Jalkojen poisjätto...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen käynyt salilla nyt n.3 kuukautta aktiivisesti tehden pelkkää yläkroppaa. Olen käyttänyt kaksijakoista ohjelmaa ja salipäivinä on Ma(rinta,selkä,vatsat),Ke(olkapäät,ojentajat,haba),Pe(rinta,selkä,vatsat) ja Ma taas (olkapäät,ojentajat haba)..jne.

Harrastan myös jalkapalloa 3-4 kertaa viikossa eli täydellisiä lepopäiviä viikkoon tulee ainakin yksi.

Kysymys kuuluukin, että onko mahdollista jättää jalat kokonaan tekemättä salikäynneillä. Yleensä, joka jalkapallotreenin jälkeen jalat ovat melko hapoilla ja enkä usko, että jalkojen lisääminen ohjelmaan antaisi tarpeeksi palautumisaikaa niille.

Tämän kaksijakoisen ohjelman olen havainnut todella tehokkaaksi ja tuloksia on syntynyt enkä haluaisi vaihtaa kolmijakoiseen ohjelmaan.
Jalkojen lisääminen tähän kaksijakoiseen ohjelmaan ei ole mahdollista, sillä liikkeitä on jo tarpeellinen määrä.

Olen 19-vuotias poika ja kysyn onko jalkojen poisjättö järkevää.

Kiitos vastauksistanne

Jos jalkapallo on päälajisi, niin mitä haet sitten kovalla yläkroppa treenillä?:)

Riippuen ihan että onko tavoite saada aikaan iso haba, vai hakea hyötyä siihen futikseen jalkavoiman kautta. Omantunnon vuoksi voisit ottaa yhden perusmallin jalkaliikkeen joka päivä, esim. ekana päivänä etukyykky ja tokana SJ-mave. Aloita totuttelemalla kevyemmillä painoilla, tee lyhyttä voimatyylin sarjaa eikä sarjoja viimeiseen asti, niin pitäisi jalkojen kulkea futistreeneissäkin.

Jos jalkapallo on päälajisi, niin mitä haet sitten kovalla yläkroppa treenillä?:)
Piparia.
Itse asiaan, kyllähän noin voi tehä mutta kyll ne jalat varmaan palautuis kun tekis kohtuudella, vaikka pohkeet, etu- ja takareidet perus liikkeillä (kyykky, MVSJ, etukyykky...) kerran viikos ja lyhyitä sarjoja paljon (5x5). Voimaa tos ainakin tulis ja sellanen räjähtävä voima ei varmaan oo futikseskaan pahasta?

Olen 19-vuotias poika ja kysyn onko jalkojen poisjättö järkevää.

Ei

Jos kerta harrastat jalkapalloa ja jalat on sun tärkein välineesi siellä kentällä niin tottakai on tyhmää jättää treenaamatta jalkoja salilla.

Kerta vedät noin monta treeniä viikossa palloa, niin silloin lihaksesi ovat varmasti tottuneet rasitukseen eikä yksi jalkatreeni viikossa tunnu missään. Sinulla on varmasti myös lihashuolto hallussa, joten senkään puolesta ei pitäisi palautumisen kanssa olla ongelmia.

Teet salilla jotain "räjähtäviä" liikkeitä jaloille. Eli ei välttämättä mitään hullua voima treeniä, vaan hieman kevyemmillä painoilla pitempiä sarjoja.

Myös kuuluisa lähentäjä loitontaja vetkutin kannattaa ottaa mukaan, koska palloilijoilla nuo nivuset tuppaa olemaan kovilla. Pohkeita todellakaan unohtamatta.

No onko beckhamilla tai ronaldolla hirveät lihaskoivet?

Kyllä Ronaldolla on enemmän pihviä koivessa mitä keskiverto salijaMpalla.

ronaldo-big.jpg

Carloksen tukeista nyt puhumattakaan.

Roberto_Carlos.jpg

Ja Beckhamillakin kyllä huomaa että juostu on

En muuten kohtuu wtf? kuva :D

beckham5.jpg

Kysyisin vielä kasvavatko jalkalihakset jalkapalloilun seurauksena, jos treenaa sen 4 kertaa viikossa?

Tuohonkin kysymykseen on tällä foorumilla vastattu muistaakseni aika monesti ja vastaus taisi olla melko negatiivinen. Kyllähän jotain hyvin pientä kasvua tapahtuu, mutta se sitten onkin hyvin pientä. Tekemällä noita edellä mainittuja perusliikkeitä saat jalkoihisi voimaa ja myös hieman kokoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä sunkaa treenipäivyrissä kovin jalkoja treenata ;)

Treenaappa siinä jalkoja, jos ensin pyöräilet noin 3 tuntia 50 kilon lastilla per päivä työksesi, ja intti tulossa. Ei nappaa tässä 2 kuukauden aikana paljon jalkoja treenailla, armeijan jälkeen mulla on hautaan asti aikaa kyykätä, kun duunikin on sitten jo ei niin aerobista.

Se :offtopic: :sta

Tredin aloittajalle, että kandee hiukan ainakin myös jalkoihin panostaa, tuskin niistä jalkatreeneistä jalkapallolle on haittaa, enemmän varmaan plussaa:)

Eikös se mene sillee että kumminkin jalkoja kannattais treenata näin talvella, kun jalkapallokausi ei ole käynnissä? Sit kaudella jättää kokonaan veks, jos siltä tuntuu, mut nyt vaan jalkoihin räjähtävää voimaa niin siel kentäl on vauhtikone ja potkuihinkin toi räjähtävä voima olis vaan hyvää?

Mut siis meinasin sarjapelejä. Ei kai niitä nyt talvella pelata? Tietenkin harjoittelukausi jatkuu talvellakin, mutta silloinhan jalkojen on tarkoituskin treenata kuntoon. Minä oikeen ymmärrä sun pointtia? :(

Kyllä Ronaldolla on enemmän pihviä koivessa mitä keskiverto salijaMpalla.
Carloksen tukeista nyt puhumattakaan.
Ja olet ihan varma että kyseiset huipputason pelaajat eivät ole salilla käyneet ollenkaan? ;) Tuntuu vaan aina huvittavalta näissä keskusteluissa kun otetaan tuo esille että "joo onhan sitä habaa näillä huippupelaajilla jaloissa ni kai sitä siitä pelaamisesta saa" (siis kun ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun tämä tulee esille), vaikka itse sanoisin että varmasti tekevät kyseiset herrat salitreeniä siinä missä muidenkin lajien huippuosaajat. Sillä mihinpä sitä salitreeniä tarvitsisivat nämä "amatööripelaajat" jos eivät lajin huiputkaan?

Ja olet ihan varma että kyseiset huipputason pelaajat eivät ole salilla käyneet ollenkaan? ;) Tuntuu vaan aina huvittavalta näissä keskusteluissa kun otetaan tuo esille että "joo onhan sitä habaa näillä huippupelaajilla jaloissa ni kai sitä siitä pelaamisesta saa" (siis kun ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun tämä tulee esille), vaikka itse sanoisin että varmasti tekevät kyseiset herrat salitreeniä siinä missä muidenkin lajien huippuosaajat. Sillä mihinpä sitä salitreeniä tarvitsisivat nämä "amatööripelaajat" jos eivät lajin huiputkaan?

Tuossa ei kyllä ollut kyse siitä että he eivät kävisi salilla, ymmärsit jotai väärin.

Tuossa ei kyllä ollut kyse siitä että he eivät kävisi salilla, ymmärsit jotai väärin.
Tulkinnanvaraistahan se aina on, mutta jos ketju etenee:
Kysyisin vielä kasvavatko jalkalihakset jalkapalloilun seurauksena, jos treenaa sen 4 kertaa viikossa?
->
No onko beckhamilla tai ronaldolla hirveät lihaskoivet?
->
Kyllä Ronaldolla on enemmän pihviä koivessa mitä keskiverto salijaMpalla
... niin kyllä siitä saa käsityksen että jonkun mielestä se sillä futiksella ihan hervottomat koivet tulee ;) Ja kun tosiaan niin kuin sanoin, ei todellakaan ole ainut topic jossa kutakuinkin vastaavaa on tullut vastaan.

Loppujen lopuksi pointtina ei välttämättä kuitenkaan ole niinkään se että tarkoittiko vastaaja sen näin vai ei, vaan se, että se vaikuttaa kuin se olisi tarkoitettu niin. Varsinkin koska kysyjinä on usein porukkaa jotka eivät asiasta paljon tiedä, voi siinä jäädä väärään luuloon.

Tulkinnanvaraistahan se aina on, mutta jos ketju etenee... niin kyllä siitä saa käsityksen että jonkun mielestä se sillä futiksella ihan hervottomat koivet tulee ;)

Juu siis lähti vähän rönsyliemään toi juttu. :) Kodari76 viestiin vaan viittasin et kyllä koipee löytyy. Kyllä varmasti noi jätkät on salilla lajiaan tukevia treenejä vetänyt, näin tekee jokainen huippu-urheilija.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom