Jatkuuko HST?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerpele
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyselen vaan ihmisten kokemuksia HST:stä... Eli vieläkö jatkatte kyseisellä systeemillä, vai miltä tuntuu?
Itselläni loppui äsken kolmas HST-sykli ja seuraavaksi täytynee ottaa... Yllätys yllätys HST:llä :D
Treeni kulkee vieläkin nousujohteisesti ja fiiilikset on korkealla.
Viimekertainen sykli poikkesi kahdesta edellisestä pituudellaan, eli treenasin vain vajaat viisi viikkoa ja 15-toiston treenejä taisi tulla vain 4.
Seuraavaksi on tarkoitus ottaa jälleen täydet 6 viikkoa... Jos vaikka saisi vihdoinkin kiristelyvaihdetta päälle.:curs:

HST:llä jatketaan :kippis1:
Toinen sykli lähti 14vrk levon jälkeen ja 80% liikkeistä on vaihtunut (esim. penkki käsipainoilla->penkki tangolla jne) ja myös järjestyksen olen muuttanut niin että tulee tavallaan supersarjoja eli antagoniset? lihakset peräkkäin ja täten palautuksia lyhennetty enemmän alkuperäisen ohjeen mukaiseksi. Sarjoja teen edelleen 1/liike eikä liikkeitäkään ole kuin 11 koska olen tottunut matalaan volyymiin. Edellisessä syklissä oli ylikunnon kanssa ongelmia joten tämä sykli on about yhtä raskas (määrä ja painot).

Edit. HIIT on tällä kertaa matkassa mukana mutta kaloreita voisi vielä vetää plussan puolella. Tällä tavoin ei välttämättä rasva määrät laske mutta jos vaikka lihominen vähentyisi? :confused:

Jatkuu, jatkuu. Nyt on toisen syklin viistoistaset takana ja kympit alkaa ylihuomenna. Otin ehkä liian alakanttiin maksimit, koska viimeiset viistoistaset olivat aika kevyet. Tai jospa se onkin kehitystä...
Yritin ensimmäisen HST-kierron jälkeen palata "tavalliseen" 4-jakoiseen ohjelmaan, mutta motivaatio katosi heti. Minulle HST sopii todella hyvin.

Vedin yhden HST syklin miinuskaloreilla ja kokemukset oli kyllä todella positiivisia. Sen jälkeen oli parin viikon totaalitauko, ja nyt nostelen kaloreita pikkuhiljaa plussa puolelle ja samalla vaihdoin ohjelman "normaaliksi" kolmijakoiseksi. Nyt on vaan sellainen fiilis, että on pakko treenata kovaa!!! Parin kuukauden kiristelykokeilu oli kokonaisuutena niin epäonnistunut(vaikka vieläkään en tiedä mitä tein väärin.:confused: ), että nyt on pakko vähän purkaa agrea...

Mutta kunhan elimistö vaan tästä tottuu taas plussakaloreihin niin varmasti otan HST:n käyttöön. Pitää tarkkailla miten kehitystä rupeaa tulemaan ja mennä sit sen mukaan...

Ehdottomasti jatkuu. Yksi "bulkki"kierto takana jolla tuli loppujen lopuksi ihan kivasti kuivaakin massaa, vaikka kertynyt läski säikäyttikin. Nyt kun vyötärönympärys on palautunut ennalleen ja low-carb dieetin ansiosta lihakset on yhtä "kuivia" kuin viime verrokkimittauksessa, niin puntari näyttää melkein kahta lisäkiloa.

Toinen kierto menossa tällä kertaa low-carbilla ja n. 2000 kcalilla päivässä. Kymppien eka viikko menossa ja ainakaan vielä mitään sarjamaksimeissa tuntuvaa lihaskatoa ei havaittavissa, viistoistasten maksimit menivät hyvin vaikka lisäsin maksimeja edellisestä kierrosta. Kymppien maksimit varmaan kertovat todellisen totuuden siitä miten voimataso on pysynyt, viitosmaksimeihin en koskaan ehdikään kun sykli loppuu kesken.

Läski palaa tosi mukavaa vauhtia. Asiaan varmasti vaikuttaa HST:n lisäksi myös se että kevään myötä hyötypyöräilymäärät on nousseet reippaasti. Teen treenit niinkuin astrokin eli supersetaten kahta liikettä vuorotellen. HIIT ei ole tullut mieleenkään, palautuminen saattaisi käydä hankalaksi ja pyöräily toimii mulla aerobisena.

Ajankohtainen kysymys:D ..sillä juuri tänään alkaa mullakin toinen HST-sykli. Joutunut prkl pitämään vajaan kuukauden treenitauon, kun selkä naksasti muuttaessa. Mutta nyt vihdoin taas HST:ta veivailemaan :kippis1:

Treenaako kukaan HST-tyylisesti koko ajan? Tämä koko kehon kerralla treenaminen kiehtoo minua kovasti, sillä tätä nykyä aika on niin kortilla. Ajatus olisi tehdä koko kehot -reeni 1-3 kertaa viikossa, mutta kuinka määritellä sarja, toista ja liikemäärät? Nyt olen taas parin kuukauden treenitaon jälkeen omalla kellarisalillani treenannut seiraavaa treeniä:

-askelkyykky 2 x 12
-penkki 2 x 12
-leaunveto 3 x 7-8
-vipun.sivuille 2 x 12
-vatsa 2-3 x max

Onko hyviä ehdotuksia kuinka jatkan tästä aivan pysyvästi ilman erityisiä voima/massa/yms.. -kausia?

Originally posted by Jasoni
Treenaako kukaan HST-tyylisesti koko ajan? Tämä koko kehon kerralla treenaminen kiehtoo minua kovasti, sillä tätä nykyä aika on niin kortilla. Ajatus olisi tehdä koko kehot -reeni 1-3 kertaa viikossa, mutta kuinka määritellä sarja, toista ja liikemäärät? Nyt olen taas parin kuukauden treenitaon jälkeen omalla kellarisalillani treenannut seiraavaa treeniä:

-askelkyykky 2 x 12
-penkki 2 x 12
-leaunveto 3 x 7-8
-vipun.sivuille 2 x 12
-vatsa 2-3 x max

Onko hyviä ehdotuksia kuinka jatkan tästä aivan pysyvästi ilman erityisiä voima/massa/yms.. -kausia?

Kannattaa vilkasta http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=4832

Originally posted by JSmith
HIIT ei ole tullut mieleenkään, palautuminen saattaisi käydä hankalaksi ja pyöräily toimii mulla aerobisena.

No juu toi HIIT muuttuukin lopuksi aika raskaaksi, katotaan miten mun käy. Toisaalta HIITin piti olla lihaskatoa minimoiva liikuntamuoto ja fillarilla vedän sen, joten tuleeko eroa loppujen lopuksi paljon omaan valintaasi? Jalkojen palautumista se tietenkin häiritsee mutta jaloille teen vain kyykkyä ja mavea joita vois alkaa vuorottelemaan vaikka teen vain yhden sarjan.

Ei jatku ainakaan tällä hetkellä, eka kokeilu jäi sairastumisen takia kesken. Ehkä joskus tulevaisuudessa jos jaksaa niin tarkkaan suunnitella treenipainot yms..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vielä mennään HST:llä täälläkin. Kakkoskierron viimeiset reeni ovat edessä.

Kakkoskierto tuli vedettyä lähes kokonaan läpi miinuskaloreilla kiristellen. Paino on laskenut yllättävän vähän (88kg -> 85kg) vaikka sikspäkki on louhittu jo lähes kokonaan näkyviin. Varauduin etukäteen kuuden kilon pudotukseen. Voimat ovat säilyneet samoina kuin ykköskierron lopussa, mitään muutosta kumpaankaan suuntaan ei ole tapahtunut.

Sekä kyykyn että vedon tekeminen molemmissa kierroissa kostautui lonkan koukistajien ärtymisenä, ja jouduinkin korvaamaan kyykyn sjmv:lla. Muutos auttoi ja kivut poistuivat.

Tämän kierron loputtua ajattelin reenailla hetken aikaan kahteen jaetulla ohjelmalla, ja palata HST:n pariin bulkkikauden alkaessa kesän lopulla.

Originally posted by astro
No juu toi HIIT muuttuukin lopuksi aika raskaaksi, katotaan miten mun käy. Toisaalta HIITin piti olla lihaskatoa minimoiva liikuntamuoto ja fillarilla vedän sen, joten tuleeko eroa loppujen lopuksi paljon omaan valintaasi?

Emmätiä. Lähinnä välipäivinä ajatus siitä että pitäisi lähteä veri suussa repimään, ei nappaa, ja hissukseen pyöräillessä homma ei ole niin tappavan tuntoista. Lisäksi tosiaan pyöräilen asunnon ja keskustan väliä ihan muutenkin vaan melko paljon, joten en ole kokenut tarvetta erikseen tehdylle aerobiselle. Käytännön erosta en tiedä , mutta en jaksa uskoa että tuollainen ~20 km/h nipin napin hengästymistä aiheuttava pyöräily n. tunnin verran päivässä sulattaisi fileen pois.

Ei, en usko. Mutta suunnittelin tuossa, että aina kesällä vois tuollaisen HST syklin vetää, kun kuitenkin pysyy aina huomattavasti kireämpänä lihakset, jonka johdosta sellaista ylimääräistä "hölskymistä" ei juuri esiinny.

Niin joo, vedin ekan syklin läpi, en oikeen muuta huomannut, kuin että olo oli tosiaan moninverroin kireämpi, ja koko-ajan kevyt pumppi päällä. Mikään ei kasvanut, kutistunut tai ylipäätään muuttunut.

Sellainen haitta oli kokeilusta että tenniskyynärpää alkoi heti oikkuilemaan, johtunee siitä että kyynärvarsille alkoi tulla rasitusta suht tiheään.

Suositut

Back
Ylös Bottom