Jaettu vahingonilo on paras ilo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grip
  • Aloitettu Aloitettu
Tuossa alkutalvesta en löytänyt autolleni parkkia lähikaduilta, vaan ajelin Hietalahden tienoille Eerikinkadun Ruoholahden päähän. Näin tyhjän paikan, ajoin rauhassa sen ohitse ja katsoin kääntöpaikan. Vetäsin uparit ja ajoin tyhjälle paikalle, siinä tuli sitten samalla vastaan joku ämmä autollansa, pystähtyi valmiina kiilaamaan siihen meikän spottaamalle paikalle. Kun huomasi, että menenkin siihen kun aloin peruuttamaan, avaa tämä ikkunan ja huutaa, että "olin tässä ekana". Vastasin vain, "että et muuten ollut". Siihen akka "eikö löydy tarpeeksi herrasmiestä antamaan tietä". Vastasin vain kylmästi "haista ämmä paska ja eti oma paikka". Tuli oikeesti hyvä olo kun sai kerrankin avautua tommoiselle vitun pystyynkuolleelle kukkahattukotkalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yks hauska juttu oli kun törmättiin laivalla jenkkiin ja kanadalaiseen tyyppiin jotka oli lähteny kiertelemään eurooppaa. Baltian maita ja sitten Viroon ja sieltä laivalla ekaa kertaa Suomeen. Molemmat oli eri rentoja tyyppejä ja siinä sitten litkittiin keittoa. No päästiin Suomeen asti ja ne kävi heittämässä kamat hotelliin ja lähti paikalliseen ottamaan hörppyä lisää meidän messiin. Siellä kanukki sitten näki jonkun ihan kivan näkösen kissan jota pokaili koko illan.. Noo eukko alko lämmetä ja pilkun jälkeen kanukki sitten ehdotteli sille että miten ois hotelliin, muija vähän empi ja sano että mennään tupakalle eka.. Noh kanadalainen kaveri astuu baarista ulos vetää hervottomat flipat suoraa lumihankeen kyljelleen ja samaan aikaan katolta tippuu hirveät lumet niskaan:D. Naurettiin kaikki niin vitusti että ei noin voi käydä ja kanaukki oli sen tyyppistä sorttia ettei itselleen oikeen voinut nauraa sellanen vähän tosikko ja se vaan nous ylös mulkkas mietä vihaseen ja lähti taxilla yksin hotelliin.. :D Vaikka kovasti yritettiin sanoa että se on ihan normaalia ei se mitään, mutta veti vissii herneet nenää ku naurettiin sille. Hahah naurattaa kyllä itteä aina kun muistelee tota.

:offtopic: Anteeksi nyt vaan, mutta mun on ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä sitä autoa ei saa ajaa etuperin pois ruudusta? -Siis jos siinä edessä ei ole ketään... Onko sillä peruuttelulla joku vitun "miehekäs" itseisarvo? Mua on aina ärsyttänyt että porukka ajaa auton mun keulan eteen, jos saman rivin kaikki muut paikat ovat tyhjiä. Tällöin saatan rangaistuksena vähän naarmuttaakin naapurin autoa "vahingossa". Se vasta tekeekin vahingoniloisen olon! Vitun idiootit kun ei ymmärrä jättää autoaan jonnekin muualle, kun tilaa kerran on. Minusta on ainakin turvallisempaa ajaa vilkkaasti liikennöidyllä parkkipaikalla eteenpäin kuin taaksepäin. Tietääkseni eteenpäin ajamista ei edes ole missään kielletty, eikä siitä ole mitään haittaakaan... Voivitunvittu...

No aika monesti käy niin että on itse juuri ajamassa siihen ruutuun niin sieltä sitten joku täti tuuppaa tulemaan ruudyn yli väärältä puolelta. Ei auta kun alkaa itse peruuttelemaan kun eihän se "mummoparkkiin" ajanutkaan osaa peruuttaa.

Jos autolla ei osaa peruuttaa niin suosittelen tosiaan minäkin bussilla kulkemista.

Jos autolla ei osaa peruuttaa niin suosittelen tosiaan minäkin bussilla kulkemista.

En ole vielä henkilökohtaisesti tavannut autoilevaa ihmistä joka ei osaisi peruuttaa. Kuitenkin markettien parkkipaikoilla on ryntäileviä lapsia ja äkisti kulman takaa kaasuttelevia "tosimiehiä", jotka eivät välttämättä osaa liikkua oikein.

...Mistä muistuukin mieleen vanhingoniloinen tilanne kun lähdin kerran Lidlin parkista ja vastaan tuli kovaa vauhtia joku hölmö, joka törmäsi rytinällä parkista peruuttavaan autoon.

Ja se parkkipaikka kuuluu sille joka siihen ensin ennätti!

Vahingonilo on kyllä parasta niin kauan kun ei satu pahasti. :)

Ehkä paras muisto sijoittuu ala-asteen välitunnille. Oltiin kavereiden kanssa jäädytetty oven viereen semmonen parin metrin pituinen luiska, johon sitten otettiin vauhtia ja liu'uttiin. Sillä hetkellä luiskan viereisellä seinustalla oli myös jonkun luokan sukset ja sauvat nojaamassa. Noh, oltiin 2 kaverin kanssa pihalla ja katsottiin kun ovesta tulee jonkun oppilaan äiti muovikassi kädessä. Hän olisi helposti voinut ohittaa luiskan, mutta päätti kävellä juuri siitä ja heitti sitten komeasti selälleen, kaataen sammalla koko luokan sukset ja levittäen muovikassinsa sisällön pihalle. Hetki sen jälkeen kieriskeltiin kavereiden kanssa maassa kun nauratti niin vitusti. :D

Tuossa alkutalvesta en löytänyt autolleni parkkia lähikaduilta, vaan ajelin Hietalahden tienoille Eerikinkadun Ruoholahden päähän. Näin tyhjän paikan, ajoin rauhassa sen ohitse ja katsoin kääntöpaikan. Vetäsin uparit ja ajoin tyhjälle paikalle, siinä tuli sitten samalla vastaan joku ämmä autollansa, pystähtyi valmiina kiilaamaan siihen meikän spottaamalle paikalle. Kun huomasi, että menenkin siihen kun aloin peruuttamaan, avaa tämä ikkunan ja huutaa, että "olin tässä ekana". Vastasin vain, "että et muuten ollut". Siihen akka "eikö löydy tarpeeksi herrasmiestä antamaan tietä". Vastasin vain kylmästi "haista ämmä paska ja eti oma paikka". Tuli oikeesti hyvä olo kun sai kerrankin avautua tommoiselle vitun pystyynkuolleelle kukkahattukotkalle.
:hyvä:

Mä saan kyllä aina kicksit sun tyylistä sanoa asiat. :worship:

Kyllä meni ilta taas nappiin.. Voitelurauta ei toiminu, niin avasin sen ja huomasin, että johto irti. Rupesin laittaa kiinni ja murtu siitä joku. Sit katoin tarkemmin, niin oli yks vastus siinä, no johot vaa kiinni ja rauta kasaan. Tätä ennen kysyin vielä kamulta, mikä tekee sähköhommia, että kannattaako noin ees kokeilla. Mietittiin siinä, että maksimissaan kämpästä menee vaa sulakkeet, että ei se paljoa haittaa vaikkei toimiskaan. No eikun kokeilemaan ja johto seinään - saman tien koko kämppä pimeeks :hyvä: Ja on pimeetä kun perseessä ja kokeilemalla ehtiä kännykkä ja siitä valoa, että vois kattoo sulaketaulua. Sulakkeet päälle, eikä mitää tapahu... öööööö, huoltomies ei vastaa. Puhelua siis huoltofirman päivystykseen ja sanomaan että nyt kävi näin. Sieltä sit äijä paikalle ja kävi jonkun lähtö sulakkeen korjaamassa pääsähkökeskukselta ja homma toimii.

Hieman kamu meinas kyseinen kamu meinas nauraa, kun soitin mitä kävi. Mutta mitä taas opimme, ei niitä oletuksia sähkölaitteittan kanssa, ei niissä sittenkää oo mitään ylimääräsiä komponenttejä :D Ois vaa ollu paljo hauskempaa, jos oisin samalla saanu koko kämpästä valot pimeeks, mut jätetään se toiseen iltaan ;)

:offtopic: Anteeksi nyt vaan, mutta mun on ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä sitä autoa ei saa ajaa etuperin pois ruudusta? -Siis jos siinä edessä ei ole ketään... Onko sillä peruuttelulla joku vitun "miehekäs" itseisarvo? Mua on aina ärsyttänyt että porukka ajaa auton mun keulan eteen, jos saman rivin kaikki muut paikat ovat tyhjiä. Tällöin saatan rangaistuksena vähän naarmuttaakin naapurin autoa "vahingossa". Se vasta tekeekin vahingoniloisen olon! Vitun idiootit kun ei ymmärrä jättää autoaan jonnekin muualle, kun tilaa kerran on. Minusta on ainakin turvallisempaa ajaa vilkkaasti liikennöidyllä parkkipaikalla eteenpäin kuin taaksepäin. Tietääkseni eteenpäin ajamista ei edes ole missään kielletty, eikä siitä ole mitään haittaakaan... Voivitunvittu...

Ei jumalauta, et voi olla tosissas. Siis kyllä mun mielestä on ihan ok lähteä eteenpäin, mikäli on oikeasti tilaa, JA kukaan ei ole selvästi tulossa siihen edessä olevaan ruutuun, kuten muut ovatkin huomauttaneet. Mutta ei helvetti, rupeat jostain autojen naarmuttelusta puhumaan sen takia, että joku on sulta tuon mahdollisuuden evännyt. Voi hellanlettas sentään, kyllä on elämä rankkaa, kun pitääkin peruuttaa se auto ulos. Kyllä se toinen saa autonsa ajaa sun keulan eteen, vaikka oisitte ainoat autot koko parkkialueella. Se ei nimittäin mitenkään estä omaa poistumistasi, ymmärrätkö? Ei voi kyllä myöskään kuin ihmetellä tuota turvallisuuteen vetoamista. On ehkä helpompaa lähteä eteenpän, mutta peruuttamisessa ulos ruudusta ei ole mitään turvatonta, jos sen osaa tehdä oikein. Oikein naurattaa välillä, miten ajo-opettajat paasaavat, kuinka turvatonta on peruuttaa ruudusta ulos. Oma mielipiteeni on, että ihmiset itse tekevät siitä turvatonta. Mikäli parkkipaikka on vilkas, niin hidas vauhti pakittaessa, ja pää pyörii niin helvetisti koko ajan tarkkaillen niin turvallisuusero eteenpäin lähtemiseen on aika olematon. Mutta ei toki ole ihme, mikäli pelti rytisee, jos ruudusta lähdetään taaksepäin vauhdilla ja laput silmillä.

Jottei mene täysin offtopic-osastoon: Ajoin vilkkaana aikana Helsingissä Ruoholahdessa tarkoituksena päästä Länsiväylälle. Jonkun aikaa ennen Länärin alkamista huomasin, että perkele bussi hyytyi oikealle kaistalle, jota siis itse ajoin. Eli ei auttanut muu kuin pistää vilkku päälle ja yrittää katsoa rakoa vasemmalta kaistalta. Autoletka oli tuohon aikaan kuitenkin lähes katkeamaton, joten sopivaa rakoa ei löytynyt heti. Takanani oli bemari (ylläty yllätys), jonka kuljettaja alotti käsittämättömän valoshow'n ja jopa tööttäili. En tiedä, tekikö hän tuon yleisen vitutuksen vuoksi, vai oliko hän oikeasti niin tyhmä, että osoitt minulle mieltään tyyliin "mitä vittua alat vaihtamaan kaistaa tässä paikassa ja pysäytät oikean kaistan". Periaatteessa mahdollista, jos olisin siinä vaiheessa huomannutkin haluavani Lauttasaareen, niin sillon tosiaan pitäisi vaihtaa kaistaa vasemmalle, mutta aika puusilmä saa olla, jos ei tuollaisessa tilanteessa huomaa hyytynyttä bussin (jolla oli hätävilkut päällä). Tätä jatkui hetken, kunnes huomasin, että bemari lähtee siirtymään vasemmalle. Jo siinä vaiheessa ajattelin, että herranjumala mikä kamikaze kaistanvaihto ja suoraan toisen auton kylkeenhän se päättyi. Tämä tietenkin pysäytti kaistan hetkeksi, jolloin minulle avautui tilaisuus vaihtaa kaistaa ja päästä liikkeelle. Täytyy kyllä sanoa, että en ole tähän mennessä vielä ikinä nauranut niin räkäsesti, kuin nauroin tälle sankarille, sen verran alko nimittäin vituttaa sen show, varsinkin kun sain käsityksen, että se oli minulle osoitettu. Sen lisäksi, että kaveri kolaroi, hän järjesti vielä minulle kaistanvaihtomahdollisuuden! :D

Varmaan samanlainen tunne kuin mulla kun erään kerran teinit ajeli koko letkan ohi miten sattuu vaikka kunnon ohituspaikkoja ei ollut ja kaikki joutuivat väistelemään. Viisi kilometriä eteenpäin oli iloiset siniset vilkkuvalot päällä ja poliisit pysäyttäneet kaverit. Kyllä tuntui hyvälle :)

Heh! Vastaava tapahtui jollekkin kiireiselle kaverille, joka ohitteli älyttömissä paikoissa ja kiilaili muita autoja mansen linnainmaan tienoilla kangsalle päin mennessä. Tuntui hyvältä nähdä valvontakameran välähdyksen kajo atalan kohdalla :)

Oltiin meillä velipojan ja isän kanssa jussina ja tietenkin vähän maistissa. Tehtiin sitten puu-ja heinäkokkoa talikolla, kun veljelle tuli joku näytön tarve, että "nyt kokeillaan, saanko talikolla lyötyä varpaitten välistä", no ei sit saanu. Isän kanssa naurettiin jonkun verran.

Sitten oltiin kuhmalahti-cityssä yksi toinen juhannus serkun ja veljen kanssa ja meillä oli ilmakko... En muista minkä takia serkku lähti käymään läheisellä pellolla, mutta velipoika päätti koeilla yltääko lutkun teho pellolle asti ja ampui serkkua paljaaseen selkään. Kuului "kiva" lässähdys ja pari vittuperkelettä :)...toinen lässähdys kuului sitten, kun serkku toisti saman veljelle :)

Pelattiin samana jussina sitten krokettia tai krikettiä (en muista)suomalaiseen tyyliin eli lyötiin toisen pallo täysiä aina johonkin jorpakkoon. Kerran oli serkun vuoro lyödä oma pallo näreiköstä takaisin ihmisten ilmoille. Pallo oli pienen mäen takana siten, että serkustakin näkyi vaan pää. Minä seisoin tietenkin "kiven" vieressä-mihin piti siis osua(?)-kun serkku sitten löi omansa. Ehdin vain huomaamaan, että jotain sinistä tulee kohti ja pieni pään väistö oikealle. Pallo lässähti keskelle vasenta hauistani ja sattu niin saatanasti! Serkku ja velipoika meinas kuolla nauruun.
En oikeastaan edes tiedä mitä me pelattiin, mutta kriketti/krokettimailoilla kuitenkin.

En oikeastaan edes tiedä mitä me pelattiin, mutta kriketti/krokettimailoilla kuitenkin.

Katsoppa googelilla mailojen ero niin selviää varmaan pelikin.

Olin muutama vuosi sitten töissä hakemassa osia varaosaliikkeestä. Ja liikkeeseen ajaessa huomasin että erään sillan alla on poliisit tutkaamassa. Takaisin tullessa sitten liikenne valoissa tuli valkoinen bmw jotain captain jackia huudattaen vierelle. Provosin hieman siinä liikennevaloissa että kumpi lähtee nopeemin valoista. Ja kuinka ollakkaan bemu lähti kuin rusakko puskasta ja veti aivan niin paljon kuin sai kiihtymään sinne sillan alla olevaan tutkaan. Ajelin sitten rauhallisesti ohi kun olivat liputtaneet sällin varikolle. Ilme kuskilla oli hieman kypsä. Jälkeenpäin olen miettiny että älysköhän että tiesin tutkasta...

Katsoppa googelilla mailojen ero niin selviää varmaan pelikin.

Kroketinhan tapaista tuo näköjään oli, kun katsoin. Pallon vauhti oli kyllä kriketistä :)

Viime vuonna Tallinnasta Helsinkiin laivalla eräs tuleva hääpari oli kaljanhakureissulla, ukko melkosen tuiturissa. Siinä sitten pamahti kunnon riita ja tuleva morsian itkee nurkassa laivamatkan ajan. Sulhanen työntelee kärryillä sellasta 10-12 laatikkoa kaljaa, avaa ylimmän ja alkaa ryyppäämään lisää. Seuraavaksi sulhanen kompuroi kärrin kanssa ja kaikki laatikot leviävät keskelle jalkakäytävää, osa laatikoista avautuu ja tölkit leivävät ja aukeilevat. Kaiken tämän lisäksi joku juoppo tulee noukkimaan niitä olusia maasta ja alkaa ryyppää lisää sulhasen kanssa.

Edes laivan henkilökunta ei oikein puuttunut asiaan, kävivät vähän väliä ihmettelemässä vain toimintaa. Kaverin kanssa naurettiin kyllä koko episoodin ajan.

Taannoin lähdin sivutieltä valoista ainoana. Pian tämän jälkeen tuli päätieltä ruuhka-ajan letka taakseni muutaman sekunnin päähän. Seuraavassa risteyksessä oli valot punaisena ja oikeinpuolimmaisella kaistalla seisoi Jaguar. Samassa paikassa 70km/h rajoitus muuttuu 100km/h:ksi. Rupesin siinä lähestyessä moottorijarruttelemaan ja vaihdoin vasemmanpuoleiselle kaistalle, koska valot olivat selvästi kohta vaihtumassa. No, valot vaihtuivat ja minulla nopeutta vielä noin 40 km/h. Rupean tekemään normikiihdytystä ja huomaan jagen suorittavan hyvin terävän nytkähdyksen ja sammuvan. Takaatani tulee letkaa vasenta kaistaa ja jagen taakse jumahtaa ainakin puolet vilkuttaen valoja ja soittavat torvea laatuauton kuskille. Nauroin koko matkan kotiin asti miten jaggesedän "minuahan ei japskilaitteet ohita" -ajatus sai aikaan.

Vasaralla sormeen sattumukset on aina kyllä mitä parhaimpia vahingonilon kohteita. Vieläkin jaksaa naurattaa, kun viime kesänä kaveri kasasi häihinsä sellaista ulkoilmateltan metallikehikkoa. Puuhastelin jotain toisaalla ja taustalta kuului tasainen metallinen kilkatus, kunnes osui peukalo väliin. Meni jotenkni tyylin: *klink**klink**klink**klink**THUP**AISSSAAATTANANVITUNHELVETTI!!!* :D

Mulle kävi tossa pari kesää sitten ihan vitun samalla tavalla! Olin takapihalla makoilemassa riippusohvalla(semmosessa saatanan keinuvassa pihasohvakiikussa, kyllä te tiiätte:)) Naapurin inhottava ukko naulauli aian takana linnunpönttöä puuhun kiinni. Kuului ihan normaalisti pong, pong ,pong, pong, pong ,pong ,pong, pong, pong, pong,pong ja sitten AI PERKELEEE!!! :D:hyper::hyper::dance::dance: Arvatkaa repesinkö edes! Meni koko saatanan kiikku ympäri kun nauroin niin.:D

Todistin pari kk takaperin aitiopaikalta kun joku nainen tankkasi diesel-autoonsa bensaa. En edes kerenny mennä sanomaan mitään, koska tajusin tilanteen siinä vaiheessa kun joku mies selitti tälle naiselle tämän kysyttyä että "ei noin pieni määrä haittaa". Ja aivan varmasti haittasi :D Ei lähteny auto käyntiin, ei. Repesin aika huolella, kun ajattelin sitä laskua mikä tostakin tulee, kyseessä vielä ilm. uusi auto. toivottavasti ei ollu koeajossa :lol2:

Olin muutama vuosi sitten töissä hakemassa osia varaosaliikkeestä. Ja liikkeeseen ajaessa huomasin että erään sillan alla on poliisit tutkaamassa. Takaisin tullessa sitten liikenne valoissa tuli valkoinen bmw jotain captain jackia huudattaen vierelle. Provosin hieman siinä liikennevaloissa että kumpi lähtee nopeemin valoista. Ja kuinka ollakkaan bemu lähti kuin rusakko puskasta ja veti aivan niin paljon kuin sai kiihtymään sinne sillan alla olevaan tutkaan. Ajelin sitten rauhallisesti ohi kun olivat liputtaneet sällin varikolle. Ilme kuskilla oli hieman kypsä. Jälkeenpäin olen miettiny että älysköhän että tiesin tutkasta...

Haha! Paras tähän asti, kunnon muilutus! :hyvä:

Tietynasteista vahingoniloa koin, kun entinen - extreme coolina miehenä itseään pitävä - työkaveri Turun yliopistolla ampui itseään jalkaan pistoolilla. Tämä siis tapahtui kun mies oli menossa lopettamaan johonkin loukkuun jäänyttä supikoiraa. Ei ollut niin cool sen jälkeen, enkä oikein ymmärrä mitä ihmettä se on siellä sählännyt.

Todistin pari kk takaperin aitiopaikalta kun joku nainen tankkasi diesel-autoonsa bensaa. En edes kerenny mennä sanomaan mitään, koska tajusin tilanteen siinä vaiheessa kun joku mies selitti tälle naiselle tämän kysyttyä että "ei noin pieni määrä haittaa". Ja aivan varmasti haittasi :D Ei lähteny auto käyntiin, ei. Repesin aika huolella, kun ajattelin sitä laskua mikä tostakin tulee, kyseessä vielä ilm. uusi auto. toivottavasti ei ollu koeajossa :lol2:

OT:
Ihan 100% kokemuksesta ja usean vuoden urasta autojen kanssa voin sanoa että auto lähtee käyntiin jos diesel-autossa tankkissa bensaa. Oletetaan vaikka että 60litran tankki ja bensaa siellä vaikka 3litraa niin ei mitään ongelmia. Ja vuosia sitten -90luvulla kovilla pakkasilla oli erittäin yleistä että diesel autoon pistettiin muutama litra bensaa sen takia että diesel oli juoksevampaa ja syttyvämpää. Tänäkin talvena viellä vanhat parrat tankkasivat bensaa muutaman litran työkoneisiin dieselin lisäksi.
Sekä jos vaikka olisi tuossa tapauksessa tankannut tankin täyteenkin dieseliä ja niin lähteehän auto käyntiin ja viellä sillä pääseekin muutaman sata metriä ennenkuin suodattimesta ja polttoaine putkista on mennyt diesel läpi ja tankista tulee se bensa tai bensan ja dieselin sekoitus koneeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom