Jalkatreenin v-mäisyydestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaamos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mikähän mulla menee aina pieleen, ku jalkatreenit on yhtä helvettiä? tavallisessa ja askelkyykyssä polvet rutisee, olo on voimaton ja treeni ottaa ihan muualle kun jalkoihin, sjmv:n kyllä saa toisinaan tuntumaa takareisiin, mutta yleensä voimat on vähissä ennen kuin sarja on viety täysin loppuun saakka.

muut treenit kyllä pystyy vetämään suht hyvin pystyvyyden äärirajoille, mutta tuo jalkatreeni mättää

onkohan mulla joka liikkeeseen väärä tekniikka, väärä ruokavalio vai puute sisusta? ois ihan ensiarvoisen tärkeää saada jalkojen paisuttaminen kunnolla käyntiin.

Se on asenteesta kiinni. Paskalla asentella kun lähtee treeniin niin treenipainot on 70% siitä mitä silloin kun on sellainen fiilis, että nyt sika kuolee!

Originally posted by kaamos
onkohan mulla joka liikkeeseen väärä tekniikka, väärä ruokavalio vai puute sisusta? ois ihan ensiarvoisen tärkeää saada jalkojen paisuttaminen kunnolla käyntiin.

Tekniikkaasta ja ruokavaliosta on paha mennä sanomaan, koska niitä emme ole nähneet.
Aika suurella osalla kuitenkin jalkatreeneissä mättää oma päänuppi..

Edit: Näköjään PattiPete ehtikin ekax laittaa tuon asenteen.

Onko sinulla miten pitkä kokemus jalkojen treeenauksesta?
Mulla ainakin jalkatreeneihin on tullut lisää kovuutta ja varmuutta vuosien työn tuloksena. Pystyn tekemään itselleni kunnollisisilla rojuilla kyykkyä, kun asenne 100 prosenttinen joka sarjaan. Ainakin kyykyn osalta tällä psyykkisellä puolella on suuri merkitys treenin onnistumiseen. Jos nuppi ei kestä lisätä painoja sinne tangon päihin, niin homma ei etene ja alkaa maistua pian
puulta. Tämän jälkeen treenaminen on mitä on. Yksi hyvä keino on harjoitella kavereiden kanssa, jotka psyykkaavat isoimmilla rojuilla tehtäessä. Vaikuttaa tuloksiin jonkin verran, kun tällöin uskaltaa tehdä sarjat loppuun asti.

---clip-----
ois ihan ensiarvoisen tärkeää saada jalkojen paisuttaminen kunnolla käyntiin
---clip-----

Jos et ole jalkoja paljoa treenannut ovat ensimmäisien jalkatreenien aiheuttamat oireet tismalleen kuvailemasi kaltaisia oli sitten asennetta tai ei. Penkkiä nyt kuka tahansa aloittelijakin pystyy vääntämään "kovaa",mutta kyykky vaatii kropalta pirusti enemmän.Oireet häviävät,kun kroppa tottuu...Kyllä se siitä!

jalkoja on tullut treenattua n. vuosi.

pahoin pelkään, ettei oo kyse mistään psykologisesta jutusta. joka kerta meen uhmaa uhkuen kyykkytelineen luo ja ajattelen tällä kertaa vetäväni sellasen jalkasetin että henki pois. vähän ajan päästä täytyyki sitte itku kurkussa todeta asian tola, ettei puhtia oo enää ollenkaan ja jaloissa tuskin huomaa treenaamisen.

ruokaa pyrin syömään paljon, lisäproteiinit löytyy ja edellisestä syömisestä on aikaa keskimäärin jotain pari tuntia

Originally posted by kaamos
mikähän mulla menee aina pieleen, ku jalkatreenit on yhtä helvettiä? tavallisessa ja askelkyykyssä polvet rutisee, olo on voimaton ja treeni ottaa ihan muualle kun jalkoihin, sjmv:n kyllä saa toisinaan tuntumaa takareisiin, mutta yleensä voimat on vähissä ennen kuin sarja on viety täysin loppuun saakka.

muut treenit kyllä pystyy vetämään suht hyvin pystyvyyden äärirajoille, mutta tuo jalkatreeni mättää

Mitä rankempi treeni, sitä enemmän ruokavalion merkitys korostuu, kuin myös ennen treeniä syöminen. Ennen treenin syömisestä esim täällä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=8020 ja täällä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=7532. Ruokavaliosta esim täällä http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...did=7215&highlight=kehonrakentajan+ruokavalio . Lue topikit alusta loppuun.

Minulla - ja monella muulla - jalkatreenit sujuu parhaiten kun _kunnon_ aterian syömisestä on n.3.5-4h; uupumusta ei tule edes treenin loppupuolella, hiki virtaa hyvin, ja sarjoista palautuu nopeasti.

Etsi sellaiset liikkeet jotka sinulle sopivat, esim hackkyykky sopii aika monille. Suoritustekniikka varmistettava että se on kunnossa, kysy jotain kokenutta neuvomaan. Ja tuolla on hyviä ohjeita -> http://www.exrx.net/Lists/Directory.html . JalkatreeneistäKIN on paljon palstalla, esim tuo Hulkin raivotopikki http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=377 :). Toistoista sen verran että yleensä 10-20 toiston sarjoilla saa parhaan tuntuman. Kokeile erilaisia treenejä, ja säädä niistä itsellesi mieluinen. Jos jalkojen treenaaminen kerran viikossa ei silti ala toimimaan niin kokeile treenata niitä pari kertaa viikossa, esim pääliikkeet omana päivänään ja hilavitkuttimet omana, esim käsien kanssa tms. Tai ojentajat omana ja koukistajat omana päivänään. Tai vaihtele tehoja jne. Palstalla on tietoa paljon tästä kaikesta.

Päänupista varmasti paljon kiinni, kyllähän se laskee motivaatiota ja vähintään alitajunnassa kihisee masennus kun "tietää" jo ennen treeniä ettei siitä mitään tule.. Hakkaa päätä seinään seitsemän kertaa ja päätä että jalkatreenit ei enää mene päin vittua :D !!

Siispä käytä aikaasi nyt palstan lukemiseen ja jalkatreenin säätämiseen, kerää kunnolla löylyä jalkatreeniin pääsi sisällä ja kato että ruokavalio ja syömiset on kunnossa niin kyllä se siitä lähtee jylläämään :evil: ;) !

Ettet sitten vaan reenaa liian isoilla painoilla? itsellänikin penkissä välillä meinas hermot mennä kun piti painoa aika kovana ja ei saanut kunnon sarjoja tehtyä. Puotat vähän sitä painoa siihen malliin että saat sarjat kulkemaan hyvin jonka jälkeen sitten taas lisäät painoa niin että pystyt vetään sarjan läpi.

En viitsi tämän jutun takia uutta threadia aloittaa, joten kysyn sen tässä.
Itsellä on kans vähän nyt ongelmia jalkatreenin kanssa. Kyllä motivaatiota olisi, mutta treenini raskaimmassa liikkeessä eli Hack-kyykyssä tuleekin sitten ongelmia sarjojen kanssa. :(
Yleensä eka sarja menee hyvin, mutta sen jälkeen puuskuttaa helvetin pitkään, eikä se puuskutus meinaa loppua lainkaan! Sitten pukukopissa menee joskus useita minuutteja tosissaan happea haukkoessa. Mitään ongelmia ei ole ennen havaittu hapenotossa! :confused: Mikä on?

Muiden liikkeiden kanssa ei vastaavaa ongelmaa esiinny, paitsi ehkä myös leuanvedossa toisinaan, jos teen monta sarjaa..

Viimeksi tein Hack-kyykyssä toistoja sarjoissa alle 10:nen, joten nyt vastaavaa hapenpuute tilaa ei yhtä voimakkaana esiintynyt.
Toimiiko nuo 6-10 toiston sarjat jaloille? Kun puhutaan, että jalat vaatisivat enemmän toistoja..
Tuntuu vaan, etten ainakaan anaerobisesti kestävä ole, joten varmaan mun kannattais siirtyä joka liikkeessä alle 10:n toistoihin. :confused:

Oon myös sitä mieltä, että sarjapainot alas. Ja tee vaikka niin pitkää sarjaa kuin uskaltaa tehdä pitäen samalla huolta, että tekniikka pysyy kasassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaamos,

ON mahdollista että tekniikka on syy.

Sisusta ei ole puutetta; sitä useimmilla sen verran, että menee helposti paikat paskaksi jos tekee väärin.

Mun mielipide: Ei tarvitse erityisemmin psyykata tai riehua kun treenaa. Ei tarvitse myöskään sisua hirveästi. Riittää että on vakavissaan ja tarkkana. Ainoastaan kilpailussa tai sitä vastaavissa tilanteissa kannattaa psyykata itseään.

Ja vielä, ei ole kiire saada jalkojen paisuminen käyntiin. Se on ihan väärä asenne, koska ne kyllä paisuvat hitaasti, valitettavasti. Toisaalta pystyy hyvin kehittymään jopa hyvin wanhana. Muista tarina kilpikonnan ja jäniksen juoksukilpailusta!

Elikkä: Asiallinen ja vakava asenne treeniin, kohtuulliset painot kunnes olet oppinut tekniikan (tiedät itse kun olet oppinut sen). Muista tankata muutama tunti ennen treeniä, niin ei ole voimaton olo.

kiitos kaikille vinkeistä. täytyy ryhtyä säätämään etenki tuo syömäpuoli ordnungiin ja heivata noita enimpiä painoja alas. onhan nuo jalat sentään tärkein treenattava osa-alue salilla, ainaki mun mielestä.

Away: En tiedä onko tämä nyt lainkaan pätevä selitys mutta jalkoja tehokkaasti treenatessahan jalkojen suuret (nyt en kyllä puhu omista jaloistani) lihakset repivät verestä happea todella paljon verrattuna esim. käsitreeneihin.. Toinen syy voisi ehkä olla hackia tehdessä se että suuret painot painavat olkapäitä --> keuhkot eivät pääse toimimaan täydellä kapasiteetilla.. Nyt saatan kyllä puhua aivan täyttä bullshittiäkin. Hapenottokykykin alkaa (luulisin ainakin) vaikuttamaan noissa pitkissä sarjoissa, ja puuskuttaminenhan saattaa olla myös oire jostain vakavasta: pumppu reistaa :( toivottavasti en tuolla aiheuttanut ylimääräistä sydämentykytystä.

Suositut

Back
Ylös Bottom