BB PRO Jari "Bull" Mentula

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mentula treenasi mielestäni kovempaa kuin kukaan muu hänen aikanaan. Muistan katsoneeni videoita kun treenasi siihen Toronton kisaan niin olihan se yritys ihan älytöntä. Jokainen sarja vietiin ihan tärinään saakka ja yritettiin vielä senkin jälkeen. Minua se intensiteetti hirvitti katsoa silloin, ihmettelin miten se jaksaa tuota? Muut jotka treenasi tuohon kisaan eivät takuulla ole treenanneet kovempaa, koska kovempaa ei voi treenata. Tuohon Bull hahmon menestykseen vaikutti varmasti paljon Jarin humaanius ja huumori. Lenteli Tampereen taivaalla ja niin edelleen. Kirja pitää kyllä lukea, kuudenkympin penkki ja muu alkoi kiinnostamaan.

Aika yksinkertaista. Raksalla jaksaa parhaiten raksalla pitkään ollut. Lajikohtaista voimaa. Jos se tämän tapauksen bodari on ollut pidempään raksalla ja tottunut työn vaatimaan rasitukseen niin varmasti jaksaa paremmin kuin se keskiverto pertti.
Toki väitän, että jaksaa muutenkin kun on voimareserviä jolloin kyseeseen tulee enää tahti jolla rasitusta tulee. Se kun pysyy aluksi tarpeeksi maltillisena niin tuskin mennään failureen :)

Kun nyt muistaisi kuka legendaarinen voimavalmetaja tämän saman asian keksi, kun katseli pianon kantajia työssään.

Jos nyt joku laji olisi "ylivertainen" johonkin toiseen nähden esim raksalla niln varmaankin se olisi crossfittaaja tai voimamieslajien edustaja. Funktionaalisen voimankäyttöön erikoistunut lajiharrastaja siis.

Voi jeesus tota "bodari ois onneton raksalla".
Varmaan joku raskaan sarjan ois, ihan sen kokonsa takia. En nää mitään syytä miks vaikka alle 90kg ei siellä pärjäisi jos jotain aerobistakin tekee ja TAITO sekä TYÖKOKEMUS o samalla tasolla muiden kanssa.

Yleensä ne vanhat jäärät on oppinut miten työt tehdään oikein ja miten päästään mahdollisimman helpolla, mikä auttaa kummasti

Bull ei ainakaan pärjäis, sehän jo hengästyy puhuessakin.
joskus oon nähnyt ku urakkaäijät on vetänyt failureen asti on kottikärryllä kärrätty työmaakoppiin lepäämään ku ei jalat oo enää kantanu

joskus oon nähnyt ku urakkaäijät on vetänyt failureen asti on kottikärryllä kärrätty työmaakoppiin lepäämään ku ei jalat oo enää kantanu

Tuo on kyllä ihan totta.Mä kuitenkin juoksen cooperin testiä säännöillisesti.

Nyt on kyllä jutut kohillaan! Täytyy sanoa että ei siellä raksalla häävikuntoista porukkaa ole kun noin väsähtävät. Tuo kyllä tukee omaakin näkemystä normaalista raksaukosta, eli röökiä, viina ja huonoa ruokaa. Liikuntaa ei tietenkään yhtään ja nämä ukot sitten on juttujen perusteella teräksissä iskussa.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miks bullin pitäis pärjätä siellä? Se ei ole raksa-ukko vaan ammattikehonrakentaja. Ei ne urakkaäijätkään pärjää bullille salilla eikä niitten tarvikkaan.

"Työmiesten voima" on aikalailla myytti. Osaavat kyllä työnsä hyvin kokemuksen turvin, mutta harvempi on fyysisesti yhtään mitään. Painavat pitkää päivää ja ruokavalio on päin hanuria. Liikuntaa ei ehditä harrastamaan yhtään. Moni myös luulee että fyysisesti kovakuntoinen työmies on hankkinut fysiikkansa työn teolla. Eihän se niin mene. He ovat niitä jotka käyvät puntilla. Pelkkä työnteko ei tee kenestäkään lihaksikasta. Korkeintaan jäntevän eli vähärasvaisen. Siinä kehittyy mitä tekee. Pistetään bodari tekemään raksahommia ensin 15 vuotta mikä on kokeneilla ukoilla pohjilla. Sitten ollaan vasta samalla viivalla. Eihän raksamieskään voi eka puntti treenillä olla vahvempi kuin bodari. Mutta kun treenaa 10 vuotta pohjia niin voi olla.

Mikähän on raksamiesten keski-ikä? 60 v... Vaikka liikkuvat kuin hullut, on moni ylipainoinen. Ja se taas johtuu ruokailuista.
Aamulla tupakki ja kahvi päivällä pulla ja kahvi sitten joku rasvainen ruoka ja illalla makkaraa ja leipää. Ja tupakkia 1-2 askia päivä ja viikonloput kännissä.
Isä oli peltiseppä eli raskasta raksahommaa, kuoli 61 v eka sydäri 51 v.
Eli kumpi on terveellisempi ammatti, ammattikehonrakentaja, vai raksamies...?

Aika näyttää kumpi valitsi meidän perheessä fiksumman ammatin 😊

Toki isä tienasi paljon enemmän kuin minä, ainakin toistaiseksi, katsotaan josko edes osan ehtis vielä tienata

Otetaanpa taas kerran osaa tähän bodari vs. Raksaukko hölynpölyyn.

Itse olen ollut "raksa ukko" nyt 16vuotta ja siitä ajasta harrastanut salilla käyntiä viimeiset 9vuotta.
Työn teon kannalta olin vahvimmillani ja tehokkain siinä kohtaa kun sali taustaa oli takana ehkä noin 2 vuotta, salilta oli jo tarttunut lihasta ja voimaa, mutta lihasmassa oli vielä niin pieni eikä treeneissä saanut vielä niin paljon itsestä irti että se olisi vielä työn tekoa hidastanut/heikentänyt.
Mutta tuon jälkeen sitä mukaa kun lihasmassa on lisääntynyt ja treeneissä oppinut "antamaan kaikkensa" on työ teho/työ voima vuosi vuodelta laskenut.
Tällä hetkellä vaikka olen salilla vahvempi kuin koskaan niin olen myös töissä heikompi kuin koskaan.
+300kg kyykystä, +200kg penkistä tai +100kg massasta eikä varsinkaan niiden vaatimasta kovasta treenistä, ole ruumiillisessa työssä mitään muuta kuin haittaa.

Otetaanpa taas kerran osaa tähän bodari vs. Raksaukko hölynpölyyn.

Itse olen ollut "raksa ukko" nyt 16vuotta ja siitä ajasta harrastanut salilla käyntiä viimeiset 9vuotta.
Työn teon kannalta olin vahvimmillani ja tehokkain siinä kohtaa kun sali taustaa oli takana ehkä noin 2 vuotta, salilta oli jo tarttunut lihasta ja voimaa, mutta lihasmassa oli vielä niin pieni eikä treeneissä saanut vielä niin paljon itsestä irti että se olisi vielä työn tekoa hidastanut/heikentänyt.
Mutta tuon jälkeen sitä mukaa kun lihasmassa on lisääntynyt ja treeneissä oppinut "antamaan kaikkensa" on työ teho/työ voima vuosi vuodelta laskenut.
Tällä hetkellä vaikka olen salilla vahvempi kuin koskaan niin olen myös töissä heikompi kuin koskaan.
+300kg kyykystä, +200kg penkistä tai +100kg massasta eikä varsinkaan niiden vaatimasta kovasta treenistä, ole ruumiillisessa työssä mitään muuta kuin haittaa.
Ehkä kuitenkin hyötyä myös raksalla jossain raskaassa kerta nostossa 😊💪

Oliko se Huutokauppakeisarissa kun joku viis-kuuskymppinen työmies pesi sen gigolon näköisen (en muista nimeä) julkkis-pt:n leuanvedossa mennen tullen - ei kannata aliarvioida suomalaista työmiestä!

Aika iso otanta parikytä vuotta raksalla pyörineenä. Typeryyttäsi et edes tiedä millaisia hommia raksalla tehdään, luulet että siellä vedetään syväkyykkyä ja punnerretaan penkkiä :ROFLMAO:
Oon ollu joskus just 18 vuotiaana raksalla apparina. Ei ne työukot niitä kamoja kanna vaan nimenomaan noi apumiehet

On kyllä taas kunnon ennakko luuloja raksamiehiä kohtaan. Teistä ei varmaan oo edes nähny viimeiseen 10v raksatyömaata ☺️ Ai siellä ne nuoret kundit vetää vaan röökiä, pullaa ja vklp kännissä? En tiiä kuinka ihmiset on vierostunut työelämästä tällä foorumilla. Ehkä se on tuommosta joskus ollu mutta ei kyllä enään tänä aikana.
Kyllä ainakin Oulun keskustassa on paljon, en tiedä miten muualla.

Toki on siellä muitakin mm Kemppainen 😊👍💪

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom