Japanin tsunami

Hieman heiluu rakenteilla oleva Tokyo Sky Tree nyt nähtiin huipulla olevien 40 tonnia painavien massavaimentimien toimivuus käytännössä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo, tuohan on myös taifuunialuetta, joten 634 metriä korkea rakennus ottaa siitäkin helposti itseensä, ellei perustukset ja vaimennukset ole kunnossa, rakenteesta nyt puhumattakaan. Pienenä sivuhuomautuksena, Tokyo Towerin korkein huippu vaurioitui eilisessä rytäkässä ja on nyt taipunut.

255987602.jpg

Mua vähän nyppii tuo ulkoministeriön fleimaaminen. Kehoittavat välttämään Japaniin matkustamista, järistysvaara, tsunamivaara, säteilyvaara. Siis Japanissa on AINA maanjäristysvaara ja tsunamivaara olemassa, ainoastaan säteilyvaara on erikoistarkkailussa. Siellä järisee maa joku tuhat kertaa vuodessa aina.

Mua vähän nyppii tuo ulkoministeriön fleimaaminen. Kehoittavat välttämään Japaniin matkustamista, järistysvaara, tsunamivaara, säteilyvaara. Siis Japanissa on AINA maanjäristysvaara ja tsunamivaara olemassa, ainoastaan säteilyvaara on erikoistarkkailussa. Siellä järisee maa joku tuhat kertaa vuodessa aina.

Taitaapa ulkoministeriöllä olla oma lehmä ojassa. Fakta nyt kuitenkin on että tällä hetkellä siellä on asiat aika sekaisin ja mitä esim Tokion suomalaisten kommenttien mukaan Tokio on kuin aavekaupunki. Ja ulkoministeriön pitää viimekädessä yrittää hoitaa sinne matkustavat pois jos asiat menevät huonompaan suuntaan...

Samaa mieltä, itse lähtisin vaikka heti sinne jos olisi mahdollista. Japanilaiset ovat tehokasta väkeä, nähtiin nytkin kuinka äkkiä saivat junat ym. toimimaan uudellen. Japanilaisethan opetataan pienestä pitäen varautumaan maanjäristyksiin, tsunameihin ja taifuuneihin, koska ne ovat niin yleisiä siellä.

Taitaapa ulkoministeriöllä olla oma lehmä ojassa. Fakta nyt kuitenkin on että tällä hetkellä siellä on asiat aika sekaisin ja mitä esim Tokion suomalaisten kommenttien mukaan Tokio on kuin aavekaupunki. Ja ulkoministeriön pitää viimekädessä yrittää hoitaa sinne matkustavat pois jos asiat menevät huonompaan suuntaan...

Katsoin aamulla livestreemiä Akihabarasta ja siinä meno näytti aika normaalilta, samoin Shibyassa ja muissakin paikoissa missä camit on asennettuna, eli aika kattavasti ympäri Tokiota.

JPY kurssia olen kytännyt kun en ole vaihtanut valuuttaa vielä. Ei ole kamalaa pudotusta tullut. Ennen tsunamia oli 112 ja nyt 115.
Uskoisin että maanantaina, kun pörssi aukeaa, tulee muutoksia.

Satuitko katsomaan tuon videon jossa joku osa siitä ydinlaitoksesta räjähtää kovalla voimalla aivan päreiksi.
jäähdytetään räjäyttämällä koko kioski hevon vittuun??

Onnittelen itseäni etukäteen. Suoja on ehjä räjähdyksistä huolimatta ja reaktoria jäähdytetään koko ajan.
Savu tuli siitä kuten aiemmin jo veikkasin (huom. vahvistamaton tieto) mutta siltä se vaikuttaa.
Kättelen itseäni.

Tämän hetkisen uutisoinnin perusteella (miinus maailmanlopun ennustajat) Japani on hoitanut tsunamin ja sitä seuranneet ongelmat varsin hyvin. Ei kai tästä pitäisi yllättyä, mutta silti.

http://rt.com/on-air/ - tässäkin streamissä on ihan hyvin asiaa tapahtumista.

Ziisus tuo tsunami teki tuhoa ja eteni helvetin pitkälle.
Eikös tämä järistys ollu suurin 140~ vuoteen ja yksi suurimmista kirjoitetun historian aikana ? Näin muistelisin kuuleeni eilen uutisista.

Back
Ylös Bottom