Järvenpään asuinalueet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu
Koko elämäni olen joutunut asumaan pikkukylässä. Ensin 20 vuotta Pohjois-Karjalan pienimmässä kunnassa, Valtimolla ja nyt olen tammikuusta asti asunut ja opiskellut Pirkanmaalla, Virroilla. Nyt on vaan päässyt käymään sillä tavalla, että tämä pikkukaupungin meno on alkanut tympiä. Kun en tällä hetkellä edes autoa omista, niin täällä on aivan loukussa. Läskiperseet eivät ole saaneet edes rautatietä tänne rakennettua :curs: Muutenkaan täältä ei pääse julkisilla minnekään muualle kuin Tampereelle. Mutta, se mikä minua oikeasti pännii on, ettei TÄÄLLÄKÄÄN ole työtä. Kovasta yrityksestä, ja työhaastatteluista huolimatta nyt näyttää siltä, että en täältä saa kesäksi yhtikäs mitään työtä. Josta tullaan johtopäätökseen...
1.) Palaan maitojunalla häntä koipien välissä vanhempien elätiksi 3,5 kuukaudeksi
2.) En enää ole kenenkään sätkynukke, ja teen mitä haluan.

Vapun ajan olen tuota pohtinut, ja päädyin vaihtoehto kakkoseen. Tarkemmin ottaen suunnitelmissa on etsiä kämppä Järvenpäästä, ja hommia siitä lähialueelta. Siellä niitä taajamia riittää. Lähes joka kaupungilla on kuitenkin huonot puolensa: "slumminsa". Voisitteko järvenpääläiset vinkata, miltä asuinalueelta pahimmat pummit ja narkit löytyvät. Ei oikein kiinnostaisi mihinkään heidän asuttamaan taloon muuttaa... (ei, en halua loukata ketään tällä kysymyksellä, mutta näin se vaan menee)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entisenä Järvenpääläisenä kehoitan myös jamppaa välttämään, mutta eipä nyt heti mitään muuta huonoa aluetta "jäkestä" muistu mieleen. Tuli sellaset 14vuotta asuttua Järvenpäässä ja tulee nykyäänkin käytyä suht usein kun porukat ja kavereita asuu siellä, ihan hyvä mesta IMO. Tosin itse en Helsingistä enää missään nimessä sinne takaisin muuttaisi :D

Joo ei missään nimessä Jamppaan. Minä kattelisin jostain Kinnarista päin, se on ainakin mielestäni kivaa aluetta mutta lähellä keskustaa. Kaakkola ja Loutti on myös ihan kivaa aluetta.

Itse olen asunut aikoinaan Peltolassa, Kinnarissa ja Loutissa.

Oon tässä netistä selaillu noita Järvenpään vuokra-asuntoja, ja näyttäsi siltä, että 500:n egun alle ei ainakaan saa mitään, jos haluaa tuota Jamppaa vältellä. Ja haluan. Roistothan heti haluavat hyökätä hentoisen, satakiloisen olemukseni kimppuun. Jos minulla vaan riittää munaa viedä tämä loppuun asti, niin kuvitelkaa millainen elämänmuutos se tulee olemaan... Käytännössä metsän keskellä olen asunut 20 vuotta, ja nyt kohta puoli vuotta 7 000:n asukkaan kaupungissa...

Oon tässä netistä selaillu noita Järvenpään vuokra-asuntoja, ja näyttäsi siltä, että 500:n egun alle ei ainakaan saa mitään, jos haluaa tuota Jamppaa vältellä. Ja haluan. Roistothan heti haluavat hyökätä hentoisen, satakiloisen olemukseni kimppuun. Jos minulla vaan riittää munaa viedä tämä loppuun asti, niin kuvitelkaa millainen elämänmuutos se tulee olemaan... Käytännössä metsän keskellä olen asunut 20 vuotta, ja nyt kohta puoli vuotta 7 000:n asukkaan kaupungissa...
Ööö mutta on se Järvenpääkin ihan käpykylä?

Ööö mutta on se Järvenpääkin ihan käpykylä?
Mutta siinähän on silti koko maailma käden ulottuvilla. Meinaan, että Nurmijärvet, Tuusulat, Keravat, Sipoot ja muut elinvoimaiset kaupungit ovat siinä ihan lähellä. Eikös Järvenpäästä kuitenkin ole melkoisen hyvät liikenneyhteydet noihin paikkoihin, ja sitten Helsinki-Vantaa alueelle? Luulenpa, että ei minusta koskaan olisi Helsingin ydinkeskustassa asujaksi, mutta jonnekin Järvenpään kaupungin laitamille voisin kotiutuakin. Vituttaa, kun täällä on kaikki palvelut kiven takana.

Jos on sekavaa tekstiä, niin se johtuu nikotiininpuutteesta :(

No ei kai nyt sentään. Onhan se sentään kaupunki... riippuu vähän mistä maailmankolkasta asiaa katsoo.
Juu. Minä tarkkailen maailmaa vähän eri perspektiivistä kuin Meah ;) Kuvitelkaa, lähes koko elämäni olen asunut erittäin pienen maalaiskunnan haja-asutusalueella. Lähimpään kauppaan matkaa 13 kilometriä :david:. Ei siinä mitään, rakastan sitä paikkaa edelleen, mutta en vaan pysty siellä enää vakituisesti asumaan.

kk

Ehdottomasti järvenpään pahin paikka on jamppa. Hyvät yhteydet löytyy (junat helsingin suuntaan 30 min välein,Kerava,Vantaa,Helsinki puolen tunnin sisällä pääsee autolla sekä junalla). btw,eikös täällä ole 34 000 asukasta vai muistelenko ihan killiin ? Ja töitä kyllä löytää jos osaa hakea :) Koff,tuko logistics,finfrost mm löytyvät kaikki 30km sisältä :). Welcome tänne suunnalle asustelemaan!

Ehdottomasti järvenpään pahin paikka on jamppa. Hyvät yhteydet löytyy (junat helsingin suuntaan 30 min välein,Kerava,Vantaa,Helsinki puolen tunnin sisällä pääsee autolla sekä junalla). btw,eikös täällä ole 34 000 asukasta vai muistelenko ihan killiin ? Ja töitä kyllä löytää jos osaa hakea :) Koff,tuko logistics,finfrost mm löytyvät kaikki 30km sisältä :). Welcome tänne suunnalle asustelemaan!
Kuulostaa lähes taivaalliselta:) Vielä kun löytäisin sopivan opiskelupaikan, ja pienen pesämunan (muutto vie aina kuitenkin rahaa) niin voisin heittää kylmät hyvästit tälle tuppukylälle.

Kuulostaa lähes taivaalliselta:) Vielä kun löytäisin sopivan opiskelupaikan, ja pienen pesämunan (muutto vie aina kuitenkin rahaa) niin voisin heittää kylmät hyvästit tälle tuppukylälle.
Jos meinaa liikkua julkisilla sinne mahdolliseen uuteen työpaikkaan joka mahdollisesti sijaitsee Hki-Espoo-Vantaa-Kauniainen-Kerava -alueella, niin kannattanee harkita myös muita radanvarsikaupunkeja/kaupunginosia (Kerava, Korso, Koivukylä, Tikkurila jne, miksei toistenkin rataosuuksien varrelta), koska YTV-lippu kelpaa Keravalta alkaen. Luulisi olevan halvempi kuin junalippu (Jpää-jotain) + kaupungin sisäinen lippu.

Tuttu asuu Keravalla, ja kehuu aina että on mainettaan parempi paikka asua. Samankokoinenkin kuin Järvenpää, suunnilleen.

Kaikki Jampasta pois päin olevat asuinalueet kannattaa tsekata :hyper:.

Järvenpäästä löytyy kaikki tarvittava? Hyvä mesta tää on ollu asua, mutta toisaalta välil saa kattoo vähän peräänsä ku kuljeskelet vkloppu iltasin keskustassa, vaikka itse en ole kohdannut mitään ihmeempiä ongelmia.

Kaikki Jampasta pois päin olevat asuinalueet kannattaa tsekata :hyper:.

Järvenpäästä löytyy kaikki tarvittava? Hyvä mesta tää on ollu asua, mutta toisaalta välil saa kattoo vähän peräänsä ku kuljeskelet vkloppu iltasin keskustassa, vaikka itse en ole kohdannut mitään ihmeempiä ongelmia.
Kyllähän tuo on varmaan totta. Näin ulkopuolisena voin sanoa, että hieman huono maine paikkakunnalla on tuossa mielessä. Narkkejahan ei estä mikään, mutta tuskinpa tällaisen satakiloisen möllikän tarvitsee pahemmin peruspuleja pelätä;)

Mikä on Järvenpään alueen paikallislehti, ja löytyykö sen nettiversiosta asuntoilmoituksia?

Siis todellakin kannattaa muuttaa Jamppaa. Ne neulasbaarin spurgut ja Elisan örkit on kivaa seuraa. Huumeita saa varmasti ja uusia ystäviäkin. Kunhan vaan sun kämppään pääsee hengailee. Lisäksi on kiva tulla kotiin kun ei tiedä minkä planeetan eliöitä asustaa siinä kun rappukäytävässä. Aluen on myös turvallinen koska poliisi käy siellä vähän väliä.

Toisaalta myös paikan monikulttuurillisuus on lähes suomen korkeimmalla tasolla. Globaalissa kulttuurienkeskuksessa Jampassa yhdessä dokaavat niin suomalaiset, somalit, ryssät, mannet, kiinalaiset, vietkongit, sekä arabit ja muut ählämit. Toki joskus pitää kulttuuriristiriitoja ratkaista puukoin, nyrkein, asein yms. vekkuleita kavereita nää ostarin pojat. Saat pyöräs takas halvalla ja vielä vakuutusrahat päälle.

Usein on kyllä lähiöt mainettaan parempia jos ei kaupungin vuokratalossa asu. Maine säilyy, vaikka paikka paranisi. Tästäkin yksi ketju olemassa.

Viime juhannuksen iloinen kokon poltto Jampan kupeessa olevan Koboltin parkkipaikalla oli myös mukava yhteinen ajanviete. Kokkona toimi auto, jonka peräloosterissa parikymppinen manne.

Kyllä Järvenpää muuten on ihan jees mesta asustella. Autoa ei kannata jättää parkkiin jamppaan, koska se on alta aikayksikön nostettu tiiliskiville ja vanteet rullaa jo iloisesti kohti uuden omistajan kämppää.

Keskustassa ei oo toistaiseksi tarvinnu ottaa kertaakaan myllyä eli ei tuo kovin levoton mesta ole jos osaa olla ihmisiks...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom