Originally posted by Sumppari
Edelbrock: Liekkö Nissan Skyline sitten halpa ja huono perheauto, kun eivät sitäkään saaneet taipumaan alle 1,40 ajan, vaikka vartille +10s ja lehtien mukaan maailman parhaita autoja ajaa, radallakin? Mitähän Haverisen Manta menisi tuollaisen viittaamani ford "sunnuntai" autoilijan käsissä KATU laillisilla renkailla, nehän tekevät radalla aikaan "sekuntti tolkulla"? Onneksi suomen kilpa-auto urheilu omistaa sinut, niin on joku joka jolla on oikea motto. Eli "se joka muita haukkuu, on itse hyvä"
Helanto valitti että vika oli renkaissa Tosin kun kuski vaihtui toiseen kaveriin niin ajat parani kummasti. Tavallisilla perheautoilla tarkoitan vaikka ihan mitä tahansa uutta kaksilitraista tai tehokkaampaa autoa, jossa on vaihdettu alusta ja renkaat+vanteet. Käy katsomassa jollain ratapäivillä ensi kesänä niin näet useita about 1.40 aikoja Ahvenistolla.
Haverisen Jani ajaa nimenomaan katurenkailla, omalla katukilvissä olevalla Mantallaan, ja on aina näin tehnyt. Ajat ovat olleet sellaista 1.35-1.37 parin vuoden ajan. Markon kilpa-Manta menee sitten slickeillä ihan toisenlaisia aikoja, eli sellaisia lähemmäs 1.30 kellotuksia.
Heinosen Mustangi on todella isolla rahalla rakennettu, kaikki alustan osat on vaihdettu jne. Mutta silti herra on ollut Roadsportissa häntäsijoilla niin kauan kuin muistan. Väitän että autosta löytyy potentiaalia, mutta kuskista ei niinkän paljoa. Itse et ole tainnut edes yhtään kilpailua katsomassa?
Minä en aja kilpaa, en ole ajanut, enkä tule koskaan ajamaankaan. Olen kuitenkin sen verran pitkään Suomen ratasarjoja seurannut, että suurin piirtein tiedän missä mennään. Sitä paitsi noi Mustang clubin ajat on todella heikkoja ottaen huomioon millä kalustolla ne on ajettu. Jos tämän käsität haukkumiseksi niin sitten näin teet. Sama se minulle.