Jalkakelkka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanza
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mikä tuntuu luontevalta, mielestäni ei kuitenkaan alaselkä saa pyöristyä ala-asennossa. ite koitan säätää sen aina niin alas kuin mahdollista.

Vaikee antaa yhtä oikeeta vastausta.Riippuu prässistä aika paljon.Eli siis siitä missä kulmassa siihen vehkeeseen istutaan ja sitten tietysti käyttäjän omat mieltymykset vaikuttaa.
Todellakin,mikä hyvältä tuntuu,niin suurinpiirtein silloin on hyvä:)
Jos kulma liian "ahdas" kait se rupeaa vääntämään jo nilkkoja ala-asennossa tjms....?

Okei. Liikunnanopettaja sano että tee niin alas se kun saat. Eli niinkuin syväkyykky. Minin milestä ei, se ei sanakaan tunnu hyvältä.

Riippuu tehdäänkö prässi reisille vai perseelle.

Reisille: Selkänoja alas, jolloin voidaan laskea hyvinkin pieneen polvikulmaan alaselän pyöristymättä

Perseelle: Selkänoja melko ylös, jalat ylös ja melko leveälle jalkalevyllä. Polvikulmaa ei tarvitse laskea välttämättä edes alle 90 asteen, vaan tärkeintä on liike lonkkanivelessä (ts. reisiluun laaja liikerata suhteessa yläkroppaan). Lonkkakulman mennessä pieneksi selkä nousee helposti, joten on oltava tarkkana

Niin, itse olen saanut prässissä alaselän kunnolla paskaksi laskemalla liian alas yhden toiston, pistävä kipu ja kelkka syliin...mutta itsellä välilevyn kanssa oli ollut aiemminkin ongelmaa, se ei tosin poista sitä tosiasiaa että prässin ala-asennossa paine välilevyille on suuri.

edit: Prässissä säädettävä selkänoja wtf?

Prässiä ei missään nimessä saa laskea liian alas. Jos perse lähtee nouseen nojasta, on loukkaantuminen lähellä.

edit: Prässissä säädettävä selkänoja wtf?
Meidän salilla on KerkoSportin ikivanha peltihässäkkä, jossa saa säädettyä selkänojan kulmaa ja jalkalevyn kulmaa. Itse tykkään siitä, että voi kohdistaa rasitusta joko reisille tai pakaroille. Painoahan siihen ei uskalla paljoa yli 300kg laittaa, on sen verran hutera, mutta sehän riittää ainakin meikäpojalle ihan hyvin

No kyykkäät niin syvälle mikä luontevalta tuntuu, ja paketti pysyy kasassa etkä ala kallistumaan eteenpäin. Kannattaa kyl mun mielestä reenaa samalla etukyykkyy ni oppii olemaan kallistumatta eteenpäin. Onhan tost kyykkäämisestä sit paljonkin kirjotettu tääl et ei muutaku lukemaan jos tarvetta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom