Jatkuvan lihasten kipeytymisen haitat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja blaza
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itselläni kipeytyy joka salitreenin jälkeisenä päivänä lihakset, oli lihasryhmä mikä tahansa, vaikka vennyttelen ja otan lämpöä ennen ja jälkeen treenin. Joskus kipu kestää 1pvä, joskus jopa 3pvä, mutta yleensä ~2pvä. Enkä tee LIIAN kovaa settiäkään painoilla/toistomäärillä treenissä, että se ei siis johdu siitä..

Eli siis, onko tästä haittaa pitkällä juoksulla? Jumittuuko paikat tällaisen seurauksena tai tuleeko muuta haitallista ilmenemään? Periaatteessa siis voisi sanoa, että "olen pitkin viikkoja lihas-kivun uhri". :)

Joka treenikerralla nostan toistoissa käytettyä painomäärää, teen suht kovia sarjoja ja vaihtelen liikkeitä joka kerralla (esim. kyykky -> prässi, ransk. dippi -> ojennus ylös käsip. istuen jne.)

Nyt sitten vain jään kaipaamaan teiltä asiantuntevia faktoja tai edes kokemuksen pohjalta tärkeää sanottavaa, ennen kuin olen jumissa koko mies. Moni muukin, ehkä kaipaa juuri tällaista tietoa, että onko syytä vähän "pelätä" yhtämittaista lihaskipua vai ei.

Siitä onkin pitkä aika kun on viimeksi ollut sellainen tilanne, että mikään paikka ei ole ollut kipeänä. Selkään sattuu just nyt. Mutta mä pidän sitä sen merkkinä, että reeni on mennyt perille. :whip:
Kevyellä viikolla ei tuu paikat niin herkiksi.

Originally posted by blaza
Itselläni kipeytyy joka salitreenin jälkeisenä päivänä lihakset, oli lihasryhmä mikä tahansa, vaikka vennyttelen ja otan lämpöä ennen ja jälkeen treenin. Joskus kipu kestää 1pvä, joskus jopa 3pvä, mutta yleensä ~2pvä. Enkä tee LIIAN kovaa settiäkään painoilla/toistomäärillä treenissä, että se ei siis johdu siitä..

Eli siis, onko tästä haittaa pitkällä juoksulla? Jumittuuko paikat tällaisen seurauksena tai tuleeko muuta haitallista ilmenemään? Periaatteessa siis voisi sanoa, että "olen pitkin viikkoja lihas-kivun uhri". :)

Eiköhän tuo ole ihan tervettä vielä:). Monen vuoden aktiiviurheilijana huippu tähtäimessä ja kokemuksella voin näin sanoa! Mulla se menee niin, että seuraavana päivänä jo "hiukan" tuntuu lihaksissa, ja siitä vielä seuraavana päivänä on jo mukava kipu päällä! Meikäläinen saa aika mukavat kiksit niistä treenin jälkeisistä lihaskivuista! :D Jos ei niitä tulis, niin ei olis yhtään mukava juttu! :D
Kaikista upeinta on jalkatreenin jälkeiset kaks päivää, kun vessaan mennessä joutuu ottamaan tukea pöydästä, että pystyy istumaan siihen pöntölle! :D

Treeni ja Ravinto-osion ekalta sivulta löytyy tämä threadi. :whip:

No, kuitenkin joskus jossain muistelisin antaneeni itselleni kertoa, että eräällä amerikkalaisella voimanostoklubillakin olisi vähitellen alettu tajuamaan, että alaselkätreenin jälkeisen päivän aamuna ei päivän lehden poimiminen lattialta tarvitse välttämättä olla yhtä via dolorosaa. :evil:

Josko vaikka laittaisit hieman enemmän infoa treeneistäsi, niin raati ja pyttykerho voisi heittää hieman rakentavaa irokeesia ja sarkanismia. Kiits.

EIKÄ SIIS MISSÄÄN NIMESSÄ SA OLLA SEMMOSTA VIHLOVAA KIPUA! Jos semmosta alaselässään tuntee, niin on syytä atrkistaa ohjelmansa! Ja sit lääkärisedän juttusille!

MissFlightattendant
EIKÄ SIIS MISSÄÄN NIMESSÄ SA OLLA SEMMOSTA VIHLOVAA KIPUA! Jos semmosta alaselässään tuntee, niin on syytä atrkistaa ohjelmansa! Ja sit lääkärisedän juttusille!
Ei kai sentään vihlovaa kipua enää edes lihaskivuksi voi olettaakkaan. :)

Tosiaankin.. hieman on outo olo loppujen lopuksi kun joka päivä on lihakset kipeenä melkein ja ei voi tehdä esim. päivittäisii töitä kunnon volyymilla ja ilman, että joku lihas huutaa "ai jumankauta ku oon vähä juntturasturasturasturas..." :D

Baarikello, jos huomaat niin olen myös itsekin kirjoitellut pasteemaasi threadiin. :D

Originally posted by Baarikello
Sinä siirryit silmissäni ihan uuteen luokkaan. Oujee.
.
.
.
.
.
Josko vaikka laittaisit hieman enemmän infoa treeneistäsi, niin raati ja pyttykerho voisi heittää hieman rakentavaa irokeesia ja sarkanismia. Kiits.

Ja sillähän olikin sitten merkitystä että missä luokassa sinun silmissäsi olen. :D
.
.
.
.
En nyt näe hyödylliseksi niitä tähän pastea, koska ne eivät sen kummemmin poikkea monen muiden täällä postailevien treeneistä paljon kärpäsenshaisseekaan. Kohtuu peruskauraa.

Joka treenikerralla nostan toistoissa käytettyä painomäärää, teen suht kovia sarjoja ja vaihtelen liikkeitä joka kerralla (esim. kyykky -> prässi, ransk. dippi -> ojennus ylös käsip. istuen jne.)

Nyt sitten vain jään kaipaamaan teiltä asiantuntevia faktoja tai edes kokemuksen pohjalta tärkeää sanottavaa, ennen kuin olen jumissa koko mies. Moni muukin, ehkä kaipaa juuri tällaista tietoa, että onko syytä vähän "pelätä" yhtämittaista lihaskipua vai ei.

Jos treenisi ei todella ole liian kovaa/raskasta niin en kyllä näe tuosta kivusta mitään haittaa olevan. Tosin et kertonut että kauan olet treenannut ja kuinka usein treenaat sillä itselläni ainakin on ongelmia saada lihakset kipeiksi treenin jälkeen, tosin kyllä sekin onnistuu jos kunnolla yrittää.

Ainoa mikä pitkään jatkuvien lihaskípujen haittapuolista tulee mieleen on rasitus tukikudoksiin ja väijyvä ylikunto. Mutta jotenki jäi semmoinen kuva postauksesti ettet ole hirveän pitkään treenannut ja siinä mielessä lihaskivut kuuluvat asiaan. Pitemmän päälle ne varmasti katoavat/helpottuvat ellet muuta treenausmenetelmiäsi radikaalisti tai pidä taukoa treenauksesa.

Olen myös huomannut, että liikkeiden vaihtaminen aiheuttaa mukvammin niitä lihaskipuja. Esim. vuoroviikoin kapea penkki ja vaikka ranskalainen punnerrus niin aina on ojentajissa se pieni mukava kipu pari päivää reenin jälkeen, mutta vaikkapa rintaa tuli pitkään tehtyä saman kaavan mukaan ja juuri koskaan ei ollut tissit kunnolla kipeät, mutta kun vaihtoi vaikka vinopenkkiin käsipainoilla niin johan taas kipeyty jne. eli kyllä minä ainakin saan niiitä tasaisia lihaskipuja vaihtelemalla liikkeitä joka reeniin!! Siis parin perusliikkeen vaihto...ei mitään kokoohjelmauusiksi juttuja...kohtuus vaihtelussakin...

Enkä ole kyllä huomannut mitenkään meneväni enemmän jumiin tällä systeemillä (poikkeuksena ehkä selkä lapojen välistä), ja jotenkin kans tuntuu, että jos ei oo paikat vähän kipeenä niin ei oo reeni mennyt niin hyvin perille...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom