kohteliasta. Ja sitä saa mitä tilaa.
Aivan saatanallinen inhoreaktio tosta vitun liikkuvasta poliisista. :curs:
Tätä mä olen aina miettinyt, että kuinka nimenomaan liikkuvaa poliisia tai liikennettä muuten valvovaa inhotaan niin syvästi? Ilmeisesti siksi, että he eivät ole jahtaamassa riskaajia ja murhamiehiä, vaan "kyttäävät" tavallisia kansalaisia. Ehkä liikennettä ei pitäisi valvoa lainkaan tai sitten se kannattaisi tehdä valikoiden... Pitäisi varmaan vaan ottaa rattikset haaviin, mutta päästää ylinopeutta ajavat jatkamaan matkaa.
Sitten nostetaan hirveä älämölöö, jos koku hurjastelija ja punaisia päin ajava ajaa kahden pikkulapsen päälle Huopalahdentiellä Helsingissä ja ollaan kokoamassa erilaisia kansanliikkeitä. Tai jos rattijuoppo ajaa äidin ja pikkulapsen päälle. Mutta annas olla, jos joudut itse ylinopeutta ajavana poliisin haaviin, niin se se vasta on paskamaista "kyttien" taholta, koska enhän minä mikään rikollinen ole. Siitäkin huolimatta, että saatat olla itse se, joka ajaa vahingossa hengiltä jonkun.
Joiltain osin ihan hyvä sarja, mutta toiminnan puute pitkästyttää jenkkisarjoihin tottunutta katsojaa. Siellä sentään pelti vääntyy, luodit sinkoilevat ja ukkoa lyödään rautoihin niin että heikompia hirvittää.
Minun mielestäni myös nuo kyttäruudun poliisin matkassa pätkät ovat olleet vauhdikkaampaa katsottavaa.. Sinänsä outoa kun on sama tekijäkin ymmärtääkseni kyseessä..?
Hyvä tuo sarja on siitä, että se kertoo tavallisen poliisin tavanomaisista työtehtävistä. Se on sitten eri asia kuka jaksaa pidemmän päälle seurata sarjaa, jossa toinen poliisi tykkää heseruoasta ja toinen mäkin safkoista, yhden herkku on maksalaatikko ja toinen kaveri ei halua vaihtaa eväitään päikseen.
Niin, kyllä tuo TV:ssä näytetty on sitä suomalaisen poliisin arkea. Ei se siitä muuksi kauheasti muutu. Aika harvoin ajetaan pillikeikkaa.