Jenkkiauto ihmisiä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan ne maantielaiva jenkit ihan nättejä. Siipi Cadyt, 59 Cadillac :D .
Kaverilla on 66 Mustang :worship: ... Siisti auto...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Jarek
Joo,niin yllättyy,varsinkin kun kyseinen auto ei ole edes millään tavalla virtaviivainen.

Noilla nopeuksilla auto muljas aika pelottavasti ihan suoraankin ajettaessa.

Jep, kyllä jenkit ovat kovasti mukavia katsella ja V8 koneen höpinät ovat mannaa korville jossain 10km/h puistokruisailussa. Harmi vaan että ajotuntuma ainakin testaamissani rasseista on ollut hieman sama kuin ajaisi ylikuormatulla Pasilla, jonka renkaiden tilalle on vaihdettu kengurupallot ja nekin on ripustettu alustaan marsipaanista leivotuilla tukivarsilla.

Eli tuo "muljaus" osuu aika hyvin kohdalleen.
 
Suosittelisin ottamaan jonkun asiantuntijan mukaan... Nimimerkillä tyhmyydestä ON maksettu korjaamoille;) Ja Ford:in pick-upit rulaa!!!!!
 
Jenkkiautoja en kyllä pidä minään. Tekniikka niissä on kivikaudelta, ja työn jälkikin näyttää siltä, kuin joku luolamies olisi ne rakentanut, kun verrataan vaikka Eurooppalaisiin autoihin.

Onhan niissä toki ehdottoman hyvää se, että vaikka millainen jenkkiromu olisi ajossa, ja kuskikin näyttää kokolailla onnettomalta wannabeelvikselta, niin kuitenkin niissä on aina vähintään pari vosua kyydissä, ja ainakin yksi hyvännäköinenkin yksilö yleensä joukkoon kuuluu, joten kyllä niille lotjille hyvinkin käyttöä löytyy.
:thumbs:
 
Farmiankka: Olenko oikeassa siitä, ettet ole koskaan ajanut jenkkiautolla 10 km pidempää matkaa? Ja kuka kysyy onko tekniikka kivikaudelta, siellä 400metrin päässä se katotaan kuka menee ja mitä menee.
Tietty onhan se siistiä jos on 135hv/litra tehoja, mutta oikeasti, ketä kiinnostaa vaikka ois 500hv/litra jos ulos ei tule ku 200hv?

Ja kun joku kuitenkin rupeaa itkemään sitä, että mitäs sit kun mutka tulee:
http://www.mustangclub.fi/html/fomoco98.htm

Kuinka ollakkaan, jopa vajaa 2 tonnia painavalla Ranchero pakettiautolla on vedetty ajaksi 1,42. Sitä voi jokainen miettiä mitä kevyt ja matala Corvette menee. Nyt jo jääny Ford Sierra Cosworth jalkoihin. Ja ne jotka kommentoi tätä mutka asiaa, voisivat pistää viestiin, montako kertaa kesässä ovat käyneet radalla ajamassa, kun se niin tärkeä asia on.
 
Tässä Fomoco:n listassa on kyllä kaikki ajat niin huonoja, ettei niillä paljon kannata elvistellä. Heinonen on varmaan maailman surkein kuski. Kaveri on tunkenu Mustangiinsa tolkuttomat summat rahaa ja silti on aina Roadsportissa muitten tientukkeena. Ukko on lähinnä yleinen vitsi autopiireissä. Tollasia 1.40 aikoja ajetaan melkein millä tahansa normaalilla perheautolla Ahvenistolla. Sitten taas 1.35 aikaan saa jo olla vähän parempaa kalustoa, esim. Haverisen kutoskoneinen Manta.
 
Sumppari; olet väärässä. Ajokokemusta WS6-alustaisesta pikkulohko trans-amista, ja SC Thunderbirdistä löytyy ihan riittävästi, että uskallan tuollaista väittää, ja muutenkin jenkki-autot on kohtalaisen tuttuja kavereitten takia, enkä puhunut mistään rata-ajosta, vaan normaalista käytöstä. Noita Ameriikan ihmeitä on tullut niin monta yksilöä läheltä nähtyä, että ikimaailmassa en sellaiseen sekaantuisi, mutta ymmärrän senkin, että jenkkiautojen omistajat suu vaahdossa omiaan kehuvat.
 
Itselläni on ollut jenkkejä harrasteautoina kymmenen vuoden ajan. Harrasteautoina hyviä vehkeitä, saa tehoja jos haluaa ja saa todellakin rassata tarpeeksi. Käyttöautoksi en ole jenkkiä koskaan tosissani harkinnut, laatu on ihan :kakka: tasoa. On aivan sama kuka ne tehtaalla kokoaa kun osat eivät passaa toisiinsa kunnolla milloinkaan (esim. koripellit).
 
Originally posted by Sumppari
Ja kuka kysyy onko tekniikka kivikaudelta, siellä 400metrin päässä se katotaan kuka menee ja mitä menee.

Eivät nuo kiihdytysarvotkaan katuautoilla jenkeille mitenkään mairittelevilta vaikuta:

http://www.syclone.freeserve.co.uk/rivals.htm
(Rullaa tarpeeksi alas niin alkaa autojakin tulla ja siitä vielä hieman lisää niin pääset jenkkien tuloksiin :thumbs: )


Kuinka ollakkaan, jopa vajaa 2 tonnia painavalla Ranchero pakettiautolla on vedetty ajaksi 1,42. Sitä voi jokainen miettiä mitä kevyt ja matala Corvette menee. Nyt jo jääny Ford Sierra Cosworth jalkoihin.

Kuten tuossa aiemmin jo joku kommentoikin niin Historic-kotteroilla mennään Ahvenistoa alle 1.40 joten ei ole tainnut olla oikein ajomiehiä paikalla noissa Fordiklubin ajeluissa.
 
Originally posted by farmiankka
Jenkkiautoja en kyllä pidä minään. Tekniikka niissä on kivikaudelta, ja työn jälkikin näyttää siltä, kuin joku luolamies olisi ne rakentanut, kun verrataan vaikka Eurooppalaisiin autoihin.

Niin tähän täytyy nyt sanoa että se onkin se fiilis mikä ratkaisee joillain, niin kuin minulla. Tottakai jos haluaa luotettavia/halpoja kilometrejä niin eurooppalainen tahi japsi, mutta ainakaan minä itse EN SUOSTU OSTAMAAN mitään riisikuppia tms.:evil:
 
Originally posted by farmiankka
Jenkkiautoja en kyllä pidä minään. Tekniikka niissä on kivikaudelta, ja työn jälkikin näyttää siltä, kuin joku luolamies olisi ne rakentanut,


Nythän on puhe vanhoista jenkeistä, vai mitä?
Tietenkin tekniikka on esim. 60-lukuisessa vanhanaikaista.
Verrokiksi pitäisikin ottaa vastaavan ikäisiä euro-ohjuksia yms.
Jenkeissä -60-70-lukujen vaihteessa pystyi Joe Averige ostamaan 500 heppasia autoja jopa duunarin palkoilla, ole hyvä ja tee sama nyt.
Ei taida onnistua.
Mitä työn jälkeen tulee, oletko koskaan tarkemmin katsonut mistä Autot on tehty? Raudasta, ei mistään mummon vanhoista uudelleen sulatetuista tukisukista.
Ajatteles millaisilla koneilla korinosat on prässätty. Kaksi metriä pitkässä lokasuojassa, joka on yhdestä kappaleesta valmistettu on pirunmoisesti kantteja.
Onko tuo ihme jos osat vähän irvistää?

...ja ne ajofiilikset :kuola:
 
Originally posted by RedNeck
Nythän on puhe vanhoista jenkeistä, vai mitä?
Tietenkin tekniikka on esim. 60-lukuisessa vanhanaikaista.
Verrokiksi pitäisikin ottaa vastaavan ikäisiä euro-ohjuksia yms.
Jenkeissä -60-70-lukujen vaihteessa pystyi Joe Averige ostamaan 500 heppasia autoja jopa duunarin palkoilla, ole hyvä ja tee sama nyt.
Ei taida onnistua.
Mitä työn jälkeen tulee, oletko koskaan tarkemmin katsonut mistä Autot on tehty? Raudasta, ei mistään mummon vanhoista uudelleen sulatetuista tukisukista.
Ajatteles millaisilla koneilla korinosat on prässätty. Kaksi metriä pitkässä lokasuojassa, joka on yhdestä kappaleesta valmistettu on pirunmoisesti kantteja.
Onko tuo ihme jos osat vähän irvistää?

...ja ne ajofiilikset :kuola:

Lähinnä tarkoitin jenkkiautoja tuolta 60-luvulta ihan viimeaikoihin asti. Nythän sielläkin on jonkin verran herätty, ja fuusoiden myötä sinnekin on saatu lisätietoa moottoritekniikasta, ja muista nykyajan vaatimuksista,
mutta edelleenkin verrattaessa Eurooppalaisiin autoihin tuntuu, että Jenkkilässä tuo auton suunnittelu ja kasaaminen on kokolailla suurpiirteistä työtä.

Amerikassa on polttoaine ollut lähes aina halpaa, ja siellä on riittänyt se, että tehdään kahden tonnin painoinen auto, ja laitetaan siihen vaikka se 454:n, tai vielä isompia kone, niin se on siinä. Euroopassa taas on pyritty tekemään keveämpiä autoja pienemmillä koneilla, ja jouduttu moottoritekniikan ja korirakentamisen suunitteluun panostamaan paljon enemmän, ja onhan se nyt loogistakin, että niissä asioissa ollaan edelleen selvästi parempia.
 
Originally posted by farmiankka
Sumppari; olet väärässä. Ajokokemusta WS6-alustaisesta pikkulohko trans-amista, ja SC Thunderbirdistä löytyy ihan riittävästi, että uskallan tuollaista väittää, ja muutenkin jenkki-autot on kohtalaisen tuttuja kavereitten takia, enkä puhunut mistään rata-ajosta, vaan normaalista käytöstä. Noita Ameriikan ihmeitä on tullut niin monta yksilöä läheltä nähtyä, että ikimaailmassa en sellaiseen sekaantuisi, mutta ymmärrän senkin, että jenkkiautojen omistajat suu vaahdossa omiaan kehuvat.

No herra farmikana pistää sitten sen kuningas auton, joka kilpailee vielä hinnalla noiden jenkkien kanssa? Eli kerro nyt se auto joka meidän kaikkien pitää ostaa, mistä saa halvalla paljon tehoa, on loistava radalla, kestää ja kulkee höyryillä? Ota nyt vaikka esimerkiksi tuo muutaman tuhannen euron arvoinen WS6 Trans Am. Minkä muun auton saat samalla rahalla, jossa on enemmän tehoa, ajettavuutta, vääntöä, varusteita, ja jonka korjaaminen on yhtä edullista?
Perustelit ylemmän viestisi sen verran heikosti, että on pakko kysyä. Kerro vielä se, miksi et sellaiseen sekaantuisi?

Edelbrock: Liekkö Nissan Skyline sitten halpa ja huono perheauto, kun eivät sitäkään saaneet taipumaan alle 1,40 ajan, vaikka vartille +10s ja lehtien mukaan maailman parhaita autoja ajaa, radallakin? Mitähän Haverisen Manta menisi tuollaisen viittaamani ford "sunnuntai" autoilijan käsissä KATU laillisilla renkailla, nehän tekevät radalla aikaan "sekuntti tolkulla"? Onneksi suomen kilpa-auto urheilu omistaa sinut, niin on joku joka jolla on oikea motto. Eli "se joka muita haukkuu, on itse hyvä" :)
 
Originally posted by farmiankka
Jenkkiautoja en kyllä pidä minään. Tekniikka niissä on kivikaudelta, ja työn jälkikin näyttää siltä, kuin joku luolamies olisi ne rakentanut, kun verrataan vaikka Eurooppalaisiin autoihin.
Ankka on tervetullut ajelulle - veikkaan että mieli muuttuu nopeasti. Jenkit oli kivikautisia kivikaudella - nykyautoissa on tekniikka ja laatu aika vakio kaikkialla paitsi Italiassa. USA-autoissa on vaan isommat koneet ja paremmin varusteita ja tämä koskee myös USA-versioita euro- ja japsiautoista.
 
Originally posted by Sumppari
No herra farmikana pistää sitten sen kuningas auton, joka kilpailee vielä hinnalla noiden jenkkien kanssa? Eli kerro nyt se auto joka meidän kaikkien pitää ostaa, mistä saa halvalla paljon tehoa, on loistava radalla, kestää ja kulkee höyryillä? Ota nyt vaikka esimerkiksi tuo muutaman tuhannen euron arvoinen WS6 Trans Am. Minkä muun auton saat samalla rahalla, jossa on enemmän tehoa, ajettavuutta, vääntöä, varusteita, ja jonka korjaaminen on yhtä edullista?
Perustelit ylemmän viestisi sen verran heikosti, että on pakko kysyä. Kerro vielä se, miksi et sellaiseen sekaantuisi?


No herra pumppari, jos otetaan esimerkiksi vaikka tuo WS6 Pono, niin minä en ainakaan halua autoa, joka on huono ajaa sekä maantiellä, että kaupungissa, ei ole mikään erikoinen kulkupuoleltaan, kuluttaa niin perkeleesti, ei ole kovin luotettava, ja johon on osavalmistuskin osittain lopetettu, ja kalliimman puoleiset osat joita nyt sattuu vielä saamaan ( mm takajarrupalat 110 euroa). Tähän kun lisätään se, että sisusta on todella karu, ajaessa kuuluu nitinää ja kolinaa joka puolelta, ja ovet, nokkapelti, ja peräluukku irvistävät kuin kolariautossa (vaikka autoa ei ole kolaroitu), niin kyllä sitä luulisi vähän reilu kymppitonnilla paremmankin saavansa.

Plussapuolena on kyllä tuo mainitsemasi kohtalaisen hyvä varustelu, ja soittovehkeet noissa on yleensä kanssa todella hyviä, mutta siltikin nuo jäävät muiden harmiksi kuin minun.

Minä en noihin autoihin niin tunteella suhtaudu, että osaisin sinulle mitään "kuningasautoa" nimetä, mutta vaikka laittaisin minkä hyvänsä ei-amerikkalaisen niin sulle se tuskin kelpaisi.

Aja sinä jenkkiautoilla, jos haluat, minä taas valitsen autoni omien tarpeideni mukaan, ei siitä tarvi hermostua, jos mun mielestäni sun auto ei oo hyvä.
 
Originally posted by Dopey
Ankka on tervetullut ajelulle - veikkaan että mieli muuttuu nopeasti. Jenkit oli kivikautisia kivikaudella - nykyautoissa on tekniikka ja laatu aika vakio kaikkialla paitsi Italiassa. USA-autoissa on vaan isommat koneet ja paremmin varusteita ja tämä koskee myös USA-versioita euro- ja japsiautoista.

Hei, jos sun mielestä se sun Kraisu on hyvä, niin sehän on tärkeintä, ne jenkit mitä mä olen ajanut on ollut mun makuuni huonompia kuin vastaavat Eurooppalaiset.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom