Jalkatreenit ei tunnu

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
38
laitetaan tänne kun en oo edes 6kk salilla käynyt

Eli täs on mun jalkapäivä:

jalkaprässi 1x15, 1x12, 1x10, 2x8
Etureisiojennus 1x12, 2x10
Takareisikoukistus maaten 1x12, 2x10
Suorin jaloin mv 3x10
Pohjenousulaite seisten 3x12-20
Pohjenousulaite istuen 3x12-20

Eli mun ongelma on se että en saa jalkoja mitenkään kipeeksi tällä treenillä (itse olen sillä asenteella liikkeellä, jos paikat kipeät nii on tehnykki jotain) Eli kun aamulla herää nii jalat ihan "normaalit" Eli miten sais jalkatreeniä rankemmaks? lisäämällä liikkeitä? toistoja? Painot kuitenkin aika maximissa ja kyykky ei tule kuuloonkaan.

Ois kuitenki joskus kiva herätä aamulla sillee että ei pääse ylös kun jalat niin kipeet :nolo:

edit: "Rinta, olkapäät, epäkkäät" päivänä 8 liikettä ja "Selkä, hauis+kyynärvarret, ojentajat, vatsat" päivänä 11 liikettä

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Laitas etureiskoille joku "kunnollinen" liike välillä. Vot vaikka vaihdellakkin näitä: hack-kyykky, etukyykky, prässi ja smith-kyykky kapealla asennolla. Siinä ainakin mitkä tuntuu mulla etureisissä parhaiten. Sen perään voit tehdä sitten tuon sjmv:n ja sit vetkuttimet. Tee sarjat loppuun asti ja melko lyhyillä palautuksilla (1-3min).
Toistojen määrää vaihtelet tokkiinsa. Ehken vois myös sitten normi kyykkyäkin tehdä jossain välissä..

Kyllähän ne jalat kipeäksi varmasti saa....

Tuleeko tuolla ohjelmalla tulosta, se on kai tärkeämpi asia, kuin se yletön lihaskipu ? Oletko tehnyt koko 6 kk tuolla samalla ohjelmalla ?

about vuos sitten oli joukkueen testit ja selkä napsahti siinä.. ei nyt jaksa tarkemmin selittää, mut siihen kaatu osittain 10-vuoden ura.. mut laittakaas nyt viel jotain

Kokeilepas tehdä reisiojennus ensimmäisenä liikkeenä ja vasta sen jälkeen pääliike(t).Ainaki mun kohdalla on toiminu erittäin hyvin, ei tarvi käyttää kovin isoja painojaan.Ja prässistä en ainakaan itse perusta, kokeile Hack-kyykkyä tai normaalia kyykkyä/etukyykkyä.Jaloille kannattaa myös kokeilla pitkiä sarjoja myös pääliikkeissä, ja jos kunto/pää kestää niin supersarjoja yms. kidutusta.

Mä saan etureidet todella kipeäksi tällasella setillä:

Syväkyykky 2x15
Reisiojennus 2x15

Sarjat aivan loppuun asti niin ettei enää ainuttakaan toistoa tulisi, ehkä yksi pakkotoistokin loppuun. Ja se kyykky todellakin syvältä eikä mitään osatoistopelleilyä :) Tätä treeniä ei tietenkään kannata jatkuvasti tehdä vaan välillä myös esim. jotakin tai kaikkia näistä: lyhyempiä sarjoja, vielä pidempiä sarjoja, erikoistekniikoita esim. pudotussarjoja ja/tai supersarjoja, enemmän sarjoja ja sarjoja ei aivan loppuun asti. Itse en näe liikkeiden vaihtelun olevan niin tärkeää kuin treenityylin vaihtelun, mutta toki niitäkin kannattaa vaihdella jos siltä tuntuu. Itse olen kuitenkin löytänyt parhaat liikkeet itselleni ja ne ovat juuri nuo kyykky ja reisiojennukset. Esim. prässiä tuskin tulen koskaan enää tekemään (mikäli selkä&polvet kestää kyykyn, *koputtaa puuta*) sillä en vain yksinkertaisesti saa sillä yhtä hyvää tuntumaa reisiin kuin kyykyllä.

Teeppäs prässit, reiden ojennukset/koukistukset sekä pohkeet H-I-T-A-A-S-T-I ja kontrolloiden äläkä vain "nosta" painoa.

Sitten kun alkaa polttaan kunnolla eikä meinaa enää jaksaa niin muutama toisto vielä "normaali" nopeudella... :evil:

kokeile tota:
Reisi ojennus (tee aina yksi sarja siten että sarjaan tulee 50 toistoa eli tee niin monta toistoa kuin pystyt ja huilaat vain mahdollisimman vähän kunnes 50 toistoa tulee täyteen). tee toi hässäkkä viimisenä... :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä saan etureidet tosi kipeäksi tekemällä prässin ja etureisojennukset superina. Ensin aika isoilla romuilla, kuitenkin hallitusti prässissä 10 toistoa jonka jälkeen reisiojennuslaitteeseen ja kunnon supistuksella toiset 10. Tähän vielä pudotussarja ja noin 5 toistoa päälle. Viimeksi tein jalkatreenissä tuon 4 kertaa (viimeisellä en pystynyt enää pudotussarjaa tekemään) ja muuta ei etureisille tarvinnut tehdäkään kun ei meinannut enää pystyssä pysyä.

Tossa on mun ohjelma ainakin mulla tuntuu tämä jalossa.

Kyykky 4 x 15
Jalkaprässi 3 x 15
Hack kyykky 3 x 10
Askelkyykky 3 x 10
Reidenojennus 2x20
Reidenkoukistus 4 x 12
Maastaveto suorin jaloin 2 x 12

Mulla etureisiin tehoaa syvät kyykyt prässillä 4x10-12 ja siihen perään vielä 3 sarjaa ojennuslaitteella, joista kaksi ekaa isommilla romuilla ja viimeseen sopivasti pois ja 10-15 toistoa nopeasti ylös...ylhäällä 1-2 sek. pysäytys ja sitten hiiiitaaaasti alas...polttelee oikein mukavasti! Ja ennenkuin joku saarnaa tosta prässistä niin mun alaselällä ei kyykkäillä kun lasten painoilla...ja en viitti enää sitä hajottaa niin ettei tartte muutamaan viikkoon kävellä...

mulla jalat menee tukkoon parista tosi kovasta kyykkysarjasta...vaikkapa 3 x 10 x n.80% ja päälle vaikkapa reisikoukistuksia(jos tarttee)...nii ja syvältä tietty :thumbs:

Originally posted by Sauron

Kyykky 4 x 15
Jalkaprässi 3 x 15
Hack kyykky 3 x 10
Askelkyykky 3 x 10
Reidenojennus 2x20
Reidenkoukistus 4 x 12

Miten V***lla te pystytte tekee tollasia jalkatreenejä?! Mulla olis paikat ton kyykyn ja prässin jälkeen niin vetelänä etten pystyis tekee mitään. Äskeinen jalkatreeni oli seuraavanlainen:

Syväkyykky: 3x8
SJMV: 2x10
Prässi: 2x15
Pohkeet istuen: 4x10

Oksennus meinas tulla viimeisen prässisarjan jälkeen ja tiedän, että huomenna on paikat kipeenä. Ja sanompahan vielä, että kyykkään 200+ ja SJMavettanut olen 10x170kg.

Originally posted by Sauron

Kyykky 4 x 15
Jalkaprässi 3 x 15
Hack kyykky 3 x 10
Askelkyykky 3 x 10
Reidenojennus 2x20
Reidenkoukistus 4 x 12

No ehkei nyt kuitenkaan ole paikallaan aloittelijalle edes ehdottaa tuommoista. Hyvä jos rojuttamallakaan palautuu tommoisesta alta 2 viikon.

Originally posted by msj81
Miten V***lla te pystytte tekee tollasia jalkatreenejä?! Mulla olis paikat ton kyykyn ja prässin jälkeen niin vetelänä etten pystyis tekee mitään. Äskeinen jalkatreeni oli seuraavanlainen:

Syväkyykky: 3x8
SJMV: 2x10
Prässi: 2x15
Pohkeet istuen: 4x10

Oksennus meinas tulla viimeisen prässisarjan jälkeen ja tiedän, että huomenna on paikat kipeenä. Ja sanompahan vielä, että kyykkään 200+ ja SJMavettanut olen 10x170kg.

Siis syväkyykystä 3 x 8 x 200kg+? Otatko ns. painonnostokyykkyä(tanko niskassa, perse lattiaan asti, ilman vyötä, ilman polvisiteitä, selkä suorana, kapealla otteella ja tikut perseestä Caterpillarilla repien)? Jos näin on, niin ihan hyvin 94 kiloiselle, mutta tuo SJMV on aivan liian vähän tuohon kyykkyyn verrattuna. Oletuksena tietenkin on, että teet molemmat täysillä ja kyse ei ole mistään kyykkyennätyksestä, vaan mainitsemistasi työsarjoista ja niissä käytetyistä sarjapainoista.

Strong...

En todellakaan ota 3x8x200kg kyykystä. Tarkoitin, että kyykkään ykkösellä yli 200kg. Ja painoa on tällä hetkellä noin 90kg. Pitäs päivitellä profiilia.

Originally posted by Mike
No ehkei nyt kuitenkaan ole paikallaan aloittelijalle edes ehdottaa tuommoista. Hyvä jos rojuttamallakaan palautuu tommoisesta alta 2 viikon.

No ei tuo varmaan alottelialle sovikkaan. Mutta voihan sitä koittaa jos ei saa jalkoihin oikeen tuntumaa. Mulla itselläni tuo on 8 päivän kierrolla

Pudotussarjat!!!

En tiedä käykö tämä aloittelijoille, mut mä saan parhaan polton ja pumpin jalkoihin näin.

1. Smith-kyykky 3x6 pudotussarjalla (tod.toistoja n.15)
2. Reisiojennus 1x10 (reisiojennus tulee heti kyykyn jälkeen, vaatii hulluutta, mutta toimii mulla).

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom