Järvenpään asuinalueet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa katsoa noita kämppiä kaikista radanvarsikaupungeista. Helsinki, tikkurila(vantaa), kerava, järvenpää, jokela, hyvinkää, riihimäki.
Kaikista näistä pääset suuntaan tai toiseen puolessa tunnissa. Sitten, kun olet päässyt muuttamaan, niin on helpompi valita se paikka mihin haluaa asettua ja pääsee tutustumaan eri paikkoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitten, kun olet päässyt muuttamaan, niin on helpompi valita se paikka mihin haluaa asettua ja pääsee tutustumaan eri paikkoihin.

Tuo on kyllä totta. Jokunen vuosi sitten kun vaimon kanssa Järvenpäähän muutettiin oli ensimmäinen asunto erään vanhemman pariskunnan omakotitalon varastoon rakennettu yksiö. Tuossa asuttiin muistaakseni muutama kuukausi ja sitten muutettiin kerrostaloon keskustan lähellä.

Yhteensä tuli pari vuotta Jäkessä asuttua ja ei ainakaan itsellä ollut paikassa mitään valittamista.

Oletkin varmaan huomannut jo tälläiset paikat:
http://www.jarvenpaa.fi/sivu/index.tmpl?x=559;sivu_id=559
http://www.verkkotori.com/asuntotori/tulos.asp?PintaMi=&PintaMa=&HintaMi=&HintaMa=&Paikkakunta=J%E4rvenp%E4%E4&Lhaku=Listaa+vuokra-asunnot&os=4&lomake=haku

Kiitos kaikille minua keväällä auttaneille.:rock: Nyt toden totta asustelen täällä Jägessä ja tyytyväinen olen ollut.

Kiitos kaikille minua keväällä auttaneille.:rock: Nyt toden totta asustelen täällä Jägessä ja tyytyväinen olen ollut.
Hehei! Tervetuloa! Kai päädyit Jamppaan? ;)

Hehei! Tervetuloa! Kai päädyit Jamppaan? ;)
Jamppahan oli toki ykkösenä listallani, mutta jouduin "tyytymään" keskustaan. ;)

EDIT: Niin, ja oon tosissaan täällä jo kesäkuusta asti asustellut. Eipä suurempaa valittamisen aihetta itse paikkakunnasta ole. Kaikki tarvittavat palvelut löytyy, kulkuyhteydet Suomen mittakaavassa loistavat ja eikä ihmistenkään kanssa suuremmin ole ongelmia esiintynyt.

Uijui, good old Jäke! :thumbs:
Multa meni tää ketju ihan ohi sen ollessa ajankohtainen, olisin saattanut tarjota jotain joutilaita huonekaluja parista muuttokuormasta naapurikunnasta...
Heh, itse olin nuoruusvuosina Señoritaksella töissä Jpää-Kerava akselilla, päädyitköhän samoihin mestoihin...?

Uijui, good old Jäke! :thumbs:
Multa meni tää ketju ihan ohi sen ollessa ajankohtainen, olisin saattanut tarjota jotain joutilaita huonekaluja parista muuttokuormasta naapurikunnasta...
Heh, itse olin nuoruusvuosina Señoritaksella töissä Jpää-Kerava akselilla, päädyitköhän samoihin mestoihin...?
Olin sen verran onnekas, että pääsin muuttamaan valmiiksi kalustettuun kämppään. Ja muutenkin kävi kerrankin elämässä kunnon munkki tämän asunnon etsinnän kanssa.

Senoritas ei kyllä sano mitään....

Rakkaalla lapsella on monta nimeä, vai miten se meni... Securitasta siis tarkoitin. :)
Sitten voipi sanoa, että osuit naulan kantaan!

EDIT: tai itse asiassa ei nyt ihan nappiin, en nimittäin JPää-Kerava alueella kuitenkaan työskentele.

Lainaan ketjua.

Ollaan perheen kanssa muuttamassa Järvenpäähän. Kaupunkin on tuttu, sillä olen siellä naskalina asunut ja sukulaisia asuu siellä vieläkin. Yksi mahdollisista asunnoista sijaitsee Laurilassa. Minkäköhänlainen alue se on? En ole kauheasti pahaa kuullut, mutta kun käytiin siellä sunnuntaina ihmettelemässä niin aika ankealta näytti. 70-luvulla rakennettuja betonirivareita vierivieren ja ainoa ihmiset jotka nähtii oli manneja vanhassa toyotassa ja yksi väsyneen näköinen mies tupakilla omalla pihallaan.
Uskalletaanko 2-vuotiaan lapsen kanssa muuttaa tuonne? Itse olen kasvanut lähiöissä ja minua ei niin kai haittaa, mutta vaimo on vähän tarkempi. Toisena vaihtoehtona on Peltola(?), ihan vieressä(?). Siellä alue oli miellyttävämpi, paljon omakotitaloja ja vähän väljenpää. Pidempi matka sitten keskustaan... Rivareita molemmat vaihtoehdot siis.

Ei taida olla asiallista kysyä, ja toivottavasti saan edelliseen kysymykseen asiallisia vastauksia. mutta kysyn kuitenkin. Onko järvenpäässä paljon maahanmuuttajia? Espoosta ja Helsingistä kokemusta ja täällä on liikaa. Järvenpään katukuvassa ei ainakaan mielestäni kauheasti näy.

Kiitos mahd. vinkeistä.

Jäke! Radanvarresta se pieni ja keskisuurikin ponnistaa!

Laurila oli vähän väsähtänyttä rivarilähiöä jo 80-90-luvuilla. Peltola on uudempaa aluetta ja ilmeisesti vähän parempaa aluetta. Ihan vierivieressähän nämä alueet kuitenkin ovat.

Ei mun mielestä Järvenpäästä edes löydy kovin pahaa slummia. Tai Rekikatu-Haltianpolku-akselille en muuttaisi Jamppaan. Majailtiin pari vuotta sitten nykyisen vaimoni kanssa faijan kämpässä Kaarnapolulla ja varoittelin seudun olevan vähän arveluttavaa. Vaimo sitten naureskeli ostarille kävellessä, että on Suomen arveluttavat alueet aika jees. Tosin parin päivän lomailu on eri asia kuin pidemmän ajan asuminen.

Enköhän minäkin tule Järvenpäähän lopulta päätymään. Joko Jampan sossukämppään dokaamaan sossumasseja tai johonkin rivarinpätkän ja juna-aseman väliin oravanpyörään juoksemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom