Japanin tsunami

Voihan nyt vittu sentään. Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri. Eikö juuri se säteilyturvakeskuksen asiantuntija sanonut ettei tämän tyyppinen reaktori voi räjähtää. Taisi sama heppu sanoa eilen TV:ssä, että Japanissa monissa ydinvoimaloissa ei ole turvattu sähkönsaantia poikkeustilanteissa ja sen takia ne ei saa jäähdytysvettä tjsp. Anyway, jenkeissä kuulemma sama juttu vanhoissa voimaloissa. Kuitenkin kuulosti niin uskomattomilta suunnittelunkukkasilta maallikon korvaan.

Mitenhän, jos tuolla ydinvoimalassa nyt on sattunut räjähdys, isosisko ja sen ukko on lähdössä Phuketiin maananataina. Eikai vaikutukset sinne asti ylety?

Piruko noista tuulista osaa sanoa mihin suuntaan puhaltaa. Taitaa kuitenkin olla hiukka venäläisten huoltokokeilua miedompi paukku, joten laskeuma tuskin yhtä voimakas on kuitenkaan:
geography_news_chenobyl.gif

Kauashan tuo paska ilmavirtojen mukana tuntuu kuitenkin lentävän. Tuulen yläpuolella taas ei laskeumaa juurikaan ole.

Mikellä kyllä aika hyvät hermot jos vielä meinaa tuonne (ilman säteilyturvahaalaria) reissuun suunnistaa.

Jenkit.

Pitäs kirjoittaa käsin kaikki noi nimet ympäri nettiä, ja liittää jotain sopivia h1/h2 otsikoita. Kuvan kera tietenkin.

Viisasta väkeä.

Ei voi tuosta facebookin linkistä sanoa muuta kuin, että ei vittu ihmiset osaa olla tyhmiä. Vituttaa aivan käsittämättömästi.

Kaipa nuo jotain yksittäisiä vajukkeja ovat, en itse ainakaan foorumeilla ole moiseen läppään törmännyt.

Ahdistavaa kamaa. Ihminen tuhoaa itsensä, niin siinä käy.

"Vetyä syntyy, kun ydinpolttoaineen suojakuori reagoi kuuman vesihöyryn kanssa."
Eikös tämä voisi tarkoittaa sitäkin että sitä ollaan jäähdyttämässä vedellä?
Turhaa nuo suomalaiset "asiantuntijat" täällä lehdille kommentoi. Sama kun minä kertoisin lehdille mitä tapahtuu, yhtä paljon asiasta tiedämme.
Itse en usko mihinkään kovin vakavaan onnettomuuteen, teknologia siellä on kuitenkin muita paljon edellä.
Kyseinen reaktori ei japanilaisen insinöörin mukaan edes voi räjähtää erilaisen toimintaperiaatteen mukaan, ydin vaan voi sulaa pahimmassa tapauksessa että
ei tästä Tshernobylin tapaista kohtausta tule.
Itse uskon että koska siellä oli sähköt pois niin reaktori lämpeni ja jouduttiin päästelemään kaasuja pois lämmön tasaamiseksi sillä veden toimitus oli poissa pelistä.
Nyt on saatu vettä taas reaktorille mikä aiheuttaa noita pilviä kun sitä jäähdytetään.

"Vetyä syntyy, kun ydinpolttoaineen suojakuori reagoi kuuman vesihöyryn kanssa."
Turhaa nuo suomalaiset "asiantuntijat" täällä lehdille kommentoi. Sama kun minä kertoisin lehdille mitä tapahtuu, yhtä paljon asiasta tiedämme.
Itse en usko mihinkään kovin vakavaan onnettomuuteen, teknologia siellä on kuitenkin muita paljon edellä.
Kyseinen reaktori ei japanilaisen insinöörin mukaan edes voi räjähtää erilaisen toimintaperiaatteen mukaan, ydin vaan voi sulaa pahimmassa tapauksessa että
Itse uskon että koska siellä oli sähköt pois niin reaktori lämpeni ja jouduttiin päästelemään kaasuja pois lämmön tasaamiseksi sillä veden toimitus oli poissa pelistä.
Nyt on saatu vettä taas reaktorille mikä aiheuttaa noita pilviä kun sitä jäähdytetään.

jäähdytetään räjäyttämällä koko kioski hevon vittuun?? Vai olenko nyt ihan ulkona aiheesta, mikä tossa videossa oikein räjähti?

Satuitko katsomaan tuon videon jossa joku osa siitä ydinlaitoksesta räjähtää kovalla voimalla aivan päreiksi. En tiedä mitä siinä räjähti mutta ei se ihan normaalilta paineentasaukselta vaikuta.

Back
Ylös Bottom