Anteeksi nyt vaan, mutta mun on ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä sitä autoa ei saa ajaa etuperin pois ruudusta? -Siis jos siinä edessä ei ole ketään... Onko sillä peruuttelulla joku vitun "miehekäs" itseisarvo? Mua on aina ärsyttänyt että porukka ajaa auton mun keulan eteen, jos saman rivin kaikki muut paikat ovat tyhjiä. Tällöin saatan rangaistuksena vähän naarmuttaakin naapurin autoa "vahingossa". Se vasta tekeekin vahingoniloisen olon! Vitun idiootit kun ei ymmärrä jättää autoaan jonnekin muualle, kun tilaa kerran on. Minusta on ainakin turvallisempaa ajaa vilkkaasti liikennöidyllä parkkipaikalla eteenpäin kuin taaksepäin. Tietääkseni eteenpäin ajamista ei edes ole missään kielletty, eikä siitä ole mitään haittaakaan... Voivitunvittu...
Ei jumalauta, et voi olla tosissas. Siis kyllä mun mielestä on ihan ok lähteä eteenpäin, mikäli on oikeasti tilaa, JA kukaan ei ole selvästi tulossa siihen edessä olevaan ruutuun, kuten muut ovatkin huomauttaneet. Mutta ei helvetti, rupeat jostain autojen naarmuttelusta puhumaan sen takia, että joku on sulta tuon mahdollisuuden evännyt. Voi hellanlettas sentään, kyllä on elämä rankkaa, kun pitääkin peruuttaa se auto ulos. Kyllä se toinen saa autonsa ajaa sun keulan eteen, vaikka oisitte ainoat autot koko parkkialueella. Se ei nimittäin mitenkään estä omaa poistumistasi, ymmärrätkö? Ei voi kyllä myöskään kuin ihmetellä tuota turvallisuuteen vetoamista. On ehkä helpompaa lähteä eteenpän, mutta peruuttamisessa ulos ruudusta ei ole mitään turvatonta, jos sen osaa tehdä oikein. Oikein naurattaa välillä, miten ajo-opettajat paasaavat, kuinka turvatonta on peruuttaa ruudusta ulos. Oma mielipiteeni on, että ihmiset itse tekevät siitä turvatonta. Mikäli parkkipaikka on vilkas, niin hidas vauhti pakittaessa, ja pää pyörii niin helvetisti koko ajan tarkkaillen niin turvallisuusero eteenpäin lähtemiseen on aika olematon. Mutta ei toki ole ihme, mikäli pelti rytisee, jos ruudusta lähdetään taaksepäin vauhdilla ja laput silmillä.
Jottei mene täysin offtopic-osastoon: Ajoin vilkkaana aikana Helsingissä Ruoholahdessa tarkoituksena päästä Länsiväylälle. Jonkun aikaa ennen Länärin alkamista huomasin, että perkele bussi hyytyi oikealle kaistalle, jota siis itse ajoin. Eli ei auttanut muu kuin pistää vilkku päälle ja yrittää katsoa rakoa vasemmalta kaistalta. Autoletka oli tuohon aikaan kuitenkin lähes katkeamaton, joten sopivaa rakoa ei löytynyt heti. Takanani oli bemari (ylläty yllätys), jonka kuljettaja alotti käsittämättömän valoshow'n ja jopa tööttäili. En tiedä, tekikö hän tuon yleisen vitutuksen vuoksi, vai oliko hän oikeasti niin tyhmä, että osoitt minulle mieltään tyyliin "mitä vittua alat vaihtamaan kaistaa tässä paikassa ja pysäytät oikean kaistan". Periaatteessa mahdollista, jos olisin siinä vaiheessa huomannutkin haluavani Lauttasaareen, niin sillon tosiaan pitäisi vaihtaa kaistaa vasemmalle, mutta aika puusilmä saa olla, jos ei tuollaisessa tilanteessa huomaa hyytynyttä bussin (jolla oli hätävilkut päällä). Tätä jatkui hetken, kunnes huomasin, että bemari lähtee siirtymään vasemmalle. Jo siinä vaiheessa ajattelin, että herranjumala mikä kamikaze kaistanvaihto ja suoraan toisen auton kylkeenhän se päättyi. Tämä tietenkin pysäytti kaistan hetkeksi, jolloin minulle avautui tilaisuus vaihtaa kaistaa ja päästä liikkeelle. Täytyy kyllä sanoa, että en ole tähän mennessä vielä ikinä nauranut niin räkäsesti, kuin nauroin tälle sankarille, sen verran alko nimittäin vituttaa sen show, varsinkin kun sain käsityksen, että se oli minulle osoitettu. Sen lisäksi, että kaveri kolaroi, hän järjesti vielä minulle kaistanvaihtomahdollisuuden! :D