Jenkkiauto ihmisiä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Dopey
Kommenttisi US-autojen laadusta on vaan aikansa elänyt. Tän hetken Chryslerit, Caddyt, jne. on ajettavuudeltaan ja laadultaan samaa kamaa kuin mistä tahansa tulevat autot.

En kyllä menis Chrysleriä kehumaan. Kävin tutusmassa hiljattain uunituoreeseen Voyageriin ja se laatu alkoi selviämään jo ennen kuin sisään pääsi. Luulin ovenkahvan olevan rikki kun se liikeradon tolerannsit pystyi mittaamaan senteissä. No samanlaillahan se heilui myös se takaoven kahva niin sepä siitä, sen juosi vaan oli paljon löysempi... Saman suuntainen "ison maan isot toleranssit" -linja jatkui myös hallintalaitteissa ja vähän siellä sun täällä. Muoviosat on sitä samaa halppiseuro- / japsilaatua, eli nitisevää lelutasoa.

Vaan annettakoon anteeksi vähän koska verrokki oli aika ankara tuossa suhteessa. Edellinen ovenkahva johon olin tarttunut oli Münchenistä. E46 (ja E39) Bemari on noissa asioissa ehdottomasti yksi kovimmista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by JJP
Tönärikoneen suurin miinus lienee siinä, että venttiilipinta-ala on väkisinkin pienempi kuin neliventtiilisessä kannessa ja erityisesti siinä, että venttiilikoneisto joutuu töihin kun venttiiliä sulkiessa sen täytyy liikuttaa myös nostajan & työntötangon massaa.

Perskohtaisesti siis aivan sama mistä se teho tulee kunhan sitä on paljon, litrateholla kehuskelu taas on mielestäni vähän samaa luokkaa kuin hehkuttelisi kovaan ääneen "vaparissani on tehopiikki kapea ja korkea, jee"
- JjP

Venttiilipinta-ala ei välttämättä ole se tärkein asia vaan virtausikkunan koko. Kaksi pienempää venttiiliä saattaa helposti omata saman pinta-alan kuin yksi iso, silti niiden virtausikkuna on merkittävästi suurempi. Pienillä nostoilla tuo virtausikkuna on rajoittava tekiä. Tämän ansiosta nelivenaset kannet virtaa myös alle puolen tuuman nostoilla. Ei myöskään saa unohtaa sitä että työntötangot lisää myös venttiilikoneiston epätarkkuutta.

Jos kukaan ei olisi ollut kiinnostunut litratehoista niin sitä ajettais vieläkin puoli vuosisataa sitten suunnitelluilla v8:lla joista tehtäis vain erikokoisia versioita tehojan tarpeen mukaan. Iso ja tosi isoja.
 
Jos kukaan ei olisi ollut kiinnostunut litratehoista niin sitä ajettais vieläkin puoli vuosisataa sitten suunnitelluilla v8:lla joista tehtäis vain erikokoisia versioita tehojan tarpeen mukaan. Iso ja tosi isoja.

Ihan miten vaan, mä olen täysin vapaaehtoisesti jättäytynyt econobox- ajattelun ulkopuolelle, sama mulle vaikka normiautot kävisivät kahvilla. Se mikä kiinnostaa on absoluuttinen teho, ja siihen tarvitaan aina tilavuutta, ahtoa tai molempia. Sitten se teho pitää vielä leipoa ajettavaan koppaan, mikä onkin se mielenkiintoisin osuus.

Ultima Sports Ltd. otin jo selvää tämän verotuksesta mutta sen rakentaminen Suomessa olisi ollut sekä vaikeaa että kallista -- kannattaa mieluummin odotella mahdollisia piensarja/harrasteautopykäliä kuin maksaa 100% autoveroa itserakennetusta. Joka tapauksessa, tuossa on tällä hetkellä mielestäni otollisin aihio sille puoli vuosisataa sitten suunnitellulle V8:lle.

- JjP
 
Onko kellään kokemuksia jenkki pick-up:n maahantuonnista toisesta EU-maasta. Esim. virossa olisi nyt tarjolla huomattavan edelluisesti siellä kuorma-autoksi rekisteröityjä pickup:ja. Alv 22% joutuu maksamaan, mutta tuleeko muita kustannuksia? Joutuuko tekemään muutoksia valoihin ym. jos se kerran on katsastettu virossa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom