Jalkapalloilijan treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Litti90
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kiitoksia vinkeistä, mutta tehkääpä joku asiantunteva henkilö minulle punttiohjelma jonka voi toteuttaa 2 kertana viikossa. Mukaan tietysti kerran viikkoon nopeustreeni.

uskoisin että futarin ois parempi tehä pidempii sarjoja ku bodarin eli varmaan siin 10-15 sarjoja ois ok. Ja jos on aikaa niin kannattais varmaan käydä puntilla samana päivänä ko on treenit niin ois päiviä palautumiseen eikä ois aina lihakset kipeenä.
Eikä futari kuitenkaan hirveen vahvaa yläkroppaa tartte.

itellä on jonkin näköstä taustaa tosta salilla käymisestä ja fudiksen peluusta yhtä aikaa ja sen verran voisin sanoo että tee paljon rinnallevetoo - jalkakyykkyä - pohkeita, ja penkkiä jossain määrin. Leuanveto, dippipunnerrukset ja normit punnerrukset on helvetin hyviä liikkeitä koska niillä ei saa itteensä liian "mörssäriks" vaan ne kasvattaa pelkästään tiukkaa lihasmassaa. Sit tärkeetä olis aina kun meet salille ja lähet salilta nii teet vatsoja ja selkiä reilusti. Noin 3*30 tai jotain tonnepäin on ihan hyvä määrä, meinaan kaikki riippuu keskivartalosta. Mitä siihen nopeuteen tulee niin senkin kehittymisen voi unohtaa jos ei keskivartalo oo kunnos. Nopeuteen auttaa myös helvetisti kaikennäköisten loikkien tekeminen ja sen rennon juoksun hakeminen. Muista myös jakaa treenaminen perusvoiman ja nopeus voiman jaksoihin. Kaiken tän takana on kummiskin venyttely joka täytyy aina muistaa tehä salin jälkeen. Toivottavasti on jotain hyötyy.:rock:

joni-boy

älä kiitos kerro tätä sun "faktaas" täällä, jos ei asiasta ole hajua.
-leuat ja dippi on helvetin hyviä massa liikkeitä.
-mistä helvetistä keksit että muut liikkeet kasvattaa LÖYSÄÄ lihasmassaa ? miks mulle ei oo käyny niin ?
-niitä vatsoja ei kannata tehä mtn 30 sarjoja vaan voimaa niihinkin n 8-15 sarjoilla, lisäpainoja kehiin. toki joskus vaihtelun vuoksi voi tehä pitempääkin.
-keskivartalo kyllä auttaa nopeudessa, mut olin joskus kun pelasin futista itäsuomen nopeimpia pelaajia ja mulla oli ihan paskat vatsat.

e: toki nopeimpia omassa ikä luokassani..

-niitä vatsoja ei kannata tehä mtn 30 sarjoja vaan voimaa niihinkin n 8-15 sarjoilla, lisäpainoja kehiin. toki joskus vaihtelun vuoksi voi tehä pitempääkin.
-keskivartalo kyllä auttaa nopeudessa, mut olin joskus kun pelasin futista itäsuomen nopeimpia pelaajia ja mulla oli ihan paskat vatsat.

Kyllä futiksessa tärkeämpää on keskikropan kestävyys kun voima, ja kyllä iteki sanoisin että futiksessa kannattaa vedellä 30 sarjoja, ainakin alkuun. jos mielestäsi olet tarpeeksi hyvässä kunnossa kestäävyyden puolella, sitten voimaa. Lähtee taklaukset paremmin :evil:
Ja tosiaan vahva ja treenattu keskikroppa, etenkin vatsalihaksisto edesauttaa juoksemista. Paitsi että mullakin oli "futisurani" aikana ei-niin-hyvät vatsat mutta nopeutta löyty aika helvetisti...

Kestäähän matsi 90 min. Huonot vatsat omaavat saattavat matsin loppua kohden oudosti vaan luhistua ja heikentyä, alkaa häviämään kaksintaistelut jne, ainakin omalla kohdallani kävi niin, vaikka fysiikka oli muuten todella hyvässä kunnossa.

ecdezi

miks sä et tee sitten esim 30 toiston sarjoja kyykkyä, kyllä futiksessa tarvii aika vitusti kestävyyttä myös jalka osastolla ?

ecdezi

miks sä et tee sitten esim 30 toiston sarjoja kyykkyä, kyllä futiksessa tarvii aika vitusti kestävyyttä myös jalka osastolla ?

Niin no, ties vaikka teenkin. Toisaalta jalat kehittyy mainiosti lajia harrastaessa. Sä taas puolestas oot varmaankin niin rautanen jätkä et sulle parasta on tehdä joka liikkeessä pelkkiä kovia kakkosia vaan jne

:D loppukaneetti:

- joni-boy ei tiiä ihmisen fysiologiasta eikä reenaamisesta mitään

- Nopeus on 90% kiinni lahjakkuudesta

- Fudiksessa (kuten muissakin lajeissa) kehittyy parhaiten harjoittelemalla itse lajia :)

Niin no, ties vaikka teenkin. Toisaalta jalat kehittyy mainiosti lajia harrastaessa. Sä taas puolestas oot varmaankin niin rautanen jätkä et sulle parasta on tehdä joka liikkeessä pelkkiä kovia kakkosia vaan jne

ei ole sanoa mitään järkevää niin mennään henk kohtasuuksiin ?

kyllähän ne jalat kehittyy lajissa, mut ehkä siellä salilla ois just tarkotus kehittää sitä nopeus / voima puolta, ei kestävyyttä. samaa sanon keskikropan kanssa. voimaa salilla ja jos se 90 min tuntuu niissä niin paljon niin se kestävyys paranee siellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllähän ne jalat kehittyy lajissa, mut ehkä siellä salilla ois just tarkotus kehittää sitä nopeus / voima puolta, ei kestävyyttä. samaa sanon keskikropan kanssa. voimaa salilla ja jos se 90 min tuntuu niissä niin paljon niin se kestävyys paranee siellä.

Juuh oon aika pal samaa mieltä että salilla ollaan kuitenkin enemmän voiman kehityksen takia ko kestävyyden. Kyllä niitten jalkojen kestävyyttä voi jos haluaa lisäharjoittaa niin esim. lenkkeilyllä kehittää, mutta kyllä tota keskikropan kestävyyttäki voisi salilla kehittää.

ei ole sanoa mitään järkevää niin mennään henk kohtasuuksiin ?

Niin tai sitten sinä vain otat asiat turhan henkilökohtaiseksi. Saat tehdä miten ite haluat ja sama täällä, kestävyyttä mielummin tekisin, jos sitä ei kovin paljoa löydy, ennen voimaa.
Lähinnä tarkoitin että kotona on hyvä tehdä vatsoille noita pitempiä sarjoja, samoin kuin selkiä ja punnerruksia, esim multa ei kotoa mitään painoja löydy. Toki miten ite tykkää, salilla sama juttu.

:D loppukaneetti:

- joni-boy ei tiiä ihmisen fysiologiasta eikä reenaamisesta mitään

- Nopeus on 90% kiinni lahjakkuudesta

- Fudiksessa (kuten muissakin lajeissa) kehittyy parhaiten harjoittelemalla itse lajia :)

ei tainnut olla 90% kiinni lahjakkuudesta. Sillon esim. 100m juoksijoilla ois mitää mahdollisuuksia lahjakkaimmille, vaikka kuinka treenais?

:D voisko olla että noi ketkä tuolla huipulla on, on aika lahjakkaita? Hypoteettisesti "maailman nopeudellisesti lahjakkain ihminen" juoksee vaikka 100m ilman kummoista reeniä 10.77s, eli aika millä ei pääse mihinkään kisoihin, paitsi Kalevan kisoihin.

Sitten tää, sanotaan vaikka Asafa Powel on hiukan tätä "the onea" lahjattomampi, sanotaan vaikka 10.80s ja saa reenistä sen 10% hyötyä, eli juoksee sen nykyisen MEen :D

Helppoa ;)

Mut nopeus lajeissahan on se tylyä, että voi just hävitä "huonommalleen", vaikka ois reenannu paljonkin enempi :(

Ite esim oon umpihidas luonnostaan (mutsi ja faijakin on persejalkaisia kiteeläisiä) ja joudun ns. koville aivan perus äijien kanssa, vaikka oon harrastanu pesäpalloa skidistä lähtien + viimeset 6vuotta todella kovaa puntti reeniä sekä teen todella paljon loikka/veto reenejä ..

Sen oon huomannu että loikissa (vauhditonpituus, seinäkorkeus) ei nopeudella oo niin paljon merkitystä, joten ns, perus jamppa jää "aina" kakkoseksi, mutta juuri pikajuoksussa on vaikeuksia ihan alaraajojen rajoitteellisen nopeuden takia :(

joni-boy

älä kiitos kerro tätä sun "faktaas" täällä, jos ei asiasta ole hajua.
-leuat ja dippi on helvetin hyviä massa liikkeitä.
-mistä helvetistä keksit että muut liikkeet kasvattaa LÖYSÄÄ lihasmassaa ? miks mulle ei oo käyny niin ?

e: toki nopeimpia omassa ikä luokassani..

Elikkäs tarvii vähän varmaanki SELVENTÄÄ tota mun juttua kun ei näyttänyt bustedi ihan ymmärtävän.
- faktaa ja faktaa mut tässä tapauksessa puhuu vuosien kokemus
- jos luet ton mun tekstini niin siinä ei kyllä puhuta mistään "LÖYSÄSTÄ" lihasmassasta missään kohtaa
- voin sanoa että jos halutaan nopeus hioa kuntoon nii kyllä se kuule aika paljon vaikuttaa minkälaiset kessit tossa vyötäröllä tulee mukana vai onks siinä kunnossa olevat vattikset

Elikkäs tarvii vähän varmaanki SELVENTÄÄ tota mun juttua kun ei näyttänyt bustedi ihan ymmärtävän.
- faktaa ja faktaa mut tässä tapauksessa puhuu vuosien kokemus
- jos luet ton mun tekstini niin siinä ei kyllä puhuta mistään "LÖYSÄSTÄ" lihasmassasta missään kohtaa
- voin sanoa että jos halutaan nopeus hioa kuntoon nii kyllä se kuule aika paljon vaikuttaa minkälaiset kessit tossa vyötäröllä tulee mukana vai onks siinä kunnossa olevat vattikset

miten vatsa lihasten koko/kunto vaikuttaa läskin määrään ? EI YHTÄÄN MITENKÄÄN.

lisäks kun sanoit että "tulee pelkkää tiukkaa lihasmassaa" mitä se muu lihas sitten on jos ei ole tiukkaa eikä löysää, semi lihasta ?

e: kyllä se kaikki on ihan sitä samaa tiukkaa lihaa..

e2: tuli vielä semmonen olo että luulet että vatsalihasten teko poistaa läskiä mahan kohdalta..

Sanosin että "vatsojen" kondiksella on todella vähän merkitystä pikajuoksussa, tai siis jotenki tuntus että vatsat ovat melkeimpä jokasella siinä riittävässä kunnossa ettei se toimi rajoittavana tekijänä ..

Sanosin että "vatsojen" kondiksella on todella vähän merkitystä pikajuoksussa, tai siis jotenki tuntus että vatsat ovat melkeimpä jokasella siinä riittävässä kunnossa ettei se toimi rajoittavana tekijänä ..
Sanoisin, että olet väärässä. Keskivartalon lihaksilla on varsin suuri merkitys pikajuoksussa ja myös lähes kaikissa muissakin voimaa ja nopeutta vaativissa lajeissa. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom