Lääkäri määräsi mulle noradrenaliin takaisinoton estäjiä. Niistä nousi verenpaine liian korkealle (170/110). Ei pystynyt käymään salilla tai lenkillä kun oli niin kova uupumus ja hikoilu, kävelykin oli raskasta, leposykkeet oli 100. Verenpainelääkkeilläkään ei pystynyt treenaamaan, vaikka olo oli jokseenkin siedettävämpi niin ei vaan jaksanut.
Jack3d ei ole mulle aiheuttanut mitään vastaavaa, vaikka sekin vaikuttaa noradrenaliiniin.
Nytkö nuo lääkkeet pitäisi kieltää kaikilta niiltäkin joille ne ei aiheuta pahoja sivuvaikutuksia sen takia kun ne ei mulle sopineet?
Lääkärillä ei ollut tietoa aiemmista tapauksista joissa lääke olisi aiheuttanut vastaavia ongelmia ja se oli vähän ymmällään. Tämä oli vielä erikoislääkäri joka oli määrännyt niitä enemmänkin.
Eli rinnastat lääkärin määräämän lääkityksen virheen käsikauppatuotteeseen jota kuka tahansa voi ostaa? No, meille täysijärkisille noissa asioissa on toki eroa. En olisi mitään kieltämässä, kiellot on perseestä, mutta tuo tiedoituspuoli voisi olla parempaa. Esim. pakkauksen kyljessä voisi olla varoitus, että verenpaineongelmaisille saattaa aiheuttaa äkkikuoleman tai aivohalvauksen, koska kuten sanottu, ihmiset ovat keskimäärin tyhmemepiä kuin kuvittelevat olevansa. Ei se minunkaan verenpaineeni ole kuin lievästi koholla, siihen ei ole edes lääkitystä, mutta jos boosteri heittää sen yli kahdensadan, siis luokkaan 200/110 ja pitää siellä vuorokausia, niin mitä luulet tuosta seuraavan? Ei mitään hyvää, sen verran voin vihjata. Se on luonnollisesti jokaisen oma asia miten lähtee tästä maailmasta, mutta minua ainakin vituttaisi kuolla siksi, että haluan tehoa treeniin jota teen parantaakseni terveyttäni. Valtaosa meistä treenaa ollakseen paremmassa kunnossa ja jos lopputulos on, että elimistö kuluu ennenaikaisesti loppuun, niin eikös tuossa ole jotain mätää?
Mitä tulee noitten boostereitten addiktiiviseen vaikutukseen, siitä on turha kiistellä, sillä kaikki suorituskykyä tehostavat aineet ovat henkisen addiktion lähde. Kun noita käyttää ja niihin tottuu, treeni ilman niitä on paskaa. Noiden parhaiden boostereiden teho on sen verran huomattava, että ilman niitä treeni kärsii aivan varmasti. Aika lailla pohjalta täytyy aloittaa käytön jälkeen, sillä voimataso tipahtaa ja sarjat lopahtaa kesken, koska puhti puuttuu. Toki asia korjaantuu melko nopeasti kun käytön lopettaa. Olo on kuin tauolta tulisi ja kuukauden verran piti treenata ennen kuin pääsi samalle tasolle mistä tipahti. En tiedä oliko tuosta loppupelissä edes mitään hyötyä, vaikuttaa siltä että voima ja koko on täysin noiden varassa ja kun heivaa boostit hittoon, niin ollaan siinä mistä lähdettiin. En oikein ole kyennut havaitsemaan mitään pysyvää kehitystä jonka voisi laittaa tuon ansioksi, mutta se selittynee sillä lyhyellä ajalla jona noita boosteja testailin, puolisen vuotta.