Järjestystä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moi olen käynyt salilla n. kuukaudewn eikä mulla ol e mitään ohjelmaa ja oon tehny sillee et melkeen kaikkee yhelle päivälle ei vissiin oikeen järkevää? Nyt oon keskittyny ylävartaloon ja jättäny jalat vähemmälle. Mitä kännättais tehä minäki päivänä ku käyn 5 kertaa viikos salilla ja haen voimaa ja isoja lihaksia. Ja millä painoilla kanttis tehö ku: penkki max 70kg ylä taljalla taakse 70kg ojentajat n.60kg hauis 45kg kädella kädellä perhosessa 50kg semmonen kylki liike missä se penkki silleen pyörii 50kg(ei saa enempää siihen painoja) vatsa 40kg vinopenkki 50-60kg. Auttakaas pliis :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Moi olen käynyt salilla n. kuukaudewn eikä mulla ol e mitään ohjelmaa ja oon tehny sillee et melkeen kaikkee yhelle päivälle ei vissiin oikeen järkevää? Nyt oon keskittyny ylävartaloon ja jättäny jalat vähemmälle. Mitä kännättais tehä minäki päivänä
Tuolla on esimerkkejä siitä, miten treenit kannattaa jakaa eri päiville:
-Treenijaosta
-Lisää treenijaosta
-Vielä lisaa treenijaosta

Viitenä päivänä viikossa ei kannata käydä sallla - jos et lepää, et kasva. Se on niin yksinkertaista. Välipäivä, jolloin et kävisi salilla, pitäisi olla joko
- joka toinen päivä tai
- joka kolmas päivä.

Perussettina voisit vaikka käydä 3 kertaa viikossa salilla näin:
MA Selkä, Hauis
TI (lepo)
KE Rinta, Ojentaja, Olkapäät
TO (lepo)
PE Jalat

tai neljässä päivässä näin:
MA Selkä
TI Rinta
KE (lepo)
TO kädet, olkapäät
PE jalat

Ja millä painoilla kanttis tehö, ku haen voimaa ja isoja lihaksia
Yleisesti seuraavia toistomääriä pidetään ohjeellisina:

- Jos paino on niin raskas, että saat sillä enintään 1-5 toistoa, niin treenaat ns. voimapainoteisesti, eli voimat nousee enemmän kuin lihasmassa.
- Jos taas paino on sellainen, että toistoja tulee enintään 6-10, niin tämä on optimaalisinta lihaskasvulle, eli isoja lihaksia(!) luvassa. :david:
- Jos taas painot ovat sellaisia, että saat helposti yli 12, niin sitten treenataan enemmän kestävyyttä.
HUOM: Toisillla ihmisillä lihas kasvaa paremmin lyhyillä, toisilla ihmisillä pitemmillä sarjoilla, yksilövaihtelua ilmenee, mutta nuo toistomäärät ovat ns. yleisiä ohjenuoria.

Eli käytännössä voimaa ja massaa ei voi molempia treenata täysillä samaan aikaan, vaan pitää päättää, kumpaa treenaa esim. tässä kuussa ja kumpaa seuraavassa kuussa ja muuttaa treenipainojaan niin, että toistomäärät muuttuu.

Originally posted by Samqqa89
Ens kuussa meen semmoselle salille missä ne tekee ohjelman jos semmosen haluaa.

Eti mielummin täältä joku hyvä ohjelma. Ite en ainakaan ikinä ottais tollasta ohjelmaa jonka saa jostain kuntosalilta. Niistä ei voi tietää miten hyvin ne on tehty, ja miten hyvin sen tekijä osaa asiansa. Liian monta kertaa on naureskeltu tollasille ohjelmille. Niissä ei oo joskus mitään järkee.

Ja joissakin paikoissa mainostetaan henkilökohtaista treeniohjelmaa salille tuleville. Se ohjelma on kuitenkin joku valmisohjelma suoraan lapulta, ja jokaiselle annetaan se sama. Mitä henkilökohtaista siinä on? Ja tottakai se ohjelma on myös yleensä aivan naurettava.

Zone-sarja -42%
noh en ehkä ihan noin kärkkäästi tyrmäis noita kuntosaleilta saatavia ohjelmia. Jos hyvä tuuri käy, paikalla on joku asiansa osaava, ite lajia harrastava ammattilainen. Jos saat vielä konsultoida hänen kanssaan ohjelman sisällöstä ja tavoitteista, saat varmasti hyvä ohjelman ja opastuksen.

Ei kannata yleistää noin rankasti, powerhousu. Ammattilaisia on muuallakin kun pakkotoistolla.

Originally posted by metalman
Ei kannata yleistää noin rankasti, powerhousu. Ammattilaisia on muuallakin kun pakkotoistolla.

Tiedän. Sanoinkin että ikinä ei tiedä mitä sieltä saa. Ja itekkin sanoit "Jos hyvä tuuri käy, paikalla on joku asiansa osaava, ite lajia harrastava ammattilainen." Eli todellakin tohon tarvitaan tuuria. Mutta eipä kai siinä mitään hävikkään jos sellasen ottaa ja kattoo millanen on.

No voi se olla ettei se ohjelma oo mistään kotoisin mutta voi sitä ainakin koittaa. Isä anto mulle yks päivä tämmösen lapun jossa sanotaan et peruskunto kaudella 1vko 8x3x70% 2vko 8x3x75% 3vko 6x3x80% 4vko 5x2x85% 5vko uusi maksimi 6vko aloita alusta kannattaisko tommosta koittaa käsien reenauksessa?

kannattaako muuten tehä hauikset ja ojentajat samana päivänä? Aattelin ehkä semmosta jaksottelua et
MA olkapäät
TI hauikset ja ojentajat
Ke lepo
To jalat
Pe penkki ja hauikset
La lepo
Su lepo
Lepopäivinä kävis juoksentelemassa
Oisko ok? Ja onko kokemuksia SOY 92 Aminosta ku mulla o semmonen pussi nii oisko siitä mitään apua? Kannattaako tommoset proteiini juomat ottaa salilla käynnin jälkeen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

MA olkapäät
TI hauikset ja ojentajat
Ke lepo
To jalat
Pe penkki ja hauikset
La lepo
Su lepo

Jos vaikka vaihtaisit ton perjantain hauis treenit selkätreeniksi, ja olkapäät vaikka tiistaille tai torstaille.

"Jos vaikka vaihtaisit ton perjantain hauis treenit selkätreeniksi, ja olkapäät vaikka tiistaille tai torstaille"

Tai ku mä haen niinku isoa habaa :P mut olkapäät vaik tiistaille

"Jos vaikka vaihtaisit ton perjantain hauis treenit selkätreeniksi, ja olkapäät vaikka tiistaille tai torstaille"

Tai ku mä haen niinku isoa habaa :P mut olkapäät vaik tiistaille

Ei se lihas yliharjoittelemalla kasva, vääntää liikaa niin ei ehdi lihas välttämättä palautua. Väännät sen yhden hauistreeni kerran aika noi tumppus niin kipeiksi niin ei tee mielikään treenata niitä enää toista kertaa samalla viikolla.

Maltti on valttia.

Täällä ei kai pitäis tehdä tätä, mutta käy toi FAQ läpi, lue palautusjuomasta ja noista.

kannattaako muuten tehä hauikset ja ojentajat samana päivänä? Aattelin ehkä semmosta jaksottelua et
MA olkapäät
Lepopäivinä kävis juoksentelemassa
Oisko ok?

Muuten aika hyvä, mutta miten ihmeessä saat kulutettua yhden kokonaisen salikerran pelkästään olkapäille?
(nikkehän tuossa vähän ohjastikin)
Kyllä juosta kannattaa, jos on kevyt juoksu niin sehän on vain plussaa peruskunnon puolelta(mutta pidä kuitenkin ainankin yksi täydellinen lepopäivä).

Kannattaako tommoset proteiini juomat ottaa salilla käynnin jälkeen?

Jos ostat Maltoa mukaan, saat palautusjuoman, joka ehkäisee "lihasten hajoamista" treenin jälkeen. Muut saa kertoa tuosta pelkästä proteiinijuomasta.

Ja vielä pakko kysyä mitä HYVIÄ vatsa- ja selkälihas liikkeitä voi yksin tehä?

Vatsoille tee vaikka voimapyörää(haulla löytyy), rutistuksia vatsalihaspenkissä(jos sellainen löytyy) ja jalannostoja voi harrastaa.
Tarkoitatko ylä- vai alaselkää? Kuitenkin deadlift(unohtupa suomenkielinen vastine) ja yläselälle kulmasoutu.

No mä saan siel salil aika helposti aikaa kulumaan mut mitä kanttis tehä samana päivänä ku olkapäät. Kaikenlaisia selkälihas liikkeitä ku oon sen jättäny vähä vähemmälle ku pelkäsin et se menee paskaksi

No mä saan siel salil aika helposti aikaa kulumaan mut mitä kanttis tehä samana päivänä ku olkapäät. Kaikenlaisia selkälihas liikkeitä ku oon sen jättäny vähä vähemmälle ku pelkäsin et se menee paskaksi

Jos teet vain rintaa ja hauista, tulet näyttämään parin vuoden päästä tältä:
gorilla%20small.jpg

Ylikasvanut rintasi vetää yläkroppaa eteenpäin.

Jos et treenaa selkää, ulkonäöllisten seikkojen lisäksi pilaat ryhtisi. Selkätreeni on olennaista myös siksi, että iso, voimakas selkä saa koko kropan näyttämään isommalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom