Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
.Niin kuulee, mutta iso bodari on monesti yllättävän onneton raskaissa raksahommissa. Vaikka luulis että jaksaa niin ei sitä samanlaista voimaa ja sitkeyttä oo mitä vanhoilla työukoilla
Bull ei ainakaan pärjäis, sehän jo hengästyy puhuessakin.
joskus oon nähnyt ku urakkaäijät on vetänyt failureen asti on kottikärryllä kärrätty työmaakoppiin lepäämään ku ei jalat oo enää kantanu
Kännissä ne vaa oli.Bull ei ainakaan pärjäis, sehän jo hengästyy puhuessakin.
joskus oon nähnyt ku urakkaäijät on vetänyt failureen asti on kottikärryllä kärrätty työmaakoppiin lepäämään ku ei jalat oo enää kantanu
Bull ei ainakaan pärjäis, sehän jo hengästyy puhuessakin.
Miks bullin pitäis pärjätä siellä? Se ei ole raksa-ukko vaan ammattikehonrakentaja. Ei ne urakkaäijätkään pärjää bullille salilla eikä niitten tarvikkaan.Bull ei ainakaan pärjäis, sehän jo hengästyy puhuessakin.
Ehkä kuitenkin hyötyä myös raksalla jossain raskaassa kerta nostossaOtetaanpa taas kerran osaa tähän bodari vs. Raksaukko hölynpölyyn.
Itse olen ollut "raksa ukko" nyt 16vuotta ja siitä ajasta harrastanut salilla käyntiä viimeiset 9vuotta.
Työn teon kannalta olin vahvimmillani ja tehokkain siinä kohtaa kun sali taustaa oli takana ehkä noin 2 vuotta, salilta oli jo tarttunut lihasta ja voimaa, mutta lihasmassa oli vielä niin pieni eikä treeneissä saanut vielä niin paljon itsestä irti että se olisi vielä työn tekoa hidastanut/heikentänyt.
Mutta tuon jälkeen sitä mukaa kun lihasmassa on lisääntynyt ja treeneissä oppinut "antamaan kaikkensa" on työ teho/työ voima vuosi vuodelta laskenut.
Tällä hetkellä vaikka olen salilla vahvempi kuin koskaan niin olen myös töissä heikompi kuin koskaan.
+300kg kyykystä, +200kg penkistä tai +100kg massasta eikä varsinkaan niiden vaatimasta kovasta treenistä, ole ruumiillisessa työssä mitään muuta kuin haittaa.
Oon ollu joskus just 18 vuotiaana raksalla apparina. Ei ne työukot niitä kamoja kanna vaan nimenomaan noi apumiehetAika iso otanta parikytä vuotta raksalla pyörineenä. Typeryyttäsi et edes tiedä millaisia hommia raksalla tehdään, luulet että siellä vedetään syväkyykkyä ja punnerretaan penkkiä
Näinhän se on että lyhyissä suorituksissa "ylimääräisestä" voimasta/massasta on kyllä hyötyä.Ehkä kuitenkin hyötyä myös raksalla jossain raskaassa kerta nostossa
Kyllä ainakin Oulun keskustassa on paljon, en tiedä miten muualla.On kyllä taas kunnon ennakko luuloja raksamiehiä kohtaan. Teistä ei varmaan oo edes nähny viimeiseen 10v raksatyömaata Ai siellä ne nuoret kundit vetää vaan röökiä, pullaa ja vklp kännissä? En tiiä kuinka ihmiset on vierostunut työelämästä tällä foorumilla. Ehkä se on tuommosta joskus ollu mutta ei kyllä enään tänä aikana.