jalkoohi massoo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu
eli miten saa näihin mun pikkusii jalakoihi lisää massaa,mitä liikkeitä suosittelisit nyt teen kyykkyä hackiä ja prässiä ja hilavitkuttimet :rock: mutta tuntuu ettei aina riitä :dance:

Jos seuraavana päivänä koivet on kipeet niin pitäs ärsyke riittää, kattele ruokapuoli kuntoon.

Tee joskus 10-toiston sarjoja ja joku toinen kerta vaikka 5x20, tulee vähä erilaista ärsykettä.

Kokeile treenata jalat 2xviikossa, toinen voimatreeni, toinen pumppi.

Safkat tosiaan kuntoon.

Jos seuraavana päivänä koivet on kipeet niin pitäs ärsyke riittää, kattele ruokapuoli kuntoon.

Tee joskus 10-toiston sarjoja ja joku toinen kerta vaikka 5x20, tulee vähä erilaista ärsykettä.

Kokeile treenata jalat 2xviikossa, toinen voimatreeni, toinen pumppi.

Safkat tosiaan kuntoon.

mä teen jalat 2x viikossa ja joskus jopa 3x:wtf: mutta kun se siinä just on ku jalat ei tuu kipeix vaikka kuinka treenais

Jos ei kerran kyykky, prässi tai muut hilavitkuttimet riitä niin vika on kyllä käyttäjässä. :jahas: Hyvä tekniikka ja tarpeeksi suuret painot ovat avain lihaskasvulle. Ravintoa väheksymättä tietenkin.

Jalkakyykyllä pitäis kyllä tulla massaa. Ootko harjoitellessasi muistanut lisätä paino-/toistomääriä, vai vääntänyt samoilla painoilla ja toistoilla kerrasta toiseen?

Kannattaa myös treenata koko kroppaa tasaisesti, eikä keskittyä jalkoihin. Niin saa parhaiten massaa. Heikot vatsa- ja selkälihakset saattavat haitata alakropan kehitystä.

Treenaa kyykkyä pari, kolme kertaa viikossa. Etukyykyn ja kyykyn vuorottelu on hyvä tapa saada hommaan ärsykevaihtelua. Kyykkää tarpeeksi syvälle hyvällä tekniikalla, kasvata sarjapainoja treenistä toiseen, syö paljon ja lepää tarpeeksi. Pidä välillä kevyitä viikkoja, muista venytellä jalkoja... Näillä eväillä pitäisi pärjätä.

Kyykkäämisen lisäksi tietenkin voi treenin lopuksi "tappaa" jalat vielä tekemällä prässiä tai eristäviä liikkeitä koneilla, kuten reidenojennuksia ja -koukistuksia. Säännöllisellä kyykkäämisellä ja progressiivisella sarjapainojen kasvatuksella olen saanut voimaa ja kokoa jalkoihin.

kokeile jotain tollast miken ja kalimeron volyymitreeniä, itse kokeilin etu-kyykkyä smithissä kaverin kanssa niin että 15 toistoa tangolla, 10kg lisää ja 15 toistoa, 10kg lisää ja 15 toistoa jne. taukoa sarjojen välissä kaverin sarjan verran. tuleepahan ainakin jalat kipeäksi:thumbs:

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Otat kyykyssä jonkun kilon määrän jolla saat tehtyä melko kevyesti 3*6 ja 2-4 kuukauden kuluttua otat tavotteeks tehä vaikka 5*10 5-10 kiloo suuremmalla raudalla, millä teit 3*6. Jos ei kintut kasva, niin on kumma.

Esimerkki: 3*6*100kg--->5*10*107,5kg 2-4:ssä kuukaudessa.

kokeile jotain tollast miken ja kalimeron volyymitreeniä, itse kokeilin etu-kyykkyä smithissä kaverin kanssa niin että 15 toistoa tangolla, 10kg lisää ja 15 toistoa, 10kg lisää ja 15 toistoa jne. taukoa sarjojen välissä kaverin sarjan verran. tuleepahan ainakin jalat kipeäksi:thumbs:

Niinpä. Jos tosta ei tuu jalat kipeeksi on joko supermies tai tekee jotain väärin.

Nii joo ja voithan sä pyytää jotain isoo miestä tarkastamaan sun tekniikkaa jos et oo ihan varma onko se oikea...

bull91 vois opetella käyttämään nappia "edit" ku viiden minuutin aikana samaan aiheeseen liittyen kolme eri kommenttia :d täyttää vähän turhaan näitä threadeja tommoset ja ku siinä oli vielä aikaa editoidakki :) mutta niin, jälleen 100%:offtopic:

Onneksi olkoon että saatte jalat kipeiksi, valitettavasti se ei ole mikään lupaus lihaskasvusta.

henk koht sanoisin että 5x5 syvät kyykyt raskailla painoilla(puhtaasti!). Puolen vuoden jälkeen katotaan mitä on tapahtunut..

Tosiaan jos niitä jalkoja treenaa 2-3 kertaa viikossa, ei ne vähän ajan kuluttua ainakaan enää kipeydy juuri ollenkaan. Eikä tarvitsekaan. Eikä juuri saisikaan.
Lukuunottamatta jotain sjmv:ta josta takareidet kipeytyy melkein jokaisella koska mekaaninen venytys on niin kova.

Jto:lla oli täällä jossakin todella hyviä postauksia reisien radikaalista turvottamisesta kyykkäämällä, tähän liittyi sarjapituuksien ja -määrien kasvattaminen tietyllä, lyhyehköllä aikavälillä ja kyykkääminen useita kertoja viikossa.

Itse olen tehnyt aniharvoin yhtään sarjaa loppuun saakka ja todella harvoin lihakset ovat kipeät. Pääpaino on ollut kyykyllä ja mavella. Treeniohjelma viimeisen 1,5 vuoden ajan pääsääntöisesti 1- tai 2-jakoinen kolmen kuukauden poikkeusta lukuunottamatta. Jalkoja on tullut siten treenattua pääsääntöisesti 2-3 kertaa viikossa. Koko ajan pyrkimys isompiin rautoihin ja toistot ovat olleet 5-8 välillä. Liki 10cm on tullut reiteen paksuutta tänä aikana, joten jotain positiivista on tapahtunut. Siinäpä minun keinoni tähän mennessä. Single Factor 5x5 ohjelma on mainio tähän hommaan kun siinä on keskitytty perusasioihin, eikä mihinkään kikkailuun.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom