Jaettu vahingonilo on paras ilo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grip
  • Aloitettu Aloitettu
En varmasti ole ainoa, joka saa jonkinlaista mielihyvää, kun näkee toiselle sattuvan jotain mikä ei ole hauskaa, mutta näyttää hauskalta ja pikkupojan hihitys pääsee ilmoille. Siinähän ei ole mitään hauskaa, jos ihminen satuttaa itsensä pahasti. Suomalaiseen perusluonteeseenhan lasketaan kuuluvaksi kateuden ja katkeruuden. Myös vahingonilo kulkee verenperintönä suonissamme.

ELI NAUTTIKAAMME JA ILOITKAAMME TOISILLE SATTUNEISTA VAHINGOISTA.:D Voisi olettaa, että näitä lukiessa saa nauraa. Tai minut halveksitaan kuoliaaksi.

Aloitan kevyellä jutulla, mutta tämä toi lämpöä sydämeeni.

Kävelin autopaikalleni talvella muutama vuosi sitten. Naapurin isäntä oli peruuttamassa hyvin puunattua silmäteräänsä autotallista. Todennäköisesti mukavasti alkanut aamu sai vähän takapakkia, kun kolmikerroksisen talon katolta tipahti vähintään puoli kuutiota lunta auton konepellille. "Perkele,...!" kajahti miehen suusta pään kolahtaessa auton kattoon.

Oli pakko lisätä kävelyvauhtia ja sukeltaa omaan autooni nauramaan. Minun päiväni alkoi hyvin.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näitähän on miljuunia mutta jatketaan auto-linjalla.

Viime syksyllä oltiin viettämässä iltaa kavereiden kanssa, mentiin ulos mutta kaveri unohti avaimet himaan. Ei muutakuin soitto että saadaan ovi auki. Parinkymmenen minuutin päästä sieltä saapuu naispuolinen henkilö Securitas auton kanssa ja avaa meille oven.

Muija tietää tehneensä hyvän päivän työn joten hyppää autoonsa ja lähtee peruttamaan pihalta pois, mutta samalla osuen etupuskurinsa kanssa betoniporsaaseen ja etupuskuri jäi siihen. :D Ei siinä naurua voinut pidätellä, kyllä sieltä muutama ärräpää kuului. :D

Mullakin mieltälämmittävin muisto liittyy autoiluun. Meidän S-marketin pihassa monilla (nais)autoilijoilla on ärsyttävä tapa ajaa parkkiruutujen yli pois lähtiessään ettei joudu peruuttamaan.Jälleen kerran eräs nainen teki silleen mutta jo puolessa välissä toista ruutua alkoi kääntämään voimakkaasti vänkärin puolelle, autoja kun ei ollut viereisissä ruuduissa. Unohtui vain että ruutujen kulmassa oli valotolppa. Auto nojasi takaoven kunnolla tolppaan ja teki melko vekin. Naisparka vielä hätääntyi ja yritti eteenpäin millä kunnon damagea viimeisteltiin. Kyllä tuli hyvä mieli, mitäpä ei viitsi peruuttaa parkkipaikasta ulos :D

Kävelin pari päivää sitten yliopistolle ja joku hieman tietokoneista tykkäävän näköinen nuori mies käveli kampuksen mäessä vastaan. Miehen askel oli sulava, eikä se pahemmin tunnustellut mäen kitkakerrointa. Liukkaamman kohdan sattuessa kaverin kengän alle alkoi varsinainen öljylantion esiinmarssi. Ensin herra hivuttautui niiaamaan pettäneen jalan mukana korkeaan polviasentoon, siitä kokonaan pyllylleen ja samalla pehmeääkin pehmeämmällä liikkeellä jatkoi takaisin ylös kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kaikki kävi kuin hidastetusti ja sankarimme jatkoi matkaa pysähtymättä lumet housunlahkeessa. Repesin ääneen!

Tää tapahtui vuosikausia sitten turussa, Keski ikäinen nainen kovalla kiireellä juoksi manhattanista ulos kärryjensä kanssa ja tönäisi jotain miestä mennessään eikä vaivautunut ees anteeksipyytämään, en ajatellut asiaa sen enempää mut mun auto oli tän mamman auton vieressä joten samoihin aikoihin oltiin autojen vieressä, mammalla oli kauhea kiire ja vaikka käynnistin auton ensin, tää löi vaihdetta silmään ehtiäkseen lähtemään ennen mua ruudusta, edessä olevat paikat olivat tyhjiä niin mamma lähti eteenpäin puskemaan renkaat savuten, ihmettelin suuntaa kun mielestäni autojen edessä oli rivi betonipossuja, ja muistin oikein, kivasti tää etuvetoinen toyota kiipesi sen possunpäälle, possu kaatui kyljelleen mutta niin korkea se oli että mamman auton eturenkaat olivat ilmassa, repesin täysin ja pikkuhiljaa peruuttelin pois ja moikkasin mammalle lähtiessäni pois.
Olisin voinut ehkä jäädä jelppimään mutta kiilaustaktiikka kaupan ovella ja mamman asenne olivat sitä luokkaa että oli mukavampi vain lähteä pois :D

Oisinko ollu 9 vanha kun kattelin pihalla kun isä löi kirveellä (nurjalla puolella siis, kun ei vasaraa ollu lähellä) sellasia puutappeja mansikkamaan reunalle, pitäen klassisesti toista kättä tukena siinä tapin syrjässä. Homma näytti aika vaaralliselta ja tokasin että "ooha varovainen". Vastaukseksti kuuluu "no mikäs tässä... oon minä ennenki.. äkkiäkös tämä.." ja kahden sekunnin kuluttua "AI PERKELE!!! SAATANA!!!! MURTU, MURTU!!" . Ja meikäläinen väänsi naurua. Oisin saanu varmaa selkää jollei ois sormi muistuttanu itsekki mansikkaa sillä hetkellä ja iskällä oli aika kiire mennä pistää kylmää siihen :D Eli ukko löi kirveen nurjalla puolella olan takaa peukaloon. Ei se sormi onneks ihan murtunu.. Mut aika kipeeltä näytti ja mulla oli sen nauramisen jälkee paha mieli :D

Tässä talon alakerrassa on niitä pieniä yhden auton autotalleja. Yksi aamu sieltä kuului kauheaa huutoa. Joku oli jättänyt auton parkkiin osittain autotallin oven eteen. Tallin ovet oli auki ja tallissa oli taksi. Taksikuski heilui ja huusi naama punaisena siinä pihalla. Oli varmaan töihin lähdössä ja kiireisenä soitteli jonnekin :D

Olin vuonna miekka jyväskylän suurajojen aikaan huoltoasemalla töissä. Siivosin terassilla pöytää. Ikkunan takana sisäpuolen pöydässä ihan metrin pässä istui ihan viehkeä milf. Katseemme kohtasivat ja pieni viekoitteleva hymynkare kohosi naamalleni. Puristin samalla tyhjää pöydällä ollutta trippijuomapurkkia kädessäni. Pieni paine kehkeytyi purkkiin ja se räkäisi naamalleni jämät. Hytkädin ja loihdin nanosekunniksi ilmeen kuin jou olisi ruitannut hapanta sitruunaa naamariin. Katseemme olivat edelleen toistemme silmissä. Tällä kertaa tyhjät ja hölmistyneet. Akka ratkesi tuomiopäivän hekotukseen, hihitykseen. Ei tiennyt miten päin olisi ollut. Sen pöytäkavrit raapi päätään ihan ihmeissään, että mikä tolle tuli. hiivin keittiöön tiskaamaan.

Seisoin mansessa Hämeenkadulla Nonstopin ovella kesäiltana. Siinä kadunvarressa sitten joku juopunut kloppi teki ohi meneville autoille semmoisia källejä, että esitti hyppäävänsä eteen, jokainen auto veti liinat kii paniikissa. Kaveri jatkoi tätä aikansa, kunnes yksi auto hidasti kohdalla ja ikkunasta lensi Koffin lasipullo suoraan koteloon. Vekki päähän ja apina tulee meikälle itkemään verta valuen, että heitti pullolla. Nauroin vain paskaisesti, että sitä saa mitä tilaa.

Toinen, jonka olenkin jo kertonut forumilla jossain. Tuossa loppusyksystä ajelin motarilla manseen päin. Vasemmalla kaistalla kuppasi joku amis Vectrallaan reipasta alinopeutta. Ei reagoinut tööttiin tai valojen vilkuttamiseen. No vetäisin oikealta ohitse ja katoin kun se marakatti lippis vinossa painoi menemään. Peilistä näin sitten, kun joku Audi meni saman apinan perään, sama homma, valot vilkkui ja törvi soi. Ei reaktiota, oikealta ohitse ja menoksi. Hetken päästä samainen Vectra tulee niin paljon kuin koneesta lähtee vasemmalta ohitse, putkesta tulee kunnon pölyt. Kiihdyttää lämä pohjassa horisonttiin ja toivon niin kovasti, että ajaisi tutkaan.

Muutaman kilsan päässä sitten tuli aivan jumalaton savupilvi, hidastin sen kohdalla ja haistoin mahtavan öljyn tuoksun, katsoin pilven keskellä tien reunaan ja siellä se amis oli Vectrallaan pelti auki savuttamassa, oli koko kone lauennut ihan totaalisesti. Olin niin vahingoniloinen kuin nyt ihminen voi olla.

...
Muutaman kilsan päässä sitten tuli aivan jumalaton savupilvi, hidastin sen kohdalla ja haistoin mahtavan öljyn tuoksun, katsoin pilven keskellä tien reunaan ja siellä se amis oli Vectrallaan pelti auki savuttamassa, oli koko kone lauennut ihan totaalisesti. Olin niin vahingoniloinen kuin nyt ihminen voi olla.

Varmaan samanlainen tunne kuin mulla kun erään kerran teinit ajeli koko letkan ohi miten sattuu vaikka kunnon ohituspaikkoja ei ollut ja kaikki joutuivat väistelemään. Viisi kilometriä eteenpäin oli iloiset siniset vilkkuvalot päällä ja poliisit pysäyttäneet kaverit. Kyllä tuntui hyvälle :)

Muistuu yläasteelta pieni välikohtaus :D

Luokkalainen kävelee ulko-ovesta sisään, sen jalka jää maton alle väliin ja kaatuu sitten siitä suoraan tikkuna alas lattiaan nenilleen. Minä siinä vieressä sitte repesin niin totaalisesti ja naurua jatkui varmaan 5min. Se oli vaan niin koominen näky, ei minkäänlaisia refleksejä ottaa käsillä vastaan se kaatuminen vaan suoraan naamalleen.

Vertakin alkoi vuotaa aika urakalla - tiedän, olen paha ihminen.

Serial ajeli kerran Länkkäriä Kirkkonummen suuntaan Ford Ka:lla, ja jossain Haukilahden kohdalla joku suorastaan lensi ohi S-Mersulla.
Sekunti Mersun jälkeen minut ohitti tunnukseton Mondeo, jossa oli sheriffivilkut päällä, ja pysäytti ohikiitäjän. Kyl minulla siitä tuli hyvä mieli.

Kerran bussiin tuli rasittavan näkönen muija kundikaverinsa kanssa. Harvoin noin vituttaa joku pelkän olemuksensa perusteella, mut tää kyllä.
No, se jäi pois Tapiolassa, kuski ei tajunnu ajoissa aukasta sille keskiovea, ja niinpä se myöhästy kundikaverinsa kanssa edessä olevasta bussista,
johon ne yritti, ja joka ehti lähteä. Muijalle tämä oli liikaa, se alkoi itkemään.
Minulle levisi naamalle leveä hymy. Se oli kivaa.

Lahden motarilla ajeltiin frendin kanssa keskustan suuntaan, siinä lopussa alkaa rajoitukset tippumaan. 80km/h rajoitus oli kun joku amis meni ohi kaistojen väleissä pujotellen ralliautollaan (ei mitään vilkkuja tietenkään, kolmea kaistaa käyttäen), en osaa arvioida tarkkaa nopeutta, mutta reilusti yli sallitun.

Frendin kanssa kirottiin että kaikenlaisia hulluja sitä on liikenteessä, kunnes hetken päästä huomattiin tien sivussa savuava auto. Amiksen auto kärytti oikeen urakalla, tilanteen kruunasi vielä jannun hätääntynyt ilme, näytti ihan kun olisi meinannut itku tulla. Kyllähän se vähän hymyilytti. :)

Hieman offtopic sillä tämä tapahtui itselle.

Olin menossa töihin Arkadiankadulle jokunen vuosi sitten. Oli hirveä syysmyrsky ja tuuli niin, että monilla oli tosiaan vaikeaa pysyä pystyssä.

Olin jo valmiiksi myöhässä ja spårasta sitten otin pari hyppyaskelta ja juoksin ulos ovesta. Samalla tuli kunnon tuulenpuuska ja horjahdin sen verran että juoksin suoraan päin lyhtypylvästä. Pysäkillä oli noin kymmenkunta henkilöä ja spåra aivan täynnä. Itsellä naamari verillä ja sanoin pari kertaa v:llä alkavia sanoja lujaan ääneen.

Sympatiaa ei vain herunut pahemmin, spårakuskin nauroi räkäistä naurua, puhumattakaan muista.

Töihin tullessa jalka jäi vielä ulko-oven väliin(ovi sellainen 2.5m korkea teräsovi) ja raks. Sitten loppuilta Töölöön Mehiläisessä paikattavana.

Sai töissä kyllä kuittailua seuraavat pari viikkoa. :D

Olin lukioikäisenä kaverin kanssa pelaamassa biljardia liikuntatunnilla, siis keskellä päivää (kyllä, tervetuloa terveet ja sporttiset aikuiset). Viereisellä pöydällä oli pelaamassa pari pappaa. Pyysin kolme tai neljä kertaa lyöntitilaa toiselta papalta, joka ei ollut itse lyöntivuorossa vaan nojaili siinä ja katsoi kun pelikaveri tähtää ja hortoili samalla pientä väistöliikettä. Kumarruin omaan pelisuoritukseeni ja tuikkasin papalta anaalineitsyyden noin viiden sentin napakalla kertarykäisyllä. En tiedä kumpi nauratti enemmän, papasta lähtenyt ääni vai kaverin ilme, kun yritti olla kuolematta siihen pöydälle.

Eli ukko löi kirveen nurjalla puolella olan takaa peukaloon. Ei se sormi onneks ihan murtunu..
Vasaralla sormeen sattumukset on aina kyllä mitä parhaimpia vahingonilon kohteita. Vieläkin jaksaa naurattaa, kun viime kesänä kaveri kasasi häihinsä sellaista ulkoilmateltan metallikehikkoa. Puuhastelin jotain toisaalla ja taustalta kuului tasainen metallinen kilkatus, kunnes osui peukalo väliin. Meni jotenkni tyylin: *klink**klink**klink**klink**THUP**AISSSAAATTANANVITUNHELVETTI!!!* :D

Pari tapausta, toinen juontaa juurensa kultaisille ala-aste ajoille. Olin varmaankin 5. tai 6. luokalla ja seisoimme kaverimme kanssa juttelemassa jostain, kun nuoremman pikkuveljeni kaveri tuli paikalle ja rupesi härnäämään. Tätä jatkui vähän aikaa, kunnes hermostuin ja lähdin muka juoksemaan kohti. Tällöin tämä pentu lähti juoksemaan karkuun nauraa räkättäen, mutta ei pahaksi onneksi katsonut eteensä, vaan käänsi päänsä juuri sekuntia ennen kun törmäsi palotikkaisiin. Tikkaat sattui olemaan justiin pään korkeudella ja tikas osui aika lailla tarkalleen silmien väliin. Tästä tietysti aivan uskomattomat pannutukset selälleen ja ivanaurut kaikilta tapauksen nähneiltä penskoilta. Onneks oli talvi, pipo päässä ja hanki maassa niin selvisi muutamalla kolhulla joista suurin taisi tulla ylpeydelle.

Toinen tapaus on about kuukauden vanha, olin bussissa menossa salille kun kyytiin nousee kaksi about 13-14v pullaposkipoikaa, vaatteet NIIN merkkikledjut kuin olla voi, koko XXXXXL tietty, äiskältä menny varmaan kuukauden palkka pelkän räppilippiksen hankintaan. Isolla metelillä tultiin sisään vittua hokien (kuulostaa vielä koomisemmalta kun äänenmurros vielä odottaa tuloaan) ja esitetään niin kovaa jätkää.

Noh, bussi nytkähtää liikkeelle ja toiselta loppuu pito Caterpillareista, tuloksena varsin näyttävä putoaminen aivan suoraan perseelleen ja tästä vielä bussin liike-energian avittamana selälleen. Tämä itsessään oli jo äärettömän koomista, mutta kunnon hihitys karkasi siinä vaiheessa kun 50-cent yrittää päästä takaisin jaloilleen, mutta tuloksena on avuttoman näköistä räpiköintiä. Samaan aikaan takaa kuuluu tämän sankarin kaverin erittäin kimeä chipmunk-tyylinen nauru joka kruunaa koko näytöksen.

Kaikista herkullisinta on se, että varmaan kaikki Espoon Keskuksessa joskus käyneet tietävät millaista meininkiä nämä äiskän kultapojut siellä pitävät ja kyseisellä kaksikolla on ollut tapana esim. heitellä ilmaisjakelulehtiä pitkin bussin lattiaa ja repiä tarroja ikkunoista.

Faijapuoli teki aikanaan kohtalaisen härskit eräälle amiskiesille. Oli siis perinteinen amistuuning kippo ja kuskina stereotyyppinen karjalalippis. Ja olipa kerran ratsia 60 alueella pitkällä suoralla (taajamassa), jossa aika moni ajaa vähän liian lujaa. Ratsia oli siis vaan toiseen suuntaan. Faijapuoli ajoi siis toisesta suunnasta (josta eivät siis tutkanneet) ja kävi jossain ja oli palaamassa n.10 min päästä takaisin, kun n. puoli kilsaa ennen pysähtyi valoihin vierellään tämä amis, joka ilm. oli ajanut aika "sikaillen" ennen tuota. Faijapuoli sitten päätti tila-autollaan "haastaa" :D ja kyllähän tosiamis tottakai rupesi heti kulli huurussa huudattamaan kiekkoja ja lähti sutien ajamaan niin kovaa kun karvanoppakiposta lähti, faijapuoli sitten laitto myös kaasua niin paljon ku 1.6 tila-autolla pääsee mutta jarrutti vauhdin tasan 60km/h ja katseli myhäillen kun amis kiskaisi lähemmäs satasta suoraan tutkaan :hyper:

Meidän S-marketin pihassa monilla (nais)autoilijoilla on ärsyttävä tapa ajaa parkkiruutujen yli pois lähtiessään ettei joudu peruuttamaan.

tuli hyvä mieli, mitäpä ei viitsi peruuttaa parkkipaikasta ulos :D

:offtopic: Anteeksi nyt vaan, mutta mun on ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä sitä autoa ei saa ajaa etuperin pois ruudusta? -Siis jos siinä edessä ei ole ketään... Onko sillä peruuttelulla joku vitun "miehekäs" itseisarvo? Mua on aina ärsyttänyt että porukka ajaa auton mun keulan eteen, jos saman rivin kaikki muut paikat ovat tyhjiä. Tällöin saatan rangaistuksena vähän naarmuttaakin naapurin autoa "vahingossa". Se vasta tekeekin vahingoniloisen olon! Vitun idiootit kun ei ymmärrä jättää autoaan jonnekin muualle, kun tilaa kerran on. Minusta on ainakin turvallisempaa ajaa vilkkaasti liikennöidyllä parkkipaikalla eteenpäin kuin taaksepäin. Tietääkseni eteenpäin ajamista ei edes ole missään kielletty, eikä siitä ole mitään haittaakaan... Voivitunvittu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom