Jenkkiauto ihmisiä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
1 000
Löytyykö palstalta ketään jolle jenkkiautot on henki ja elämä?
Itsellä olisi haaveissa vaihtaa vinosilmien väsäämä civic autoon, ja tällä hetkellä haaveissa olis Chevyn Blazeri.
Huomasin eilen ohimennen sellasen olevan myynnissä erään liikkeen pihassa ja heti piti vetää uukkari ja käydä kattomassa autoa.:thumbs:
Auto on siis vuosmallin -84 Chevrolet Blazer 6.2 litrasella kiisselillä(lue:polttoöljyllä:D) ja nelivedolla.
Mitkähän kohdat tuosta autosta kannattaisi tsekata? Nuorempana tuli touhuttua jonkin verran jenkkiautoporukoissa, mutta nyt on jäänyt vähän vähemmälle...
Tietysti ostoa helpottaa jos olisi joku asiantuntija mukana auton ostossa tai veisi auton "autotohtorille" tarkistukseen.

Tai jos joku tietää hyvän suomenkielisen chevyfoorumin, laittakoon linkin threadin jatkeeksi...:kippis1:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Andree
Auto on siis vuosmallin -84 Chevrolet Blazer 6.2 litrasella kiisselillä(lue:polttoöljyllä:D) ja nelivedolla.
Jumalauta noissa on tyyliä :kuola:
 
Originally posted by Andree

Mitkähän kohdat tuosta autosta kannattaisi tsekata? [/B]

1. sähköt
2. sähköt
3. kardaanin klapit + perän ehjyys
4. alapallot
5. että loota vaihtaa ilman erityistä ääniä (suhinoita), aja myös loota niin kuumaksi kuin saat jolloin vaihtoviat usein vasta tulevat
6. sähköt
7. rattiputken laakerit
8. että hehkurele toimii kaikissa lämpötiloissa

Tässä jotain tyypillisimpiä.
 
taitaa olla chevien yleis vikoja
- moottorin kiinnikkeet - halkeilee
- vesipumppuvikoja
- ilmastointi vikoja
- takavetosissa perävikoja
-muista tarkastaa laatikko öljyt jos mustaa niin laatikko remppa edessä

ei noi jenkit ainakaan helposti ruostu, hienoja pelejä ja hyviä ajaa
jos rekisteröity henkilöautoksi diesel-vero on hirvee 4000-5000 mk vuodessa, toivottavasti paku rekisterissä

koneet kestää hyvin 500-800 tuhatta ilman isoja remppoja
varaosat suht edullisia ja saatavuus hyvä
 
On onneksi paku rekisterissä=) EI muuten kestäis perse ajaa...:itku:
Pitää yrittää saada auto pidempään koeajoon että pääsee tielle,ja pois tieltä...:thumbs:

Auton ostoa on pahiten rajoittamassa tällä hetkellä yksi kappale äkipäisiä naisia, jonka mielestä pakkotoisto.com pitäisi hävittää bittiavaruuteen nyt eikä heti...:lol2:

Toi on kyllä niin ûber cuuul peli kuin olla vain voi, oikee gängstä vehje...:eek:
On sitten niinq vitusti rispektii q tolla ajelee...:5:

Edit: Ai mitä,onks noi jenkkipelit kuullut sanan toimiva ilmastointi talvella?Voi olla että weeberi tulee ensimmäiseksi ostettavien varusteiden listalle...
 
Originally posted by Andree
KIITOS:kippis1:

Jumalauta, kumma foorumi tää pakkotoisto,ohjeet löytyy mihin tahansa ongelmaan...Paitsi ei Miken salaperäiseen kytkimeen...:offtopic:


Kaikki maailman viisaat kokoontuvat Pakkiksella.
Mutta Blazeristä, ei ne sähköt nyt niin ongelmalliset ole. Jos vain vaihde/jakolaatikko ja kone on kunnossa niin ei taida kalliimpia remppoja olla tulossa.
PS: Miken kytkin on ulkoavaruudesta?

edit: www.gm-cruisers.fi
 
Originally posted by Andree


Auton ostoa on pahiten rajoittamassa tällä hetkellä yksi kappale äkipäisiä naisia
, jonka mielestä pakkotoisto.com pitäisi hävittää bittiavaruuteen nyt eikä heti...:lol2:


sano et jos ei lämmin kyyti kelpaa:KÄVELE
sit sanoisin: lue sä vaan reginaa mä roikun pakkiksella

:worship: PAKKIS :worship:
 
Kaveri ajelee `56 Buick Specialilla.Moottori on hiukan vajaa 8 litranen ja huippunopeus 250km/h.
Jänniäkin tilanteita on koettu.Tuli nimittäin "ekstempporee" kilvanajo Audi tt roadsterin kanssa.
Tie oli iso ja suora.Hämärä ilta ja muun liikenteen valot loivat mukavasti tunnelmaa miehiselle koitokselle.
Kilpa alkoi suoraan lennosta,kun Audi oli ensin aikansa härnännyt takana."Kaasu pohjaan saatana!"Sivuputket sylki kipinää,äijien upotessa syvälle nahkasohviin.Ohitettuamme näyttävästi pari henkilöautoa ja rekan,takanamme tullut Audi vaihtoi nopeasti viereiselle kaistalle,kirkkaat valot paistoivat jo Buickin sivuikkunasta."Se yrittää ohi,paina kaasua saatana!"Nopeuden kohotessa yli kahdensadan,Audi nousi hitaasti rinnalle,jähmettyen siihen ja painuen taas vähitellen takaisin taaksemme.
50 vuotta vanha raakki oli voittanut....
Sen verran täpärä tilanne oli,että luu oli ulkona vielä 200km/h vauhdissa,kun ei aikaisemmin käsitetty ikkunoita sulkea.

Samasta Buickista on juttu,muistaakseni loppukesästä ilmestyneessä V-8 lehdessä. :thumbs:
 
Originally posted by Jarek
Kaveri ajelee `56 Buick Specialilla.Moottori on hiukan vajaa 8 litranen ja huippunopeus 250km/h.

50 vuotta vanha raakki oli voittanut.... :thumbs:


Monet yllättyy vanhojen jenkkien suorituskyvystä.
"Eihän se voi olla mahdollista et joku 2 tonnia painava lotja pesee mun Riisikuppi1200sportteippikoupen"
Täytyy vaan pysyä riittävän suorilla teillä.

:worship: kaveris Buickille, siisti peli.
 
Yleensähän noissa vanhoissa jenkkivehkeissä tehoja piisaa yllin kyllin, mutta sitten tuo ajettavuuspuoli on jätetty vähän niin ja näin...Monesta jenkkivehkeestä löytyy helposti 300-400 kaakkia, jos sellaset tehot lyö nykyvehkeeseen ne lentää:D

Mä nään vieläkin välistä märkiä päiväunia yhdestä -66 Dartista jossa oli pitkälti 400 kaakkia(360 cid), voi herrajestas mitä vauhtia se auto lähti:confused: Olen siis kyydissä ollut...:eek:
Kone oli tosin uustuotantoa yheksänkytluvulta, mutta SILTI!!!
Ko. auto oli jossain kasissa esittelyssä,sellanen violetinsävynen ja helvetin leveet takaläskit, nekin yli nelisataset...

Siihen oli ihan oikeesti laitettu rahaa ja aikaa...:5:
 
Originally posted by Jarek
50 vuotta vanha raakki oli voittanut....
Sen verran täpärä tilanne oli,että luu oli ulkona vielä 200km/h vauhdissa,kun ei aikaisemmin käsitetty ikkunoita sulkea.

Samasta Buickista on juttu,muistaakseni loppukesästä ilmestyneessä V-8 lehdessä. :thumbs:

Jep, ja kuhan se tie on suora ni ehkä voidaan voittaa, mut kehtaisin väittää et toi tt pysyy aika paljon paremmin ties kiinni ku tulee yks tiukka mutka vastaan. Ja sanoisin et jos sitä tt:ki virittäis saman verran ku tota amerikan rautaa, ni tiukkaa saattais tulla.
 
Originally posted by pek
Jep, ja kuhan se tie on suora ni ehkä voidaan voittaa, mut kehtaisin väittää et toi tt pysyy aika paljon paremmin ties kiinni ku tulee yks tiukka mutka vastaan. Ja sanoisin et jos sitä tt:ki virittäis saman verran ku tota amerikan rautaa, ni tiukkaa saattais tulla.

Mutta odotahhan kun viritän samat hevoset ukkivainajani tunturi mopediin, v*ttu siinä jää kylmenemään TT ja 50 luvun jenkki... kele. Ja kisat otetaan sitten kahdeksikko mutaradalla siinä jää audit ja jenkit ja ryssät, kyllä pysyy tiessä tunsa ***tana, ja sitten kun vaihan kakkoselle niin jää riisikupitkin jälkeen, on se kumma että ette uskalla tunnustaa Tunsan kuninguutta... litrateho on aivan kaamee,. en sano paljon, näätte vielä painajaisia..

Ettäs tiedätte..

;)
 
Originally posted by pek
Jep, ja kuhan se tie on suora ni ehkä voidaan voittaa, mut kehtaisin väittää et toi tt pysyy aika paljon paremmin ties kiinni ku tulee yks tiukka mutka vastaan. Ja sanoisin et jos sitä tt:ki virittäis saman verran ku tota amerikan rautaa, ni tiukkaa saattais tulla.

Jooo mutta kyllä ne kovimmat varttimailiajat ajetaan noilla chargereilla ja cudilla ja muille jenkeillä... ;)
 
Muuten ei jenkit iske, mutta Dodge Viper GTS kahdeksan litraisine koneineen on kyllä bostisautojen kunkku. Jos sattuisi lottovoitto kohtaamaan, niin kyllä sellaise hommaisin (ja pari muuta autoa).

Dodge
Viper
GTS
 
Originally posted by RedNeck
Monet yllättyy vanhojen jenkkien suorituskyvystä.
"Eihän se voi olla mahdollista et joku 2 tonnia painava lotja pesee mun Riisikuppi1200sportteippikoupen"
Täytyy vaan pysyä riittävän suorilla teillä.

:worship: kaveris Buickille, siisti peli.


Joo,niin yllättyy,varsinkin kun kyseinen auto ei ole edes millään tavalla virtaviivainen.

Noilla nopeuksilla auto muljas aika pelottavasti ihan suoraankin ajettaessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom