Jalkapallon MM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tuomonen kopautus ole mikään rike. Jatkuvastihan pelissä hieman kopisee. Jos se ei siitä kopautuksesta kaadu, niin sitte pysyy pystyssä. Jos kopautus olis ollu rankin arvonen, niin rankki olis annettu ilmanki teatteria. Jo se hyppely kertoo, että Henryki tajusi, että ei siinä mitään rankin arvosta alunperin tapahtunu.

Portugalilaisten kaatuilut meni välissä jo vähän huumorin puolelle.

Jos ei peliä sääntöjen puitteissa pysty voittamaan, niin mikä voitto se semmonen on. Kyse on nimenomaan jalkapallosta, ja jos ei yritäkään pelata sääntöjen mukaan, niin kyllä ainaki minusta on ihan sama voittaako vai häviääkö. Jalkapallopeliä ei silloin ainakaan ole voittanut. Minusta kakkosvaihtoehto on vain lievempi (aika paljon lievempi) muoto siitä, että käy edellisenä iltana myrkyttämässä pelikelvottomaksi koko vastustajan joukkueen, kusetusta molemmat.

Voin olla vähän idealisti, mutta 10 vuotta on 3-5 divareita tahkottu, eikä ikinä ole tullu mieleen alkaa hyppimään omia aikojaan. En sitte tiä alkasinko hyppimään, jos panokset kasvais, tuskin.

Kyllä minusta oli rike. Ei yrittänyt palloa vaan pysäyttää Henryä. Ja kun siinä joten kuten onnistui niin se mielestäni riittää. Jatkuvasti kopisee, mutta sääntöjen mukaan tuollaisesta kuuluu viheltää...

Ainahan sääntöjä rikotaan. Rankkarialueella revitään ja tönitään sääntöjen vastaisesti - aivan kuten Sami ja Teemu totesivat. On aika naivia ajatella, ettei näin kuuluisi olla. Eikä filmaaminen minusta ole sen kummempi rike kuin taklaaminenkaan mistä tulee vaikka kortti. Kumpikin on kiellettyä, mutta silti kumpiakin jää joskus viheltämättä ja joskus vihelletään (harvoin kuitenkin filmaamista:( ). Jos taklaa väärin ja vastusta menettää pallon eikä vihelletä, se on osa peliä. Sama juttu filmaamisessa. Tuomaria "huijataan" jos se on mahdollista.

Olen itsekin pelannut n. 10 vuotta jalkapalloa ja huomannut esim. sen, että harvemmin vihelletään vaikka minua rikottaisiinkin jos en kaadu. Jos kaadun vihelletään. Siksi kaadun. Haluan joukkueelleni voittoa siksi kaadun. Pelaan joka tilanteessa niin, että joukkueeni hyötyisi siitä eniten. Jos se joskus vaatii kaatumista, niin minähän kaadun.

Ainahan voi verrata jotain myrkky-juttaja tai vastaavia, mutta mielestäni ei ole kyllä oikeen hyvin verrattavissa. Aika kaukaata haettua ja vielä laitontakin.

Etkö ikinä ole jalkapallossa selvinnyt vähemmällä minkä olisit ansainnut? Esim. repinyt huomaamattomasti niin ettei tuomari olisi sitä nähnyt ja selvinnyt ilman toimenpiteitä? Tai töninyt virheen arvoisesti vaivihkaa? Jos et, niin ohhoh! Jos olet niin se on verrattavissa filmaamiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lueskelinpa tässä tämän threadin alkuajan juttuja..huvittavaa lueskella kun nyt on kisat lopullaan et mitä siellä on veikkailtu:lol2:

Henryhän on ollut hyppy-ja itkuklubin kunniapuheenjohtaja jo vuosia...
Mitä sitten jos yksi mies hyppii, mutta kukaan ei jaksa katsoa sitä kun koko joukkue pomppii joka tilanteessa, Henry on sitä paitsi aikamme parhaimpia maalintekijöitä, jonka pitäisi kertoa muustakin kuin itkemisestä ja hyppmisestä.
Kyllähän tilanteessa, josta Ranska sai pilkun, oli selvä virhe Henry oli pääsemässä paikkaan jossa edessä oli enää veska. Kopautus ei ehkä ollut mikään kova, mutta täysin riittävä pillin vihellykseen. Se esti Henryn pääsyn palloon, ja kaatuminen varmisti pilkun säännön. Kerrankin Portugali sai sitä omaa lääkettään ja täysin ansaitusti.

Eikä filmaaminen minusta ole sen kummempi rike kuin taklaaminenkaan mistä tulee vaikka kortti. Kumpikin on kiellettyä, mutta silti kumpiakin jää joskus viheltämättä ja joskus vihelletään (harvoin kuitenkin filmaamista:( ). Jos taklaa väärin ja vastusta menettää pallon eikä vihelletä, se on osa peliä. Sama juttu filmaamisessa. Tuomaria "huijataan" jos se on mahdollista.
Se, että tuomari ei huomaa jokasta rikettä, on toki osa peliä, mutta tahalliset sääntörikkomukset ei. Filmaamisen vääryys on mielestäni nimenomaan siinä, että filmaaja tietoisesti rikkoo sääntöjä. Taklaajan tarkoituksena yleensä kuitenkin on osua palloon, vaikka ei aina osukaan.

Olen itsekin pelannut n. 10 vuotta jalkapalloa ja huomannut esim. sen, että harvemmin vihelletään vaikka minua rikottaisiinkin jos en kaadu. Jos kaadun vihelletään. Siksi kaadun. Haluan joukkueelleni voittoa siksi kaadun. Pelaan joka tilanteessa niin, että joukkueeni hyötyisi siitä eniten. Jos se joskus vaatii kaatumista, niin minähän kaadun.
Jokanen tekee tietenki omat ratkasut, mutta multa ei ainakaan sympatioita huijareille heru.

Ainahan voi verrata jotain myrkky-juttaja tai vastaavia, mutta mielestäni ei ole kyllä oikeen hyvin verrattavissa. Aika kaukaata haettua ja vielä laitontakin.
Joo, se oli tietoisesti kärjistetty vertaus.

Etkö ikinä ole jalkapallossa selvinnyt vähemmällä minkä olisit ansainnut? Esim. repinyt huomaamattomasti niin ettei tuomari olisi sitä nähnyt ja selvinnyt ilman toimenpiteitä? Tai töninyt virheen arvoisesti vaivihkaa? Jos et, niin ohhoh! Jos olet niin se on verrattavissa filmaamiseen.
Varmasti olen selvinnyt vähemmällä ja olen töniny ja liukunu myöhässä ja kaikkea muuta vastaavaa, mutta edelleenkin minusta ero on siinä, että rikkooko tietoisesti sääntöjä. Minun näkemyksen mukaan esim. tietyn asteinen töniminen kuuluukin peliin. Ainaki mie pidän pelistä, jossa mennään kovaa pääpalloihin ja tullaan lujaa kylkeen. Kyllä pelissä saa vähän mustelmia tullakin. Harva kuitenkaan tulee vaikkapa puskutilanteeseen tarkoituksenaan rikkoa vastustajaa. Moni tekee sen vahingossa tulemalla kyynärpää turhan ylhäällä tai kääntämällä selän tai jotain, mutta semmosta sattuu ja ne tuomari toivon mukaan puhaltaa pois. En mie nyt niin pyhimys ole, ettenkö ois joskus repiny paidasta tai jotaki vastaava, mutta missään tapauksessa en ole ylpeä siitä.

Se, että tuomari ei huomaa jokasta rikettä, on toki osa peliä, mutta tahalliset sääntörikkomukset ei. Filmaamisen vääryys on mielestäni nimenomaan siinä, että filmaaja tietoisesti rikkoo sääntöjä. Taklaajan tarkoituksena yleensä kuitenkin on osua palloon, vaikka ei aina osukaan.

No kyllä pelissä on todella paljon sellaisia taklauksiakin, että palloa ei yritetä.

Säännöt sanovat, että repiminen on aina väärin ja siitä kuuluu rankaista. Eli jos revit vaikka kulmatilanteessa omalla rankkarialueella teet tietoisesti rikkeen ja toivot ettei tuomari sitä nää. Vai haluatko rankkaria vastustajalle? Se on tahallista sääntöjen rikkomista. Kyllähän tätä tapahtuu koko ajan. Usein halutaan pysäyttää mies väärillä keinoilla jos hän on pääsemässä pahaan tilanteeseen - tahallinen sääntörikkomus. Kun esim. repimistä ei voi tehdä sääntöjen mukaisesti. Se vain on niin.

Jokanen tekee tietenki omat ratkasut, mutta multa ei ainakaan sympatioita huijareille heru.

Ei ne (edit. enkä minä :D) siellä sympatiaa oo hakemassakaan. Henry ehkä vähän hyppäs, sai sinulta vihaa osakseen, mutta ranska on finaalissa.

Joo, se oli tietoisesti kärjistetty vertaus.

Varmasti olen selvinnyt vähemmällä ja olen töniny ja liukunu myöhässä ja kaikkea muuta vastaavaa, mutta edelleenkin minusta ero on siinä, että rikkooko tietoisesti sääntöjä. Minun näkemyksen mukaan esim. tietyn asteinen töniminen kuuluukin peliin. Ainaki mie pidän pelistä, jossa mennään kovaa pääpalloihin ja tullaan lujaa kylkeen. Kyllä pelissä saa vähän mustelmia tullakin. Harva kuitenkaan tulee vaikkapa puskutilanteeseen tarkoituksenaan rikkoa vastustajaa. Moni tekee sen vahingossa tulemalla kyynärpää turhan ylhäällä tai kääntämällä selän tai jotain, mutta semmosta sattuu ja ne tuomari toivon mukaan puhaltaa pois. En mie nyt niin pyhimys ole, ettenkö ois joskus repiny paidasta tai jotaki vastaava, mutta missään tapauksessa en ole ylpeä siitä.

Aivan. Ei kukaan ole pyhimys. Mutta olet siis itsekin (esim.) paitaa repimällä tehnyt tietoisen rikkeen, joka on verrattavissa filmaamiseen. Ja vaikka muuten tunnutkin olevan erittäin rehellinen ja reilu (ainakin jaliskentällä), niin kyllä esim. meidän peleissä ja MM-kisoissa suurin osa pelaajista huijaa tahallaan joka matsissa. Rikkoo, filmaa, yrittää huijata sivurajatuomarilta heittoa... Kaikki haluu voittaa ja moni on valmis tekemään enemmän tai vähemmän rikkeitä.
Rikkoahan joidenkin mielestä saa - siksihän ne kortit on. Saat rikkoa mutta lennät ulos.:D En kyllä ihan näin itse ajattele...

Kyllä itsekin tykkään kovista kontaktitilanteista. Kuitenkin mielestäni myös rikkeet kuuluvat peliin. Tahalliset sukitukset, repimiset, tönimiset, filmit sun muut. Joskus tilanne on sellainen, että pitää vetää jaloille ja ottaa kortti tai vastustaja tekee maalin. Vaikka se on väärin ja jonkun mielestä raukkamaista se on peliä ja jos sen ansiosta pisteitä on kolme nollan sijasta sarjataulukossa joukkueellamme, niin loistavaa.

Jalkapallo on kuin elämä - mahdollisimman epäreilua.

ehdokkaat turnauksen parhaaksi pelaajaksi:
Thierry Henry,Ranska
Patrick Viera,Ranska
Zinedine Zidane,Ranska
Michael Ballack,Saksa
Miroslav Klose,Saksa
Gianluigi Buffon,Italia
Fabio Cannavaro,Italia
Andrea Pirlo,Italia
Gianluca Zambrotta,Italia
Maniche,Portugali

voisko joku kertoa mitä vittua toi Ballack tossa listassa tekee?Henrykin on vähän siinä ja siinä...

Mielestäni nuoret herrat voisivat nyt palata tredin aiheeseen eli jalkapallon MM-kisoihin. Näin nuorten kirjoittajien urheilueettisessa paatoksessa on muutenkin aina tahatonta komiikkaa, huomaatte sen sitten itse hieman vartuttuanne.

Mielestäni nuoret herrat voisivat nyt palata tredin aiheeseen eli jalkapallon MM-kisoihin. Näin nuorten kirjoittajien urheilueettisessa paatoksessa on muutenkin aina tahatonta komiikkaa, huomaatte sen sitten itse hieman vartuttuanne.

Joo, uskon että ei oo ollu mitään hirveen järkävää juttua. Sori :offtopic:! Ärsyttää vain kun joka maalista itketään: "filmi", "sammakko"...

on topic: Toivottavasti tulee hyvä matsi. Kyllä siihen voi olla aineksiakin, onhan kentällä zidanen kaltaisia taitureita... Uskottavasti tiukkaa, mutta viihdyttävää. Tai no toivottavasti.

ehdokkaat turnauksen parhaaksi pelaajaksi:
Thierry Henry,Ranska
Patrick Viera,Ranska
Zinedine Zidane,Ranska
Michael Ballack,Saksa
Miroslav Klose,Saksa
Gianluigi Buffon,Italia
Fabio Cannavaro,Italia
Andrea Pirlo,Italia
Gianluca Zambrotta,Italia
Maniche,Portugali

voisko joku kertoa mitä vittua toi Ballack tossa listassa tekee?Henrykin on vähän siinä ja siinä...

Eipä kyllä Ballack tuohon listaan kuulu. On ollut todella iso pettymys. Noista, jos mun pitäisi valita, niin joko (pienellä "kotiinpäin vetämisellä") Klose tai Cannavaro. Fabio on kyllä niin äärettömän varma pelaaja, että sitä on hieno katsella. Kaipa Zidanekin on hyvät kisat pelannut, mutta en ole koskaan oikein siihen syttynyt.

Kyllähän Ballack tekee koko ajan niin maan perkeleesti duunia joka puolella kentää, oma rangaistusalue mukaanlukien.
Mielestäni todella tärkeä osanen Saksan välieräpaikan saavuttamisessa.

Jos tohon parhaiden listaan pitäis keksiä lisää nimiä, tulisi mieleen ainakin Riquelme, Ronaldo, C. Ronaldo, Podolski ja ehkäpä myös Ribery.

Edgar sanoi:
Kaikkien aikojen parhaat pelaajat, top-3:

1. Pele
2. Maradona
3. Zidane

E: mulla on jo 97 viestiä tässä ketjussa. Onko jollain enemmän? :)

Näin voi sanoa vain henkilö, joka seuraa vain nykyfutista eikä ole kiinnostunut historiasta (tai Zidane-fani :D).

Noita kahta suurinta tuskin kukaan kiistää. Näiden järjestyksestä voidaan kylläkin olla montaa mieltä. Mutta mihin jäivät vaikkapa Zico ja Garrincha. Tai Eurooppalaiset Van Basten, Platini, Cruyff, Rossi...

Kyllähän Ballack tekee koko ajan niin maan perkeleesti duunia joka puolella kentää, oma rangaistusalue mukaanlukien.
Mielestäni todella tärkeä osanen Saksan välieräpaikan saavuttamisessa.

Ehkä odotukset Ballackin suhteen oli mulla epärealistisen kovat, mutta pettymyksenä pidän silti.

Cannavaro tai Buffon valitaan kisojen parhaaksi, tietenkin vaikuttaa myös se että kuka voitttaa mestaruuden, jos Ranska voittaa niin Zidane valitaan (toivottavasti ei kuitenkaan Thierry "Botox" Henryä) mutta jos ja kun Azzurri vie niin toinen noista italiaanoista pokkaa parhaan pelaajan pystin :)

--edit-- En kyllä tajua sitä että mitä Ballack tosiaan tossa listassa tekee, hänen nimestään pystyy melkein johtamaan sanan mikä kuvaa hänen kisasuoritustaan eli päin p****a.

Cannavaro vois saada ton palkinnon..on se niin varma pelaaja..toivotaan että tulee viihdyttävä matsi ja hyvä finaalista sekä pronssipelistä...:)

Näin voi sanoa vain henkilö, joka seuraa vain nykyfutista eikä ole kiinnostunut historiasta (tai Zidane-fani :D).

Noita kahta suurinta tuskin kukaan kiistää. Näiden järjestyksestä voidaan kylläkin olla montaa mieltä. Mutta mihin jäivät vaikkapa Zico ja Garrincha. Tai Eurooppalaiset Van Basten, Platini, Cruyff, Rossi...

Kyllähän mä historiasta oon kiinnostunu, ja Rossi oli mun eka suosikki. Mut kyllä rankkaan Zidanen Rossin, van Bastenin, Platinin sekä noiden vanhempien partojen ohi. Huikeiden taitojensa lisäksi mua viehättää siinä se, että se on nimenomaan suurten pelien mies, todellinen voittaja. Sellaiseksi ei mainitsemistasi huippupelaajista noussut kukaan muu kuin Rossi, niin loistavia kuin nuo kaikki olivatkin.

Joo ihmettelin itsekin että miten luulil kamerunin olevan finaalissa siis lopputurnauksessa :D. ajattelinkin että koskahan sen joku tänne laittaa. Niinkuin totesinkin jossain jo että ranska on noussu suosikiski tän kisojen aikana, varsinkin ku englanti, hollanti, ruotsi, tippuivat. Ja Ekassa postissa olin vielä portugalin "kannattaja" mutta turneen edetessä ja hollanti pelissäjäi portugalin kannatuskin.

Italia on vahvoilla finaalissa koska yksinkertaisesti barthez on niin huono. Mutta jos ranskan keskikenttä ja puolustustoimii voi ranska vaikka voittaakin pelin, 0-0 tai 1-1 tuloksella ja sitten jatkoajalla joku uskomaton yksilösuortus zidanelta.

Ballck oli aivan turhaan tuolla top 10 listalla, voittaja mun mielestä olisi zidane, cannavaro , buffon tai Klose. Klosekin tippuu sen tkaia koska ei saanu välierä pelissä oikein mitään aikaan.

Hyvin olin veikannu finalistit ekassa postissa ;)

1. c ronaldo on helvetin hyvä, tosin se filmas koko aja.
2. portugali oli ihan hengetön paska, oikein heille häviö. mitäpä sitä ranskan johtoasemassa turhaa höntyilemään.
3. italia on ollu kisojen paras joukkue, tulos tai ulos babes!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom