Jalka asiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jees elikkä mulla on 2 ropleemaa jalkareenissä.

Eka; jalkakyykyssä polvet tuppaa kääntymään sisään päin. Teen ihan normaaleja kyykkyjä eli sillai et reidet menee samaan vaakatasoon lattian kanssa. Asento on nyt about semmonen että jalat hartioiden leveydellä toisistaan ja vähän ulospäin kääntyneinä, oon kyllä muitakin kokeillu. Painona oon käytelly 60:tä kiloa jolla saan semmoset 10 toistoa (ennen kyykkyä teen jalkaprässin).

Toinen; Pohkeisiin ei meinaa saada välillä oikein mitään tuntoa. Oon tehny Hack-pohkeita, istueltaan ja sitten sellasessa koneessa jossa istutaan ja reidet pysyy suunnilleen paikoillaan ja liikutellaan vaan tassuja. Yleensä toi yks loppuu siten että jalkapohjissa tuntuu semmonen vittumainen kipu ja pohkeissa ei oikein mitään. Saan kyllä aina välillä ihan ok tuntuman mutta usein en oikein.

Että semmosia..

Originally posted by Jimbe
Eka; jalkakyykyssä polvet tuppaa kääntymään sisään päin.

Vähennä painoa niin, että eivät painu. Ja tee vain täytellisellä tekniikalla niitä toistoja. Siten vahvistuu oikeat paikat ja oikea tekniikka jää vielä kaupan päälle muistiin selkärankaankin.

Toinen; Pohkeisiin ei meinaa saada välillä oikein mitään tuntoa......Saan kyllä aina välillä ihan ok tuntuman mutta usein en oikein.

Kuulostaa tässäkin, että vastusta on liikaa. Tee vaikka lyhyempiä sarjoja lyhyillä palautuksilla aivan hirveän monta siten, että keskityt tekniikkaan oikein maan perusteellisesti. HTH. :)

Kyykyssä auttaa todennäköisesti toi Baarikellon kuvaama painojen tiputus ja tekniikan hiominen, keskityt siihen että ne polvet pysyy kurissa, pyydät vaikka kaveria kattomaan.

Ja pohkeissa oli mullakin joskus sama juttu, eli jalkapohjiin sattu mutta ohi se meni ajan kuluessa ja nykyään sattuu todella harvoin...

Tuntumaan pohkeisiin saa kun rutistaa yläasennossa kunnolla 1-2 sek. ja laskee hiiiitaasi alas...ja painot sellaset että menee päälle 10 toistoa...

Kuulostaa kyllä ihan järkevältä tuo painojen pudottaminen :) Ihmettelen vaan että miksi en pysty kyykkään sitten paljoa jos saan jalkaprässissäkin jo aika kivasti vedeltyä isoilla painoilla.

Pittääpi kokkeilla sitten pienillä painoilla seukki kerta.

Mulla taas jalkaprässissä vääntyy polvet sisäänpäin:(

Tai ainakin oikea heikompi jalka

HEH

"Toinen; Pohkeisiin ei meinaa saada välillä oikein mitään tuntoa......Saan kyllä aina välillä ihan ok tuntuman mutta usein en oikein."

pudotussarjoja + superit!
:urjo:

Toinen; Pohkeisiin ei meinaa saada välillä oikein mitään tuntoa. Oon tehny Hack-pohkeita, istueltaan ja sitten sellasessa koneessa jossa istutaan ja reidet pysyy suunnilleen paikoillaan ja liikutellaan vaan tassuja. Yleensä toi yks loppuu siten että jalkapohjissa tuntuu semmonen vittumainen kipu ja pohkeissa ei oikein mitään. Saan kyllä aina välillä ihan ok tuntuman mutta usein en oikein.

Että semmosia..

Miulla on myöskin vähän samantapainen ongelma. Itse treenissä saan pohkeet niin pumppiin, että järki pois, mutta seuraavana päivänä ei tahdo tuntua missään.

4x12 pohkeet istuen
3-4x15 pohkeet seisten

Missä vika? Vinkit?

Kuulostaa kyllä ihan järkevältä tuo painojen pudottaminen :) Ihmettelen vaan että miksi en pysty kyykkään sitten paljoa jos saan jalkaprässissäkin jo aika kivasti vedeltyä isoilla painoilla.

Pittääpi kokkeilla sitten pienillä painoilla seukki kerta.

Ootko varma että jos sulla on prässissä vaikka 100 kiloa että mitä se vastaa todellisuudessa?? jotkus prässit kun "kusettaa" ihan mukavasti, jollakin prässillä pystyy tekemään paljon isommilla painoilla kun taas jollakin toisella prässillä!! Ja prässillä tehdessä ei selän tartte olla yhtä vahva kun kyykyssä, koska selkä on tuettu. Itse en pysty kyykkäilemään isoilla romuilla ollenkaan, mutta prässillä onnistuu vetämään ihan loppuun asti (selkävikanen kun olen).

Pollo:

en tiedä syytä, mutta tuli mieleen, että palautuuko sun pohkeet vaan nopeesti, koita muuttaa reenityyliä kokonaan, nyt olen jo hyvän aikaan tehnyt pohkeet kaksi kertaa viikossa (4-jakosella reenaan) ja hyvää tulosta oon pohkeisiin saanut, toisella kerralla teen isommilla painoilla ja n. 8-10 toistoa ja toisella kerralla pienet painot ja 1 min palautukset ja 12-15 toistoa.

Kyykky: pidä paino jalkaterien ulkosyrjällä ja keskity mielessä levittämään jalkoja niinkuin yrittäisit halkaista lattian ylös tullessa.

Pohkeet: pitkät liikeradat: ihan pohjaan alhaalla ja jalkaterät pystyyn ylhäällä - jos ei painojen puolesta onnistu niin romua on liikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh, viittiikö sitä salilla ruveta muita kiusaan sillä hajulla :)

Eilen tein pohkeet ekaa kertaa ½ vuoteen aika pienillä painoilla ja 3 sarjaa vain niin tänään semmonen polte pohkeissa, että hyvä kun kävelemään pystyy :piis:

Eka; jalkakyykyssä polvet tuppaa kääntymään sisään päin.
Onkos kengät kyykkäämiseen sopivat, eivätkä mitkään loppuunjuostut, lintaanastutut lenkkarit?

juu juu

tee pohkeille nytkytystä prässissä ja 30 toistoa, mulla alkaa pohkeet kiehuun. kun oon tehny sen pitkän sarjan niin en pääse minuuttiin prässistä ylös ja itkettää ku pohkeet palaa:) tehoo muute hyvin.

Eka; jalkakyykyssä polvet tuppaa kääntymään sisään päin. Teen

Mulla oli joskus sama ongelma. Tekniikan korjaamisen lisäksi kannattaa kokeilla etukyykkyä, joka antaa lisää tehoja reiden ulkosyrjään. Toinen vaihtoehto on hack-kyykky, mutta etukyykyssä on se hyvä puoli, että tulee torsoon samalla voimaa varsinkin, jos teet ilman vyötä.

Juu kyllä just ostin uudet lenkkarit, sitä ennen oli semmoset ihme lattapohjaiset madonsyömät kävelykengät :)

Oon kyllä nähnyt tuota jalkaprässi-pohkeita tehtävän, pitää kokeilla siis sitäkin ja Hack-kyykkyä.

Tein viime pohjetreenissä pohjenousuja seisten yli puolet pienemmillä painoilla kuin yleensä ja keskityin pitkään venytykseen, sekä yläasennossa pidin vähän aikaa painoja paikoillaan. Nyt on pohkeet kipeämmät kuin ehkä ikinä aiemmin. ;)

Originally posted by Pesukarhu
Tein viime pohjetreenissä pohjenousuja seisten yli puolet pienemmillä painoilla kuin yleensä ja keskityin pitkään venytykseen, sekä yläasennossa pidin vähän aikaa painoja paikoillaan. Nyt on pohkeet kipeämmät kuin ehkä ikinä aiemmin. ;)

Mutta kasvaako ne kuitenkaan niin tehokkaasti kuin isommalla painolla treenatessa, vaikka ovatkin kipeämmät? Lihaskipu ja kehitys eivät aina kulje käsi kädessä.

Originally posted by Force
Mutta kasvaako ne kuitenkaan niin tehokkaasti kuin isommalla painolla treenatessa, vaikka ovatkin kipeämmät? Lihaskipu ja kehitys eivät aina kulje käsi kädessä.

Eivät ne varmaan kehitykään niin hyvin, mutta tuntuma silti treenissä oli hyvä. Mutta kulkeeko tuntuma ja kehitys käsi kädessä? Ens viikolla palaan normaaliin treeniin, tää oli kuitenkin mukava kokeilu:rolleyes:

Originally posted by Force

Niinpä...hyvä kysymys ja siksi olenkin tehnyt vuorenperään isommilla romuilla ja ehkä vähän epäpuhtaammin ja taas toisella kertaa puhtaasti ja kunnon venytyksellä ja loppurutistuksella ja ihan hyvää jälkeä oon sillä systeemillä saanut aikaan...

Suositut

Back
Ylös Bottom