Jalkapallon MM 2014 Brasilia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alec
  • Aloitettu Aloitettu
Ihmetyttää välillä kun selostamossa ja studiossa kyseenalaistetaa, että palautuuko pelaajat seuraavaan peliin? Miten voi olla mahdollista, että tuon tason jätkät EI muka palautuis kun on 3-4 välipäivää??

Eilinen tuomari ei kyllä ollut ajantasalla. Selkeitä virheitä ja kortteja jäi antamatta, ja vastaavasti pari korttia tuli tilanteesta, jossa ei edes ollut kontaktia. Jotenkin tuntui siltä, että Hollannille vihellettiin virheitä koko ajan, Argentiinalle ei juuri mistään. Jopa pallon tavoittelutilanteessa, johon molemmat liukuivat yhtä aikaa, vihellettiin vapari Argentiinalle. Ei pysty ymmärtämään.

Eilinen tuomari ei kyllä ollut ajantasalla. Selkeitä virheitä ja kortteja jäi antamatta, ja vastaavasti pari korttia tuli tilanteesta, jossa ei edes ollut kontaktia. Jotenkin tuntui siltä, että Hollannille vihellettiin virheitä koko ajan, Argentiinalle ei juuri mistään. Jopa pallon tavoittelutilanteessa, johon molemmat liukuivat yhtä aikaa, vihellettiin vapari Argentiinalle. Ei pysty ymmärtämään.

Kortteja jäi antamatta, mutta kyllä tuomari ainakin minun mielestäni ihan tasapuolisesti vihelsi.
Kovaa sai pelata, mutta se linja koski molempia joukkueita.

Ei tuo peli tuomarityöskentelyyn ratkennut.

Kortteja jäi antamatta, mutta kyllä tuomari ainakin minun mielestäni ihan tasapuolisesti vihelsi.
Kovaa sai pelata, mutta se linja koski molempia joukkueita.

Ei tuo peli tuomarityöskentelyyn ratkennut.

Ei ratkennut onneksi, mutta työskentely ei ollut tarvittavalla tasolla. Sitä tarkoitin.

Viime pelissä selostajat kaivoivat tilastoista että Cillesen on ollut mukana rankkariskabassa missä on ammuttu 16 kierrosta ja tuona aikana kaveri ei napannut edes YHTÄ koppia...tuon skaban jälkeen en ihmettele miksi...
Ei kun miestä kohti on koko ammattilaisuralla ammuttu noin monta rankkaria peleissä ja torjuntaprosentti on edelleen nolla. Nuori kaveri kyseessä, joten onhan sillä vielä aikaa torjua se eka koppi.

Sinänsä kyllä vähän kyseenalaistaisin MM-kisoihin valita aloitukseen molari, joka ei pysty rankkarikisassa tekemään oikein mitään. Eilen sai vähän näppejä kiinni yhteen vetoon, ja yhden olisi torjunut vain seisomalla keskellä.

Seuraavaksi kaatuu Saksa!

Pyh. Tosin siitä tullee tiukka peli, ja Argentiinan maalivahtikin joutunee torjuntatöihin.

Perkele, neljä vuorokautta finaaliin Argentiinalla, siinä kerkee toipua vaikka mistä.

En minäkään jaksa nähdä, että Argentiinan pelaajilla painaisi jaloissa finaalissa. Ja vaikka painaisikin, luulisi adrenaliinin virtaavan, kun kyseessä on MM-finaali.

Muuten, tässä kun olen kovasti ihmetellyt, että miksi niin moni suomalainen kannattaa noita latino- ja gigolomaiden joukkueita, olisi hauskaa tietää, miten teidän suosikkimaat ovat valikoituneet. Minullahan asia on mennyt pitkälti poliittisten, historiallisten, kulttuurillisten ja maantieteellisten seikkojen perusteella. Yksittäisessä ottelussa saatan sitten olla altavastaajan tai minun kirjoissani pienemmän pahan puolella. Esim. vuoden 2006 finaalissa toivoin Ranskan voittavan, koska Italialla oli mahdollisuus mennä Saksan ohi mestaruustilastossa, jonka se sitten käyttikin. Olen myös useissa matseissa Englannin puolella, vaikka tiedän ettei siitä koskaan ole yhtään mitään.

Yes! Finaalissa ollaan tätä hetkeä on odotettu hemmetin kauan! Messin tuuletuksista näkyi kuinka hyvältä tämä tuntui hänestä, voin olla varma että tulemme näkemään sitä vanhaa Messiä taistelemassa Saksaa vastaan finaalissa.
Hermoja raastava peli, pilkuissa huomasi heti Vlaarin vedon jälkeen että Hollanti ei tuota voittaisi. Finaali jännittää jo nyt. Argentiina pelaa onneksi nyt uuden valmentajan alaisuudessa, ihan eri pelitapaa kuin Maradonan höpöttely ryhmässä 2010. Saksa on hyvin organisoitu joukkue, mutta täysin voitettavissa, en epäile sitä hetkeäkään.

Pieni kevennys: Neymarin agentti hyökkäsi Brasilian päävalmentajaa vastaan - "Naurettava vanha tollo" | Yle Urheilu | yle.fi

Muuten, tässä kun olen kovasti ihmetellyt, että miksi niin moni suomalainen kannattaa noita latino- ja gigolomaiden joukkueita, olisi hauskaa tietää, miten teidän suosikkimaat ovat valikoituneet. Minullahan asia on mennyt pitkälti poliittisten, historiallisten, kulttuurillisten ja maantieteellisten seikkojen perusteella. Yksittäisessä ottelussa saatan sitten olla altavastaajan tai minun kirjoissani pienemmän pahan puolella. Esim. vuoden 2006 finaalissa toivoin Ranskan voittavan, koska Italialla oli mahdollisuus mennä Saksan ohi mestaruustilastossa, jonka se sitten käyttikin. Olen myös useissa matseissa Englannin puolella, vaikka tiedän ettei siitä koskaan ole yhtään mitään.

Eiköhän niitä syitä ole erilaisia.
Kulttuuri, pelityyli, joku tietty pelaaja jossain vaiheessa jne.

Pariin kertaan tullut mainittua, että oma Argentiinan kannatus alkoi 86 kisoista ja kyllähän siinä eräs Maradona oli aika isossa roolissa.
Myöhemminkin ollut paljon hienoja pelaajia joukkueissa, lisäksi pelityyli on suurimman osan ajasta ollut omaa silmää miellyttävää.

Politiikkaa en sotke urheiluun, se ei mielestäni sinne kuulu (vaikka usein osansa näytteleekin).

Onhan tuo Etelä-Amerikkalainen futiskulttuuri myös todella hienoa (mellakointi poislukien, mutta sitä nyt tapahtuu Euroopassakin).

Lisäksi joukkue on vaan aina tuntunut "omalta", joten pelkästään se riittäisi syyksi.

edit:
Messiä pidetään Argentiinan tärkeimpänä pelaajana ja sitä hän isolta osin onkin.

Yhtä tärkeä palanen on kuitenkin Javier Mascherano. Jokaisessa pelissä iso nippu tärkeitä katkoja, blokkeja ja taklauksia. Ehdottoman tärkeä palanen puolustuspelissä. Lisäksi joukkueen henkinen selkäranka.

Ennen rankkareita tsemppasi hienosti Romeroa:
http://www.pasionlibertadores.com/noticias/Hoy-te-convertis-en-heroe-20140709-0046.html

Muuten, tässä kun olen kovasti ihmetellyt, että miksi niin moni suomalainen kannattaa noita latino- ja gigolomaiden joukkueita, olisi hauskaa tietää, miten teidän suosikkimaat ovat valikoituneet.

Sitä olen itsekin miettinyt, mistä juontaa juurensa juuri Espanjan kannattaminen. Joskus junnuna kun itekin pelas, siinä vaan oli jotain, ja pakkohan se oli joku suosikki valita kun muillakin oli. Kai se tuli valittua FC Barcelonan perusteella. FCB:ssa nyt on aina ollut nippu taitavia yksilöitä, ja itse ainakin varsinkin juuri junnuna tuli valinta tehtyä juuri yksilöiden takia. Romario sytytti 94 kisoissa (ei sentään niin paljon että pari päivää sitten olisi ollut vitutus major), Laudrup, Stoichkov.. jne. Noita brasseja on ollu kovia muitakin, kuten Rivaldo ja varsinkin Ronaldinho, mutta jostain syystä se itse Brasilian kannatus ei ole ollut itelle koskaan se juttu.

Emmää tiä, mä oon tyhmä.

- - - Updated - - -

Yhtä tärkeä palanen on kuitenkin Javier Mascherano. Jokaisessa pelissä iso nippu tärkeitä katkoja, blokkeja ja taklauksia. Ehdottoman tärkeä palanen puolustuspelissä. Lisäksi joukkueen henkinen selkäranka.

On kyllä pelannu hyvin verrattuna viime kauteen seurajoukkueessa. Tosin kuten selostajatkin taisi mainita, viime kausi meni pääosin loukkaantuneiden pelaajien jättämiä aukkoja paikkaillessa, varmaan vaikutti osansa suorituksiin.

On kyllä pelannu hyvin verrattuna viime kauteen seurajoukkueessa. Tosin kuten selostajatkin taisi mainita, viime kausi meni pääosin loukkaantuneiden pelaajien jättämiä aukkoja paikkaillessa, varmaan vaikutti osansa suorituksiin.

Nyt on tosiaan päässyt pelaamaan omalla pelipaikallaan ja suoritukset ovat olleet todella hyviä.
Lisäksi näyttäisi, että nyt viimein pää kestää, noita "kuumentumisia", kun on ajoittain nähty aiempina vuosina :D

edit:

Eli oikeastaan kunnia tästäkin voitosta menee Van Gaalille :D
On se aika epeli...

Eli oikeastaan kunnia tästäkin voitosta menee Van Gaalille.
On se aika epeli...

Jos en ihan väärin muista, Johan Cruyff taisi ottaa aika paljon kunniaa itselleen Barcelonan ja Espanjan viime vuosien menestyksestä. Melkoisia heppuja.

Mascherano oli minulle positiivinen yllätys. Minä olen lähinnä muutaman Barca-Real -ottelun perusteella pitänyt häntä Barcelonan teatterin päänäyttelijä Busquetsin statistina, mutta tuosta ei ollut eilen mitään viitteitä.

Mascherano oli minulle positiivinen yllätys. Minä olen lähinnä muutaman Barca-Real -ottelun perusteella pitänyt häntä Barcelonan teatterin päänäyttelijä Busquetsin statistina, mutta tuosta ei ollut eilen mitään viitteitä.

Joutunut tosiaan paikkaamaan aika paljon keskuspuolustajana, eli "väärällä" pelipaikalla.
Hyvinhän mies sitäkin paikkaa pystyy pelaamaan, mutta ei kuitenkaan ole se luontainen positio.

Jotenkin huvitti eilen ennakkoa katsellessa, kun Pohja tiesi kertoa kuinka paska maalivahti Romero on. Eihän se nyt mikään Neueri tai Navas ole, mutta aikaisemmissa peleissä ihan kunnon torjuntoja.

No ei se tainnut käyttää termiä "ihan paska", vaan heikoin lenkki, mutta jotenkin rivien välistä aistin ulosteen läsnäoloa. Ehkä se tulikin siitä paskapuheesta, en tiedä. Kyllä se heikoin lenkki Argentiinan joukkueessa on ollut valitettavan usein hyökkäyspelaaminen. Messillä kun on pari päällystakkia, ei siitä oikeen meinaa tulla valmista. Ja eilenkin jotenkin ihmettelin Agueron röyhkeyden puuttumista pariin otteeseen, kun ihan selvä oman ratkasun paikka olis ollu, niin eikun syöttöyritystä vielä ja tietysti vastustajan pakin jalkaan. Ei taida Maradonan vävyllä olla oikein itseluottamus nyt kohillaan.

- - - Updated - - -

Ja vaikka aiemmin totesin, ettei Di Mariallakaan oo kisat menny ihan putkeen, niin kyllä se rottanaama sen verran saa aina aikaan niillä juoksuillaan, että se pelin painopiste on aavistuksen enemmän kuitenkin hyökkäysalueella. Että tavallaan sitä pitäs olla joku varasuunnitelman varasuunnitelma tuolle kun Messi on pelattu pääosan ajasta pimentoon.

- - - Updated - - -

Jos Argentiina voittaa, tai Leksa iskee yhdenkin kassin, tuun koko ens viikon Messi-paidassa töihin.

- - - Updated - - -

Olen täällä silloin yksin.

- - - Updated - - -

Jos Saksa vie, voisin maistella jotain saksalaista kaliaa ja syyä maggaraa. Wunderbar.

Harmillinen tilastotappio Oranjelle. :) Finaalissa toivon ehdottomasti Saksan voittoa. Brasiliaa vastaan ei Saksa joutunut murehtimaan Brasilian puolustuksesta, Argentiinalla taas puolustus on kova. Pronssipelistä en ole niin ehdoton, Hollantia kannatan muttei Brasilian voitto hirveä kauheus olisi. Luulisi brasseilla olevan edes jotain motivaatiota pelata himmeimmästä mitalista.

Muuten, tässä kun olen kovasti ihmetellyt, että miksi niin moni suomalainen kannattaa noita latino- ja gigolomaiden joukkueita, olisi hauskaa tietää, miten teidän suosikkimaat ovat valikoituneet.
Onko näin? Moni suomalainen kannattaa myös Saksaa, Englantia, Hollantia, jne.

Pyh. Tosin siitä tullee tiukka peli, ja Argentiinan maalivahtikin joutunee torjuntatöihin.

Muuten, tässä kun olen kovasti ihmetellyt, että miksi niin moni suomalainen kannattaa noita latino- ja gigolomaiden joukkueita, olisi hauskaa tietää, miten teidän suosikkimaat ovat valikoituneet. Minullahan asia on mennyt pitkälti poliittisten, historiallisten, kulttuurillisten ja maantieteellisten seikkojen perusteella..

Itsellä Argentiinan kannatus alkoi pelaajasta joskus natiaisena näin Maradonan pelaavan Argentiinan paidassa ja siitä alkoi sitten se fanitus lisäksi joukkue pelaa omasta mielestä hyvää jalkapalloa ja aina löytyy joku tai useita kunnon pelimiehiä joita voi sitten ihmetellä Batistuta, Riquelme etc.

Itse olen aina kannattanut mm-kisoissa Brasiliaa, ja kannatan jatkossakin ellei Suomi joskus vielä pääse mukaan. Joissain eurooppalaisissa joukkueissa vain tuntuu olevan aikalailla sellainen meininki, että puolet pelaajista on Pohjois-Afrikasta tai Lähi-Idästä tai jostain entisistä siirtomaista. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole, koska kyllä heilläkin varmasti on kansalaisuus siihen maahan missä pelaavat, mutta jotenkin tuntuu että esim. Ranskan joukkueeseen saatetaan mennä pelaamaan sen takia, koska siinä joukkueessa on helpompi menestyä kuin vaikka Algerian joukkueessa.

Finaali menee Argentiinalle 7-1.

Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole, koska kyllä heilläkin varmasti on kansalaisuus siihen maahan missä pelaavat, mutta jotenkin tuntuu että esim. Ranskan joukkueeseen saatetaan mennä pelaamaan sen takia, koska siinä joukkueessa on helpompi menestyä kuin vaikka Algerian joukkueessa.
Aivan väärä luulo. Ranskan joukkueessa pelaavat algerialaistaustaiset ovat syntyneet ja kasvaneet Ranskassa. He ovat siis koko elämänsä eläneet Ranskassa. Sen sijaan esimerkiksi Algerian joukkueessa pelaavat ranskalaistaustaiset ovat kyllä syntyneet ja kasvaneet Ranskassa, mutta taidot eivät riittäneet Ranskan joukkueeseen -> menevät pelaamaan Algerian paidassa. Eiköhän koko elämänsä Ranskassa elänyt koe olevan ranskalainen, oli vanhemmat mistä tahansa.

Esimerkiksi Karim Benzema on syntynyt Lyonissa, Ranskassa. Hän on koko elämänsä elänyt Ranskassa, vanhempansa ennen hänen syntymää muuttaneet Algeriasta Ranskaan. Edusti näissä skaboissa Ranskaa. Sitten toisaalta taas esimerkiksi Medjani syntyi myös Lyonissa, ja on elänyt koko elämänsä Ranskassa, mutta edusti näissä kisoissa Algeriaa. Muistaakseni Algerian joukkueessa on tyyliin 10 pelaajaa jotka ovat eläneet elämänsä Ranskassa, mutta edustavat Algeriaa. Tietääkseni myös ketään näistä ei olisi valittu Ranskan joukkueeseen, ei taidot riitä (jonka takia Algeriaa on jotkut leikkisästi sanoneet Ranskan C-joukkueeksi jne)...

Aleksandr Barkovin vanhemmat ovat venäläistaustaisia (tai isä ainakin, en muista onko äitikin). Hän on kuitenkin syntynyt ja elänyt koko elämänsä Suomessa. Tulisiko hänen edustaa Venäjää? Ei mielestäni.

^Miten sitten Selänteen skidit jos joskus sille tasolle pääsee? Kuitenkin vissiin jokainen syntynyt jenkeissä. Ei noi ihan yksiselitteisiä aina ole. Kuka nyt tuntee mihinkin henkisesti kuuluvansa. Oliko se Deko joka valitsi joskus Portugalin kun ei mahtunut Brasseihin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom