Jalat kipeänä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaihdoin jalkaprässin hack-kyykky-koneeseen. Tuntumaa tuli ihan "hyvin", mutta olisi kannattanut vähentää jalkaojennussarjoja sen jälkeen. Maanantaina oli jalkatreenit, nyt vielä torstaina käveleminen sattuu. Tuntuu kyllä ihan tavalliselta lihaskivulta, eli tuollainen mitä nyt yleensä on seuraavana päivänä kovan treenin jälkeen; ei mistään tietystä kohtaa, koko etureiden alueella, molemmilla jaloilla.

Rupeaa jo vähän huolestuttamaan, eli voiko tän parantamiseksi tehdä jotain vai vieko se vain aikansa? Miinuskaloreilla olen tällä hetkellä, mikä ehkä vaikuttaa palautumiseen? Olen iltaisin venytellyt kevyesti, about 30-40 sekuntia kerralla. En ole jalkoja rääkännyt muuten kun mitä nyt tulee tavallisesti käveltyä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä tuli ennen jalkatreeneissä jalat about viikoksi kipeiksi, mutta siitä ongelmasta pääsin kun aloitin kunnollisen venyttelyn. Eli jalkatreenipäivän aamulla n. 5min venyyttelyä, ennen ja jälkeen treenin pari minuuttia venyttelyä, ja vielä illalla ennen nukkumaanmenoa n.10 minuuttia venyttelyä, ja nyt tuskin seuraavana päivänä huomaa, että on ollut jalkatreeni. Niin, ja ymmärtääkseni se, että sotkee kuntopyörällä n. 10 minuuttia jalkatreenin päätteeksi myös helpottaa seuraavan päivän kipuihin.

Hoh, itse kävin tekemässä jalat 3vkon tauon jälkeen lauantaina enkä vieläkään kävele kunnolla. Normaalisti saan etureidet kipeiksi muutamaksi päiväksi mutta ilmeisesti tuo tauko (jonka aikana n. viikko kuumeessa) teki tehtävänsä. Lisäksi tein pohkeet eri tyyliin kuin ennen ja sain myös pohkeiden yläosan taipeesta n. 10cm matkalta aivan törkeän kipeiksi. Paha kun ei reidet kestä olla niiden varassa mutta pohkeet eivät päästä jalkaa suoraksi :)

Nyt liikkuminen onnistuu jo jotenkin, mutta vähän kyllä mietityttää että miksi lihakset ovat vieläkin kosketusarat..

Zone-sarja -42%
Jos jalkatreeniä muutta selkeästi, ottaa vaikka uuden liikkeen ja tekee sen heti ekalla kerralla kovaa, tai jos vaikka on ennen tehnyt 6 toiton sarjoja ja yhtäkkiä tuplaakni toistot, niin tulee jalat varmasti kipeiksi ja mulla se ainakni tasottuu jo seuraavaan reeniin, eli ei tule enää jalat niin kipeiksi. Kuulostaa mun mielestä ihan normaalilta!!

Ei kuule mitään paniikkia. Itse tein jaloille pumpin viime sunnuntaina kun on meneillään pumppi viikko ja liikkeiksi otin: Jalkakyykkyä (taka ja syvälle), reidenojennusta, reisihauista sekä pohkeiden treenausta. Otin kolme sarjaa kyykkyä joissa toistoja 15-20 ja huh huh huh kun otti kovaa kyykkysarjaa tunsi jo kyykätessä että kohta sumenee päässä ja oksetti sarjojen jälkeen. Noh tämän seurauksena olikin sit et lopputreenin ajan olikin reidet ja koko jalkojen alue perseestä jalkapohjiin niin kipeät ku vaan olla ja voi. Ja seuraavana päivänä riemu vasta alkoikin kun ei meinannut edes paskalle päästä ilman että oli hel**tinmoisia kipuja :D . Eikä tuo kipeily niin vaarallista ole, itselläni oli tänään ensimmäinen päivä oikeastaan kun sai jalan kunnolla taitettua ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom