Jalkapallon MM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu
Ei prkl nää on kyllä pahoja: :D

zidane19.jpg

zidane1.jpg

Viimeiseksi oma suosikkini, jossa Zizoun on korvannut Pakkiksen Wintikka :hyper: :

zidane17.gif

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaveri pelaa fudista 4. divarissa ja minä olen saanut sellaisen käsityksen että tuollaista törkeetä vittuilua se on joka pelissä. Eli täysin normaalia ja pään vaan pitäisi kestää. Täysin käsittämätöntä Zidanen kaltaiselta pelaajalta! Järjetöntä päästää tunteet noin pintaan tuossa tilanteessa ja jättää hirmuinen tahra UPEAN uran loppuun.

Täällä on jengi lukenut uutisia ja julistelee miten tämä suunnilleen tuhosi koko zidanen uralta pohjan pois, osa vielä melkein sanasta sanaan, LOL. Kyllä se varmaan aika monen mielestä on tästä huolimatta yhä helvetin hyvä pelaaja. Ja näitä divarissakin täytyy sietää vittuilua -juttuja, sivusta on helppo huudella, mutta todellisuudessa itsellännekin saattaisi joskus hitsata kiinni jos joku tarpeeksi kauan lääppii ja vittuilee.

Täällä on jengi lukenut uutisia ja julistelee miten tämä suunnilleen tuhosi koko zidanen uralta pohjan pois, osa vielä melkein sanasta sanaan, LOL. Kyllä se varmaan aika monen mielestä on tästä huolimatta yhä helvetin hyvä pelaaja. Ja näitä divarissakin täytyy sietää vittuilua -juttuja, sivusta on helppo huudella, mutta todellisuudessa itsellännekin saattaisi joskus hitsata kiinni jos joku tarpeeksi kauan lääppii ja vittuilee.

älä sä sano miten joku toimii tossa tilanteessa. Turhaan sä puolustelet zidanea kokoajan.

Themastodontti; jos viittaat meikäläisen sanomisiin, niin kerro vaan mistä oon noi ottanu. Ihan omasta päästä ovat mun kirjotukset.

Hieno pelaajana minäkin Zidanea pidän, mutta niin se vaan on että tuo mihin hän lopetti uransa niin se ei ihmisiltä unohdu, varsinkaan niiltä jotka futista seuraavat.

Tietääkö ketään onko Materazzilla jotain jotain äärioikeisto virityksiä? Interhän on perinteisesti oikeistolainen jengi ja noitten mahdollisten sanomisien ja tatskojen osalta vois ehkä kuvitella, että kyseessä on jonkinmoinen fasistintynkä?

Tietääkö ketään onko Materazzilla jotain jotain äärioikeisto virityksiä? Interhän on perinteisesti oikeistolainen jengi ja noitten mahdollisten sanomisien ja tatskojen osalta vois ehkä kuvitella, että kyseessä on jonkinmoinen fasistintynkä?

Niin, tatuoinnithan näinä päivinä tarkoittaa samaa kuin fasisti. :thumbs:

Tottakai hitsaa kiinni ja just siksihän Materazzi sitä kuumottikin. Ja onnistui siinä helvetin hyvin. Eikä täällä vissiin kukaan Zidanen taitoa ole käynyt kiistämäänkään. Sillä ei vain pää kestä vittuilua vaikka pelillisesti aika kylmä kaveri onkin.

Niin, tatuoinnithan näinä päivinä tarkoittaa samaa kuin fasisti. :thumbs:

Joo vähän tökerösti kirjoitettu multa toi tatskajuttu...:) Mutta ois mielenkiintoista tietää asiasta. Jotkut Italialaiset futaajat esim. Paolo di canio on julkisesti tunnustanut olevansa fasisti...

Hienot kisat! Zidane tosin teki Rooneyt, eli flippasi täysin, mutta katutappelijan otteista huolimatta hänet valittiin kisojen pelaajaksi. ;)

Mielestäni Italia ansaitsi mestaruuden. Italian joukkueella oli nälkäisemmät maalintekijät ja kisojen paras maalivahti. :)

Joo vähän tökerösti kirjoitettu multa toi tatskajuttu...:) Mutta ois mielenkiintoista tietää asiasta. Jotkut Italialaiset futaajat esim. Paolo di canio on julkisesti tunnustanut olevansa fasisti...

Joo, kyllähän mä sun pointtis tuosta ymmärsin, mutta kun oon luonteeltani tällainen viisastelija, niin oli ihan pakko kommentoida :kippis1:

Ja onhan tuolla Italiassa toki vahava pohja fasismille tuon Il Ducen eli Mussolinin jäljiltä. Lazio (tai sen kannattajat) oli muistaakseni muutama vuosi sitten kanssa vahvasti esillä noiden oikeistolaisten näkemystensä vuoksi.

Tottakai hitsaa kiinni

No niinpä, itsehän sä sen nyt sanoit, tää olikin vaan niille jotka jauhaa että "pitäis kestää vittuilut, uskomaton virhe noin hyvältä pelaajalta". Sitä en ymmärrä siis miks on niin kova kohu vaikka on periaatteessa ihan luonnollista että jatkuvasta hiillostamisesta voi hitsata joillain ihmisillä kiinni, eikä se sillon kato paikkaa ja aikaa.

Arpa: OK, sori. Hesarissa oli jotain ulkomaisten lehtien otsikointeja jotka kuulosti tosi samalta vaan.

noogie sanoi:
älä sä sano miten joku toimii tossa tilanteessa. Turhaan sä puolustelet zidanea kokoajan.

Mut kaikki muut saa sanoa miten pitäisi toimia vaikka ei edes tiedä kaikkea tilanteesta.

Arpa: OK, sori. Hesarissa oli jotain ulkomaisten lehtien otsikointeja jotka kuulosti tosi samalta vaan.
Ei mulle tuu Hesaria, ni on vähän vaikee sanoo mitä siel on lukenut, eikä muitakaan lehtiä. Mutta eihän tuollaisesta asiasta voi olla kauheen montaa mieltä, niin väkisinkin kuullostaa toisen tarinalta.

Originally Posted by themastodontti

No niinpä, itsehän sä sen nyt sanoit, tää olikin vaan niille jotka jauhaa että "pitäis kestää vittuilut, uskomaton virhe noin hyvältä pelaajalta". Sitä en ymmärrä siis miks on niin kova kohu vaikka on periaatteessa ihan luonnollista että jatkuvasta hiillostamisesta voi hitsata joillain ihmisillä kiinni, eikä se sillon kato paikkaa ja aikaa.[

Näinpä näin...ei tästä muuten kukaan jaksais kohista ellei kyseessä olis ollu Zidane, sen viimeinen peli ja mm-finaali. Ja ei se käämien palaminen katso sitä paikka eikä aikaa, mikäli toinen osaa painaa oikeita nappuloita. Se, että Z veti niitit tuollaiseen paikkaan saa ihmetystä osakseen sen takia, ettei kukaan muu ku Z voi tietää, kuinka ilkeesti ja vittumaisesti Materazzi käyttäytyi. Jälkiviisaushan on helpointa viisautta...

Näinpä näin...ei tästä muuten kukaan jaksais kohista ellei kyseessä olis ollu Zidane, sen viimeinen peli ja mm-finaali. Ja ei se käämien palaminen katso sitä paikka eikä aikaa, mikäli toinen osaa painaa oikeita nappuloita. Se, että Z veti niitit tuollaiseen paikkaan saa ihmetystä osakseen sen takia, ettei kukaan muu ku Z voi tietää, kuinka ilkeesti ja vittumaisesti Materazzi käyttäytyi. Jälkiviisaushan on helpointa viisautta...

Jep :piis:

Kaveri pelaa fudista 4. divarissa ja minä olen saanut sellaisen käsityksen että tuollaista törkeetä vittuilua se on joka pelissä. Eli täysin normaalia ja pään vaan pitäisi kestää. Täysin käsittämätöntä Zidanen kaltaiselta pelaajalta! Järjetöntä päästää tunteet noin pintaan tuossa tilanteessa ja jättää hirmuinen tahra UPEAN uran loppuun.
Mä joskus elin kuvitelmissa, että futis on jotenkin hienompi ja urheilijamaisempi laji kuin esim. lätkä, jossa sikailu elää kunniakkaasti.

Mut en mä enää kyllä ole moiseen harhakuvitelmaan erehtynyt. Kun ei taidot riitä, turvaudutaan vittuiluun, että sais vastustajan kovat pelaajat pois, vai mitähän siinä haetaan?

Ihan vaan sellaista mietin, että miksi FIFA:n säännöissä on yhtenä punaisen kortin rikkeenä just tuollainen naputus ja vittuilu, jos se sit pelissä on ihan jo oletusarvo. Että ö-divarista mm-kentille yks pelillinen keino on solvaaminen ja toisen nyppiminen, jos se vaikka hermonsa menettäis ja näin pärjättäis itse paremmin?

Missä vaiheessa valmentajat heittää tän mainostetun fair playn pois ja alkaa kouluttaa pelaajia, että "mene sit ja sano sille vaikka että äitis on...". :rolleyes: Meillä on viisvuotias junnu perheessä eikä hän ainakaan perheenvälisissä turnauksissa vielä ole alkanut heittämään törkeyksiä. :D

Ja jännä tosiaan, että hirveä haloo Zidanen punaisesta kortista. Olihan se sikamainen pukkaus, ja ansaitsi punaisen kortin, ei siinä mitään. Mut sai tuossa turnauksessa muutama muukin punaisen kortin, 28 niitä tais tulla ja keltaisia vaikka kuinka, joskus oli joukkueiden nimien vieressä useammalla keltainen kortti kuin kortittomia... Materazzikin Australia-pelissä sellaisen itselleen nykäisi. Nyt kuulkaas kaikki 28 kortin saanutta otsikoihin ja analysoidaan miksi, miten, ja miten kamalaa ja nyt on ura pilalla.

Se nyt on kuitenkin aika eri asia saada punainen kortti pelitilanteessa kuin tilanteen jälkeen sikailemalla. Mutta eihän tuo nyt kuitenkaan mikään ennenkuulumaton temppu ollut, kyllähän vastaavia on ennenkin nähty myös MM-kisoissa. Niin puhutuksi tapauksen teki nämä asiat: kyseessä MM-finaali, kyseessä yksi kaikkien aikojen parhaista pelaajista ja lisäksi hänen jäähyväisottelunsa.

Varmasti Materazzi Zidanelle jotain sanoi, mutta sillä ei oikeastaan ole väliä mitä. Kyllähän molemmat näyttivät toisilleen jotain sanailevan. Eiköhän siinä ole loukkauksia sadellut puolin jos toisin. Ei tuollainen päänaukominen nyt ehkä mikään normi ja yleinen tapa ole, mutta kyllä tuota tapahtuu kuitenkin. Joillakin pelaajilla on tapana mussuttaa koko ajan jotain. Eikä noita juuri kukaan ole alkanut pelin jälkeen repostelemaan, että "se sano mua tyhmäksi ja idiootiksi, nyyyh". Ei tuollainen varmaan ole kenenkään edun mukaista. Jos hermot pettää, niin se on oma vika, turha siinä on alkaa syyttelemään ketään. Jossain myös vaitettiin Materazzin potkineen jne. Zidanea koko pelin ajan, mutta itse en kyllä mitään tuollaista normaalista poikkeavaa havainnut.

Tietysti tässä voi alkaa vertailemaan Tottin sylkemistapaukseen edellisissä kisoissa. Tanskan Poulsenhan potki ja repi Tottia koko pelin ajan ja aukoi päätään ja lopulta Tottilla meni hermot ja hän sylkäisi. Ei silloin Tottin käyttäytymistä selitelty sillä, että Poulsen tahallaan ärsytti. Tämä on sinänsä melko samanlainen tapaus ja mielestäni fyysinen väkivalta on kuitenkin selvästi sylkemistä pahempi juttu.

Italiassa, kuten muuallakin Euroopassa, on tosiaankin futisseuroilla ja niiden kannattajilla usein hyvin pitkät perinteet ja usein noihin perinteisiin sekoittuu politiikkaa, uskontoa, etnisiä taustoja, jne. Lazion kannattajat ovat hyvä esimerkki Italian äärioikeistolaisuudesta. Vastaavasta Italiasta löytyy myös vasemmistolaisia seuroja. Vastaavasti vaikkapa Skotlannista löytyy Glasgow Rangers ja Glasgow Celtics, protestantit vs. katoliset. Jalkapalloon liittyvissä väkivaltaisuuksissa ei välttämättä useinkaan ole kysymys niinkään itse jalkapallosta, vaan näistä taustalla olevista asioista. Jos asia kiinnostaa, niin kannattaa lukea aluksi vaikkapa kirja nimeltä "Jalkapallon maailmanselitys". Varsin mielenkiintoista luettavaa.

Ja jännä tosiaan, että hirveä haloo Zidanen punaisesta kortista. Olihan se sikamainen pukkaus, ja ansaitsi punaisen kortin, ei siinä mitään. Mut sai tuossa turnauksessa muutama muukin punaisen kortin, 28 niitä tais tulla ja keltaisia vaikka kuinka, joskus oli joukkueiden nimien vieressä useammalla keltainen kortti kuin kortittomia... Materazzikin Australia-pelissä sellaisen itselleen nykäisi. Nyt kuulkaas kaikki 28 kortin saanutta otsikoihin ja analysoidaan miksi, miten, ja miten kamalaa ja nyt on ura pilalla.

Kyllä se kummastuttaa, kun noin kokenut pelaaja uransa viimeisessä ottelussa, joka sattui olemaan MM-finaali menettää malttinsa tuolla tavalla ja kun peli on vielä täysin ratkaisematta. Turha verrata alkusarjan otteluihin, panokset ovat kuitenki tavallaan pienemmät, vaikka toki turha niitä kortteja sielläkään on keräillä. Suurin osa korteista tais kuitenki tulla pelitilanteista, eikä jostain hermoromahduksesta.

Edit: MC Aropupulla hyvää tekstiä.

Kyllä se kummastuttaa, kun noin kokenut pelaaja uransa viimeisessä ottelussa, joka sattui olemaan MM-finaali menettää malttinsa tuolla tavalla ja kun peli on vielä täysin ratkaisematta. Turha verrata alkusarjan otteluihin, panokset ovat kuitenki tavallaan pienemmät, vaikka toki turha niitä kortteja sielläkään on keräillä. Suurin osa korteista tais kuitenki tulla pelitilanteista, eikä jostain hermoromahduksesta.
No mutta eikö just tuollaisessa ratkaisuottelussa ole hermot kireämmällä? Jossain alkusarjan ottelussa, jossa panokset on pienemmät, on mielenrauha suurempi. Kun ei ole juuri SE tärkeä ottelu.

Mut toisaalta mä en ole ikinä harrastanut mitään joukkueurheilua, joten en osaa arvioida eri pelitilanteiden paineita.

Mitä tulee tuohon korttiin, niin kyllähän Zidane sen täysin selkeästi ansaitsi.

Mua vaan kiinnostaa se, miksi futiksessa, kuten monessa muussakin lajissa, pidetään jo pitkälti itsestäänselvyytenä, että herjoja lentää pelin aikana. Vaikka se on säännöissä kielletty. Kyllä sen voi vaikka futikseen liittyen Palloliiton sivuilta tarkistaa. Onkohan koskaan havaituista solvaustilanteista saatu punaista korttia? Meinaan ihan Suomen divaritasollakin on tuota vittuilua, esim. neekerihuuteluja sekä pelaajilta että yleisöstä. Kyllähän niihin pitäis tarttua jos vaan tuomari moista huomaa. Ihan sääntöjen mukaan.

Ja missä vaiheessa fair play -jutut jää valmentajilta ja aletaan neuvoa tuohon toisen grillaamiseen, hermojen menetystä toivoessa?

MC Aropupun teksti kiinnostavaa tosiaan. Urheilussa monesti on kyse muustakin kuin urheilusta, on kansallisuusasioita ja vaikka mitä kulttuuriin liittyvää.

Simon Kuperin Matka pallon ympäri on myös kiinnostava kirja. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom