Jalkaprässin korvaava liike ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eemeli
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
Käyn sellasella salilla jossa jalkaprässin painot loppuu 150kg:aan. Kyllä se kelkka ym. jotain myös painaa, mutta pointti on se että siihen ei sen enempää painoa saa laitettua. Salin jalkaprässi on siis sellainen kone jossa tappia siirrellään. Jalkapäivinä olen tehnyt jalkakyykkyä, jalkaprässiä, reiden koukistuksia, reidenojennuksia ja pohkeita smith systeemillä. Kysymys kuuluu, että mitä tekisin jalkaprässin sijaan, jotta kehitys ei pysähtyisi,.. :wall: Salilla on ainakin semmoinen joku reidenkoukistus/pakara/alaselkä laite, sekä kyykkäystanko...

hyviä keinoja, joilla saa prässistä raskaamman:
- yhden jalan prässi (oooikein hyvä)
- jalkaterää alemmas levyllä (vaikuttaa myös paremmin etureiteen)
- selkätukea alemmas
- hidas alaslasku
- laajempi (syvempi) liike
- pysäytys alhaalla (1-3 sek.)
- ei pysäytystä ylhäällä

ja tietenkin kuningas kyykyn tekeminen eri variaatioissaan ennen mokomaa leluprässiä

:D

Kuullostaa hyvältä idealta. Nyt olen tehnyt niin, että joka toinen kerta olen tehnyt syvempiä kyykkyjä pienemmillä painoilla ja joka toinen kerta 90 asteen kulmaan isommilla painoilla. Ensin kannattaa tehdä raskaammilla painoilla vai kuinka?

pakkomielle.com sanoi:
Lisää kyykkyä, pitkiä sarjoja syvillä toistoilla ja lyhyempiä isoilla romuilla 90 asteen kulmaan. Ja askelkyykkyä.

miksei isoillakin raudoilla voisi mennä syvälle? ei siis painonnostopohjaan vaan voimanostovaakaan. :)

Eemeli sanoi:
Kuullostaa hyvältä idealta. Nyt olen tehnyt niin, että joka toinen kerta olen tehnyt syvempiä kyykkyjä pienemmillä painoilla ja joka toinen kerta 90 asteen kulmaan isommilla painoilla. Ensin kannattaa tehdä raskaammilla painoilla vai kuinka?
Raskaat ensin, niin menee syvät pitkät sarjat hyvin perille. Toisinpäin tuhohommaa.

jto sanoi:
hyviä keinoja, joilla saa prässistä raskaamman:
- yhden jalan prässi (oooikein hyvä)
- jalkaterää alemmas levyllä (vaikuttaa myös paremmin etureiteen)
- selkätukea alemmas
- hidas alaslasku
- laajempi (syvempi) liike
- pysäytys alhaalla (1-3 sek.)
- ei pysäytystä ylhäällä

ja tietenkin kuningas kyykyn tekeminen eri variaatioissaan ennen mokomaa leluprässiä

:D

Kiitos hyvistä vastauksista, enköhän näiden vinkkien avulla eteenpäin pääse :worship:

Prässistä saa rankemman myös pistämällä kaverin kuppaamaa sinne kelkkaan. Tai mitä tahansa mitä nyt siihen tukevasti saa kiinnitettyy.

Mikä on muuten sen selkänojan optimein asento? Jos se on aivan maassa, niin onko se silloin kaiksta raskain?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eemeli sanoi:
Tämän linkin laite on vähän samanlainen kuin salin laite, eli ei siihen varmaan oikein saa itse mitään lisäpainoa viritettyä http://www.precor.com/cpr_str.php?cat=md&mod=602
jos sattuu salilta löytymään vetokumeja virittele niitä siihen.
Itse olen kokeillut vaikka salilta löytyy toki kunnon prässikin.
Mutta erittäin hyvä liike treenin loppuun saa jalat niin kipeeksi ettei seuraavana päivänä paskalle taivu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom